• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 19371

Dziwne praktyki w Św. Wojciechu

Dnia 5 grudnia 2009 po moim powrocie do domu przed drzwiami zastałem dwie Panie, przedstawiły się jako osoby działające przy Parafii Św. Wojciecha w Wągrowcu, podobno miały upoważnienie ks. kanonika Andrzeja Rygielskiego, ale muszę przyznać nie sprawdzałem.

Owe Panie chodziły po mieszkaniach "z dobrą nowiną" - byłem zaskoczony. Wcześniej jadąc samochodem  widziałem ministrantów na ulicy Kościuszki, domyśliłem się, że właśnie trwa kolęda.

Nie potrafię sobie wytłumaczyć po co osoby świeckie chodzą po domach w imieniu Parafii, skoro księża w tym samym czasie chodzą z kolędą. Zachowanie takie kojarzy mi się tylko z jednym wyznaniem - Świadkowie Jehowy.

Czy w Kościele naprawdę jest tak źle, że trzeba odwiedzać ludzi w domu? Wszystkie informacje, które ksiądz chce przekazać swoim wiernym powinien przekazywać z ambony podczas Mszy Świętej, a nie upoważniać osób świeckich do prywatnych odwiedzin.

Z przykrością muszę stwierdzić, że osoby te nie mają żadnego przygotowania teologicznego do prowadzenia rozmów na temat istnienia Boga, religii. Jedna z kobiet powiedziała, że Bóg jest, bo ona urodziła i wychowała dzieci, dla mnie to żaden argument. Rodziny  ateistycznych też rodzą i wychowują dzieci.

Na sam koniec kobieta wyjęła Pismo Św. wręczając mi, abym otworzył w dowolnym miejscu i przeczytał kawałem na głos – pytanie po co?

Uważam, że religia jest sprawą indywidualną, nikt nie powinien ingerować w sfery duchowe, bo odwiedziny osób świeckich w takiej formie mogą przynieść efekt odwrotny od zamierzonego.

A co wy sądzicie na temat odwiedzania (nachodzenia)  Waszych mieszkań przez takie osoby - czekam na komentarze...


 

Komentarze   

Nerooo
-1 #18 RE: Dziwne praktyki w Św. WojciechuNerooo 2023-02-28 20:21
Głupiec zali się na portalu że jest idiota . Cepie po pierwsze jak mi ktoś nie odpowiada to nie wpuszczam go do mieszkania po drugie nawet nie rozmawiam Mówię do eidzenua i zamykam drzwi przed nosem .Tylko wyjątkowy gamoń zali się że jest pizd.
Martab
+2 #17 Wysłannicy??Martab 2023-02-28 19:12
Chyba znowu zaczęli chodzić po domach?
Czy to może Jehowi?
mucha
+1 #16 RE: Dziwne praktyki w Św. Wojciechumucha 2018-07-16 16:51
Przestancie chodzić do kościoła ! Nie bądzcie ciemniakami w 21 wieku !
Alga
+3 #15 odwiedzinyAlga 2010-12-13 10:58
Jestem katoliczką, chodzę do kościoła, ale mój dom to " mój ' i nie życzę sobie odwiedzin jakichś nawiedzonych moherków. Chyba Kościół boi się utraty wiernych a co za tym idzie wpływów do kasy. A jeżeli idzie o kolędę, jeżeli nie mogą sie wyrobić, to niech chodzą co 2 lata.
Ksiądz
-2 #14 RE: Dziwne praktyki w Św. WojciechuKsiądz 2010-03-24 19:43
Neo tak samo ważny jak Msza Św. to właśnie jest bzdura, większej nie słyszałem
tomek
-6 #13 RE: Dziwne praktyki w Św. Wojciechutomek 2010-03-24 17:40
Piszecie bzdury!!!neo jest tak samo ważny jak msza w kościele-są statuty czyli dokumenty podpisane przez Jana Pawła 2
Krzys
+1 #12 RE: Dziwne praktyki w Św. WojciechuKrzys 2010-03-11 22:53
Tym którzy wątpią jakoby świeccy mieli przyzwolenie ks. kanonika Andrzeja Rygielskiego powiem tak. Wystarczy chodzić do kościoła, żeby od czasu do czasu usłyszeć że tak jest w istocie. Inicjatywa ta nazywa się " Wysłannicy kościoła" i zaleca się abyśmy przyjmowali ich w swoich domach. Jeśli mam wyrazić swoje zdanie, to powiem krótko: to jakaś paranoja. Dla mnie osobą kompetentną w sprawach wiary jest ksiądz i jak zechce ze mną rozmawiać o sprawach wiary może uczynić to podczas kolędy. Często mówiono w kościele krytycznie o praktykach nachodzenia domu przez Świadków Jehowy, wygląda na to że powielono ich metody. Skąd ten nagły zwrot akcji ???
maciejela
+5 #11 parafiamaciejela 2009-12-07 12:35
Bulwersują mnie takie praktyki,nie lubię jak większość ludzi wpychania czegoś na siłę,to odnosi odwrotny skutek !
Jak będę chciał iść do kościoła ,to drogę znam - nikt nie musi mnie nachodzić w domu.
Guest
+1 #10 re:Guest 2009-12-06 21:27
A ja tym komentarzem
Cytat:
ja będę temu przeciwny i ludziom którzy przyjdą do mnie do domu z miejsca zamykam drzwi przed nosem
chciałem przyznać racje ;]
Viko
+1 #9 Viko 2009-12-06 21:15
Jestem autorem tego artykułu, nie sądziłem, że temat zostanie tak rozwinięty, MEDIALNY zarzucałeś mi:
Cytat:
Raczej odebrałem to jako kolejną plotkę lub artykuł pisany, żeby sobie sprawić większe zainteresowanie portalem, oraz swoimi artykułami.
Artykuł napisałem, aby pokazać problem, jak widać efekt osiągnięty, świadczy o tym Twój ostatni komentarz:
Cytat:
ja będę temu przeciwny i ludziom którzy przyjdą do mnie do domu z miejsca zamykam drzwi przed nosem
Bulwersują mnie takie praktyki i właśnie dlatego to opisałem.
Medialny
-1 #8 RE: Dziwne praktyki w Św. WojciechuMedialny 2009-12-06 21:00
To jest chore, "religia" która ludzie chodzą głosić, a raczej reklamować po domach jak ulotki z supermarketu ;/ Żałosne

Można być tolerancyjnym albo i nie, ale do Religi nie sekt, a to jest właśnie sekta i zawsze, przynajmniej ja będę temu przeciwny i ludziom którzy przyjdą do mnie do domu z miejsca zamykam drzwi przed nosem dołączając przy tym słowa jakie za zwyczaj padają z braku opanowania u człowieka.
Paweł
-3 #7 Neokatechumenat to sekta !?Paweł 2009-12-06 20:06
Ja w Neo spędziłem 6 lat, dochodząc do II scrutinium (etap wtajemniczenia)
i.....już nie jestem i...choć uważam się za katolika i w swej ułomności staram sie być wierny Rzymowi to uważam, że Neo jest formą sekty!
a dlaczego?

Padają stwierdzenia, ze jest to ruch "arcykatolicki" - nie zgodziłbym sie z tym

Pierwsza kwestia to liturgia, która jest główną przyczyna "problemów" neo w Kosciele;
Neońska liturgia została opracowana przez Kiko (założyciel Drogi Neokatechumenlanej) w oparciu o świadectwa Kościoła starożytnego pomijając (a raczej próbując pomijać) tradycję Kościoła pomiędzy 317 rokiem a Soborem Watykańskim i inicjacja Drogi (początek lat 60-tych założył ją w madryckich barakach wśród ubogich), jest to zadziwiająca zbieżność choćby ze Świadkami Jechowy, którzy także periodyzują swoja historię od Chrystusa do 317 roku a następnie przeskakują do XIX wieku i "objawienia Russela" (mogłem przekręcić nazwisko) a więc zarzut negowania 1700 lat Tradycji Kościoła.

Neo na pozór jest wierne Papieżowi.. ale tylko w słowach i gestach.

w nauce i przepowiadaniu codziennym dominuje wykładania pisma zaproponowana przez Kiko wobec której nie ma żadnej dyskusji, katechiści podlegający mu muszą być nad wyraz posłuszni.
Natomiast im posłuszni są katechiści niższego szczebla i tak do samego dołu w parafii; z katechistami sie nie dyskutuje, ich się słucha! co więcej to katechista ma większy autorytet niż proboszcz danej parafii czy biskup, zwłaszcza ,gdy "prześladują" oni Drogę (bardzo często pojawia sie motyw prześladowania Drogi w katechezach przez hierarchów) dodam, ze katechista nie ma najczęściej żadnego przygotowania teologicznego, jest on jak "Mojżesz" który ma Ducha...

Neoni (pieszczotliwa nazwa uczestników Ruchu) czują się "wybrani", od drugiej katechezy inicjującej wspólnotę, mówi sie im, że są "solą" ale...sola soli, są solą Kościoła, wybranymi spośród katolików, którzy tak naprawdę są letnimi katolikami, niewiele wartymi bo... nie chodzą na Neo a tylko do kościoła w niedzielę albo "bawią sie w jakieś Oazy" (cyt. bardzo powszechne twierdzenie w Neo), członkowie Neo unikają wspólnych nabożeństw, spotkań z innymi parafianami, tworzą "Kościół w Kościele”

Neo jest przyczyną konfliktów w małżeństwie (moja żona kilka lat męczyła się z tym, że ja zrezygnowałem, mówiono jej, że
- demon mnie uprowadził i ma sie za mnie modlić,
- że ona musi trwać bym ja sie nawrócił"
- że jeżeli ona zrezygnuje to sobie już w życiu nie poradzi.
Dosłownie kilka dni temu "wyleczyła sie z tego" ostatecznie.

Pomógł jej spowiednik, ojciec Kapucyn...
oto garść gorącego komentarzu, osobistego...
z pozytywnych rzeczy, które cenie w Neo - otwarcie na dzieci, że jest tam mnóstwo rodzin wielodzietnych, to mi sie podoba.
Problemem Neo jest moim zdaniem brak kontroli ze strony osób duchownych, do Neo dopuszczani są ksieża , którzy sie podpisują dwiema rękami pod Neo i są zaangażowani bardzo mocno to...inni...muszą sie nawrócić

Pozdrawiam
Medialny
-1 #6 RE: Dziwne praktyki w Św. WojciechuMedialny 2009-12-06 17:59
W takim razie tylko czekać na reakcje ludzi. Moim zdaniem mieszkańcy mogą się zrazić do kościoła i przestaną tam uczęszczać.
beata
-5 #5 Dziwne praktyki w Św. Wojciechubeata 2009-12-06 16:23
Neokatechumenat to sekta działająca za przyzwoleniem Watykanu. Oni wiedzą jak wyciągać pieniądze od ludzi.
Marek
#4 Marek 2009-12-06 15:49
Medialny nie wiem skąd jesteś, ale artykuł jak najbardziej prawdziwy. Sam mieszkam w Wągrowcu i należę do Wojciecha, u mnie też były kobiety z neokatechumenatu, zachowanie dokładnie takie samo jak opisane w artykule.
Kobiety te maja upoważnienie kanonika Rygielskiego [widziałem], więc nie jest to prywatna inicjatywa tych kobiet, ale organizacji działającej przy Parafii za zgodą księdza proboszcza Rygielskiego skoro takie upoważnienie podpisał
Medialny
#3 Medialny 2009-12-06 15:33
W Pańskim artykule nie ma nawet słowa o tym że potwierdził Pan informacja u ks. kanonika Andrzeja Rygielskiego iż to on wysłał, oraz upoważnił osoby świeckie do "nachodzenia" mieszkańców w domach. Nie wiem czy to jest w porządku, a sytuacje bywają różne może ludzie pomyślą że to zbyt naciągane, ale kto wie czy osoby chodzące po domach same sobie nie postawiły takiej misji za cel? Czytając artykuł odebrałem to trochę jak oskarżenie na ks. kanonika Andrzeja Rygielskiego, ale tak jak wspomniałem wyżej, nie ma tu słowa potwierdzenia ani dowodu że tak jest. Raczej odebrałem to jako kolejną plotkę lub artykuł pisany, żeby sobie sprawić większe zainteresowanie portalem, oraz swoimi artykułami. Nie chce oczywiście tu nic zarzucać.
Mika
-7 #2 RE: Dziwne praktyki w Św. WojciechuMika 2009-12-06 14:57
Ludzie do Kościoła nie chodzą to Kościół wychodzi do ludzi ale dlaczego na siłę, ja tego nie popieram. Zgadzam się z ARTUROS - Inkwizycja na całego
Arturos
-5 #1 tak to święta inkwizycjaArturos 2009-12-06 14:21
Tak to po prostu nadchodzi święta inkwizycja. A mieli czarne krzyże na piersiach ?

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.