• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 8532

Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiej

Kolejny radny odchodzi z klubu burmistrza. Ta decyzja zmienia całkowicie układ, burmistrz w roku wyborczym traci większość w Radzie Miejskiej.

Nieoficjalnie udało nam się dowiedzieć, że kolejny radny z klubu "Razem dla Wągrowca" zrezygnował. Po radnym Marku Drobiku podobną decyzję podjął radny Krzysztof Tyborski.

Decyzja Tyborskiego o rezygnacji z członkostwa w klubie "Razem dla Wągrowca" popierającym burmistrza zmienia całkowicie układ w Radzie Miejskiej. Burmistrz w roku wyborczym stracił większość, a co za tym idzie - realną władzę.

Burmistrzowi zostało 10 radnych z 21, łatwo więc policzyć, że w opozycji jest teraz aż 11 radnych. Taki układ powoduje, że ciężko będzie burmistrzowi "przepychać" swoje projekty uchwał.

Nieoficjalnie mówi się, że do podobnej decyzji "dojrzewa" jeszcze jeden radny, a wtedy burmistrzowi zostanie zaledwie 9 radnych.

Komentarze   

+11 #113 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiejeda 2018-02-24 17:23
Kadencje Poszwy można porównać do leżacego 4 lata w śmierci klinicznej Nic dla nikogo nie zrobił tylko jest o 4 lata starszy AMEN
Cytować
+8 #112 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiejwyborca 2018 2018-02-24 16:32
Cytuję Fizjoner:
Cytuję niczym niezaskoczony:
Ludzie, powinniśmy wybrać w kolejnych wyborach samych nowych radnych.

Wągrowiec wyprzedziły już dawno pod względem gospodarczym (praca, zarobki, inwestorzy) takie miejscowości jak Oborniki czy Murowana Goślina. Wągrowiec to już to tylko wieś z marketami, okraszona placami zabaw i ścieżkami rowerowymi.

Trzeba się przemęczyc jeszcze prawie rok i przewietrzyc ratusz z tych radnych i burkow. Teraz czas na inne znajomosci i dojscie do koryta innych ludzi skoro to rzadzenie tylko na głabaniu do wlasnych kieszeni ma polegac :lol:

Trzeba przewietrzyć wszystkie pokoje. Wraz ze zmianą władzy powinna być wymieniana CAŁA KADRA, żeby za bardzo się nie przyzwyczaili do swoich krzeseł!
Cytować
+13 #111 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiejgenas 2018-02-21 14:37
Bez jaj żeby burmistrz był w pracy na 8 godz Chyop musi łóżku się wyspać bo na biurku niewygodnie Chyba skończony idiota myśli że nagle w drugiej kadencji Poszwa się zmieni
Cytować
+16 #110 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie MiejskiejBędzie nowy burmistr 2018-02-21 14:08
Czytam o tych zawirowaniach kandydatów i powiem Wam jedno. Żaden kandydat nie slucha normalnych ludzi, pracujących, żyjących codziennością. Oni doskonale wiedzą co trzeba zmienić. Obecny burmistrz z tego co mnie sluchy dochodzą unika bezpośredniego kontaktu, jest ciągle zajęty. To powoduje, że nie ma poczucia aby to był burmistrz mieszkańców, to jest burmistrz gabinetowy. On też nie wie co leży na wątrobie takiemu zwykłymi kowalskiemu. I zmiana będzie a wygra ten który otworzy sie na głosy mieszkańców. Gospodarz miasta to osoba która pierwsza rozpoczyna pracę i ostatnia kończy, a obecnie to czasem o godzinie 9:00 autko burmistrza stoi pod mieszkaniem. Burmistrzowanie to misja, oddanie sie i poświęcenie dla miasta. A obecny burmistrz równo o 15:30 już w drodze jest do domku na obiadek. Nie widzę aby było to poświęcenie i poczucie misji. Raczej jest dobrze płatna urzednicza praca w ośmiu godzinym trybie.
Cytować
+7 #109 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiejsgeg 2018-02-21 14:05
kum to jest ten co kiedyś podniósł łape żeby miasto zapłaciło 2 mln prywatnej osobie za grunty które miastu są niepotrzebne
Cytować
+9 #108 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiejkum 2018-02-21 13:53
co to za facet na zdjęciu, bo ma fałszywy wygląd???
Cytować
+1 #107 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie MiejskiejHoogo 2018-02-20 22:48
Cytuję Zygzak McQueen:
A ja miałem wielki sen: jest październik 2018 w wyborach na burmistrza startują: Poszwa-KW, Wilczyński-SW2000, Czapul-BL, Połczyński-SLD, Berendt-PSL, Eitner-PiS, Pribe-Gowin, Kamiński-KW.
I kurde obudziłem się i nie wiem kto wygrał i na kogo głosowałem.

Wilczyński wygrał bo mnie też to śniło ale głosowałem na Pribego
Cytować
-5 #106 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie MiejskiejZygzak McQueen 2018-02-20 21:41
A ja miałem wielki sen: jest październik 2018 w wyborach na burmistrza startują: Poszwa-KW, Wilczyński-SW20 00, Czapul-BL, Połczyński-SLD, Berendt-PSL, Eitner-PiS, Pribe-Gowin, Kamiński-KW.
I kurde obudziłem się i nie wiem kto wygrał i na kogo głosowałem.
Cytować
+5 #105 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie MiejskiejJoory 2018-02-19 21:57
uwaga!
Poseł PO Szejnfeld oświadczył że nie cieszy się z
zdobytego medalu przez skoczków .
Cytować
+7 #104 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiejalan010203 2018-02-19 20:55
Najważniejsza część - zbieranie haków na wszystkich potencjalnych kandydatów .
Informacje idą w cenę.
Cytować
+3 #103 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiej........ 2018-02-19 20:52
Cytuję Radny:
Cytuję ........:
Pamiętam czasy jak poszwa walczył z Wilczyńskim i jego SW 2000 .
Dziś dzięki kilku" uchodźcom " z SW ma większość w radzie...jakie to wszystko przewrotne :)
Poszwa nie ma większości w Radzie!

To że ktoś rezygnuje to nie znaczy że będzie głosował przeciw Poszwie
Cytować
+5 #102 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiejalan010203 2018-02-19 20:50
Kandydaci ujawnią się dopiero za 3/4 miesiące
na razie trwają:
konsultacje,negocjacje,konfrontacje,dyskredytacje,eliminacje i inne akcje.
Cytować
+1 #101 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie MiejskiejRadny 2018-02-19 20:11
Cytuję ........:
Pamiętam czasy jak poszwa walczył z Wilczyńskim i jego SW 2000 .
Dziś dzięki kilku" uchodźcom " z SW ma większość w radzie...jakie to wszystko przewrotne :)
Poszwa nie ma większości w Radzie!
Cytować
0 #100 Zgadzam się w 100%Kolejarz 2018-02-19 20:05
Cytuję Wrozbita:
Sorry,ale jesien nic nie zmieni,Poszwa przetrwa z braku alternatywy.Nowi radni - może w części,ale burmistrza będziemy mieli tego samego,bo nasza opozycja to tragedia.Wagrowiecki PiS to leśne dziadki,Poszwa ich rozpracowal i otumanił.Na dolaczenie do partii Kaczora jest jeszcze za krótki,ale przytuli sie do Gowina i nikt mu z prawej strony nie wyskoczy.Zostaje jeszcze paradoksalnie ktos z wagrowieckiej PO,z ktora jest skonfliktowany,ale tu bedzie pilnowal kurnika jak dlugo sie da."Blizej Ludzi" nie ma wyraźnego lidera,ciekawego programu ani organizacyjnego zaplecza a Czapul to jakies jaja.Prosze pamietac ten post,jak w listopadzie bedziemy sie zastanawiac jak to mozliwe,ze KP zostaje z nami na kolejne piec lat.Dobranoc.

Poszwa nie ma kontrkandydata i tyle! Czapul chyba chce zmienić robotę, bo nie wiadomo, czy niemiecki koncern nie wycofa się z Polski? A wiadomo coś w końcu o tym, czy Berendt wystartuje na burmistrza, czy się przestraszył?
Cytować
+10 #99 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiej........ 2018-02-19 12:17
Pamiętam czasy jak poszwa walczył z Wilczyńskim i jego SW 2000 .
Dziś dzięki kilku" uchodźcom " z SW ma większość w radzie...jakie to wszystko przewrotne :)
Cytować
+11 #98 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie MiejskiejWrozbita 2018-02-18 23:56
Sorry,ale jesien nic nie zmieni,Poszwa przetrwa z braku alternatywy.Now i radni - może w części,ale burmistrza będziemy mieli tego samego,bo nasza opozycja to tragedia.Wagrow iecki PiS to leśne dziadki,Poszwa ich rozpracowal i otumanił.Na dolaczenie do partii Kaczora jest jeszcze za krótki,ale przytuli sie do Gowina i nikt mu z prawej strony nie wyskoczy.Zostaj e jeszcze paradoksalnie ktos z wagrowieckiej PO,z ktora jest skonfliktowany, ale tu bedzie pilnowal kurnika jak dlugo sie da."Blizej Ludzi" nie ma wyraźnego lidera,ciekaweg o programu ani organizacyjnego zaplecza a Czapul to jakies jaja.Prosze pamietac ten post,jak w listopadzie bedziemy sie zastanawiac jak to mozliwe,ze KP zostaje z nami na kolejne piec lat.Dobranoc.
Cytować
+3 #97 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiejczaruś 2018-02-18 23:27
Cytuję mama toli:
O tak!teraz to są specjalistki w trakcie studiów lub po kursach rocznych, 30 minut niby pracy z dzieckiem, a kasa leci.Dotacja jest, jest.a gdzie rehabilitacja i inne .Ważne, że kasa płynie.Państwowe placówki i prywatne nie różnią się tu niczym.Nie tak powinno to wyglądać

No tak
Cytować
+1 #96 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiejczaruś 2018-02-18 23:24
Cytuję lux:
Chcemy SZkoły Specjalnej w której dzieci z różnymi niepełnosprawnościami będą miały stworzone warunki do zabawy i nauki na miarę 21 wieku.W której nauczała bedzie kadra z odpowiednimi kwalifikacjami do nauki takich dzieci.W której bedzie lekarz, pielęgniarka na stałym etacie,terapeuta, psycholog, pedagog.Sale będą miały wymiary zgodne z zaleceniami kuratorium, sale do rehabilitacji, łazienki do mycia takich dzieci ze względu na dysfunkcje zwieraczy,odpowiednia liczba personelu pomocniczego, wyposażenie zgodne z potrzebami dziecka niepełnosprawnego.Zorganizowany dowoz do placówki i z placówki do domu.Ooo, taka szkola Specjalna to dziś standard, a nie fikcja ktora odbywa sie w wagrowieckich placówkach, sale w piwnicy, bez swiatla, dostępu tlenu, klatki w których jedno dziecko przewraca się o inne, tłok, chaos, bez specjalistów, bez pielęgniarek, lekarzy, bez odpowiedniego sprzętu, wyposażenia i ludzi do pracy, nawet za psi grosz.I o jaką integrację tu chodzi?

No tak
Cytować
+9 #95 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie MiejskiejFizjoner 2018-02-18 22:40
Cytuję niczym niezaskoczony:
Ludzie, powinniśmy wybrać w kolejnych wyborach samych nowych radnych.

Wągrowiec wyprzedziły już dawno pod względem gospodarczym (praca, zarobki, inwestorzy) takie miejscowości jak Oborniki czy Murowana Goślina. Wągrowiec to już to tylko wieś z marketami, okraszona placami zabaw i ścieżkami rowerowymi.

Trzeba się przemęczyc jeszcze prawie rok i przewietrzyc ratusz z tych radnych i burkow. Teraz czas na inne znajomosci i dojscie do koryta innych ludzi skoro to rzadzenie tylko na głabaniu do wlasnych kieszeni ma polegac :lol:
Cytować
+3 #94 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiejmim 2018-02-18 20:09
Cytuję Pamiętająca chmóra:
Cytuję Stefek:
Cytuję lux:
Chcemy SZkoły Specjalnej w której dzieci z różnymi niepełnosprawnościami będą miały stworzone warunki do zabawy i nauki na miarę 21 wieku.W której nauczała bedzie kadra z odpowiednimi kwalifikacjami do nauki takich dzieci.W której bedzie lekarz, pielęgniarka na stałym etacie,terapeuta, psycholog, pedagog.Sale będą miały wymiary zgodne z zaleceniami kuratorium, sale do rehabilitacji, łazienki do mycia takich dzieci ze względu na dysfunkcje zwieraczy,odpowiednia liczba personelu pomocniczego, wyposażenie zgodne z potrzebami dziecka niepełnosprawnego.Zorganizowany dowoz do placówki i z placówki do domu.Ooo, taka szkola Specjalna to dziś standard, a nie fikcja ktora odbywa sie w wagrowieckich placówkach, sale w piwnicy, bez swiatla, dostępu tlenu, klatki w których jedno dziecko przewraca się o inne, tłok, chaos, bez specjalistów, bez pielęgniarek, lekarzy, bez odpowiedniego sprzętu, wyposażenia i ludzi do pracy, nawet za psi grosz.I o jaką integrację tu chodzi?


póki co z winy burmistrza i jego radnych sprawiono że w szkole nr 2 uczą się dzieci w piwnicy. W szkole nr 4 ciasnota a teraz opanowują budynek gimnazjum żeby ulżyć sobie w tej ciasnocie chociaż to kosztem sam gimnazjalistów. Jednym słowem brak poszanowania dla zasad zdrowego rozsądku i lekceważnie rodziców. Jeśli to co się dzieje jest robione pod jakąś prywatną placówkę czy to specjalną czy jakąkolwiek to będzie afera więc niech Poszwa zacznie lepiej być bardziej transparentny bo zdaje się że on myśli że Wągrowiec to jego prywatna firma a budynki publiczne to jego prywatne lokale. Dobrze że stracił większość w radzie, ale teraz od mądrości radnych zależy czy to wszystko naprawią.

Pamiętam jaki konflikt powstał w szkole nr2 jak
burmistrz chciał przenieść kilka ulic z okręgu szkoły nr2 do szkoły nr1(gimnazjum)
Dwie kluczowe postacie się bardzo pogniewały
między sobą.
Już nie pamiętacie?
Czy następstwem tego nie był cały ten bałagan z szkołą nr1?
Może się mylę.

Też to pamiętam. Ale co tam. Sprawcy zamieszania nie pamiętają albo udają.
Cytować
+5 #93 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie MiejskiejPamiętająca chmóra 2018-02-18 17:12
Cytuję Stefek:
Cytuję lux:
Chcemy SZkoły Specjalnej w której dzieci z różnymi niepełnosprawnościami będą miały stworzone warunki do zabawy i nauki na miarę 21 wieku.W której nauczała bedzie kadra z odpowiednimi kwalifikacjami do nauki takich dzieci.W której bedzie lekarz, pielęgniarka na stałym etacie,terapeuta, psycholog, pedagog.Sale będą miały wymiary zgodne z zaleceniami kuratorium, sale do rehabilitacji, łazienki do mycia takich dzieci ze względu na dysfunkcje zwieraczy,odpowiednia liczba personelu pomocniczego, wyposażenie zgodne z potrzebami dziecka niepełnosprawnego.Zorganizowany dowoz do placówki i z placówki do domu.Ooo, taka szkola Specjalna to dziś standard, a nie fikcja ktora odbywa sie w wagrowieckich placówkach, sale w piwnicy, bez swiatla, dostępu tlenu, klatki w których jedno dziecko przewraca się o inne, tłok, chaos, bez specjalistów, bez pielęgniarek, lekarzy, bez odpowiedniego sprzętu, wyposażenia i ludzi do pracy, nawet za psi grosz.I o jaką integrację tu chodzi?


póki co z winy burmistrza i jego radnych sprawiono że w szkole nr 2 uczą się dzieci w piwnicy. W szkole nr 4 ciasnota a teraz opanowują budynek gimnazjum żeby ulżyć sobie w tej ciasnocie chociaż to kosztem sam gimnazjalistów. Jednym słowem brak poszanowania dla zasad zdrowego rozsądku i lekceważnie rodziców. Jeśli to co się dzieje jest robione pod jakąś prywatną placówkę czy to specjalną czy jakąkolwiek to będzie afera więc niech Poszwa zacznie lepiej być bardziej transparentny bo zdaje się że on myśli że Wągrowiec to jego prywatna firma a budynki publiczne to jego prywatne lokale. Dobrze że stracił większość w radzie, ale teraz od mądrości radnych zależy czy to wszystko naprawią.

Pamiętam jaki konflikt powstał w szkole nr2 jak
burmistrz chciał przenieść kilka ulic z okręgu szkoły nr2 do szkoły nr1(gimnazjum)
Dwie kluczowe postacie się bardzo pogniewały
między sobą.
Już nie pamiętacie?
Czy następstwem tego nie był cały ten bałagan z szkołą nr1?
Może się mylę.
Cytować
+8 #92 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie MiejskiejMarcin 2018-02-18 16:54
Cytuję lokalny obserwator:
Sąsiednie powiaty i miasta są zadowolone z aktualnej pozycji Wągrowca: dzięki nowoczesnym szynobusom (mającym zawsze wolne miejsca siedzące, niezwykle rzadko spóźniającym się), ekstrawygodnym autokarom (nieskrzypiącym w nocy na ulicach i spełniających wszystkie normy ekologiczne) oraz doskonałym drogom (umożliwiającym komfortowy, szybki, bezpieczny dojazd autem samodzielnie bez współdzielenia z trzema osobami) nasz eksportowy produkt pod nazwą "wągrowiecka siła robocza" codziennie przez cały dzień - bladym świtem, w południe, popołudnie i na wieczór, zasila sąsiednie lokalne gospodarki.

Nie dziwię się, że Wągrowiec to ruina gospodarcza z inwestycjami w postaci placów zabaw, ścieżek rowerowych i marketów. Tu można tylko wydawać pieniądze, ale nie ma gdzie ich zarobić.

I tu tkwi problem.

Jeśli przez cztery lata nikt nie potrafi nic zmienić w tym kierunku, to znak, że trzeba dać szanse NOWYM TWARZOM. Pomyślmy o tym we wrześniu, oddając kartkę do głosowania.

Trzeba dać szanse nowym twarzą gdzie ty, masz nowe twarze oni tylko co 4 lat zmieniają się stołkami trzeba zrobić opcje zerowa.
Cytować
+14 #91 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiejlokalny obserwator 2018-02-18 15:56
Sąsiednie powiaty i miasta są zadowolone z aktualnej pozycji Wągrowca: dzięki nowoczesnym szynobusom (mającym zawsze wolne miejsca siedzące, niezwykle rzadko spóźniającym się), ekstrawygodnym autokarom (nieskrzypiącym w nocy na ulicach i spełniających wszystkie normy ekologiczne) oraz doskonałym drogom (umożliwiającym komfortowy, szybki, bezpieczny dojazd autem samodzielnie bez współdzielenia z trzema osobami) nasz eksportowy produkt pod nazwą "wągrowiecka siła robocza" codziennie przez cały dzień - bladym świtem, w południe, popołudnie i na wieczór, zasila sąsiednie lokalne gospodarki.

Nie dziwię się, że Wągrowiec to ruina gospodarcza z inwestycjami w postaci placów zabaw, ścieżek rowerowych i marketów. Tu można tylko wydawać pieniądze, ale nie ma gdzie ich zarobić.

I tu tkwi problem.

Jeśli przez cztery lata nikt nie potrafi nic zmienić w tym kierunku, to znak, że trzeba dać szanse NOWYM TWARZOM. Pomyślmy o tym we wrześniu, oddając kartkę do głosowania.
Cytować
+9 #90 noweturew 2018-02-18 15:08
Cytuję niczym niezaskoczony:
Ludzie, powinniśmy wybrać w kolejnych wyborach samych nowych radnych.

Wągrowiec wyprzedziły już dawno pod względem gospodarczym (praca, zarobki, inwestorzy) takie miejscowości jak Oborniki czy Murowana Goślina. Wągrowiec to już to

tylko wieś z marketami, okraszona placami zabaw i ścieżkami rowerowymi.



Z uwagi na ,,szalony ,, rozwój naszego miasta proponuję zmianę nazwy na -MARKETOWIEC- w celu uhonorowania głównych inwestorów oraz naszych odważnych i wizjonerskich decydentów
Cytować
+9 #89 szkoła specjalna już jestRadek 2018-02-18 13:12
Nie rozumiem o co chodzi. Przecież w Wągrowcu jest szkoła specjalna przy ul. Janowieckiej. Jeśli rzeczywiście istnieje potrzeba to należy ten budynek zmodernizować, może nawet rozbudować o kilka sal poprzez dodatkowe skrzydło. Tam jest na to miejsce.
Cytować
+5 #88 standardyStefek 2018-02-18 12:35
Cytuję lux:
Chcemy SZkoły Specjalnej w której dzieci z różnymi niepełnosprawnościami będą miały stworzone warunki do zabawy i nauki na miarę 21 wieku.W której nauczała bedzie kadra z odpowiednimi kwalifikacjami do nauki takich dzieci.W której bedzie lekarz, pielęgniarka na stałym etacie,terapeuta, psycholog, pedagog.Sale będą miały wymiary zgodne z zaleceniami kuratorium, sale do rehabilitacji, łazienki do mycia takich dzieci ze względu na dysfunkcje zwieraczy,odpowiednia liczba personelu pomocniczego, wyposażenie zgodne z potrzebami dziecka niepełnosprawnego.Zorganizowany dowoz do placówki i z placówki do domu.Ooo, taka szkola Specjalna to dziś standard, a nie fikcja ktora odbywa sie w wagrowieckich placówkach, sale w piwnicy, bez swiatla, dostępu tlenu, klatki w których jedno dziecko przewraca się o inne, tłok, chaos, bez specjalistów, bez pielęgniarek, lekarzy, bez odpowiedniego sprzętu, wyposażenia i ludzi do pracy, nawet za psi grosz.I o jaką integrację tu chodzi?


póki co z winy burmistrza i jego radnych sprawiono że w szkole nr 2 uczą się dzieci w piwnicy. W szkole nr 4 ciasnota a teraz opanowują budynek gimnazjum żeby ulżyć sobie w tej ciasnocie chociaż to kosztem sam gimnazjalistów. Jednym słowem brak poszanowania dla zasad zdrowego rozsądku i lekceważnie rodziców. Jeśli to co się dzieje jest robione pod jakąś prywatną placówkę czy to specjalną czy jakąkolwiek to będzie afera więc niech Poszwa zacznie lepiej być bardziej transparentny bo zdaje się że on myśli że Wągrowiec to jego prywatna firma a budynki publiczne to jego prywatne lokale. Dobrze że stracił większość w radzie, ale teraz od mądrości radnych zależy czy to wszystko naprawią.
Cytować
+7 #87 szkoła specjalna? O co tutaj chodzi?Polla 2018-02-18 12:23
Cytuję lux:
Chcemy SZkoły Specjalnej w której dzieci z różnymi niepełnosprawnościami będą miały stworzone warunki do zabawy i nauki na miarę 21 wieku.W której nauczała bedzie kadra z odpowiednimi kwalifikacjami do nauki takich dzieci.W której bedzie lekarz, pielęgniarka na stałym etacie,terapeuta, psycholog, pedagog.Sale będą miały wymiary zgodne z zaleceniami kuratorium, sale do rehabilitacji, łazienki do mycia takich dzieci ze względu na dysfunkcje zwieraczy,odpowiednia liczba personelu pomocniczego, wyposażenie zgodne z potrzebami dziecka niepełnosprawnego.Zorganizowany dowoz do placówki i z placówki do domu.Ooo, taka szkola Specjalna to dziś standard, a nie fikcja ktora odbywa sie w wagrowieckich placówkach, sale w piwnicy, bez swiatla, dostępu tlenu, klatki w których jedno dziecko przewraca się o inne, tłok, chaos, bez specjalistów, bez pielęgniarek, lekarzy, bez odpowiedniego sprzętu, wyposażenia i ludzi do pracy, nawet za psi grosz.I o jaką integrację tu chodzi?


Oczywiście że taka placówka może powstać tylko jeśli ma to być organizowane zakulisowo, bez wpisania w plan finansowy kosztem organizacji dotychczasowych podstawówek, degradacją szkoły nr 1, przerzucaniem 200 dzieci z sp4 do sp1 zabierając sale gimnazjalistom itd itd to absolutnie takiej zgody nie ma.
Czy ci orędownicy szkoły specjalnej oczekują szkoły specjalnej prywatnej czy publicznej? Bo jeśli prywatnej to niech wybudują ją od podstaw lub wynajmą komercyjny budynek. A jeśli publicznej to niech miasto wskaże inny budynek a nie kosztem szkół podstawowych. Wągrowiec potrzebuje 4 podstawówki. Jedna szkoła specjalna już jest, można otworzyć podobną ale nie większą niż ta obecna. Problem edukacji specjalnej nie dotyczy, jak tutaj piszą, 95% uczniów tylko mniej niż 5% zatem nie może to być kosztem organizacji podstawówek.
Zastanawia mnie też jedno. Od ponad roku toczy się ożywiona debata na tym portalu dotycząca fatalnej organizacji podstawówek w mieście ale jakoś nikt do tej pory nawet słowem nie wspomniał o potrzebie budowy szkoły specjalnej... Czy radni rozmawiają o tym na spotkaniach? Jest wpisana taka potrzeba w plan na najbliższe lata czy "spontanicznie" burmistrz zarządzi z dnia na dzień, że takową placówkę zrobi sobie ot tak gdzie mu się podoba i gdzie go oświeci????
Nie mam kompletnie zaufania do burmistrza i nie wierzę w jego talent organizacyjny.
Reformę wdraża przeokropnie i choćby z tego względu nie powinien być dalej burmistrzem naszego miasta.
Cytować
+19 #86 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiejniczym niezaskoczony 2018-02-18 11:03
Ludzie, powinniśmy wybrać w kolejnych wyborach samych nowych radnych.

Wągrowiec wyprzedziły już dawno pod względem gospodarczym (praca, zarobki, inwestorzy) takie miejscowości jak Oborniki czy Murowana Goślina. Wągrowiec to już to tylko wieś z marketami, okraszona placami zabaw i ścieżkami rowerowymi.
Cytować
+18 #85 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiejmama toli 2018-02-18 10:12
O tak!teraz to są specjalistki w trakcie studiów lub po kursach rocznych, 30 minut niby pracy z dzieckiem, a kasa leci.Dotacja jest, jest.a gdzie rehabilitacja i inne .Ważne, że kasa płynie.Państwow e placówki i prywatne nie różnią się tu niczym.Nie tak powinno to wyglądać
Cytować
+2 #84 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiejlux 2018-02-18 09:44
Chcemy SZkoły Specjalnej w której dzieci z różnymi niepełnosprawno ściami będą miały stworzone warunki do zabawy i nauki na miarę 21 wieku.W której nauczała bedzie kadra z odpowiednimi kwalifikacjami do nauki takich dzieci.W której bedzie lekarz, pielęgniarka na stałym etacie,terapeut a, psycholog, pedagog.Sale będą miały wymiary zgodne z zaleceniami kuratorium, sale do rehabilitacji, łazienki do mycia takich dzieci ze względu na dysfunkcje zwieraczy,odpow iednia liczba personelu pomocniczego, wyposażenie zgodne z potrzebami dziecka niepełnosprawne go.Zorganizowan y dowoz do placówki i z placówki do domu.Ooo, taka szkola Specjalna to dziś standard, a nie fikcja ktora odbywa sie w wagrowieckich placówkach, sale w piwnicy, bez swiatla, dostępu tlenu, klatki w których jedno dziecko przewraca się o inne, tłok, chaos, bez specjalistów, bez pielęgniarek, lekarzy, bez odpowiedniego sprzętu, wyposażenia i ludzi do pracy, nawet za psi grosz.I o jaką integrację tu chodzi?
Cytować
+11 #83 KomentarzPolar 2018-02-18 00:23
Cytuję dziadzia:
Na marginesie.Co to w ogóle za numeracja ostatnia wybudowana szkola jest jedynką?Dla mnie jedynka od wieków jest na Kolejowej!Ludzie ze czasy gł... to nie znaczy żebyście wszystko odwracali do góry nogami.Oprzytomnijcie wreszcie chłopcy, coś mi się wydaje że nadal prowadzicie podwórkowe wojny chociaż latek duuuuużo więcej


No taka jest polityka pana Poszwy. Niezrozumiala i owiana niedopowiedzeni ami. Ludzie skloceni, degradowani a inni ponad miare faworyzowani. Smutne to. Nie dziwi ze radni odchodza od takiego stylu polityki.
Wagrowiec zasluguje na lepszego wlodarza.
Cytować
0 #82 coś jest nie halo...Tomalal 2018-02-18 00:13
Cytuję Sherlok:
Cytuję emeryt:
Cytuję mieszkaniec w:
Radni podsunę wam pomysł.Trzeba zrobić wywiad u dyrektorów wszystkich szkol przedszkoli pozostałości gimnazjum, zawodówki ilu jest uczniów wymagających specjalnego nauczania i wówczas zadecydować o typie szkoły.Jestem pewien, ze sprawa sama się rozwiąże.

Potrzeba specjalnej od przedszkola po zawodowke w jednym budynku.

Podejrzewam, że chodzi o jeden budynek.... o budynek SP4. Powoli wszystko się klaruje: Upchnąć wszystkie dzieci do budynku gimnazjum i zorganizować placówkę specjalną w budynku na Reja. Pięknie sobie to burmistrz wykalkulował, tylko, że placówki specjalne należą do powiatu, więc należy obserwować , kto jest "po słowie" z burmistrzem w sprawie przejęcia budynku po czwórce. Typowe dla PO...


to by wskazywało na to że Czwórka ma być zlikwidowana, ale zanim to nastąpi ma przejąć zarządzanie nieswoją, bo Szkołą nr 1, co powoli ma miejsce bo wprowadzają dziesiątki uczniów!!!
Zatem budżet Czwórki niejako się wygasi, połączy z budżetem Jedynki... to też trzeba zweryfikować.
Ludzie - jeśli tak jest albo ma być to czy to są normalne standardy? Na bank coś tutaj jest nie halo a cała organizacja jest ewidentnie forsowana siłowo i jak najdalej od najbardziej naturalnego i oczekiwanego rozwiązania jakim byłoby zwyczajne przekształcenie gimnazjum w pełną podstawówkę czego oczekiwało mnóstwo zainteresowanyc h rodziców.
Cytować
+5 #81 lobby za szkołą specjalnąXXL 2018-02-17 23:39
Mam wrażenie że wysyp wpisów o szkole specjalnej to jakieś lobby żeby uzasadnić powoli cel chaosu przy organizacji który się ciągnie od roku...
abstrahując od sensowności powstania szkoły specjalnej (prywatnej szkoły specjalnej jak się domyślam)... to póki co mamy ogromny problem polegający na tym, że wskutek polityki burmistrza zezwalano na zapisy ponad miarę do szkół nr 2 i 4 (co nie powinno mieć miejsca) podczas gdy w szkole nr 1 było miejsce - i tam blokowano możliwość zapisów.
Zatem burmistrz zarządzał tym rozmyślnie!

Czy można tak postępować? Blokować rekrutację a do innych szkół dyrektorzy przyjmują ponad miarę wiedząc że to doprowadzi do dwuzmianowości?
Teraz z sp4 do zajmowanych sal ma przejść ze dwie setki uczniów zabierając gimnazjalistom sale do przedmiotów który powinni dzielić z dziećmi 4-7. Czy ktoś weźmie odpowiedzialnoś ć za to?
Gdzie było i jest kuratorium które ma merytorycznie pilnować?

Poszwa w tej chwili powinien albo to szybko naprawić albo podać się do dymisji jak nie potrafi racjonalnie zarządzać tym co mu podlega.
Cytować
+1 #80 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiejfakt 2018-02-17 23:05
Cytuję Gacek:
Cytuję zejść na ziemię:
Jestem ciekawa ktora z dorosłych piszących tu o integracji dzieci niepełnosprawny ch intelektualnie ze zdrowymi dziecmi ma koleżankę lub kolegę od serca z którą chodzi na zakupy, na fitnes, na pazury, do kina, na ploty i w ogóle integruje sie również z innymi niepełnosprawnymi w życiu codziennym.Okaże się, że nikt lub tylko garstka tych którzy maja kogos takiego w rodzinie.Wiec????Jak to jest z tą integracją?Dzieci tak, dorośli juz nie, taaak?Wszyscy wiemy w czym rzecz, wiec integracja to fikcja!


Nie wyolbrzymiaj. Niepełnosprawność to złożony problem i częściowo masz rację, że w dorosłym życiu każdy spędza czas jak uważa i z kim uważa lub jak mu się ułoży...
lepiej jednak żeby chociaż w szkole dochodziło do integracji i żeby dzieci miały ze sobą kontakt. Lepiej tak niż jakby ani w szkole ani w dorosłym życiu nie dochodziło do integracji...

Skoro odrzucasz integrację z niepelnosprawny mi w życiu dorosłym, to dlaczego chcesz integracji w szkole?Powiem ci dlaczego, bo ty nie będziesz się tym zajmował/ła.Lep iej niech inni zrobią to za mnie tak?Zwykły nauczyciel np.od od historii, przyrody, wf nie zna się na sposobach nauczania niepełnosprawny ch intelektualnie. Nie jestem fachowcem ale czytam i nie jest trudno zgadnąć, że z tymi dziećmi pracuje się inaczej
Cytować
0 #79 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiejfakt 2018-02-17 22:54
Cytuję Ivve:
Cytat:
Wszystko się zgadza ale z tego co wiem jest ogrom dzieciaków wymagających szkoły specjalnej od przedszkola do zawodówki a bedzie ich jeszcze więcej.Specjali sci nauczyciele, to pomoże im lepiej funkcjonowac


Bez przesady, że jest ogrom dzieciaków wymagających specjalnej szkoły od przedszkolaka do zawodówki.
Po to jest reforma, żeby zmienić sposoby podejścia i nauczania i żeby dziecko nie musiało więcej czasu poświęcać na korepetycje niż na naukę w szkole. W samej szkole brakuje zdobywania umiejętności, w tym umiejętności samego życia...
Szkoła po reformie z 1999 roku niestety nastawiła się tylko na rankingi, testy pod klucz itd. zaniedbując ogólny charakter i misję szkolnictwa.
Uważam że należy reformować same szkoły które mają być różnorodne i nastawione na wszelkie potrzeby uczniów a nie specjalizowanie się w zamkniętych celach jak np. szkoła specjalna. To tylko pogłębia wykluczenie.
W Wągrowcu mamy póki co kompletny bałagan i brak profesjonalnego podejścia. Burmistrz rozgrywa tę organizację, wspiera Czwórkę, więc o czym my tu mówimy...
Czy dorośli z deficytami pracują na stanowiskach równorzędnych z osobami wysoko wykształconymi? O jakim wykluczeniu mowa?Na całym świecie osoby dorosłe i dzieci uczą się w szkołach które odpowiadają ich możliwościom.Ni c na wyrost, bo to zwiastuje tylko jednoNIEPOWODZE NIE
Cytować
-5 #78 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie MiejskiejAlan 0102 2018-02-17 22:38
Na bruk z nimi
Cytować
+4 #77 Czy to jest zgodne z prawem i czy można to tak potajemnie i zakulisowo przeprowadzać?Reno 2018-02-17 20:13
Cytuję Sherlok:
Cytuję emeryt:
Cytuję mieszkaniec w:
Radni podsunę wam pomysł.Trzeba zrobić wywiad u dyrektorów wszystkich szkol przedszkoli pozostałości gimnazjum, zawodówki ilu jest uczniów wymagających specjalnego nauczania i wówczas zadecydować o typie szkoły.Jestem pewien, ze sprawa sama się rozwiąże.

Potrzeba specjalnej od przedszkola po zawodowke w jednym budynku.

Podejrzewam, że chodzi o jeden budynek.... o budynek SP4. Powoli wszystko się klaruje: Upchnąć wszystkie dzieci do budynku gimnazjum i zorganizować placówkę specjalną w budynku na Reja. Pięknie sobie to burmistrz wykalkulował, tylko, że placówki specjalne należą do powiatu, więc należy obserwować , kto jest "po słowie" z burmistrzem w sprawie przejęcia budynku po czwórce. Typowe dla PO...


Czy to jest zgodne z prawem i czy można to tak potajemnie i zakulisowo przeprowadzać kosztem standardów nauki uczniów, chaosem w sp1, sp2 i sp4 i kosztem roszad nauczycieli?
Widzę, że w tej tajemniczej sprawie coraz więcej znaków zapytania.
Styl burmistrza i jego współpracownikó w w tej sprawie jest poniżej wszelkiego poziomu...
Tutaj powinna wjechać jakaś kontrola bo robią co chcą, nie rozmawiają z ludźmi, nie informują.
Cytować
+6 #76 uwałszczenie?Sherlok 2018-02-17 19:13
Cytuję emeryt:
Cytuję mieszkaniec w:
Radni podsunę wam pomysł.Trzeba zrobić wywiad u dyrektorów wszystkich szkol przedszkoli pozostałości gimnazjum, zawodówki ilu jest uczniów wymagających specjalnego nauczania i wówczas zadecydować o typie szkoły.Jestem pewien, ze sprawa sama się rozwiąże.

Potrzeba specjalnej od przedszkola po zawodowke w jednym budynku.

Podejrzewam, że chodzi o jeden budynek.... o budynek SP4. Powoli wszystko się klaruje: Upchnąć wszystkie dzieci do budynku gimnazjum i zorganizować placówkę specjalną w budynku na Reja. Pięknie sobie to burmistrz wykalkulował, tylko, że placówki specjalne należą do powiatu, więc należy obserwować , kto jest "po słowie" z burmistrzem w sprawie przejęcia budynku po czwórce. Typowe dla PO...
Cytować
+7 #75 Kilka słów o gimnazjalistachTeresa 2018-02-17 16:27
Nawiązując do komentarzy o oświacie chciałabym poruszyć kwestię bardzo pomijaną a istotnie ważną - obecnych gimnazjalistów czyli uczniów klas II i III. Okazuje się, że to ich najbardziej dotknęła reforma, tylko o nich się nie mówi. Stopniowo zabiera się im klasopracownie wprowadzając kolejne klasy młodszych uczniów. Ciekawe gdzie będą uczyli się w przyszłym roku. Może w piwnicach? A najgorsze jest to, że nauczyciele szukają kolejnych godzin, by łączyć je w etat. Dla dzieci efekt jest taki, że co roku zmieniają się im wychowawcy i nauczyciele, również przedmiotów wiodących. Z całą pewnością nie wpłynie to dobrze na ich wykształcenie i przygotowanie np. do liceum.
Cytować
0 #74 o oświacieIvve 2018-02-17 16:03
Cytat:
Wszystko się zgadza ale z tego co wiem jest ogrom dzieciaków wymagających szkoły specjalnej od przedszkola do zawodówki a bedzie ich jeszcze więcej.Specjali sci nauczyciele, to pomoże im lepiej funkcjonowac
Bez przesady, że jest ogrom dzieciaków wymagających specjalnej szkoły od przedszkolaka do zawodówki.
Po to jest reforma, żeby zmienić sposoby podejścia i nauczania i żeby dziecko nie musiało więcej czasu poświęcać na korepetycje niż na naukę w szkole. W samej szkole brakuje zdobywania umiejętności, w tym umiejętności samego życia...
Szkoła po reformie z 1999 roku niestety nastawiła się tylko na rankingi, testy pod klucz itd. zaniedbując ogólny charakter i misję szkolnictwa.
Uważam że należy reformować same szkoły które mają być różnorodne i nastawione na wszelkie potrzeby uczniów a nie specjalizowanie się w zamkniętych celach jak np. szkoła specjalna. To tylko pogłębia wykluczenie.
W Wągrowcu mamy póki co kompletny bałagan i brak profesjonalnego podejścia. Burmistrz rozgrywa tę organizację, wspiera Czwórkę, więc o czym my tu mówimy...
Cytować
-3 #73 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie MiejskiejGacek 2018-02-17 15:59
Cytuję zejść na ziemię:
Jestem ciekawa ktora z dorosłych piszących tu o integracji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ze zdrowymi dziecmi ma koleżankę lub kolegę od serca z którą chodzi na zakupy, na fitnes, na pazury, do kina, na ploty i w ogóle integruje sie również z innymi niepełnosprawnymi w życiu codziennym.Okaże się, że nikt lub tylko garstka tych którzy maja kogos takiego w rodzinie.Wiec????Jak to jest z tą integracją?Dzieci tak, dorośli juz nie, taaak?Wszyscy wiemy w czym rzecz, wiec integracja to fikcja!


Nie wyolbrzymiaj. Niepełnosprawno ść to złożony problem i częściowo masz rację, że w dorosłym życiu każdy spędza czas jak uważa i z kim uważa lub jak mu się ułoży...
lepiej jednak żeby chociaż w szkole dochodziło do integracji i żeby dzieci miały ze sobą kontakt. Lepiej tak niż jakby ani w szkole ani w dorosłym życiu nie dochodziło do integracji...
Cytować
+1 #72 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiej&* 2018-02-17 14:27
Cytuję zejść na ziemię:
Jestem ciekawa ktora z dorosłych piszących tu o integracji dzieci niepełnosprawny ch intelektualnie ze zdrowymi dziecmi ma koleżankę lub kolegę od serca z którą chodzi na zakupy, na fitnes, na pazury, do kina, na ploty i w ogóle integruje sie również z innymi niepełnosprawnymi w życiu codziennym.Okaże się, że nikt lub tylko garstka tych którzy maja kogos takiego w rodzinie.Wiec????Jak to jest z tą integracją?Dzieci tak, dorośli juz nie, taaak?Wszyscy wiemy w czym rzecz, wiec integracja to fikcja!

Tak nie ma integracji niepełnosprawny ch z pelnosprawnymi. A jeśli to rzadko. A już na pewno nie ma wspólnej nauki. Przykre ale prawdziwe.
Cytować
+11 #71 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiejzejść na ziemię 2018-02-17 14:19
Jestem ciekawa ktora z dorosłych piszących tu o integracji dzieci niepełnosprawny ch intelektualnie ze zdrowymi dziecmi ma koleżankę lub kolegę od serca z którą chodzi na zakupy, na fitnes, na pazury, do kina, na ploty i w ogóle integruje sie również z innymi niepełnosprawny mi w życiu codziennym.Okaż e się, że nikt lub tylko garstka tych którzy maja kogos takiego w rodzinie.Wiec?? ??Jak to jest z tą integracją?Dzie ci tak, dorośli juz nie, taaak?Wszyscy wiemy w czym rzecz, wiec integracja to fikcja!
Cytować
+11 #70 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiejbabuszkka 2018-02-17 14:04
Cytuję Taylor:
Cytuję regina z konina:
Cytuję regina z konina:
Otworzyć prywatną szkołę podstawową i zwolnić tych z 4 ki i 1 ki będzie problem z głowy .

A i jeszcze dzieci byłyby lepiej kształcone , bo obecnie to poniżej średniej wojewódzkiej.


Póki co mieszkańcy Wągrowca cenią sobie publiczną edukację, która ogólnie w Polsce daje dobre warunki do nauki.
Poza tym społeczeństwa nie stać na prywatną edukację. Miasto posiada już prywatną podstawówkę, ale kto wie co tam za kulisami obmyślają obecny burmistrz i inni...
Wszystko dobrze, niech sobie powstają prywatne szkoły, byle nie kosztem budynków użyteczności publicznej i nie wskutek celowo kreowanej polityki pod odpowiedni grunt...
Jak prywaciarz chce prywatną szkołę to nie wynajmuje prywatne budynki lub sobie je wybuduje.
Wągrowiec potrzebuje 4 publicznych podstawówek czy mamy niż czy wyż demograficzny!

Wszystko się zgadza ale z tego co wiem jest ogrom dzieciaków wymagających szkoły specjalnej od przedszkola do zawodówki a bedzie ich jeszcze więcej.Specjali sci nauczyciele, to pomoże im lepiej funkcjonowac
Cytować
+8 #69 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiejemeryt 2018-02-17 13:47
Cytuję mieszkaniec w:
Radni podsunę wam pomysł.Trzeba zrobić wywiad u dyrektorów wszystkich szkol przedszkoli pozostałości gimnazjum, zawodówki ilu jest uczniów wymagających specjalnego nauczania i wówczas zadecydować o typie szkoły.Jestem pewien, ze sprawa sama się rozwiąże.

Potrzeba specjalnej od przedszkola po zawodowke w jednym budynku.
Cytować
+11 #68 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiejemeryt 2018-02-17 13:45
Bo od nauczania takich dzieci sapedagodzy specjalni którzy wiedza jak do nich dotrzeć.Nauczyc iele w w szkolach nie specjalnych nie maja wyksztalcenia w tym kierunku i nie kazdy nauczyciel musi miec predyspozycje do pracy z takimi dziecmi.wszystk o w temacie.To nie jest takie latwe jak mysla sobie rodzice.A najlepsze warunki dla takich dzieci sa tylko w szkole specjalnej.
Cytować
-8 #67 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie MiejskiejMieszkanka 2018-02-17 12:44
Cytuję CC:
Cytuję CC:
Cytuję hela:
Oddzielna specjalna, wszystkie szczeble, łącznie ze szkołą życia!Tego potrzeba w tym mieście.Nie żadnych prywatnych, bo nie ma odpowiedniego narybku w tym mieście, przeciętni uczniowie!


Widzę że uruchomiło się lobbowanie za szkołą specjalną ale przecież taka jest już w Wągrowcu. Też uważam że należy pochylić się nad potrzebami uczniów wymagających większej opieki i tzw. szkoły życia, ale powinny takie oddziały być przy szkołach podstawowych w każdym obwodzie szkolnym. Chodzi przecież o integrację i życie szkolne a nie izolowanie dzieci ze względu na ich słabości i mniejszą zaradność. Od wielu lat powstają tzw. szkoły integracyjne, gdzie nawet w jednej klasie uczą się dzieci sprawne i niesprawne (fizycznie i intelektualnie). To pomaga dzieciom nazwijmy to "zwykłym" na nauczenie się większej niewrażliwości społecznej, a dzieciom "specjalnym" na obcowanie z codziennością i normalnością.
Generalnie takie oddziały powinny być w każdej z podstawówek a nie izolowane w jednej szkole.

PS. Obecna organizacja podstawówek jest skandaliczna. Burmistrz ordynarnie i zakulisowo coś sobie ustala, skłóca ludzi, daje fory Szkole Nr 4, degraduje Szkołę Nr 1. Sprawa jest okropna i pokazuje że burmistrz Poszwa gra jakąś swoją grę bez patrzenia na uczniów i nauczycieli. Ja widzę tylko że punktem wyjścia jest Szkoła Nr 4!


...pomaga dzieciom nazwijmy to "zwykłym" na nauczenie się większej WRAŻLIWOŚCI społecznej, a dzieciom "specjalnym" na obcowanie z codziennością i normalnością.
Generalnie takie oddziały powinny być w każdej z podstawówek a nie izolowane w jednej szkole.


Zgadza się. Dlaczego dzieci niepełnosprawne mające szkołę blisko miejsca zamieszkania, miałyby być dowożone na drugi koniec miasta, gdzie taka szkoła byłaby utworzona? Nie powinno być segregacji. Miasto dostaje olbrzymie pieniądze na dzieci niepełnosprawne . Więc nie powinno być problemu, aby w każdej szkole, przedszkolu stworzyć im godne warunki.
Cytować
-7 #66 poprawka :)CC 2018-02-17 11:39
Cytuję CC:
Cytuję hela:
Oddzielna specjalna, wszystkie szczeble, łącznie ze szkołą życia!Tego potrzeba w tym mieście.Nie żadnych prywatnych, bo nie ma odpowiedniego narybku w tym mieście, przeciętni uczniowie!


Widzę że uruchomiło się lobbowanie za szkołą specjalną ale przecież taka jest już w Wągrowcu. Też uważam że należy pochylić się nad potrzebami uczniów wymagających większej opieki i tzw. szkoły życia, ale powinny takie oddziały być przy szkołach podstawowych w każdym obwodzie szkolnym. Chodzi przecież o integrację i życie szkolne a nie izolowanie dzieci ze względu na ich słabości i mniejszą zaradność. Od wielu lat powstają tzw. szkoły integracyjne, gdzie nawet w jednej klasie uczą się dzieci sprawne i niesprawne (fizycznie i intelektualnie). To pomaga dzieciom nazwijmy to "zwykłym" na nauczenie się większej niewrażliwości społecznej, a dzieciom "specjalnym" na obcowanie z codziennością i normalnością.
Generalnie takie oddziały powinny być w każdej z podstawówek a nie izolowane w jednej szkole.

PS. Obecna organizacja podstawówek jest skandaliczna. Burmistrz ordynarnie i zakulisowo coś sobie ustala, skłóca ludzi, daje fory Szkole Nr 4, degraduje Szkołę Nr 1. Sprawa jest okropna i pokazuje że burmistrz Poszwa gra jakąś swoją grę bez patrzenia na uczniów i nauczycieli. Ja widzę tylko że punktem wyjścia jest Szkoła Nr 4!


...pomaga dzieciom nazwijmy to "zwykłym" na nauczenie się większej WRAŻLIWOŚCI społecznej, a dzieciom "specjalnym" na obcowanie z codziennością i normalnością.
Generalnie takie oddziały powinny być w każdej z podstawówek a nie izolowane w jednej szkole.
Cytować
+4 #65 klasy specjalne przy szkołach podstawowychCC 2018-02-17 11:37
Cytuję hela:
Oddzielna specjalna, wszystkie szczeble, łącznie ze szkołą życia!Tego potrzeba w tym mieście.Nie żadnych prywatnych, bo nie ma odpowiedniego narybku w tym mieście, przeciętni uczniowie!


Widzę że uruchomiło się lobbowanie za szkołą specjalną ale przecież taka jest już w Wągrowcu. Też uważam że należy pochylić się nad potrzebami uczniów wymagających większej opieki i tzw. szkoły życia, ale powinny takie oddziały być przy szkołach podstawowych w każdym obwodzie szkolnym. Chodzi przecież o integrację i życie szkolne a nie izolowanie dzieci ze względu na ich słabości i mniejszą zaradność. Od wielu lat powstają tzw. szkoły integracyjne, gdzie nawet w jednej klasie uczą się dzieci sprawne i niesprawne (fizycznie i intelektualnie) . To pomaga dzieciom nazwijmy to "zwykłym" na nauczenie się większej niewrażliwości społecznej, a dzieciom "specjalnym" na obcowanie z codziennością i normalnością.
Generalnie takie oddziały powinny być w każdej z podstawówek a nie izolowane w jednej szkole.

PS. Obecna organizacja podstawówek jest skandaliczna. Burmistrz ordynarnie i zakulisowo coś sobie ustala, skłóca ludzi, daje fory Szkole Nr 4, degraduje Szkołę Nr 1. Sprawa jest okropna i pokazuje że burmistrz Poszwa gra jakąś swoją grę bez patrzenia na uczniów i nauczycieli. Ja widzę tylko że punktem wyjścia jest Szkoła Nr 4!
Cytować
+1 #64 RE: Burmistrz Wągrowca stracił większość w Radzie Miejskiejgap72 2018-02-17 11:36
Panie Krzysiu co było nie tak?
Cytować

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Odwiedza nas 74 tys. Internautów miesięcznie, generując 900 tys. odsłon
  • Mamy najwięcej fanów spośród wągrowieckich redakcji
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ