• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 2220

Koleje Wielkopolskie inwestują w Wągrowcu

Spółka Koleje Wielkopolskie zainwestuje w Wągrowcu blisko 50 MLIONÓW. Podpisano już umowę na dofinansowanie tej inwestycji.

9 maja 2019 r. – w Dniu Unii Europejskiej - w Urzędzie Marszałkowskim w Poznaniu miało miejsce przekazanie kolejnego dofinansowania unijnego, które wpłynie na jakość życia mieszkańców regionu.

Marek Woźniak, Marszałek Województwa Wielkopolskiego w obecności Wojciecha Jankowiaka, Wicemarszałka Województwa Wielkopolskiego, w imieniu Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2014-2020, podpisał z Kolejami Wielkopolskimi umowę o dofinansowanie dla projektu pozakonkursowego pt. „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w Wielkopolsce poprzez budowę zaplecza technicznego dla taboru spalinowego”.

- To ważny projekt wpisujący się w działania Kolei Wielkopolskich. Spółka dojrzała do poziomu, w którym musi mieć tego rodzaju zaplecze utrzymaniowe, a my to umożliwiamy – zaznaczył marszałek Marek Woźniak.

- Wartość taboru kolejowego, którego właścicielem jest, lub wkrótce stanie się Samorząd Województwa Wielkopolskiego, przekracza miliard złotych. Pojazdy te eksploatowane są głównie przez Koleje Wielkopolskie. Ważne jest, by odpowiednio dbać o ten majątek. Pociągi elektryczne mają swoje miejsce do serwisowania w Zbąszynku. Pociągi spalinowe zyskają taką przestrzeń w Wągrowcu – powiedział wicemarszałek Wojciech Jankowiak.

Włodzimierz Wilkanowicz, Prezes Zarządu Kolei Wielkopolskich podkreślił, że nowa inwestycja jest niezbędna dla działania spółki ze względu na jej ciągły rozwój.

- Praca eksploatacyjna i liczba pasażerów na liniach obsługiwanych trakcją spalinową wzrosły w ciągu ostatnich 7 lat o ponad 70 procent – podkreślił szef samorządowego przewoźnika.

Dzięki środkom otrzymanym z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Koleje Wielkopolskie sp. z o.o. wybudują i wyposażą nowoczesny Punkt Utrzymania Taboru Spalinowego (PUT), przeznaczony do obsługi spalinowych zespołów trakcyjnych.

W nowym PUT planowane jest wykonywanie przeglądów taboru, usuwanie mniejszych awarii i uszkodzeń taboru, a także wykonywanie innych czynności związanych z utrzymaniem pojazdów, w tym m.in.: mycie zewnętrzne w myjni stacjonarnej, sprzątanie wnętrza pojazdu, postój pojazdów z możliwością podłączenia do sieci energetycznych. W ramach realizowanej inwestycji zostanie także nabyte i zainstalowane wyposażenie i oprogramowanie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania wymienionych wyżej obiektów infrastrukturalnych. Projekt obejmuje również zapewnienie bezpiecznego dojazdu na teren nowotworzonego PUT poprzez przebudowę przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Leśnej w Wągrowcu.

Całkowita wartość projektu wynosi 49,2 mln zł, w tym wysokość środków przekazanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to ponad 34 mln zł. Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach Poddziałania 5.2.1 „Modernizacja regionalnego układu kolejowego oraz poprawa stanu infrastruktury dworcowej” WRPO 2014+.

W ramach tego poddziałania dofinansowywane są projekty m.in. z zakresu budowy, rozbudowy, modernizacji, rehabilitacji i rewitalizacji: sieci kolejowej (poza siecią TEN-T), kolejowej infrastruktury dworcowej i przystanków kolejowych (poza siecią TEN-T) oraz infrastruktury do obsługi i serwisowania taboru.

Dotychczas w ramach Poddziałania 5.2.1 WRPO 2014+ Zarząd Województwa Wielkopolskiego wybrał projekty na łączną kwotę dofinansowania w wysokości 467,4 mln zł, w tym dofinansowanie na kwotę ponad 424 mln zł uzyskał duży projekt dotyczący modernizacji linii kolejowej na odcinku Poznań Główny – Piła Główna, realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


Więcej na temat inwestycji Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu w załącznikach.

Pliki do pobrania:

 

 

Komentarze   

-1 #9 RE: Koleje Wielkopolskie inwestują w WągrowcuJanowy 2019-05-15 19:46
Cytuję Janowy:
Cytuję Yanowys:
Cytuję Janowy:
I tak wszystko rozkradnom złodzieje jebane....a szare społeczeństwo wierzy we wszystkie głupoty co się im wciska.

Tobie ktoś chyba ukradł słownik ortograficzny.

Ha, ha, ha! Yanowys - w końcu odpisałeś swojemu koledze własciwie (PO-Janowemu - podszywaczowi). Nie wierzysz - spytaj admina? Zrzoum - takie pierdy nic nie warto, z wulgaryzmami to wasza domena nie moja. Trafil swój swojego w końcu ...

?
Cytować
-3 #8 RE: Koleje Wielkopolskie inwestują w WągrowcuJanowy 2019-05-15 19:40
Cytuję Yanowys:
Cytuję Janowy:
I tak wszystko rozkradnom złodzieje jebane....a szare społeczeństwo wierzy we wszystkie głupoty co się im wciska.

Tobie ktoś chyba ukradł słownik ortograficzny.

Ha, ha, ha! Yanowys - w końcu odpisałeś swojemu koledze własciwie (PO-Janowemu - podszywaczowi). Nie wierzysz - spytaj admina? Zrzoum - takie pierdy nic nie warto, z wulgaryzmami to wasza domena nie moja. Trafil swój swojego w końcu ...
Cytować
+1 #7 RE: Koleje Wielkopolskie inwestują w WągrowcuYanowys 2019-05-14 21:24
Cytuję Janowy:
I tak wszystko rozkradnom złodzieje jebane....a szare społeczeństwo wierzy we wszystkie głupoty co się im wciska.

Tobie ktoś chyba ukradł słownik ortograficzny.
Cytować
+1 #6 RE: Koleje Wielkopolskie inwestują w WągrowcuHendryk 2019-05-14 17:44
Cytuję Zax:
Od kilku lat dojeżdżam do Poznania, gdzie pracuję. Nic tak nie poraża jak warunki w których koleje wielkopolskie wożą pasażerów. Kompletna ignorancja obsługi pociągu. Od czasu uruchomienia kolei metropolitalnej, mieszkańcy podpoznańskich miejscowości zrezygnowali z autobusów podmiejskich i przesiedli się na pociąg. Koszmar, tłok, gorąco, nie można wysiąść na Garbarach, trzeba się przeciskać, bo stoją jeden przy drugim. Latem upał, żar z nieba, a obsługa ma w nosie włączenie klimatyzacji, kleimy się do foteli. Wentylacji nigdy nie włączają, na dworze ciepło grzejniki włączone, bo co tam niech się pocą. Sukces tej kolei przekształcił się w porażkę. Nie ma lepszego rozwiązania jak kolei z Wągrowca do PiPoznania, ale płacimy nie mało za bilet miesięczny, a jeździmy jak zwierzęta. Powrotny o 16, gdy ludzi mnóstwo, puszczają czasami jeden skład, jakiś obłęd i oczywiście zero wentylacji. Ponadto w przypadku wypadku, idziemy do piachu i pewnie wówczas nam postawią znicze przy torach. Jeszcze raz powtórzę, świetnie, że pociągi jeżdżą, ale warunki i obsługa (chyba celowo brak klimy, gdy ciepło grzejniki, wentylacja zapomnij) czasami to koszmar i tylko mówimy, mówimy i poprawy nie ma, wręcz jest coraz gorzej. O której godzinie nie pojedziesz tłok jak na deptaku w Ciechocinku.

Człowieku, na Garbarach wysiąść to pół biedy. Gorzej WSIĄŚĆ na Garbarach. Szkoda, że osoby które wymyśliły to coś nazwane „koleją metropolitalną” nie jeżdżą codziennie swoim wynalazkiem...
Cytować
-11 #5 taJanowy 2019-05-14 14:41
I tak wszystko rozkradnom złodzieje jebane....a szare społeczeństwo wierzy we wszystkie głupoty co się im wciska.
Cytować
0 #4 RE: Koleje Wielkopolskie inwestują w Wągrowcuwieloletni pasażer 2019-05-14 10:18
No to teraz personel pokładowy będzie miał kolejne wytłumaczenie, dlaczego nie ma dłuższego pociągu albo dlaczego jest awaria pociągu którym się jedzie: „bo ci we wongruffcu nie naprawili”.
Cytować
+6 #3 RE: Koleje Wielkopolskie inwestują w Wągrowcuczytelnik wrc 2019-05-14 09:18
Wprowadzić natychmiast konkurencję na tory do Poznania!
Cytować
+8 #2 KolejeZax 2019-05-14 07:49
Od kilku lat dojeżdżam do Poznania, gdzie pracuję. Nic tak nie poraża jak warunki w których koleje wielkopolskie wożą pasażerów. Kompletna ignorancja obsługi pociągu. Od czasu uruchomienia kolei metropolitalnej , mieszkańcy podpoznańskich miejscowości zrezygnowali z autobusów podmiejskich i przesiedli się na pociąg. Koszmar, tłok, gorąco, nie można wysiąść na Garbarach, trzeba się przeciskać, bo stoją jeden przy drugim. Latem upał, żar z nieba, a obsługa ma w nosie włączenie klimatyzacji, kleimy się do foteli. Wentylacji nigdy nie włączają, na dworze ciepło grzejniki włączone, bo co tam niech się pocą. Sukces tej kolei przekształcił się w porażkę. Nie ma lepszego rozwiązania jak kolei z Wągrowca do PiPoznania, ale płacimy nie mało za bilet miesięczny, a jeździmy jak zwierzęta. Powrotny o 16, gdy ludzi mnóstwo, puszczają czasami jeden skład, jakiś obłęd i oczywiście zero wentylacji. Ponadto w przypadku wypadku, idziemy do piachu i pewnie wówczas nam postawią znicze przy torach. Jeszcze raz powtórzę, świetnie, że pociągi jeżdżą, ale warunki i obsługa (chyba celowo brak klimy, gdy ciepło grzejniki, wentylacja zapomnij) czasami to koszmar i tylko mówimy, mówimy i poprawy nie ma, wręcz jest coraz gorzej. O której godzinie nie pojedziesz tłok jak na deptaku w Ciechocinku.
Cytować
+9 #1 RE: Koleje Wielkopolskie inwestują w Wągrowcuzmęczony klient 2019-05-13 21:39
Kiedy konkretnie doczekamy sie dluzszych pociagow niz krotkie dwuczlonowe szynobusy? Ile lat bedziemy czekac? Czy mozna nas pasazerow zachecac do korzystania z komunikacji zbiorowej, jesli czesto mozna natrafic na zapchane i zatloczone szynobusy, takze poza godzinami szczytu? Czy dla nas pasazerow popsuta klimatyzacja latem albo popsute ogrzewanie zima ma byc czyms „do czego trzeba sie przyzwyczaic”? Jezdze pare lat pociagami, i z roku na roku nie widze poprawy na linii do Poznania pod wzgledem komfortu podrozy. Co z tego ze z linii korzysta wiecej pasazerow, skoro nie ma dluzszych pociagow?
Cytować

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Odwiedza nas 74 tys. Internautów miesięcznie, generując 900 tys. odsłon
  • Mamy najwięcej fanów spośród wągrowieckich redakcji
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ