• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 5768

PKP lekceważy pasażerów

Dojazd do Poznania zaczyna graniczyć z cudem i to nie przez korki jakie powstają w wyniku budowy obwodnicy Murowanej Gośliny, ale przez lekceważenie pasażerów przez PKP.

PKP ma za nic pasażerów, których przewozi. Wczoraj 23 października (sobota) 2010 roku o godzinie 5.59 na stacji PKP nie było szybobusów, które mógłby przewieźć pasażerów do Poznania, stacja świeciła pustkami. Gdzie szynobusy kupione za ciężki miliony?

Tradycyjnie w takich sytuacjach PKP podstawia komunikację zastępcza. Podjechały 2 autobusy Pana Łukaszewskiego. Pasażerów z Wągrowca jechało tylu, że dosiadający po drodze np. w Przysieczynie musieli stać. Kumulacja to przystanek w Skokach, brak miejsc siedzących i stojących. Ludzie upchani jak sardynki w puszce. Murowana Goślina i wielki postój - oczekiwanie na 3 autobus, który dojedzie z Wągrowca, aby zabrać pozostałych pasażerów. Nikt wcześniej nie potrafił przewidzieć, że podstawione w Wągrowcu autobusy to za mało.

Ogromne spóźnienie, nikt sobie nic nie robi z pasażerów, którzy muszą być na określoną godzinę w pracy, ze studentów, którzy jadą na uczelnię. Ogólnie autobusy komunikacji zastępczej dotarły na dworzec Poznań Główny ok. 8.10. Podobnie wyglądał transport komunikacją zastępczą o godzinie 7.13.

Czy właśnie tak ma wyglądać przewóz osób, gdzie warunki bezpieczeństwa, gdzie Policja. Kierowca jednego z autobusów Pan Czesław B. notorycznie rozmawiał przez telefon, bez zestawu słuchawkowego, prowadząc przeładowany autobus. Czy taki kierowca jest świadomy odpowiedzialności jaka na nim ciąży? Co w razie wypadku? Kto byłby winnym zdarzenia - kierowca rozmawiający przez telefon, a może pasażer, który nie powinien wsiadać do takiego autobusu?

Cała sytuacja z komunikacją zastępczą wydaje się żałosna, człowiek płacąc za bilet ma swoje prawa i obowiązki, kupno biletu jest umową między przewoźnikiem a pasażerem. Całość sprowadza się do tego, że PKP kpi sobie z pasażera, a pasażerowi zostaje grzecznie czekać, aż zostanie dowieziony do celu.

Pasażerowie głośno komentują sytuację jaka ma miejsce w naszym mieście odnośnie transportu, szkoda, że tylko między sobą, nikt nie ma odwagi napisać pisma lub skargi bezpośrednio do przewożnika.

Zachowanie Kierownika Pociągu (kobieta) pozostawia wiele do życzenia, sposób w jaki zwracała się do pasażerów był wysoce naganny, rodem z PRLu, traktując osoby jadące jak towar, który trzeba za karę w wolną sobotę dowieźć do Poznania.

Jeden z kandydatów obiecują "zbliżenie Wągrowca do Miasta" może po wygranej rozwiąże problem z PKP i komunikacji zastępczej, bo jak na razie to sytuacja na kolei przypomina dzicz.


 

 

Komentarze   

pasażerka
0 #11 policja?pasażerka 2010-10-27 19:50
policja?nIE JESTEM PEWNA CZY KTOS WEZWIE POLICJĘ, NAWET, GDY PRZEPEŁNIENIE JEST OCZYWISTE. KAŻDY CHCE DOJECHAĆ ALBO DO PRACY NA CZAS , ALBO DO DOMU BO MA COŚ DO ZAŁATWIENKIA. Wezwanie policji wydłuzy napewno czas i tak długiej podrózy. Dziś znowu jechała zastępcza bo juz nie jeden a podobno 3 szynobusy są zepsute. Ciekawe tylko dlaczego zastępcza jedzie zawsze tylko do wągrowca a nie np. do Wolsztyna .
zigiband
0 #10 RE: PKP lekceważy pasażerówzigiband 2010-10-26 12:27
pokażcie mi kierowce który nie rozmawia przez telefon nieważne czym jedzie i co prowadzi! no pokażcie mi takiego idealnego! czy wy nie prowadzicie auta i nie gadacie przez tel? a jak jadą dwie kobiety i zajęte są rozmową o fryzjerze podczas jazdy to czy to nie jest zagrożenie kiedy ważniejszy jest fryzjer a nie to ze niemysli jedna z drugą o tym co robi za kierownicą?.p.jezus wyraznie powiedział nich rzuci wemnie kamieniem ten co nie zrobił no i co dalej było?-chyba nie musze pisac dalej.jezeli bedzie chciało sie uderzyc psa to kij zawsze sie znajdzie! z pozdrowieniami dla wszystkich normalnych!
Katarzyna
+2 #9 Policja?Katarzyna 2010-10-26 09:38
Policja? - A czy ktoś ją zawiadomił?
W świetle ostatnich kilku wypadków Polak, jak zwykle mądry po szkodzie.
Teraz wszyscy wypisują, kierowca rozmawiał przez komórkę, ludzie upchani jak sardynki. A kto z pasażerów zadzwonił na policję i zawiadomił o tym fakcie? Nikt.
Owszem "Kolej" dała ciała, ale my mieszkańcy nie reagując na to, że są łamane przepisy, dajemy ciche przyzwolenie na to.
Gdyby zdarzył się wypadek, to zaraz byłby atak na kierowcę, na zły stan autobusu itd.
Ale dopóki nic się nie zdarzyło, to odwagi starcza ludziom tylko na to, by anonimowo narzekać na forum.
Nic się nigdy nie zmieni, dopóki my nie zmienimy swojego postępowania. Dajemy ciche przyzwolenie na taki stan rzeczy, bo lepiej siedzieć cicho i dojechać.
waleria
-2 #8 Jechali upchani jak sardynki !!!waleria 2010-10-26 09:12
No proszę a gdzie policja była, o ile za dużo pasażerów zabrały autobusy, ja jechałam z Gniezna do Wągrowca i niestety też upchani jak sardynki bo to był nasz ostatni autobus w tym dniu !!!
kolejarz
+5 #7 komunikacjakolejarz 2010-10-25 19:51
Wszelkie reklamacje prosimy kierować do departamentu transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu to oni organizują przewozy w naszym województwie.
artur
-17 #6 pkp ma w d.. ludziartur 2010-10-25 14:24
kiedys co prawda ze trzy lata temu jak zaczela jezdzic owa komunikacja zastepcza wracalem wieczornym pociagiem do domu zawsze z praktyki mozna by ujac pociagiem byla podstawiona komunikacja w efekcie ponad 4 godziny czekalim na nia bo sie spoznila oczywiscie i jeszcze musiala jechac do golanczy nic musielim czekac ciekawiej bylo juz na trasie jak okazalo sie ze skaczyla sie bezyna i w efekcje marznelim dalej tylko ze w szczerym polu miedzy skokamia przysieczynem pociag jezdzil o 20.10 bylem w domu o 1 w nocy rodzice chcieli mnie juz zaczac szukac naszczescie sa telefony wkacu jakos dojechalem do domu,lecz znam osobe ktora w sierodku pola musiala isc do drogi z szynobusa bo sie popsol i dwa metry sniegu na drogach masz ci nie przewidzieli zimy se jaja robia to podchodzi pod odszkodowanie? nie prawda
Lania
+2 #5 RE: PKP lekceważy pasażerówLania 2010-10-25 14:07
Dokładnie! to co sie dzieje to jest jakis horror! PO to kupuję bilet na szynobus zeby nim jechac a nie zatłoczonym podstawionym autobusem w którym trzeba jeszcze stać!! Co za nieludzkie warunki! rozumiem ze raz sie moze cos popsuć, ale nie stale!! Moze jakies organy władzy by się tym wszystkim zainteresowały????
muszyk
+1 #4 RE: PKP lekceważy pasażerówmuszyk 2010-10-25 11:08
Dlatego gdy tylko mogę jadę PKSem, choć czasem nie da rady (różne godziny pracy). Miękkie siedzenia, po 15 minutach jest już ciepło, zawsze jest gdzie usiąść. Gorsza sprawa z powrotem, wtedy przeważnie pociągiem jest szybciej (korki, godziny odjazdu bardziej pasują). Twarde siedzenia (o ile są wolne - wtedy najlępszą opcją są schody), na samym wejściu gorąco (czasem nie idzie wytrzymać), latem masakrycznie zimno (klimatyzacja) - i tak przez minimum 1:40h.
Theckel
-1 #3 RE: PKP lekceważy pasażerówTheckel 2010-10-25 09:54
To i tak szybko dotarliście... ja wracałem w sobotę z Poznania o 8:57, w Wągrowcu powinniśmy być o 10:36, a dotarliśmy kilka minut przed 12... prawe 3 godziny trwała podróż szynobusem na odcinku 60 km. Najpierw 40 minut opóźnienia w Poznaniu (powód - brak szynobusów, ponoć miała miejsce jakaś awaria), czekaliśmy do 9:33 kiedy to miał przyjechać szynobus z Wolsztyna i nas zabrać. Po dojechaniu na stację Czerwonak okazało się, że jakiś baran (dyspozytor ruchu, czy inna cholera) wypuścił pociąg ze Sławy WLKP, na który musieliśmy czekać kolejne 40 minut... skandal
Ja
+2 #2 infoJa 2010-10-25 09:34
Po pierwsze - nie PKP, tylko przewozy regionalne. To zupełnie inne firmy, w żaden sposób ze sobą teraz już nie powiązane.

Po drugie - gdzie są szynobusy, powinniście pytać urząd marszałkowski, bo to ich własność, nie firmy PR.

Ale co prawda, to prawda. Bałagan jest straszny :)
Malwina
-1 #1 RE: PKP lekceważy pasażerówMalwina 2010-10-25 09:00
Freydis ten artykuł to sama prawda, jechałam tym autobusem, było dokładnie tak jak napisane, wredna Pani konduktor i kierowca gadajacy przez telefon, masakra

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.