• Media
  • Opublikowano:
  • Wyświetlono: 2637

Zdobądź bezpłatny klucz do e-administracji

Dzisiaj w holu Urzędu Miejskiego uruchomiony został punkt bezpłatnego potwierdzania profilu zaufanego – swoistego podpisu elektronicznego identyfikującego daną osobę.

Dzięki posiadaniu profilu zaufanego w sposób bezpieczny i bez konieczności stosowania dodatkowych urządzeń (czytników kart) można załatwić wiele spraw urzędowych bez wychodzenia z domu przez 24 godziny na dobę.

Aby jednak móc korzystać z profilu zaufanego i udogodnień, jakie niesie ze sobą e-administracja, należy wcześniej założyć indywidualne konto na stronie internetowej ePUAP, a następnie złożyć wniosek o profil zaufany.

W punkcie potwierdzania profilu zaufanego taki „podpis” uzyskamy bezpłatnie, pod warunkiem jednak, że uczynimy to w ciągu 2 tygodni od chwili złożenia wniosku o profil zaufany. Po okazaniu dowodu osobistego otrzymamy pisemne potwierdzenie uzyskania profilu zaufanego na okres 3 lat. Jeśli będziemy nadal chcieli go posiadać, wystarczy jego przedłużenie.

Dzięki uzyskaniu profilu zaufanego oszczędzimy sobie wydatku około 300 zł na uzyskanie bezpiecznego podpisu kwalifikowanego (tzw. podpisu elektronicznego).

Dlaczego warto posiadać profil zaufany? Dzięki niemu załatwimy wiele spraw urzędowych bez konieczności udawania się do siedziby danego urzędu. Możemy np. dokonać wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, gdy zakładamy działalność gospodarczą, złożyć w Platformie Usług Elektronicznych wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu ze składkami, sprawdzić, czy nasz pracodawca opłacił za nas składkę w ZUS-ie albo zweryfikować – w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców – dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.

Wkrótce także wiele spraw, które dotychczas wymagały osobistego kontaktu z pracownikiem Urzędu Miejskiego, będzie można załatwić bez wychodzenia z domu, drogą elektroniczną, pod warunkiem jednak posiadania profilu zaufanego.

Równolegle z punktem bezpłatnego potwierdzania profilu zaufanego w Urzędzie Miejskim w Wągrowcu, uruchomiono podobne punkty w siedzibie Starostwa Powiatowego oraz w Urzędzie Gminy Wągrowiec. Będą one czynne w godzinach ich urzędowania i dostępne dla mieszkańców Wągrowca od poniedziałku do piątku.

Zapraszamy zatem do skorzystania z możliwości elektronicznego załatwiania spraw urzędowych. Pamiętajmy jednak, że pierwszym naszym krokiem powinna być wizyta na stronie – www.epuap.gov.pl.


 

 

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu WRC nie odpowiada za publikowane treści w module komentarze.

Przed dodaniem wpisu zapoznaj się z REGULAMINEM!

Kod antyspamowy
Odśwież

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.