• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 7182

Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!

11 lipca w Wągrowcu odbyło się spotkanie w sprawie budowy spalarni śmieci przez spółkę Veolia. Licznie zgromadzeni mieszkańcy powiedzieli stanowcze NIE planowanej inwestycji.

Spółka Veolia nosi się z zamiarem budowy Instalacji Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych. Inwestycja ma być realizowana na działce miejskiej przy ulicy Rgielskiej w Wągrowcu.

Temat ruszył w 2016 roku. Veolia podpisała trzy lata temu z byłym burmistrzem Krzysztofem Poszwą porozumienie. Minęły trzy lata, a temat dopiero teraz ujrzał światło dzienne. O prowadzonych rozmowach wiedziało bardzo wąskie grono. Temat spalarni był tematem tabu.

Pod naszymi artykułami dotyczącymi budowy spalarni, pojawiło się wiele wpisów. To one zainspirowały nas do spotkania z dyrektorami spółki Veolia, aby porozmawiać na temat organizacji spotkania informującego dla mieszkańców. Udało się!

Spotkanie odbyło się 11 lipca w hotelu Pietrak w Wągrowcu.

Naszym zdaniem Veolia przegrała wczorajsze "starcie" z mieszkańcami. Mieszkańcy zadawali pytania, które zostawały bez odpowiedzi, albo podały takie, które były wygodne tylko dla inwestora.

To nie tak powinno wyglądać! W trakcie spotkania można było odnieść wrażenie, że coś jest ukrywane, że nie o wszystkim przedstawiciele inwestora chcą powiedzieć.

Jedno jest pewne. Budowa nie ruszyła i nie ruszy w ciągu najbliższych miesięcy.

Temat jest poważny, wymaga szerokiej dyskusji, a nawet przeprowadzenia REFERENDUM, w którym mieszkańcy zdecydują, co dalej z planowaną inwestycją.

Nie wyobrażamy sobie, aby burmistrz Jarosław Berendt kontynuował potajemnie dzieło swojego poprzednika. Apelujemy do włodarza o szybką decyzję w tej sprawie. Najważniejsi są mieszkańcy, nie spółka Veolia.

Co ciekawe jeden z dyrektorów Veolii zachwalał spalarnie, stwierdził nawet, że pracuje i mieszka przy poznańskiej spalarni. Zapytany o dokładną odległość nie potrafił jednak tego określić, stwierdził - 10 minut jazdy. Nasuwa się pytanie: Jazdy czym — rowerem, samochodem, a może hulajnogą? To jedno z wielu pytań, na które mieszkańcy nie otrzymali odpowiedzi.

W trakcie tak ważnej debaty, dyrektorzy Veolii powinni odpowiadać na pytania, a nie robić z ludzi idiotów. Mieszkańcy, zadając pytania, powinni usłyszeć jasną, rzeczową odpowiedź, tego niestety zabrakło.

Dla nieobecnych postanowiliśmy opublikować materiał wideo w całości, blisko 3 godziny materiału.


Materiał wideo ze spotkania


 

Komentarze   

Seba i Grażyna
#64 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!Seba i Grażyna 2019-07-18 18:21
My sobie sami swoje śmiecie w piecu żalimy! Po co nam jakieś wynalazki!🤣🤣😂
pin
+6 #63 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!pin 2019-07-17 13:31
będziemy palić niemieckie śmieci !
kol o
+6 #62 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!kol o 2019-07-17 12:43
Jako że państwo przykróciło szwindel z Vat to mafia zabrała się zainteres śmieciowy gdzie jest żyła złota Po drugie skoro dzisiejszy kierownik wysypiska nie potrafi zorganizować tak recyclingu żeby odbyło się bez spalarni to czas przeprowadzić konkurs na to stanowisko zapewne wygra ktoś co ma długofalową wizje funkcjonowania wysypiska i zna się na rzeczy Obecny kierownik niech się nie martwi o prace jakieś miejsce przy taśmie się znajdzie
zyguś
+11 #61 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!zyguś 2019-07-17 07:59
Jarkoss - martwić należy się: ciężarówkami, smrodem spalarni (szczególnie truciznami) oraz odpadami niebezpiecznymi po spaleniu, które także będą jechały przez Wągrowiec.
Poza tym dzisiaj z Kopaszyna mamy 12,5tys odpadów zmieszanych jako wsad do spalarni przy recyklingu ok. 30%, ale w 2020 powinniśmy mieć recykling 50% czyli o połowę mniejszy wsad. Skąd będą przywożone odpady? Z Poznania, Berlina czy może z całej Europy. Spalarnia musi pracować nie może mieć przestojów. Nie zapominaj, że najgorszym rozwiązaniem w łańcuchu odpadów oprócz składowania jest spalanie, a najlepszym sortowanie i recykling. Poza tym w Europie chyba do 2025, zgodnie z dyrektywą UE, będą wygaszane spalarnie. patrz Hiszpania, Francja itd. Chcesz mieć Polskę nazwana śmietniskiem Europy. Ja NIE.
Jarkoss
+1 #60 SmrodekJarkoss 2019-07-17 07:51
Ja bym nie martwił się smrodem z komina spalarni a raczej tym ciężarówkami z śmieciami które jeździłby do spalarni przez miasto...
zyguś
+7 #59 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!zyguś 2019-07-17 07:41
Panie Redaktorze,
mieszkańcy chcą spotkania z radnymi, władzami miasta i prezesem MSOK. Co Pan na to? Może jakaś ankieta?
mieszkaniec wrc
+7 #58 spalarniamieszkaniec wrc 2019-07-16 20:36
Cieszę się, że udało mi się pobudzić dyskusję. Im więcej ludzi się wypowiada tym większa mądrość we wszystkich. Radni obu kadencji już pokazali swoją "mądrość"
kosa
+1 #57 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!kosa 2019-07-16 20:25
Za chwilę MSOK bedzie płacić kary za zbyt mały recykling. Oczywiście kary będą płacone z naszej (podatników) kieszeni. Czyli lepiej płacić kary, jak inwestować w odzysk? Myślenie godne nagrody Darwina.
kol o
+13 #56 Zadroga czekamykol o 2019-07-16 20:02
Teraz czas na spotkanie z radnymi którzy byli za spalarnią , niech nam wytumaczą dlaczego byli za ,co ich do tego przekonało Może my czegoś nie wiemy o plusach tej inwestycji ?
kol o
+5 #55 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!kol o 2019-07-16 17:53
Gdzie można podpisać petycje ?
AdaśkO
+5 #54 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!AdaśkO 2019-07-16 17:16
"Termiczne przetworzenia odpadów" nie jest zaliczane
do recyklingu,a my żeby uchronić się od kar musimy zwiększać recykling do 70% docelowo.
Spalarnia nie rozwiąże problemu śmieci,jedynie byłaby odbiorcą śmieci i producentem odpadów niebezpiecznych.
January
+4 #53 Stanowcze nie dla spalarni w Wągrowcu .January 2019-07-16 16:36
zyguś masz rację popieram ,na spotkaniu widać jak kierownik MSOK oddaje mikrofon który widać parzy go w rękę,a potem wychodzi znudzony w trakcie ,na zebraniu nie wielu było radnych ,a ci co byli nie wykazywali się aktywnością ,aż się prosiło rozpędzić to zielono stolikowe towarzystwo Patologię .Może nie którzy radni mają wyższe wykształcenie ale już nie chodzą po ziemi wągrowieckej raczej lewitują .
Wnikliwy
+1 #52 Do mieszkaniec wrcWnikliwy 2019-07-16 11:12
mieszkaniec wrc . Rozumujesz i wypowiadasz się jak trzynastolatek.
Jan-ka
+10 #51 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!Jan-ka 2019-07-16 10:22
Zyguś w 100% masz rację . Popieram Twoje stanowisko
zyguś
+14 #50 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!zyguś 2019-07-16 09:58
Szanowny mieszkańcu wrc,
1. masz rację jest problem śmieci, ceny i spalarni i tyle twojej racji, albo aż tyle
2. co zrobił do tej pory prezes MSOK, żeby uzyskać 50% recyklingu z odpadów zmieszanych na terenie swojej firmy?
3. jakie automaty (bo żyjemy w XXI wieku) zostały w ostatnim czasie (5lat) zamontowane w MSOK w celu właściwego recyklingu śmieci zmieszanych?
4. co zrobił (jakie kroki poczynił) Pan Prezes MSOK żeby odstawiać śmieci zmieszane do spalarni w Poznaniu zamiast nam fundować firmę za 360zł/t?
5. Spalarnia w Wągrowcu na 12,5 tys ton rocznie odpadów zmieszanych o różnej kaloryczności, jeżeli zgodnie z ustawą jeżeli nie osiągniemy 50% recyklingu w 2020 to kara 680tys zł, którą pokryją mieszkańcy gmin? W kolejnych latach zwyżka %recyklingu i kary.
Jeżeli musimy iść w kierunku zwiększania recyklingu to spalarnia w Wągrowcu nie będzie miała surowca wsadowego (preRDF) w odpowiedniej ilości i będzie go ściągała z zachodu, gdzie np. w Hiszpanii, Francji, Niemczech, zgodnie z dyrektywą UE, będą zamykane spalarnie do 2025? Z tego widać, że Polska będzie większym śmietniskiem Europy.
Ja mówię temu NIE. I myśl, że większość Wągrowczan jest tego samego zdania. Na spalarni możemy ucierpieć my, nasze dzieci i ich dzieci.
po co ta nowa promenada, plaża i inne elementy związane z turystyką, jak sami chcemy sobie zafundować szkodnika przez takie myślenie jak ty proponujesz.
mieszkaniec wrc
-13 #49 odpadymieszkaniec wrc 2019-07-16 09:07
Pierwsza faza walki z spalarnią wydaje się niby wygrana. Kilku ludzi mogło sobie zabłysnąć krzykiem takim lub innym. Na pozór wydaje się wszystko niby fajnie. Jak zawsze jest pewne Ale. A więc, Ale co wtedy jak zaczną już obowiązywać zalecenie Unii Europejskiej o zagospodarowaniu odpadów ? Nie będziemy mieli spalarni. Co się z tym wiąże, że lokalne władze (tzn my) będziemy musieli płacić kary, będą wyższe opłaty z odpady tzn dużo wyższe. Wtedy będzie pytanie: czemu takie dużo opłaty są w Wrc, a w innych miasta nie? Bo w innych miastach znaleźli rozwiązanie, np. pobudowali spalarnie gdzieś w pobliżu lub coś innego wymyślono. Uważam, że sprawa zagospodarowania odpadów to głębsza dyskusja pewnego grona ludzi. Czy są chętni, aby wziąć udział w takim gronie i wziąć odpowiedzialność za podjęte tam decyzje ? Nie możemy jedynie myśleć dniem dzisiejszym. Na całym świecie jest problem z odpadami. Nie zagospodarujemy ich odpowiedni, będziemy płacić wysokie kary, my i później nasze dzieci. Cieszę się, że takie spotkanie się odbyło i każdy kto chciał mógł się wypowiedzieć w taki czy inny sposób. I znowu zasuwa się słowo, Ale co dalej ? Jestem mieszkańcem Wągrowca i też mi zależy żeby było czyste powietrze, Ale też mi zależy żebym nie musiał płacić w przyszłości wysokich opłat za odpady.
Zbigniew mieszkaniec
+17 #48 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!Zbigniew mieszkaniec 2019-07-16 08:43
Hej śmieszny STACHU to ja w tej białej koszuli
z kocimi ruchami ,miej odwagę powiedzieć co ty zrobiłeś dla swej rodziny i mieszkańców, żeby nie żyła w śmierdzącym i skażonym mieście, to może ty jesteś tchórz i wikser.
Kl
+11 #47 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!Kl 2019-07-16 01:16
Ciekawe dlaczego tak bogata firma nie przygotowała i nie rozdala mieszkancom zadnych materiałów do poczytania Moze sie bali że w domach w internecie bysmy sobie sprawdzili to co jest napisane ?Nie bylem do konca ale ogladajac koncowke jak pan dyrektor konczy spotkanie mówiąc do mieszkańców z ręką w kieszeni to nieladne zachowanie
sda
+16 #46 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!sda 2019-07-15 16:39
Gdzie mogą podpisać petycje mieszkańcy oś Wschód ?
1515
+1 #45 żadnej spalarni1515 2019-07-15 14:09
Nikt mnie nie pytał o zdanie, więc czemu mają służyć konsultacje, skoro radni już zagłosowali za, słaby ten wasz PR panowie.
sda
+15 #44 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!sda 2019-07-15 12:21
STACHU -PAN w białej koszuli to mógł nawet tamsalta robić ale liczy się efekt tego spotkania Teraz ty odpisz co zrobiłeś aby spalarnia powstała lub nie bo nieznam twojego zdania ?
STOP ITPOK
+16 #43 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!STOP ITPOK 2019-07-15 11:29
Będzie niezły dym w mieście.
Strajki, protesty i petycje.
zyguś
+16 #42 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!zyguś 2019-07-15 09:22
STACHU - że takich trolli nosi jeszcze ziemia to naprawdę cud. :lol::P
STACHU
-20 #41 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!STACHU 2019-07-15 09:05
gość w białej koszuli to powinien w jakimś kabarecie występować, co za wikser :Da się uśmiałem po pachy, jak skakał po tej sali te gestykulacje, te kocie ruchy :) Pięknie Panie :D
Melhior
-22 #40 Zapomniane ELC w WągrowcuMelhior 2019-07-14 14:07
ELECTRIC LIGHT ORKIESTRA 19.07.2019r. godz.20.30
kol o
+34 #39 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!kol o 2019-07-14 14:01
bury - skoro twierdzisz że 300 osób które są przeciw to małó to zorganizuj spotkanie z tymi co są za i porównamy liczby
Ola
-15 #38 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!Ola 2019-07-14 11:53
Kto jest autorem tekstu? Czy redaktor może być steonniczy? Kolejny tego typu artykuł... Żenada
antypis
+23 #37 gonić ichantypis 2019-07-14 11:23
spalanie śmieci, ale niemieckich, bo oni robnią na tym ogromne pieniądze!, a później spalanie ciał umarłych, bo nie ma miejsca na cmentarzach ! To są złodzieje ! Gonic ich łopatami, widłami , szpadlami...
January
+31 #36 Jestem na Nie .January 2019-07-13 21:31
Zdecydowanie na nie zróbcie porządek z segregacją a nie strasznie ludzi spalarnią który kojarzy się z potworem ziejącym trucizną gazów .
AdaśkO
+43 #35 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!AdaśkO 2019-07-13 21:14
Spalarnia nie poprawi czystości powietrza w Wągrowcu,lecz odwrotnie!
To będzie wielki piec i komin, gdzie dodatkowo wyemituje ogromne ilości CO2 i innych niespodzianek.
VEOLIA nie wybuduje nowych sieci przesyłowych,bo to nie opłacalne.
Ludzie mieszkający przy nitkach przesyłowych.nie dołączają się do sieci,bo za drogo!
Wolą gaz.
Dymiarze dalej będą dymić.
Spalarnia tylko dołoży się do emisji i to znacznie.
mnm
+37 #34 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!mnm 2019-07-13 20:34
"bury" /W jednym masz rację ;W Wągrowcu też są ludzi myślący i czekający na zmiany . Bardzo merytorycznie dyskutowali o efektach działania spalarni . Szkoda ,że tacy ludzie nie są radnymi .
bezgranic
+21 #33 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!bezgranic 2019-07-13 20:08
No, no, jeśli nikt cie o zdanie nie pytal zamieszkaj pod spalarnia smieci :lol:.
Bardzo dobry klimat :lol:
Jak ci bylo zle to dlaczego stchorzyles, nie odezwales sie i nie podales przekonujacych argumentow za spalarnia smieci? NO chyba, zes veolkowy troll z ciebie i argumentow nie masz poza ichnie.
Aha, argumentem nie jest to, ze na zachodzie tam maja takie spalarnie. Jak dobrze wiesz, konczy sie era spalarni i zaklada sie, ze nalezy segregowac smiecie, a nie je spalac.
Owszem zdarzylo mi sie uslyszec na tym spotkaniu, ze ktos z przybylych mieszkancow jest za, ale czy naprawde zdaje sobie sprawe z tego, ze są spalarnie majace temp. spalania wyższa niz 850 stopni, ale i ta wyzsza temp. nie gwarantuje rozkladu wszystkich dioksyn. U nas ma byc wybudowana eksperymentalna mala spalarnia z temp. spalania 850 stopni.
A co do powietrza zwlaszcza zima - myslisz, ze ci, ktorzy powietrze zatruwaja, przestana tylko dlatego, ze jest spalarnia smieci w miescie i przestana palic bele czem ;) w swoich piecach i podlacza sie do ciepla w z veolii, o ile jeszcze zostanie jej, bo moze sie okazac, ze koszty nie pozwola na przesyl ciepla, a bedzie tylko dojenie budzetu miasta? Czy myslisz, ze ludzie, ktorzy maja podlaczony gaz nagle z tego zrezygnuja i oleja poniesione naklady na zalozenie gazu? Nie, ja tez tego nie zrobie, bo dobry piec gazowy i ocieplenie budynku pozwala na obnizenie kosztow.
A to co trzeba zaczac to segregacja smieci, wszyscy.
bury
-14 #32 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!bury 2019-07-13 19:25
Ty się z powołamiem pomyliłeś. Normalnie pies nie komornik :D
Pozostawiam bez dalszych komentarzy z dedykacją Piersi "Komornik" 8)
Anty Veolia
+21 #31 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!Anty Veolia 2019-07-13 18:43
bury a ile miało k**** przyjść ?? 10 000 ?

sluby veolii nawet w sobote dzielnie czuwaja i cos tam lekko proboja

nie uda sie wam

spalarni w wgr nie bedzie i koniec
Anty Rychu
+4 #30 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!Anty Rychu 2019-07-13 17:34
Na nagraniu jedna z pań mówi o wysokiej zachorowalności na nowotwory w Wrc, to pewnie z tego zdrowego, turystycznego powietrza. Sic
Anty Rychu
-3 #29 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!Anty Rychu 2019-07-13 17:31
Tu lepiej jak u Ojca Dyrektora, Wielki Brat Czuwa - każdy kto nie ma takiego samego zdania, to troll.
rycho
+23 #28 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!rycho 2019-07-13 17:21
A więc prawda jest taka - tych trzech kolesi z Veolia co przyjechało na spotkanie to propagandziści (aczkolwiek jak widac opinii publicznej w Wągrowcu nie przekonali). Jeżdżą na każde takie spotkania, targi, eventy i pieprzą te swoje smuty, których wyuczyli się na pamięć - przy czym gdy zadaje im się konkretne pytanie to gubią się jak dzieci we mgle - NIE WIERZCIE IM W ŻADNE SŁOWO, KTÓRE WYPOWIADAJĄ !. ZERO wiedzy technicznej na temat tego o czym mówią - a ta Pani - cóż - pracuje w korporacji to musi też głosić prawdę objawioną jaką jej nauczyli. Tyle w temacie na temat tych "specjalistów".

NIE DLA SPALARNI !

UWAGA! Poniżej troll z Veolia - bury
bury
-33 #27 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!bury 2019-07-13 17:05
Na 25 tyś miasto przyszło 300 i zdecydowali??! Chyba za siebie, bo nie za mnie. Przyszli się tylko wykrzyczeć, bo przeczytali coś w internecie, czego nawet ocenić nie potrafią, a już wszystko wiedzą. Ludzie poczytajcie nie tylko to co Wam ktoś pod nos podetknie. Zapoznajcie się z argumentami i opinią naukowców, a nie tylko krzyczy rzekomo ekologów lub pań co w sanepidzie pracują i to już z nich robi lokalny autorytet. Litości! Burmistrzu, odwagi w Wągrowcu są też ludzie myślący i czekający na zmiany. Przecież zimą nie da się u nas normalnie oddychać.
Do hmmm
+5 #26 Pytam?Do hmmm 2019-07-13 16:21
To się przedstaw mondralo.
Marian
+9 #25 czyste powietrzeMarian 2019-07-13 16:21
Wagrowiec 47 miejsce w Europie pod wzgledem czystego powietrza .Za nami sa nawet Katowice.
Hmmmm
-21 #24 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!Hmmmm 2019-07-13 15:48
Pod bannerem ze zdjecia powinny być dane KTO mówi NIE. Mnie nikt P zdanie nie pytał.
Spalania
-9 #23 ...Spalania 2019-07-13 13:07
Jedynymi osobami które narobiły zamętu że spalarnią są były burmistrz, były wiceburmistrz, i redaktor Pan Czapul. To oni wiedzieli wszystko od samego początku, podobno były konsultacje i spotkania tylko z kim Jan nawet radni tamtego okresu nie wiedzieli o co chodzi, i jednej rzeczy6nie rozumiem każdy na każdego teraz się wydziera i oskarża. Fakt byłego burmistrza i wiceburmistrza nie było na spotkaniu w Pietraku rozumiem szczury były się ale był Pan Czapul i to on o to od niego powinna zacząć się konferencja i wprowadzenie w dyskusję. A radni pewnie głosowali za tylko dlatego że niby z dokumentów wychodzi że konsultacje i spotkania były. Osobiście jako mieszkaniec i uczestnik spotkania z przedstawicielami firmy jestem przekonany że temat spalarni jest już zamknięty i jej nie będzie. Przepyczam że jeśli były burmistrz by wybory wygrał już by budowali spalarnie nikogo nie pytając, bo przecież były już konsultacje i spotkania od 2017r. Tak wychodzi z informacji firmy.
123
+27 #22 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!123 2019-07-13 12:55
Mogłabym zrozumieć gospodarza chcącego zrobić porządek , jak pisze bezgranic, ale nie ludzi postępujących jak idioci! Jak można kompletnie bez wyobraźni pakować sąsiadów , przyjaciół, dzieci i wnuki w taki paskudny interes! I to tylko dlatego, że jest się aroganckim ignorantem!!
bezgranic
+20 #21 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!bezgranic 2019-07-13 12:36
Radni obecni nie zadali sobie trudu, aby poznać wszystkie aspekty tego przedsięwzięcia (a część z nich była w poprzedniej radzie). W dalszym ciągu opierali się na pozytywnej opinii środowiskowej i "festynowych" społecznych konsultacjach. To powinien być dzwonek, że nie tak wyglądają konsultacje. Wprawy nie mieli czy co? Przecież rowerki itp. były konsultowane. Nie wiedzieli jak to się robi?
Myslę, że czesc ulegla magii "cudownej" wypowiedzi pani Agnieszki. No bo, gdyby nie było wątpliwości, to jej wypowiedz idealna, same korzyści, nic tylko palemki i leżaczki wyciągnąć pod taka spalarnią i życ jak królowie :lol:Samo zdrowie ;) Tak miało być na tym spotkaniu, jak na posiedzeniu RM.
A tu zonk, bo spotkanie to nie było spotkanie ludzi, ktorych można urobić. Czy liczono na to, że przyjdzie grupa krzykaczy i na tym będzie się bazowało? Ale chyba nie spodziewali się takich specjalistów :) I pewnie niektórzy radni dopiero dowiedzieli się jakie "dobro" pragną zaserwować mieszkańcom.
Faktem jest, że problem śmieci istnieje, a ludzie ich nie segregują. Wchodzą ustawy i dyrektywy, których nie przeskoczymy. I z tej strony gospodarza nie można winić, że pragnie zrobić porządek ze smieciami, by nie płacic kar. Jednak problemu tego nie rozwiąże spalarnia, która nie jest bezpieczna dla środowiska.
Ważne
+49 #20 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!Ważne 2019-07-13 12:34
Radni Kotecki i Naumczyk na swoim fb napisali, że zwracali uwagę na brak konsultacji . Mimo to zagłosowali ZA ...hipokryzja na całego ..
kol o
+35 #19 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!kol o 2019-07-13 12:21
Radni którzy byli za spalarnią powinni zabrać głos na spotkaniu i wytłumaczyć mieszkancom jakia dobra jest to inwestycja skoro byli za Zapewne nie głosowali w ciemno nie znając tematu Drodzy radni na kolejnych sesjach swoje łapska przywiązujcie sobie do krzesła żeby ich nie podnosić za tematami na które gówno wiecieCzas podać się do dymisji skoro jesteście przeciwko mieszkańcom Jak to powiedział chyba Pan Olejniczak pakować manatki i won
123
+30 #18 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!123 2019-07-13 11:51
Może nie byłoby w ogóle problemu, gdyby w Kopaszynie siedział człowiek znający się ma swojej robocie, po prostu fachowiec. Wystarczy zaznajamiać się z nowymi technologiami i myśleć a nie tylko brać kasę.
Jan-ka
+13 #17 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!Jan-ka 2019-07-13 10:26
do Ja ....gdzie tu jest elegancjia , to on zaczął wpychać nas w to bagno ze spalarnią nie podając do wiadomości mieszkańcom , nie konsultując się z nami . A teraz jest za a nawet przeciw.Żałosne
kosa
+37 #16 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!kosa 2019-07-13 10:06
Tak sobie myślę i ciągle nie mam pojęcia co kieruje ludźmi przy dokonywaniu wyborów radnych i posłów? Przecież gdyby było chociaż trzech lub czterech takich radnych jak pan Drobik i ta cała akcja nie byłaby potrzebna. Złe wybory się mszczą i to okrutnie. Jak widać ludzie którzy dostali się do rady, to w ogóle do niej nie dorośli, chociaż są tacy fajni, amerykańscy i fejsbukowi.
Ja
+22 #15 RE: Wideo. Stanowcze NIE dla spalarni śmieci w Wągrowcu!Ja 2019-07-13 10:03
Były Burmistrz Poszwa elegancko rozwiazał problem spalarni głosując na NIE.Berent chce podjąc decyzje ale ludzie mówią mu NIE. Jeżeli spalarnia bedzie powstawała to gwarantuję BERENTOWI ,że dojdzie do stałej okupacju UM.Niniejszym informuje nasze władze ,że ze względu na art.73 ust.1 punkt 2 , informuję odpowiednie władze w Warszawie o możliwości popełnienia przestępstwa na nas Mieszkańcach Wągrowca.

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.