- Opublikowano:
- Wyświetlono: 14472
Jak teraz wygląda kurs i egzamin na prawo jazdy?
19 stycznia 2013 roku zaczęła obowiązywać nowelizacja Ustawa o kierujących. Na kurs i egzamin tylko z uzyskanym wcześniej PKK.
Po wprowadzeniu noweli do Ustawy o kierujących, która obowiązuje od 19 stycznia br., zmieniło się sporo. Jak to teraz wygląda i co trzeba zrobić, aby zapisać się na kurs, który pozwoli nam uzyskać wymarzone prawo jazdy?
Cały proces zaczyna się w gabinecie lekarza uprawnionego do badania kierowców. Tam należy uzyskać zaświadczenie lekarskie dopuszczające do jazdy. Kolejny etap to fotograf, zdjęcie lewego profilu twarzy z odkrytym lewym uchem o wymiarach 35x45 mm. Mając już zaświadczenie lekarskie i fotografię udajemy się do właściwego wydziału komunikacji.
W Wydziale Komunikacji wypełniamy wniosek o wydanie prawa jazdy, załączamy zaświadczenie lekarskie oraz fotografię. Urzędnik sprawdza czy nie występują przeszkody w ubieganiu się o prawo jazdy (np. zakaz prowadzenia pojazdów wydany przez sąd), jeżeli po krótkiej weryfikacji stwierdzi, że przeszkód nie ma wydaje osobie zainteresowanej PROFIL KANDYDATA NA KIEROWCĘ (PKK), kod do systemu teleinformatycznego, do którego dostęp mają wydział komunikacji, legalnie działające OSK i WORD.
Z wydanym profilem PKK udajesz się do wybranego OSK, aby zapisać się na kurs. Ośrodek Szkolenia Kierowców na podstawie wydanego PKK rejestruje kandydata jako swojego kursanta.
UWAGA! Wybierając OSK wybierz taki, który ma m.in. funkcjonujące biuro, gdzie w razie potrzeby możesz załatwić różne formalności. Dobrze też wybrać szkołę nauki jazdy, która nie zniknie w czasie trwania kursu. Pamiętaj, że nie ma możliwości zmiany OSK w którym odbywasz kurs do czasu, aż dotychczasowy OSK nie zwróci twojego PKK do systemu w wydziale komunikacji. Profil PKK wydaje raz na całe życie.
Wybierając szkołę, należy zwrócić uwagę na jeszcze jeden bardzo ważny czynnik. Szkoła musi faktycznie prowadzić zajęcia teoretyczne, z dniem 19 stycznia br. skończył zdawania testów wyuczonych na pamięć. Teraz najważniejsze jest to, aby przystępując do egzaminu państwowego w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego znać zasady prawa o ruchu drogowym, tylko rzeczywista wiedza pozwoli udzielić odpowiedzi na pytania testowe generowane w czasie rzeczywistym. Może ich być nieskończenie wiele, tak samo jak nieskończenie wiele jest sytuacji na drodze podczas jazdy. Dobrze poprowadzona część teoretyczna daje gwarancję sukcesu na egzaminie teoretycznym.
Zgodnie z nowymi przepisami OSK ma obowiązek zgłaszać w systemie informatycznym wszystkie zajęcia, które prowadzi z kursantami. Urzędnicy mają możliwość prowadzenia kontroli, a tym samym weryfikacji czy zgłoszony kandydat na kierowcę faktycznie bierze udział w zajęciach.
Po zakończeniu części teoretycznej rozpoczyna się szkolenie praktyczne. Szkolenie takie kończy obowiązkowy egzamin wewnętrzny. Jego termin musi zostać zgłoszony do Wydziału Komunikacji co najmniej 3 dni przed wyznaczonym terminem. Urzędnik Wydziału Komunikacji, może uczestniczyć w egzaminie organizowanym przez OSK.
Po pozytywnym zaliczeniu egzaminu wewnętrznego OSK aktualizuje profil PKK i przesyła informacje do WORD, a kandydat na kierowcę może udać się do WORD, aby zapisać się na egzamin państwowy.
- Zmian jest sporo, właśnie dlatego Auto Szkoła EXTREME Bobrowscy przed każdym kursem organizuje spotkania z przyszłymi kierowcami. W trakcie takich spotkań tłumaczymy cały proces dotyczący szkolenia i później samego egzaminu. Najbliższe takie spotkanie odbędzie się 8 lutego o godzinie 16:00 w naszej siedzibie przy ulicy Kościuszki 6 w Wągrowcu, serdecznie zapraszamy, odpowiemy na wszystkie pytania - informuje Natalia Bobrowska, właścicielka Auto Szkoły Extreme Bobrowscy.
Warto na koniec dodać, że od momentu wejścia w życie nowych przepisów, OSK nie wydają już zaświadczeń o ukończeniu kursu prawa jazdy. Wszystko przekazywane jest drogą elektroniczną między OSK, Wydziałem Komunikacji i Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego.
Komentarze
Dobrze że jest 1% takich super kierowców jak Ty, bo inaczej cała Europa i Skandynawia, byłyby ZASRANE.
Ja od 15 lat jeżdżę po całej Europie i Skandynawii i powiem krótko, 99% tych instruktorów i egzaminatorów narobiła by w majty w Paryżu, Madrycie lub Londynie, nie mówiąc o Austrii,Szwajcarii czy Włoszech. Szerokości kolego .
a ja pytam po co mam zawodowo jeździć kilka lat np. autobusem , żeby uczyć kogoś jeździć autem do 3,5 t ? niby z jednej strony mądry komentarz,bo co do wieku instruktorów to trochę porażka ..ale porównanie słabe. Zresztą znam instruktora który ma 22 lata - posiada również prawo jazdy kategorii C + E i jeździ autem lepiej niż instruktorzy po 30 - stce . Więc nie można też uogólniać .
nie patrzą na innych ..? chyba nie tak do końca ..nie są święci ..chciałem zobaczyc jak uczą i wykupiłem kilka godzin doszkalajacych ..jakiegos wielkiego szału nie było. Lepiej mi sie jeździło z panem Michałem L. ..a co nie patrzenia na inne szkoły ..to się nasłuchałem ich głupich komentarzy o innych OSK - jak dla mnie żenujące zachowanie ..ale może tak każdy robi ..nie wiem . dla mnie to dziecinne .
A Ty mało rozumiesz, i mylisz pojęcia, to gdzie o tym jest głośno? Nigdzie!!! A sądy nie zajmują się duperelami!
nie wiem co chcecie od tej szkoły jazdy ale śmieszne są te wasze komentarze.. aa przepraszam .. może to zazdrość albo nie wiecie że można jeszcze robić coś z pasja .
Cieszmy się że są jeszcze takie szkoły jazdy jak Auto Szkoła Extreme , która wkłada w to co robi swoje serce a nie tylko żeby mieć kolejnego kursanta i koniec.
Z tego co mi wiadomo to u nich jest największa zdawalność egzaminów na prawo jazdy . Znam wiele osób które u nich zdały za 1-ym razem !! a to w końcu o czymś świadczy .
POZDRAWIAM
WIDOCZNIE ZA MAŁO, BO NIE NAPISALI, ŻE ROBIĄ TO Z PASJĄ!
A co cię to obchodzi? Książkę piszesz? Tytułu ci brak?
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.