• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 5306

Pies na smyczy i w kagańcu !

Psy wyprowadzane bez smyczy? Niestety nie, radni nie zgodzili się na zmianę przepisów.

Podczas XXX Sesji Rady Miejskiej w Wągrowcu Krzysztof Tchórzewski odczytał projekt zmiany Uchwały o utrzymaniu czystości i porządku na terenie miasta Wągrowca. Chodziło o zmianę punktu w którym mowa jest o wyprowadzaniu psów. Teraz zapis w Uchwale mówi, że spacerować można z psem tylko na smyczy i w kagańcu.

Znowelizowana Ustawa o ochronie zwierząt w Art. 10 a. pkt. 3 mówi, że zabrania się puszczania psów bez możliwości ich kontroli i bez oznakowania umożliwiającego identyfikację właściciela lub opiekuna. Zgodnie z tym zapisem, skoro kontrolujemy psa to możemy wyprowadzać go bez smyczy, jednak czy da się w pełni kontrolować psa i jego zachowanie? Właśnie tego obawiali się radni, którzy zagłosowali przeciw zmianie.

Nowy zapis jaki miał się pojawić w Uchwale miał brzmieć: "Zwolnienie psa ze smyczy jest dopuszczalne w miejscach mało uczęszczanych pod warunkiem, że opiekun psa ma możliwość kontroli nad jego zachowaniem. Zwolnienie z kagańca dopuszczalne jest w przypadku psa, którego pysk ze względu na budowę uniemożliwia użycie kagańca."

Po odczytaniu projektu zmian w Uchwale, radny Rady Miejskiej Krzysztof Poszwa złożył wniosek o wykreślenie tego zdania, stwierdził, że kontrola nad psem, który porusza się bez smyczy nie jest możliwa.

Dodatkowo radny Jarosław Wilk stwierdził, że psy bez smyczy będą załatwiać swoje potrzeby gdzie popadnie, a straż miejska nie będzie mogła ukarać właściciela, bo ten może wyprzeć się, że biegający pies nie należy do niego.

Ostatecznie projekt zmian został poddany pod głosowanie. W głosowaniu udział wzięło 18 radnych z czego 10 był przeciwko wprowadzeniu takiej zmiany w Uchwale. Tym samy psy w Wągrowcu wyprowadzamy nadal na smyczy i w kagańcu.

A jakie jest Wasze zdanie w tej sprawie. Czy uważacie, że wyprowadzanie psów bez smyczy to dobry pomysł?


 

 

Komentarze   

pik
+1 #47 Kto jest mądrzejszy pies czy właścicielpik 2016-04-29 22:33
Po psie należy sprzątać. Ale co do smyczy i kagańca, to zależy jaki to jest pies. Przecież sam właściciel wie czy pies jest agresywny czy nie. Jak będzie bardzo agresywny a właściciel to DUPA to nie pomoże smycz i kaganiec. Psy są bardzo mądre tylko niektórzy właściciele są GŁUPKOWACI.....
doris
-2 #46 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !doris 2014-12-21 14:25
Karać wszystkich idiotów którzy wyprowadzają psy bez kagańców i nie sprzątają po nich Jeszcze trzymają je w mieszkaniach gdzie śmierdzi
wienio
-1 #45 stop paranoikomwienio 2014-12-21 13:52
Czemu jakis paranoik ma decydowac ze pies nie może być wolny ?
Mjetek
-1 #44 Nakaz prowadzenia psów na smyczy uważam za głupi i szkodliwy.Mjetek 2013-12-30 11:01
Brak ruchu nadmierne kontrolowanie, brak realizowania podstawowych potrzeb jak np wąchanie. Powoduje frustrację. Pies prowadzony na smyczy ma ograniczony dostęp do innych psów i ludzi. To powoduje u niego bojaźliwość a od tego krótka droga do agresji.
siemens
+2 #43 wspolne spacerysiemens 2013-11-07 09:33
mam propozycje dla posiadaczy psow - lubiacych dlugie spacery. spotkajmy sie np. w sobote przy hali OSIR i przejdzmy do Durowa lub Kobylca....zalatwia swoje potrzeny w lesie a za tablica ..miasta nieprzyjaznego dla Psów '' sciagniemy kagance i puscimy wolno :) ... sama radosc !
siemens
+1 #42 przewodniksiemens 2013-11-05 12:16
psa powinno prowadzic sie na smyczy z samego szacunku dla innych napotkanych ludzi. nie wszyscy lubia byc dotykani przez psa a i sa tacy ktorzy psow nie toleruja....sprawa czystosci w miescie to obowiazek wladz i powinny pomyslec o ,, psim parku"" - mozna przy okazji zdobyc kilka glosow i dobry piiiiiiiiar:)
Psy sa kochane a ich wlasciciele oddani - pomyslcie sami....
Ja
+1 #41 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !Ja 2013-11-05 08:47
Cytuję Magda30:
Największy problem w tym mieście to nie psy chodzące bez smyczy tylko właściciele którzy nie sprzątają odchodów po swoim psie. Idę z dzieckiem na spacer a tu wszędzie kupy na trawnikach chodnikach, masakra.

A gdzie twoje dziecko biega po trawnikach ?? co ono tam robi ?? kupe ?? bo nie raz widzę matki które zdejmują majtki dziecku na trawniku w celu załatwienia potrzeb fizjologicznych, i nie raz widzę i słyszę jak matka prowokuje dziecko aby dotkneło cudzego pieska, pytam: w jakim celu, co nie twoje to nie rusz, piesek to nie maskotka, a co by było gdyby właściciel pieska mówił do swojego dobermana : zobacz jakie smaczne dziecko ???
Magda30
+2 #40 Pies na smyczy i w kagańcuMagda30 2013-11-04 21:56
Największy problem w tym mieście to nie psy chodzące bez smyczy tylko właściciele którzy nie sprzątają odchodów po swoim psie. Idę z dzieckiem na spacer a tu wszędzie kupy na trawnikach chodnikach, masakra.
ovilion
0 #39 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !ovilion 2013-11-04 18:02
Cytuję GO:
Mam pytanie do władz miasta Wągrowca. Dziś Święto Zmarłych i nasuwa się pytanie- gdzie można pochować pieska ? Nie mam ogrodu, nie mam działki a w miejscu publicznym zakaz ! zaznaczam że do utylizacji na pewno nie oddam ???


Pytanie jak najbardziej słuszne, ale tu się nie pytaj. Wyślij zapytanie do UM. No i opublikuj odpowiedź.
GO
+1 #38 Powtarzam moje pytanie do władz miastaGO 2013-11-04 11:40
Mam pytanie do władz miasta Wągrowca. Dziś Święto Zmarłych i nasuwa się pytanie- gdzie można pochować pieska ? Nie mam ogrodu, nie mam działki a w miejscu publicznym zakaz ! zaznaczam że do utylizacji na pewno nie oddam ???
Anonim123
+1 #37 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !Anonim123 2013-11-02 13:13
Cytuję Joanna Korbal:
Odnośnie prowadzania psów na smyczy to prawdą jest, że WIĘKSZOŚĆ właścicieli nie panuje nad swoimi psami. Jestem instruktorem szkolenia psów i doskonale zdaję sobie z tego sprawę. Ludzie nie potrafią psa odwołać, czy też zatrzymać na komendę w niebezpiecznej sytuacji. To jest problem, więc popieram wyprowadzanie psów na smyczy. Jest i druga strona medalu... Problemem w Wągrowcu jest fakt, że nie ma miejsc wyznaczonych na spacery z psami, a psy muszą gdzieś się wybiegać. Jeśli zakazujemy spuszczania psów to miasto powinno stworzyć lub wyznaczyć obszary, gdzie będzie można z psem wyjść. To trudna sprawa, ale sądzę, że rozwiązanie by się znalazło...
Nie mogę za to przyznać racji w kwestii prowadzania psów w kagańcu. Jeśli pies idzie na smyczy to właściciel ma nad nim KONTROLĘ, kaganiec w tym momencie jest zbędny. Pokusiłabym się o zapis, że kaganiec powinny nosić psy agresywne.

I w 100% się z tym zgadzam, ponieważ sama mam psa, który potrzebuje wybiegania sie ;) POZDRAWIAM :)
haha**
-4 #36 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !haha** 2013-11-02 09:09
Cytuję APO:

WRC to jest małe piwo. Jeszcze lepsza jest jedna z lokalnych gazet, tam są ich kolorowe zdjęcia. W tej gazecie dobra jest tylko PO, i tacy mądrzy. Tust powinien ich wziąć do rządu, bo wszystko wiedzą, potrafią zrobić najlepiej i bardzo lubią atakować innych.
Ciągle mają coś do opozycji, czasami zagryzą jednego ze swoich, innemu dadzą posadkę w KGHM, taki mają styl rządzenia i charakter. Nasza szansa to wybory - coraz bliżej.


Następny burkowy klakier.
ktoś pyta
-3 #35 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !ktoś pyta 2013-11-02 07:49
Cytuję zgaduj zagadula:
Cytuję ktoś pyta:
Chcę zapytać radnego Poszwę czy wie który pies narzygał przy ławce w parku i nie posprzątał po sobie? Jaki pies natłukł butelek na chodnikach na promenadzie? Który pies pourywał kosze na śmieci nad jeziorem? Który to pies połamał drzewka nad jeziorem? I czy jaśnie wielmożny pan jest w stanie zapanować nad tymi psami?


Niech zgadnę. Ty?

Zmień psychiatrę, bo twój cię źle leczy.
APO
-2 #34 Fotki sąAPO 2013-11-02 00:35
Cytuję sphinx:
Portal WRC - pięknie udekorowana reklamówka PO. Mogliście jeszcze nazwiska radnych PO na kolorowo zrobic...

WRC to jest małe piwo. Jeszcze lepsza jest jedna z lokalnych gazet, tam są ich kolorowe zdjęcia. W tej gazecie dobra jest tylko PO, i tacy mądrzy. Tust powinien ich wziąć do rządu, bo wszystko wiedzą, potrafią zrobić najlepiej i bardzo lubią atakować innych.
Ciągle mają coś do opozycji, czasami zagryzą jednego ze swoich, innemu dadzą posadkę w KGHM, taki mają styl rządzenia i charakter. Nasza szansa to wybory - coraz bliżej.
xxxxxxxxxx
-1 #33 xxxxxxxxxxxxxxxxxxx 2013-11-01 20:00
Cytuję iza:
Od dziś dzwonie po straż miejską jak zobaczę gamonia z psem bez smyczyi kagańca
Gamoń to z Ciebie
zgaduj zagadula
+2 #32 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !zgaduj zagadula 2013-11-01 17:26
Cytuję Ja:
Cytuję zzzz:
Czy nasz miejski BUREK też dostanie smycz i kaganiec ? :)

Jakie to smutne że tacy głupcy mają dostęp do neta .


Najbardziej tragiczne jest to, że tobie też udaje dorwać się do kompa.
zgaduj zagadula
-1 #31 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !zgaduj zagadula 2013-11-01 17:25
Cytuję ktoś pyta:
Chcę zapytać radnego Poszwę czy wie który pies narzygał przy ławce w parku i nie posprzątał po sobie? Jaki pies natłukł butelek na chodnikach na promenadzie? Który pies pourywał kosze na śmieci nad jeziorem? Który to pies połamał drzewka nad jeziorem? I czy jaśnie wielmożny pan jest w stanie zapanować nad tymi psami?


Niech zgadnę. Ty?
ktoś pyta
+2 #30 HMMMktoś pyta 2013-11-01 14:07
Chcę zapytać radnego Poszwę czy wie który pies narzygał przy ławce w parku i nie posprzątał po sobie? Jaki pies natłukł butelek na chodnikach na promenadzie? Który pies pourywał kosze na śmieci nad jeziorem? Który to pies połamał drzewka nad jeziorem? I czy jaśnie wielmożny pan jest w stanie zapanować nad tymi psami?
Ja
-1 #29 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !Ja 2013-11-01 13:55
Cytuję zzzz:
Czy nasz miejski BUREK też dostanie smycz i kaganiec ? :)

Jakie to smutne że tacy głupcy mają dostęp do neta .
zzzz
+2 #28 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !zzzz 2013-11-01 11:24
Czy nasz miejski BUREK też dostanie smycz i kaganiec ? :)
Go
+7 #27 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !Go 2013-11-01 10:45
Mam pytanie do władz miasta Wągrowca. Dziś Święto Zmarłych i nasuwa się pytanie- gdzie można pochować pieska ? Nie mam ogrodu, nie mam działki a w miejscu publicznym zakaz !
Ziutek 90
+1 #26 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !Ziutek 90 2013-11-01 02:40
Cytuję maciejela:
A STRAŻ MIEJSKA POWINNA SAMA SPRZĄTAC PSIE GÓWNA,
JAK UDAJE ZE NIE WIDZI WŁASCICIELA PSA...

A Ty se Caps wyłącz na klawiaturze :) Bo sam robisz gówno :)
maciejela
+5 #25 Smaciejela 2013-10-31 22:29
A STRAŻ MIEJSKA POWINNA SAMA SPRZĄTAC PSIE GÓWNA,
JAK UDAJE ZE NIE WIDZI WŁASCICIELA PSA...
iza
0 #24 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !iza 2013-10-31 21:27
Od dziś dzwonie po straż miejską jak zobaczę gamonia z psem bez smyczyi kagańca
janek
+6 #23 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !janek 2013-10-31 17:52
Cytuję Ktoś 3:
- Uwaga zły pies !
- ale Pana pies nie ma zębów.
- nie szkodzi zamemła na śmierć :-)


Co z psami na wsi gminy Wągrowiec? Mogą biegać po wsi i atakowaćludzi i przerażać dzieci jak bezpańskie? Panie wójcie, jak to jest?
Go
0 #22 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !Go 2013-10-31 16:43
Cytuję kaczan:
Cytuję Marika2:
"ja" taki jest zapis w Uchwale

Ustawa o ochronie zwierząt
art.10 a
3. Zabrania się puszczania psów bez możliwości ich kontroli i bez oznakowania
umożliwiającego identyfikację właściciela lub opiekuna.
4. Zakaz, o którym mowa w ust. 3, nie dotyczy terenu prywatnego, jeżeli teren ten
jest ogrodzony w sposób uniemożliwiający psu wyjście.

Uchwałę można zaskarżyć do wojewody.




Nie wszystkie psy muszą być w kagańcu.
Joanna Korbal
-1 #21 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !Joanna Korbal 2013-10-31 13:51
Cytuję Marcin:
Przepraszam za prywatę. Asia, jeśli można podaj swój numer lub maila.
widzę, że wzięto mnie za osobę spamującą... mój e-mail: [email protected]
Joanna Korbal
-1 #20 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !Joanna Korbal 2013-10-31 13:29
Cytuję Marcin:
Przepraszam za prywatę. Asia, jeśli można podaj swój numer lub maila.
(ZAKAZ WSTAWIANIA LINKÓW)
Marcin
0 #19 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !Marcin 2013-10-31 13:14
Przepraszam za prywatę. Asia, jeśli można podaj swój numer lub maila.
Joanna Korbal
+13 #18 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !Joanna Korbal 2013-10-31 13:08
Odnośnie prowadzania psów na smyczy to prawdą jest, że WIĘKSZOŚĆ właścicieli nie panuje nad swoimi psami. Jestem instruktorem szkolenia psów i doskonale zdaję sobie z tego sprawę. Ludzie nie potrafią psa odwołać, czy też zatrzymać na komendę w niebezpiecznej sytuacji. To jest problem, więc popieram wyprowadzanie psów na smyczy. Jest i druga strona medalu... Problemem w Wągrowcu jest fakt, że nie ma miejsc wyznaczonych na spacery z psami, a psy muszą gdzieś się wybiegać. Jeśli zakazujemy spuszczania psów to miasto powinno stworzyć lub wyznaczyć obszary, gdzie będzie można z psem wyjść. To trudna sprawa, ale sądzę, że rozwiązanie by się znalazło...
Nie mogę za to przyznać racji w kwestii prowadzania psów w kagańcu. Jeśli pies idzie na smyczy to właściciel ma nad nim KONTROLĘ, kaganiec w tym momencie jest zbędny. Pokusiłabym się o zapis, że kaganiec powinny nosić psy agresywne.
sphinx
+2 #17 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !sphinx 2013-10-31 12:52
Portal WRC - pięknie udekorowana reklamówka PO. Mogliście jeszcze nazwiska radnych PO na kolorowo zrobic...
Kaśka
+9 #16 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !Kaśka 2013-10-31 11:44
Pies na smyczy i w kagańcu? Zgadzam się z tym, że są miejsca, gdzie należy psa prowadzić na smyczy, ale w takim razie proszę wyznaczyć miejsca, gdzie takie psy mogą swobodnie pobiegać. Jestem właścicielką psa zrównoważonego, socjalizuję go, wkładam mnóstwo pracy w jego wychowanie, dzięki temu mój pies nie jest agresywny w stosunku do ludzi, a przede wszystkim do dzieci, nie wykazuje agresji do innych zwierząt, dlaczego mam zatem go więzić w kagańcu? Kaganiec przydałby się w 50% ludziom, bo agresja i zachowanie niektórych ludzi wskazuje na to, aby zapobiec niektórym sytuacją. Władze żądają sprzątania po psach, tak jak najbardziej, sprzątam, dla mnie to nie problem, tylko ostatnio spacerowałam z torebką na psie odchody bo jest problem co z tym zrobić, gdzie to wyrzucić bo brak kosza bądź miejsca na to. Płacę podatek! Żądam kosza w miejscach publicznych! Proste, a po ostatnim wydarzeniu w moim życiu, gdzie zostałam napadnięta, pies również służy do ochrony mojego życia i zdrowia, dlatego nie założę kagańca. Może jeszcze na terenie własnej posesji pies będzie zmuszony przebywać na łańcuchu i z kagańcem na pysku?
Marcin
+10 #15 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !Marcin 2013-10-31 09:38
Zwróćcie uwagę na to ile biega psów bezpańskich/luzem po mieście, wielokrotnie widziałem pojazd straży miejskiej (bo w pieszym patrolu to ich dawno nie widziałem) przejeżdżający obok takich psów i co? Zero reakcji. W okolicach rynku kręci się dużo bezpańskich psów i nikt z tym nic nie robi, nie wspomnę o panu z Kościuszki co chodzi z takimi dwoma łaciatymi psami z czego jeden rzuca się na inne. Ale pewnie jak zobaczą Panią lub dziecko z biegającym luzem Yorkiem to zaraz nałożą mandat, bo to pracy mało a dochód dla miasta pewny i się będzie można wykazać przed gargamelem. A może by tak miasto pomyślało by nad stworzeniem strefy w parku ogrodzonej gdzie można by było pójść z psem puścić go luzem aby mógł się pobawić z innym. A nie tylko zakazy i nakazy, wszystko niech będzie w granicach rozsądku. Weźmy pod uwagę, że obecnie to zdecydowanie większe zagrożenie na ulicy stanowi człowiek niż pies. A może tak zwolnić z podatku psy zaczipowne? Przecież niby podatek idzie na schronisko, a idąc tym tokiem myślenia każdy kto ma dziecko powinien płacić podatek na domy dziecka. Ja po swoim psie sprzątałem ale odkąd jest podatek o nie sprzątam bo uważam, że te pieniądze powinny iść na opłacenie osób, które by chodzły po mieście i sprzątały. T
KasiK
+7 #14 Oczywiste jest to że...KasiK 2013-10-31 09:34
Oczywiste jest to że, ludzie którzy mają psy i kochają zwierzęta będą bronić swoje pupile. A ktoś bez duszy i serca dla zwierząt będzie uprzykrzał życie właścicielom psów oraz tym psom.
A więc np. ja mam psa i to dużego i rozumiem żeby w miejscu publicznym prowadzić psa na smyczy natomiast z kagańcem się nie zgodzę, ponieważ mając psa już na smyczy mam nad nim kontrole a kaganiec jest uciążliwy dla mojego psa i gdy go ma to nawet nie chce iść, stoi i zapiera się w miejscu :-).

A ktoś kto nie ma tego psa i ich nie lubi będzie złośliwy nawet gdy pójdziesz spokojnie z tym psem to zadzwoni po straż miejską że idzie pies bez kagańca ale na smyczy :-/ bo tacy są ludzie ! Zazdrośni, zawistni i chamscy ;-)
Pozdrawiam ;-)
Ktoś 3
+1 #13 Uwaga zły piesKtoś 3 2013-10-30 23:34
- Uwaga zły pies !
- ale Pana pies nie ma zębów.
- nie szkodzi zamemła na śmierć :-)
MICHU
+3 #12 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !MICHU 2013-10-30 23:30
I TAK POWINNO BYC!
A wogle to druga sprawa ze powinna byc prowadzona rejestracja psow, cos na ksztalt rejestracji auta. Aby bylo wiadomo co z takim psem wlasciciel robi. Ktos ma hopla na punkcie czworonogow powinnien ponies koszty zwizane z rejestracja, systematycznym szczepieniem itp. Powinno rowniez byc cos na ksztalt ubezpieczenia na wypadek wpowidownia przez takiego psa kolizji z autem, czy tez odpukac pogryzienia. To oczywiscie daleko idace propozycje ale musle ze bylby porzadek a nie tysiace psow w schroniskach za ktore ja i inni place.
another
+1 #11 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !another 2013-10-30 23:12
Nikt pewnie nie będzie robił afery, jesli na smyczy bez kagańca będzie ratlerek, czy cziłała ale pitbul lub rottweiler to już nie są żarty.

Cytuję Ciekaawe:


A, co powiesz dziecku, który pomimo zakazów właścicieli idzie głaskać psa?

To, jak właściciele mają pilnować swoje psy, to w drugą stronę można powiedzieć, aby rodzic pilnował swoje dziecko.

Jednak kolego dziecko jest ważniejsze od psa. Pies bedący na smyczy i w kagańcu pod kontrolą właściciela z pewnością nie zrobi mu krzywdy.
Ciekaawe
-2 #10 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !Ciekaawe 2013-10-30 22:47
Cytuję Damian432:
Bardzo dobrze ! Wreszcie coś rozsądnego ! Nie może być aby pies wielkości cielaka biegał sobie luzem po parku, straszył ludzi i srał gdzie popadnie, a właściciel cały happy. Nawet nieduży pies będący w kagańcu skacząc na dziecko może narobić mu sporo krzywdy. Pies tylko na smyczy jest pod kontrolą,

W tym drugim akapicie, to już drogi kolego nie przeszkadzaj. Widać, że masz małe obycie w tematyce psów.

A, co powiesz dziecku, który pomimo zakazów właścicieli idzie głaskać psa?

To, jak właściciele mają pilnować swoje psy, to w drugą stronę można powiedzieć, aby rodzic pilnował swoje dziecko.
internautaaaaaaaaaaa
+10 #9 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !internautaaaaaaaaaaa 2013-10-30 22:42
Cytuję Damian432:
Bardzo dobrze ! Wreszcie coś rozsądnego ! Nie może być aby pies wielkości cielaka biegał sobie luzem po parku, straszył ludzi i srał gdzie popadnie, a właściciel cały happy. Nawet nieduży pies będący w kagańcu skacząc na dziecko może narobić mu sporo krzywdy. Pies tylko na smyczy jest pod kontrolą,


A gdzie ci u nas park? Chyba parkiem jest jeszcze kawałek obok amfiteatru, bo park koło Cegielskiego to przypomina jakiś śmieszny trawiasty plac z trzema drzewami na krzyż. Ops, przepraszam, to żaden park, tylko miejsce w które okoliczni mieszkańcy wyprowadzają swoje psy.
Go
+2 #8 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !Go 2013-10-30 22:42
Wreszcie będzie można spokojnie spacerować po parku czy nad jeziorem bo to już plaga z biegającymi psami bez smyczy, bez kagańca,niektórzy nawet po kilka psów wypuszczają bez smyczy i nad nimi nie panują, następnym razem zrobie fotki i wyślę tam gdzie trzeba oraz wymienię nazwiska właścicieli tych psów..
kaczan
+5 #7 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !kaczan 2013-10-30 22:36
Cytuję Marika2:
"ja" taki jest zapis w Uchwale

Ustawa o ochronie zwierząt
art.10 a
3. Zabrania się puszczania psów bez możliwości ich kontroli i bez oznakowania
umożliwiającego identyfikację właściciela lub opiekuna.
4. Zakaz, o którym mowa w ust. 3, nie dotyczy terenu prywatnego, jeżeli teren ten
jest ogrodzony w sposób uniemożliwiający psu wyjście.

Uchwałę można zaskarżyć do wojewody.
Marika2
+1 #6 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !Marika2 2013-10-30 22:27
"ja" taki jest zapis w Uchwale
ja
+9 #5 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !ja 2013-10-30 22:23
Rozumiem, że pies na smyczy to rzecz jasna, ale na smyczy i w kagańcu jednocześnie- czemu?
Ja
-13 #4 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !Ja 2013-10-30 22:22
POrtal Wrc , tylko dla PEŁO ? Minusujcie !!!!
borg-org
+7 #3 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !borg-org 2013-10-30 22:14
Cytuję Ja:
PO na psach sie zna i tylko na tym :-)

A ty burak,czy głąb kapuściany?
Ja
-15 #2 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !Ja 2013-10-30 21:55
PO na psach sie zna i tylko na tym :-)
Damian432
+9 #1 RE: Pies na smyczy i w kagańcu !Damian432 2013-10-30 21:47
Bardzo dobrze ! Wreszcie coś rozsądnego ! Nie może być aby pies wielkości cielaka biegał sobie luzem po parku, straszył ludzi i srał gdzie popadnie, a właściciel cały happy. Nawet nieduży pies będący w kagańcu skacząc na dziecko może narobić mu sporo krzywdy. Pies tylko na smyczy jest pod kontrolą,

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.