• Media
  • Opublikowano:
  • Wyświetlono: 5482

Drobik pyta: Skąd pieniądze na budowę oczyszczalni?

Miasto Wągrowiec potrzebuje około 40 MLN brutto na budowę oczyszczalni ścieków. Burmistrz mówi o dotacji w kwocie 24 MLN, a co z resztą kwoty?

W trakcie ostatniej sesji Rady Miejskiej radny Marek Drobik zapytał burmistrza, w jaki sposób zamierza sfinansować budowę oczyszczalni ścieków w Wągrowcu. Spółce miejskiej MPWiK zabraknie do realizacji tego zadania około 16 MLN złotych. Piszemy około, bo ostateczna kwota będzie znana w momencie rozstrzygnięcia przetargu na budowę.

Burmistrz w swojej odpowiedzi dał do zrozumienia, że spółka najprawdopodobniej zmuszona będzie zaciągnąć kredyt, jednocześnie powiedział, że kwota kredytu nie wchodzi do bieżącego budżetu, są to wyłączone rachunki. Burmistrz próbował uzmysłowić radnym, że ewentualny kredyt nie zadłuży miasta, ale czy na pewno?

MPWiK to spółka w 100% miejska, zatem ewentualna utrata rentowności z całą pewnością może odbić się na finansach miasta, ewentualnie na kieszeniach mieszkańców, którym być może przyjdzie zapłacić wyższą cenę za ścieki i wodę.

Wągrowiec potrzebuje nowej oczyszczalni, to nie podlega dyskusji, pytanie jest inne: dlaczego nie zgromadzono do tej pory odpowiednich środków własnych? Radny Drobik słusznie zauważył, że można było ograniczyć część inwestycji MPWiK, wtedy nie byłoby problemu z kredytem.


Materiał wideo
zapytanie radnego Marka Drobika i odpowiedź burmistrza Wągrowca


 

 

Komentarze   

GOS
#25 Zajączek wielkanocnyGOS 2018-03-28 21:48
Cytuję MIKI 2:
Cytuję Binios44:
Może by tak Panie Redaktorze zrobić reportaż o dniu pracy Garnetza. Rano o godz. 5-6 jest juz w firmie bo nie może spać. Zawsze inwigilował pracownikow, a teraz ma kamerki i już rankiem trzeba obserwować. Sen do 10 a potem pare idiotycznych spotkań i zarządzanie własnymi firemkami. Kto mu podskoczy? Taka praca :DJak to przeczyta to się wkurwi, bo ktoś rozszyfrował jego ego :lol:

EGO PREZESA

Placki i jajka już są.Czekamy na ZAJĄCZKA.
Drombik
+9 #24 RE: Drobik pyta: Skąd pieniądze na budowę oczyszczalni?Drombik 2018-02-16 22:05
Cytuję ja:
Cytuję zima:
Każdy porzadny gospodarz jak planuje budowe to pieniądze na ten cel odkłada za wczasu a co brakuje to najwyżej kredytuje Jakoś w MPWiK jest inaczej wydają na bieżącą wszystko

Dlaczego piszesz takie bzdury. Idź do Prezesa i zapytaj go, a potem pisz.

Rozumiem, że wysyłasz człowieka do prezesa(moze dostanie sie za rok na audiencje), bo z tej nieskładnej mowy i odpowiedzi burmistrza trudno cos wywnioskowac. Wybitne plywanie po lebkach poważnego tematu, brak przygotowania i mijanie sie z faktami w sprawie zabezpieczeń wodnokanalizacyjnych, a takze ochrony srodowiska. Tak, tak prezes prowadzi dialog z instytucjami, które za darmo rwą się do pomocy :DOt bajdurzenie...
ja
-10 #23 RE: Drobik pyta: Skąd pieniądze na budowę oczyszczalni?ja 2018-02-16 20:12
Cytuję zima:
Każdy porzadny gospodarz jak planuje budowe to pieniądze na ten cel odkłada za wczasu a co brakuje to najwyżej kredytuje Jakoś w MPWiK jest inaczej wydają na bieżącą wszystko

Dlaczego piszesz takie bzdury. Idź do Prezesa i zapytaj go, a potem pisz.
Krętacz
+16 #22 Lewe fakturyKrętacz 2018-02-15 22:55
Cytuję ktokogo:
Ile będzie kosztowała oczyszczalnia ?
Zależy jaka była kalkulacja , a ostatnio to raczej
do wszystkiego miasto musiało dopłacać bo ceny
robocizny cały czas idą do góry.

No robocizna idzie do góry , tym bardziej jak się pozałatwia troszeczkę faktur na lewo!!!
MIKI 2
+9 #21 EGOMIKI 2 2018-02-15 19:31
Cytuję Binios44:
Może by tak Panie Redaktorze zrobić reportaż o dniu pracy Garnetza. Rano o godz. 5-6 jest juz w firmie bo nie może spać. Zawsze inwigilował pracownikow, a teraz ma kamerki i już rankiem trzeba obserwować. Sen do 10 a potem pare idiotycznych spotkań i zarządzanie własnymi firemkami. Kto mu podskoczy? Taka praca :DJak to przeczyta to się wkurwi, bo ktoś rozszyfrował jego ego :lol:

EGO PREZESA
zima
+24 #20 RE: Drobik pyta: Skąd pieniądze na budowę oczyszczalni?zima 2018-02-15 12:47
Każdy porzadny gospodarz jak planuje budowe to pieniądze na ten cel odkłada za wczasu a co brakuje to najwyżej kredytuje Jakoś w MPWiK jest inaczej wydają na bieżącą wszystko
Leon
+11 #19 RE: Drobik pyta: Skąd pieniądze na budowę oczyszczalni?Leon 2018-02-15 12:43
Cytuję hymm:
toi toi se postawcie, będzie za darmo, bez opłat i podatków. I będzie gites w tym mieście postkomunistycznym, gdzie Stachu widać jeszcze nieźle straszy

A tak w ogole z glowka wszystko to ok?
hymm
-13 #18 RE: Drobik pyta: Skąd pieniądze na budowę oczyszczalni?hymm 2018-02-15 11:14
toi toi se postawcie, będzie za darmo, bez opłat i podatków. I będzie gites w tym mieście postkomunistycznym, gdzie Stachu widać jeszcze nieźle straszy
Jarossssss
+8 #17 PatologiaJarossssss 2018-02-15 08:50
Pan Drobik zadał dobre pytanie. Za inwestycje zapłacą mieszkańcy od przyszłego roku co nie powinno być zdziwieniem to po pierwsze. Po drugie jaki problem z tym że trzeba wziąść kredyt? Budowa miała by się zacząć w 2019 to jaki problem z kredytem i części z budżetu miasta. Po trzecie przetarg musi być rozpisany aby zobaczyć konkretne liczby. Po 4 MPWiK musi inwestowac i po części bez kredytu nie ma inwestycji. Po 5 chyba w intencji całej rady i burmistrza jest poszukać środków i sposobów na inwestycje a nie tylko pytac
turew
+17 #16 cierpliwościturew 2018-02-14 23:10
Ziarnko do ziarnka aż przebierze się miarka.Jak ziarenek będzie wiele , przyjdziemy po gościa w niedzielę. Miało być śmiesznie a wyszło strasznie.
Karolek
-3 #15 RE: Drobik pyta: Skąd pieniądze na budowę oczyszczalni?Karolek 2018-02-14 23:08
Cytuję kolec:
Jakaś izraelska firma bardzo poluje na polskie wodociągi.

Dawać "kolca" na burmistrza!!! Własną piersią będzie bronił Wągrowiec, przed zagarnięciem polskiej (wągrowieckiej w szczególności) wody przez Izraelitów.
zorba
+13 #14 RE: Drobik pyta: Skąd pieniądze na budowę oczyszczalni?zorba 2018-02-14 22:39
Cytuję kolec:
Z MPWiK dali sobie wcisnąć taki kit, że żal. Moim zdaniem burmistrz manipulując z zakresem działalności firmy złamał prawo, bo przekroczył zarząd zwykły. No ale.... w końcu to nie ja jestem od tego by pilnować burmistrzów.

Uuuu ! No to grubo. To już jest bardzo poważny zarzut. Aż mi się nie chce wierzyć. Komisja rewizyja śpi? Przecież ona to powinna sprawdzić! Radni nie spać! Działać !
kolec
+20 #13 RE: Drobik pyta: Skąd pieniądze na budowę oczyszczalni?kolec 2018-02-14 21:59
Drobik nieźle pałuje tych pełowskich lemingów :-). Jedzie po nich jak walec! Panie radny więcej śmiałości. Trzymamy za Pana kciuki. Wreszcie ktoś ruszył to zgniłe bagienko. Skąd MPWiK weźmie kasę? Zastawi albo sprzeda udziały. Na wodociągi chętni się znajdą. Jakaś izraelska firma bardzo poluje na polskie wodociągi. Pewnie reszta tych popierdułkowatych radnych nawet nie wie o co chodzi. Z MPWiK dali sobie wcisnąć taki kit, że żal. Moim zdaniem burmistrz manipulując z zakresem działalności firmy złamał prawo, bo przekroczył zarząd zwykły. No ale.... w końcu to nie ja jestem od tego by pilnować burmistrzów.
ktokogo
+12 #12 RE: Drobik pyta: Skąd pieniądze na budowę oczyszczalni?ktokogo 2018-02-14 21:42
Ile będzie kosztowała oczyszczalnia ?
Zależy jaka była kalkulacja , a ostatnio to raczej
do wszystkiego miasto musiało dopłacać bo ceny
robocizny cały czas idą do góry.
wff
+13 #11 RE: Drobik pyta: Skąd pieniądze na budowę oczyszczalni?wff 2018-02-14 21:26
Dlaczego nie może spać ? Ma coś na sumieniu czy co ?
Binios44
+20 #10 RE: Drobik pyta: Skąd pieniądze na budowę oczyszczalni?Binios44 2018-02-14 21:12
Może by tak Panie Redaktorze zrobić reportaż o dniu pracy Garnetza. Rano o godz. 5-6 jest juz w firmie bo nie może spać. Zawsze inwigilował pracownikow, a teraz ma kamerki i już rankiem trzeba obserwować. Sen do 10 a potem pare idiotycznych spotkań i zarządzanie własnymi firemkami. Kto mu podskoczy? Taka praca :DJak to przeczyta to się wkurwi, bo ktoś rozszyfrował jego ego :lol:
MyK
+12 #9 Kasa ze Spólek P.GarnetzaMyK 2018-02-14 21:08
Cytuję Zibi22:
Cytuję Miluś:
Niech Drobik zapyta Poszwę na jakich zasadach zatrudnił Garnetza na stanowisku dyrektora. W dniu kiedy odbywał się konkurs i potem jak wybrano dwóch kandydatów na zająca i jednego który miał zostać Garnetza ten nie miał uregulowanych spraw firmowych. W krs widniał jako viceprezes firmy Piomar i udziałowiec 50% udziałów, więc nikt z Rady Nadzorczej nie sprawdzał krs jego firm. Jest to sprawa dla cba. Nic dodać nic ująć! Panie Drobik działaj, a Pan Poszwa pożegna się z urzędem burmistrza szybciej niż by snił :-)

Jawne pogwałcenie ustawy antykorupcyjnej, a dlaczego się razem trzymają i mają w dupie wszystkich... Buta, władza i nie wiara w nieuchronność kary

ale MYK
Zibi22
+10 #8 RE: Drobik pyta: Skąd pieniądze na budowę oczyszczalni?Zibi22 2018-02-14 20:58
Cytuję Miluś:
Niech Drobik zapyta Poszwę na jakich zasadach zatrudnił Garnetza na stanowisku dyrektora. W dniu kiedy odbywał się konkurs i potem jak wybrano dwóch kandydatów na zająca i jednego który miał zostać Garnetza ten nie miał uregulowanych spraw firmowych. W krs widniał jako viceprezes firmy Piomar i udziałowiec 50% udziałów, więc nikt z Rady Nadzorczej nie sprawdzał krs jego firm. Jest to sprawa dla cba. Nic dodać nic ująć! Panie Drobik działaj, a Pan Poszwa pożegna się z urzędem burmistrza szybciej niż by snił :-)

Jawne pogwałcenie ustawy antykorupcyjnej, a dlaczego się razem trzymają i mają w dupie wszystkich... Buta, władza i nie wiara w nieuchronność kary
Miluś
+11 #7 MPWiK ustawiaczeMiluś 2018-02-14 20:55
Niech Drobik zapyta Poszwę na jakich zasadach zatrudnił Garnetza na stanowisku dyrektora. W dniu kiedy odbywał się konkurs i potem jak wybrano dwóch kandydatów na zająca i jednego który miał zostać Garnetza ten nie miał uregulowanych spraw firmowych. W krs widniał jako viceprezes firmy Piomar i udziałowiec 50% udziałów, więc nikt z Rady Nadzorczej nie sprawdzał krs jego firm. Jest to sprawa dla cba. Nic dodać nic ująć! Panie Drobik działaj, a Pan Poszwa pożegna się z urzędem burmistrza szybciej niż by snił :-)
Milo Robis
+14 #6 RE: Drobik pyta: Skąd pieniądze na budowę oczyszczalni?Milo Robis 2018-02-14 20:47
Cytuję Edek:
Ja mogę dać brakującą kwotę. Mam w skarpecie

Nie trudz się Garnetz da ze swoich poukrywanych firm, firemek, przewierty, fundacje, piomar... Są zasoby. Jak da to i weźmie toż to niezły kombinator
Edek
+8 #5 MilionEdek 2018-02-14 20:16
Ja mogę dać brakującą kwotę. Mam w skarpecie
...
+13 #4 RE: Drobik pyta: Skąd pieniądze na budowę oczyszczalni?... 2018-02-14 20:12
waldii takiego fachowca od miasta wybrałeś w 2014 roku
waldii
+13 #3 RE: Drobik pyta: Skąd pieniądze na budowę oczyszczalni?waldii 2018-02-14 20:04
Jak w 2016 r złożyli wniosek a dzisiaj zastanawiają skąd wziąć kase ?
20 baniek brakuje ?
KrencR
+11 #2 RE: Drobik pyta: Skąd pieniądze na budowę oczyszczalni?KrencR 2018-02-14 20:02
z tego co wiem to od 16 do 22 MLN? tak słyszałem, ale nikt nie zna ostatecznej kwoty, bo nie było przetargu
aquamator
+14 #1 RE: Drobik pyta: Skąd pieniądze na budowę oczyszczalni?aquamator 2018-02-14 20:00
To ile w końcu tej kasy brakuje ?

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.