- Opublikowano:
- Wyświetlono: 9295
W Wągrowcu rusza inwestycja za blisko 50 MILIONÓW
Rusza budowa Punktu Utrzymania Taboru Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu. Wartość całego projektu to blisko 50 MILIONÓW.
W Wągrowcu przy ulicy Rogozińskiej powstanie Punkt Utrzymania Taboru Kolei Wielkopolskich, w którym serwisowane będą szynobusy należące do przewoźnika. Na działce o powierzchni 2,5 ha powstanie hala, w której jednocześnie będzie mogło być obsługiwanych do dziesięciu pojazdów.
Inwestycję planowano od kilku lat. Opóźnienia związane były z próbami pozyskania dofinansowania. Teraz przewoźnik otrzymał decyzję samorządu o zatwierdzeniu do realizacji projektu "Rozwój publicznego transportu zbiorowego w Wielkopolsce poprzez budowę zaplecza technicznego dla taboru spalinowego". Dofinansowanie ma wynieść 34 MLN złotych, a wartość całego projektu to 49,3 MLN zł.
Zakres inwestycji obejmować będzie między innymi: dwutorową halę przeglądową, czterotorową halę postojową, bocznicowy układ torowy, a także przebudowę przejazdu kolejowego wraz z rozjazdami przez ulicę Leśną w Wągrowcu, stację paliw, automatyczną myjnię szczotkową, urządzenia układu odfekalniania i wodowania pociągów, układ zabezpieczenia przed obladzaniem, urządzenie rozmrażająco – osuszające, instalację magazynowania i dystrybucji piasku, urządzenia do pomiaru profilu koła, symulator jazdy pojazdem trakcyjnym.
Warto dodać, że w październiku 2017 roku wągrowieccy radni zgodzili się na bezprzetargowe zbycie należącej do miasta działki.
Jak zapowiada Włodzimierz Wilkanowicz, prezes KW, inwestycja ruszy niebawem. Trwa dopinanie szczegółów umowy na finansowanie i tworzona jest specyfikacja przetargowa na wybór wykonawcy.
Przetarg ma być ogłoszony w kwietniu, natomiast budowa ma być ukończona do 2022 roku.
Komentarze
Popieram!
Akurat na Osadzie by się przydało coś w stylu Lidla, Tesco albo Intermarche. Byle nie kolejny sklep z owadem, bo ich już jest za dużo.
Przedsiębiorcy powinni zwinąć manele i spieprzać do Budzynia tam chociaż warunki do rozwoju są sensowne. w Wągrowiec szubko stał by si zaściankiem którym zresztą i tak powoli się stanie dzięki tym którzy blokują wszystkie możliwe inwestycje.
Myślicie że z podatków od prywatnych osób da się remontować i utrzymywać wszystkie wasze wymarzone inwestycje. Jesteście śmieszni.
Cytuję początkujący kierowc:
kiedyś był większy ruch i nic nikt nie miał problemu a teraz 2 pociągi więcej i już problem o byle co przecież cała wielkopolska się nie zjedzie bo to nie możliwe[/quot Jesteś w błędzie , bo to ma byc kilkanaście składów dziennie. pozbyliśmy się tirów z miasta ( hałasu i spalin) a wprowadzamy śmierdzące lokomotywy ( jeden skład kolejowy emituje tyle spalin co około 5 tirów). Jeżeli tak ma wyglądać miasto, w którym stawiamy na turystykę, to gratuluję!!! Ta nowa inwestycja stworzy zaledwie kilkanaście miejsc pracy! Czy warto poświęcać dla niej komfort życia tylu mieszkańców. Takie inwestycje powstają daleko od granic miast gdyż są uciążliwe dla społeczności, a u nas jak zwykle zawsze odwrotnie.
kiedyś był większy ruch i nic nikt nie miał problemu a teraz 2 pociągi więcej i już problem o byle co przecież cała wielkopolska się nie zjedzie bo to nie możliwe
Nie wyobrażam sobie przejazdu przez ulice Bartodziejską, Kościuszki, Przemysłową, Janowiecką i Gnieźnieńską przy takim natężeniu ruchu pociągów miasto będzie nieprzejezdne i sparaliżowane. Jedynym wyjściem jest remont torów od Rogoźna i transport składów z pominięciem miasta. Inaczej będzie masakra.
Czytałes POjanowy? "Ja" cos ci proponuje - I i ma na mysli twój tyłek, jak widać ... Oj, wy koledzy dwa - a ja myslałem, ze Rabieje i Biedronie to głownie w dużych miastach występują.
Janowy ,polecam ci Laksygen, abyś zajął sie swoimi 4 literami.
Ciekawe jak, skoro nawet odzież BHP będą kupować po przetargach tam gdzie najtaniej czyli u masowego producenta.
Może narzędzia zamówią u kogoś z Wągrowca...serio tak uważacie? Jedyne co to pozyskają tanią siłę roboczą z okolicy albo i taką nawet ściągną sobie w UA.
Polinova jak się budowała to też każdy się cieszył że super ale zarobimy, okoliczny przemysł się rozwinie...a oni nawet śrubokręty kupują niemieckie,tam tylko ludzie są z PL albo z UA.
Już widzę jak okoliczne tokarnie albo szlifiernie będą podwykonawcami elementów do naprawy taboru...
Niemniej jednak super że wogóle coś powstaje w Wągrowcu...dziwie się że nie w Budzyniu bo tam warunki do otwarcia firmy są niczym z filmów SF...nie do pomyślenia w powiecie Wągrowieckim.
Powstaną nowe miejsca pracy :)
KW są bardzo dobrym pracodawcą więc czekamy z niecierpliwością na możliwość złożenia aplikacji na wybrane stanowiska :)
Mówimy o tym "nic nie wiem, nic nie moge"..? Tym samym? Wróci i dokonczy zwijac koleje w Polsce ("zwijanie państwa" dobrze mu szło - "państwo teoretyczne" nie powstało samo z siebie) ... ewentualnie Deutshe Bahn odsprzeda po taniości. W UK jest lubiany i sznowany szczególnie ostatnio ...
Ty jednak, POjanowy , czasmi jak cos powiesz to nawet z racją. Chociaz , nie zawsze wiesz, ze trafies w punkt. Tutaj też nie pomyliłes się - spójrz na rok 2013 (kto wtedy rządził) i co zorbionoe z kolejami od wtedy, ile lini pokasowano. Mnie ten punkt utrzymania taboru podoba sie ( o ile jakis lodów przy okazji okoliczne :byznesmyny" nie będą robić), mam nadzieję, za za tym pójdzzie tez w przyszłości przywrócenie innych, skasowanych przez Tuska lini w Wielkopolsce. Są miejsca gdzie tak się juz dzieje , na szczęście ...
Cytuję kosa:
OCZYWIŚCIE, WZBOGACĄ SIĘ WSZYSTKIE PRZEDSIĘBIORSTWA W NAJBLIŻSZEJ OKOLICY, WŁAŚNIE NA TYM POLEGA, ROZWÓJ GOSPODARCZY DANEGO OBSZARU.
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.