• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 4802

Dariusz Bąk porzucił SW 2000

Duże nieporozumienie między Bąkiem a Jessą, Dariusz Bąk poza SW 2000. To jednak nie koniec zmian w tegorocznych Wyborach Samorządowych.

Wybory Samorządowe już za 49 dni. Komitety wyborcze przygotowują listy swoich kandydatów, które muszą zgłosić do dnia 7 października 2014 r. do godz. 24:00

Nie od dziś wiadomo, że polityka jest "brudna".


Na kilka dni przed rejestracją kandydatów Dariusz Bąk (lat 48), obecny wiceprzewodniczący rady, opuścił Samorządność Wągrowiecką 2000. Wszystko przez konflikt do jakiego doszło między nim a Alojzym Jessą (lat 79).

Obaj kandydaci chcieli wystartować z tego samego okręgu wyborczego, jednak Zarząd SW 2000 nie wyraził na to zgody i zaproponował Dariuszowi Bąkowi zmianę okręgu, na co ten się nie zgodził. Konflikt zakończył się tym, że Dariusz Bąk porzucił SW 2000. W wyborach wystartuje z Komitetu Wyborczego Wyborców Andrzeja Reis w tym samym okręgu co Alojzy Jessa.

Dojdzie zatem do starcia między Bąkiem a Jessą. Wybory pokażą czy SW 2000, stawiając na 79-letniego Alojzego Jessę, dokonało dobrego wyboru, jeżeli wygra Dariusz Bąk to SW 2000 straci radnego z tego okręgu.

Spor zmiany również u opozycji jaką dla SW 2000 jest bez wątpienia Platforma Obywatelska.

Krzysztof Poszwa (lat 35), kandydat na Burmistrza Miasta Wągrowca, nie wystartuje z ramienia PO tylko z własnego komitetu - Komitet Wyborczy Wyborców Krzysztofa Poszwy. Z komitetu Poszwy wystartuje też Jarosław Wilk, walczyć będzie z Alojzym Jessą i Dariuszem Bąkiem w tym samym okręgu wyborczym. Dojdzie tam do starcia gigantów, wygra najlepszy! Nie od dziś wiadomo, że gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta.

Tegoroczne wybory będą bardzo ciekawe. Zmiana ordynacji wyborczej może spowodować duże zmiany w Radzie Miejskiej na co od dłuższego czasu czekają wyborcy.

Okręgi jednomandatowe. O co właściwie chodzi?

Wybory samorządowe odbędą się 16 listopada, a ich druga tura – tam, gdzie będzie to konieczne - 30 listopada. Konieczność przeprowadzenia wyborów uzupełniających narzuca zmieniona ordynacja wyborcza.

Radni zostaną wybrani w okręgach jednomandatowych. Okręgi jednomandatowe wynikają wprost z definicji demokracji jako systemu, w którym prawo stanowi wola większości obywateli. Są naturalną zasadą, zgodnie z którą „zwycięzca bierze wszystko”.

Nowa ordynacja wyborcza, to przejrzyste zasady i promocja ludzi sukcesu, a nie partyjnych szyldów. Duże okręgi, z których mandaty zdobywało kilka osób, zostaną podzielone na mniejsze, a mieszkańcy każdego z nich wybiorą po jednym radnym. Decydować będzie więc liczba głosów oddanych na osobę. Dotąd, najpierw dzieliło się mandaty z każdego okręgu między listy kandydatów, proporcjonalnie do sumy głosów oddanych na listę. Po zmianie ordynacji, większe szanse na zdobycie mandatu, będą mieć ludzie aktywni, znani w swoim okręgu.

Wągrowiec podzielony zostanie na 21 okręgów wyborczych, mieszkańcy wybiorą po jednym kandydacie z każdego okręgu, bez względu na Komitet Wyborczy z którego startują. Do Rady Miejskiej wejdą tylko ci, którzy w danym okręgu zdobędą największą liczbą głosów.


 

 

Komentarze   

Anka26
0 #26 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000Anka26 2014-09-28 22:37
Przepraszam, nie wiedziałam. Dziękuję za odpowiedź.
zorientowany
0 #25 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000zorientowany 2014-09-28 22:30
Widziałem LINK, na Portalu WRC obowiązuje zakaz wstawiania obcych linków, można tylko te z portalu: ODPOWIADAM
GRZEGORZ WILK I JAROSŁAW WILK TO BRACIA - więcej: http://www.portalwrc.pl/wagrowiec/aktualnosci-z-miasta/3786-jaroslaw-i-grzegorz-to-bracia.html
trzeba czytać portal haha
Anka26
+2 #24 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000Anka26 2014-09-28 22:08
Przepraszam, że zapytam trochę nie w temacie. Czy ten pan Wilk ma coś wspólnego z tym Wilkiem:
(ZAKAZ WSTAWIANIA LINKÓW)
Uwielbiam ten kawałek, a coś mi się obiło o uszy że to ponoć jakaś rodzina?
wierzba
+12 #23 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000wierzba 2014-09-28 20:23
Cytuję ZNAWCA TEMATU:
Piszecie o starciu gigantów.Gigantem jest tylko jeden : Jessa.Bąk i Wilk to bardzo małe płotki.Dobry nauczyciel Bąk bo daje same 5 i 6 ,ale z niego historyk katastrofa.Wilk tragedia.

Taki z ciebie znawca tematu jak z koziej dupy trąba. Wilk rozniesie tą hałastrę w pył i pokazał że ma charakter, odwagę i determinację to zrobić. Bardzo pomógł kilku ludziom, wiem bo akurat ich znam i mi opowiadali. Jessa to opowiadacz, który powie wszystko co chcesz usłyszeć i nic poza tym, a Bąk to ani be, ani me, ani kukuryku jak mawiał klasyk. Z resztą ludzie wiedzą doskonale kto jest kim i co reprezentuje i wierz mi Jessa z Bąkiem są na samym dnie.
ZNAWCA TEMATU
-15 #22 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000 —ZNAWCA TEMATU 2014-09-28 20:09
Piszecie o starciu gigantów.Gigantem jest tylko jeden : Jessa.Bąk i Wilk to bardzo małe płotki.Dobry nauczyciel Bąk bo daje same 5 i 6 ,ale z niego historyk katastrofa.Wilk tragedia.
ja
+16 #21 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000ja 2014-09-28 18:24
Cytuję PRAWDA:
Prawda jest taka;w sąsiednim okręgu jest Dyziu,a Darek wrazie przegranej z Dyziem to obciach,jak przegrać to z doktorem.A tak poważnie to oboje są kiepscy.Wygra Jessa

A jakie ma zasługi dla osiedla?
PRAWDA
-12 #20 1 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000 —PRAWDA 2014-09-28 17:55
Prawda jest taka;w sąsiednim okręgu jest Dyziu,a Darek wrazie przegranej z Dyziem to obciach,jak przegrać to z doktorem.A tak poważnie to oboje są kiepscy.Wygra Jessa
historia
+8 #19 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000historia 2014-09-28 16:34
To jest ciekawe. Warto takie rzeczy ludziom przypominać:

http://www.portalwrc.pl/wagrowiec/aktualnosci-z-miasta/3901-xvii-sesja-rm-burzliwa-jak-zadna-inna.html
wyborca 102
+13 #18 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000wyborca 102 2014-09-28 12:45
Cytuję DEL:
Cytuję wyborca 102:


Teraz są okręgi jednomandatowe i jak widać nie każdy wie o co tu chodzi. Komitetów może być i tysiąc, ale w okręgu i tak wygrywa tylko jeden, więc te manewry są bez sensu.


Zwykła matematyka. Wybór jednego z trzech, a jednego z sześciu kandydatów, to jest różnica. Tak samo jak wystawienie 21 a 42 kandydatów. Wybierasz jednego ale szanse i możliwości są inne. Rachunek prawdopodobieństwa;)


Owszem masz rację, ale w przypadku losowania. Natomiast wybory to nie losowanie, a świadomy wybór. Przynajmniej tak powinno być teoretycznie.
---
+11 #17 ----- 2014-09-28 12:25
Uważam,że powinno dać się szansę młodym.Emeryci mając dobrą emeryturę mogą zwiedzać świat!
DEL
-7 #16 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000DEL 2014-09-28 12:21
Cytuję wyborca 102:


Teraz są okręgi jednomandatowe i jak widać nie każdy wie o co tu chodzi. Komitetów może być i tysiąc, ale w okręgu i tak wygrywa tylko jeden, więc te manewry są bez sensu.


Zwykła matematyka. Wybór jednego z trzech, a jednego z sześciu kandydatów, to jest różnica. Tak samo jak wystawienie 21 a 42 kandydatów. Wybierasz jednego ale szanse i możliwości są inne. Rachunek prawdopodobieństwa;)
wyborca 102
+7 #15 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000wyborca 102 2014-09-28 11:38
Cytuję DEL:

Może to być zwykły manewr, po to by wystawić po dwie listy. Bo w to, że radny Bąk nagle się pokłócił z SW2000 nie uwierzę. O tym, że jest w jednym okręgu z Jessą wiedział już 2 lata temu, bo wtedy uchwalano nowy podział.


Teraz są okręgi jednomandatowe i jak widać nie każdy wie o co tu chodzi. Komitetów może być i tysiąc, ale w okręgu i tak wygrywa tylko jeden, więc te manewry są bez sensu.
aaa1
-5 #14 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000aaa1 2014-09-28 10:52
Heheh! Ale się przepychają nad korytem.
genek
-8 #13 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000genek 2014-09-28 09:54
Okręt tonie i Poszwa rezygnuje ze startu list platformersów ;)
I tak mu to niewiele pomoże.
zosia
+15 #12 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000zosia 2014-09-28 09:22
Cytuję Bolek:
Ja i tak oddaje głosy z znajomymi na młodych

Zastanawia mnie "cud nad Nielbą" jakim jest wygrana w wyborach 79 letniego pana doktora?
Bolek
+13 #11 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000Bolek 2014-09-28 00:44
Ja i tak oddaje głosy z znajomymi na młodych
DEL
0 #10 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000DEL 2014-09-27 22:54
Cytuję zosia:
Skocka-p.Wilk to okręg 18, a Grunwaldzka-p.Jessa to 19??? Czy mylę się?


Masz rację. Startują z okręgu, w którym mieszkają. A przynależność ulic do okręgów jest na stronie miasta.

Powstały też inne komitety wyborcze. Może to być zwykły manewr, po to by wystawić po dwie listy. Bo w to, że radny Bąk nagle się pokłócił z SW2000 nie uwierzę. O tym, że jest w jednym okręgu z Jessą wiedział już 2 lata temu, bo wtedy uchwalano nowy podział.
LoL
+7 #9 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000LoL 2014-09-27 22:17
Skoro tak napisali to najprawdopodobniej Wilk startuje z 19 a nie 18.
zosia
+8 #8 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000zosia 2014-09-27 22:07
Skocka-p.Wilk to okręg 18, a Grunwaldzka-p.Jessa to 19??? Czy mylę się?
Miłosz
+5 #7 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000Miłosz 2014-09-27 22:06
SW 2000 zaczyna się gubić, to raczej ich ostatnie wybory, tam brakuje człowieka od marketingu politycznego, sami nie mają pojęcia jak prowadzić kampanię wyborczą czyt. WALKĘ POLITYCZNĄ i jak ustawiać listy.
Ciekawski
+5 #6 CiekaweCiekawski 2014-09-27 21:23
Takie miał ambicje, a teraz nagle się postawił wierchuszce. Czyżby miejskie gimnazjum miało jednak mieć innego dyrektora? Wilczyński zwariował, ryzykując konflikt przed wyborami dla dziadka Jessy. Trzeba było go wstawić na listę do powiatu, a Bąk mógł iść z SW 2000 do miasta. Teraz duże szanse ma Wilk, bo głosy ludzi wielbiących obecną władzę rozłożą się między Bąka i Jessę!
Uczen
+6 #5 uczenUczen 2014-09-27 21:08
bąk najlepszy nauczyciel
Erazm
+3 #4 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000Erazm 2014-09-27 21:04
ale afera....wesoło będzie na wyborach..
ślinotok
+9 #3 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000ślinotok 2014-09-27 20:29
Oj tam, oj tam. Jak się któryś dostanie (nie daj Boże) to dalej będzie ślinić płetwy Stasia, oni to chyba mają już w swojej naturze.
toporek
+15 #2 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000toporek 2014-09-27 20:15
Cytuję Malgosia:
:oTak tylko w tym wszystkim chodzi o pieniadze i nic innego,i kto jest lepszy w pozniejszym braniu pieniazkow i nic nie robieniu.


To wystartuj..... za darmo hehehehe :D. Takie pitolenie o Szopenie. Ktoś tam będzie tak czy siak, ale chodzi o to by był tam najlepszy, a nie milcząca lub bredząca marionetka. Puppetom dziękujemy..
Malgosia
+11 #1 RE: Dariusz Bąk porzucił SW 2000Malgosia 2014-09-27 19:45
:oTak tylko w tym wszystkim chodzi o pieniadze i nic innego,i kto jest lepszy w pozniejszym braniu pieniazkow i nic nie robieniu.

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.