• Media
  • Opublikowano:
  • Wyświetlono: 4695

Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.

Populistyczne hasła burmistrza Krzysztofa Poszwy, wypowiadane w czasie kampanii, odchodzą do lamusa. Woda, która miała być tańsza, będzie droższa. Wniosek o podwyżkę został już złożony przez MPWiK sp. z o. o w Wągrowcu.

Do Burmistrza Wągrowca złożony został wniosek przez MPWiK sp. z o. o w Wągrowcu w sprawie uchwalenia nowych opłat za wodę i ścieki na kolejny okres od 1 kwietnia 2015 roku do 31 marca 2016 roku, zakładający wzrost tych opłat.

Podjęcie przedmiotowej uchwały jest kompetencją Rady Miejskiej w Wągrowcu, do burmistrza natomiast należy przeanalizowanie wniosku pod względem formalnym, a w szczególności ekonomicznym i finansowym by z jednej strony zapewnić bezpieczne funkcjonowanie spółki MPWiK, a z drugiej strony nie obciążać budżetu miasta ewentualnymi dopłatami, które miałyby rekompensować wzrost opłat zaproponowanych przez przedsiębiorstwo wodociągowe.

Z informacji, które otrzymaliśmy Burmistrz Wągrowca Krzysztof Poszwa nie zgadza się na podwyższenie opłat za wodę i ścieki. Mówił on zresztą o tym w swoim programie wyborczym.

- Wysokość ceny wody i ścieków w 2015 r. to złożona kwestia, w przypadku której konieczne będzie przeanalizowanie wniosku Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. pod kątem zasadności niektórych spośród planowanych przez Spółkę wydatków na 2015 r. Z tego względu przewidywanie ewentualnych kosztów, jakie miałoby z tego tytułu ponieść miasto jest zdecydowanie przedwczesne. Burmistrz miasta nie zgadza się na podwyżki cen wody i ścieków zaproponowane przez prezesa MPWiK, dlatego konieczne będzie przeprowadzenie kompleksowej analizy złożonego wniosku oraz podjęcie rozmów na ten temat z zarządem MPWiK - poinformował Piotr Korpowski, rzecznik Urzędu Miejskiego w Wągrowcu.

Przez wiele lat w Wągrowcu zawsze osiągano kompromis w tej sprawie, a kolejne wnioski składane przez MPWiK były wnikliwie analizowane i po korektach akceptowane, a ceny wody i ścieków były i są na umiarkowanym poziomie (miasto znajduje się na 611 miejscu na 862 badane gminy, źródło:cena-wody.pl). W tym czasie nie było także mowy o dopłatach do opłat za wodę i ścieki z budżetu miasta, gdyż jest to wyjątkowo niekorzystne dla miejskich finansów.

Po pierwsze dopłaty te stanowią wydatki bieżące i wpływają niekorzystnie na wskaźnik zadłużenia miasta. Po drugie wydatki te ograniczą tak potrzebne inwestycje miejskie. Po trzecie wreszcie, aby takie dopłaty wprowadzić należy znaleźć pieniądze w budżecie, co zwykle kończy się podniesieniem podatków lub innych opłat.

Szacuje się, że kwota, jaką będzie musiał dopłacić burmistrz spółce MPWiK pozostawiając cenę wody na obecnym poziomie, może wynieść nawet PÓŁ MILIONA złotych.

Wybory minęły i szybko się okazało, że populistyczne obietnice wyborcze nie mają nic wspólnego z racjonalnym i oszczędnym zarządzaniem finansami miasta o czym Krzysztof Poszwa, jako były radny, powinien doskonale wiedzieć.

Tak czy inaczej woda będzie droższa, jednak na chwilę obecną nie wiadomo, w jaki sposób za nią zapłacimy. Warianty są dwa, albo wzrośnie rachunek za wodę albo lokalne podatki, dzięki którym MPWiK sp. z o. o w Wągrowcu otrzyma dopłatę.


 

 

Komentarze   

J23
#34 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.J23 2015-02-10 22:23
Cytuję Zając:
Jak wodociągom wilczyński podrzucił aquapark to są spore straty.


Rozwiń to?
zulus
-1 #33 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.zulus 2015-02-10 22:12
Jak czytam komentarze debila Ekonomista to widze że w rządzie mamy wielu takich ekonomistów
HArnaś
#32 szcz am na po_je bowHArnaś 2015-02-10 21:58
I co debilne popaprance, by zylo sie lepiej hahaha :lol:
Ekonomista
+3 #31 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.Ekonomista 2015-02-02 11:37
Woda tańsza o 1 gr? Burmistrz odtrąbił wykonanie obietnicy wyborczej, tylko nie założył, że jeszcze radni muszą to przegłosować.

Uważamy, że obniżka wody o 1 gr to żadna obniżka. Chodzi o inną kwestię. Prezes MPWiK złożył wniosek o podwyżkę ceny wody. Burmistrz chce to zablokować i dodatkowo obniżyć o 1 gr.

Finał będzie taki, że to miasto z miejskiej kasy będzie musiało dopłacić różnicę, dobijając nas podatkami. Uważam, że podwyżka około 10 zł do rachunku to nie problem, wtedy podatki zostaną tak jak są i nikt nie będzie szukał dodatkowych środków w naszych kieszeniach.

Uważam, że radni nie powinni zgodzić się na obniżkę ceny wody dla dobra nas wszystkich i finansów miasta.
Ty
+4 #30 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.Ty 2015-02-02 08:35
Jeśli rzeczywiście ma stanieć woda o te grosiki to olać taki biznes . Ile ja zaoszczędze rocznie , 5 zł śmiech , nikt tego tak naprawdę nie odczuje a budżet czyli i tak my musimy zapłacić pół bańki ... Komu burmistrz zabierze te pieniądze bo ze swojej cienkiej pensji chyba nie !!
Analityk
+3 #29 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.Analityk 2015-01-23 18:37
To jest artykuł sponsorowany przez samego burmistrza, trzeba pokazać jak jest źle, żeby później pokazać ile się zrobiło, to się nazywa marketing polityczny.
Przykład: Miała być woda droga, ale się udało zgodnie z obietnicą woda nie zdrożeje. Taki PR.
lighcik
-7 #28 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.lighcik 2015-01-23 18:09
Cytuję Marcin:
Kinia
Myślisz, że wszystkie obietnice wyborcze da się zrealizować w dwa miesiące? Tym bardzie skomplikowane?
Jeszcze raz w mojej ocenie zagranie dyrektora jest to zagranie czysto polityczne, bo pójdzie fama, że chciano podnieść ceny (tak jak to zrobił portal) ale jak to upadnie to nikt się nawet nie zająknie.

Masz rację. Portal widzę robi wszystko by dokopać nowemu burmistrzowi. Wymaga się by nowy burmistrz w dwa miesiące zrobił to czego nie zrobił poprzednik przez 16 lat. To jest świństwo, bo tak się nie da chociażby z przyczyn technicznych, prawnych lub proceduralnych. Każdy kto ma do czynienia z zarządzaniem o tym wie.Uważam, że ta wiadomość jest nieprawdziwa mająca na celu tylko judzenie i wprowadzanie zamętu. Portal w moich oczach bardzo stracił ostatnio na wiarygodności. Ciekaw jestem czy przeproszą pana Poszwę jak okaże się że to nieprawda?
Marcin
#27 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.Marcin 2015-01-23 15:42
Kinia
Myślisz, że wszystkie obietnice wyborcze da się zrealizować w dwa miesiące? Tym bardzie skomplikowane?
Jeszcze raz w mojej ocenie zagranie dyrektora jest to zagranie czysto polityczne, bo pójdzie fama, że chciano podnieść ceny (tak jak to zrobił portal) ale jak to upadnie to nikt się nawet nie zająknie.
Zając
+4 #26 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.Zając 2015-01-23 15:03
Jak wodociągom wilczyński podrzucił aquapark to są spore straty.
lidka
#25 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.lidka 2015-01-23 14:00
Cytuję petent:
A co w zusie?Od listopada chorobowe nie wyplacone.Chodziez dzwoni o brak deklaracji ktore sa jak byk podbite pieczatka.Damy 3 w pokoju i 5 komputerow ?

A macierzynskie wyplacli?
petent
+2 #24 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.petent 2015-01-23 13:21
A co w zusie?Od listopada chorobowe nie wyplacone.Chodziez dzwoni o brak deklaracji ktore sa jak byk podbite pieczatka.Damy 3 w pokoju i 5 komputerow ?
kinia
+6 #23 ....kinia 2015-01-23 12:32
Nie miało być straży miejskiej, woda tańsza, emeryci nie mieli być zatrudniani w urzędzie miasta... i co? Co Pan Burmistrz powie teraz? Na co dwie sekretarki w urzędzie? Nie mają tam tyle pracy. Co niektórym kierownikom działów w urzędzie należy się więcej uwagi bo czują sie jakby bogami tam byli. A emeryci już dostają nowe umowy zamiast młodych zatrudniać. Dostał się na stołek, większa wypłata jest i niech się dzieje co chce... Żebyśmy za cztery lata nowego burmistrza nie witali...
gogo
+9 #22 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.gogo 2015-01-23 11:38
Emeryci mieli zniknąć z Urzędu. I co....?
gbur
+3 #21 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.gbur 2015-01-23 08:23
[quote name="Marcin"]
jak nie jak tak
Szara eminencja don kebabciano pizza italiono
J23
-4 #20 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.J23 2015-01-23 08:18
Cytuję Marcin:
Radny
Ale ja chcę zobaczyć jakieś potwierdzenie. Ja na słowo nie wierzę, tym bardziej mediom. Mi wygląda na to, że portal ma jakiegoś kreta w urzędzie, który wynosi wszystkie plotki negatywne.
Jak zobaczę PROJEKT uchwały z najwyższym wynagrodzeniem to uwierzę.


Wiesz co to jest marketing polityczny albo jeden z elementów sondaż polityczny?
Jak nie to masz z nim teraz i miałeś przed ustaleniem wynagrodzenia burmistrza do czynienia.
Efekt tego w przypadku wynagrodzenia to odejście "chcącego "od najwyższej kwoty i obniżenie wynagrodzenia.
W tym przypadku jest podobnie. Tutaj także nie masz jeszcze uchwały. Toćka w toćkę.
Marcin
+4 #19 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.Marcin 2015-01-23 07:58
Radny
Ale ja chcę zobaczyć jakieś potwierdzenie. Ja na słowo nie wierzę, tym bardziej mediom. Mi wygląda na to, że portal ma jakiegoś kreta w urzędzie, który wynosi wszystkie plotki negatywne.
Jak zobaczę PROJEKT uchwały z najwyższym wynagrodzeniem to uwierzę.
szuja i narcyz
+14 #18 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.szuja i narcyz 2015-01-23 07:23
Kolejny wspaniały artykuł Promocyjny. Brawo, a jeszcze niedawno zastanawialiśmy się za co w Promocji dostają kasę? Będzie WODA w PROMOCJI !!! kolejną podwyżkę dla Kierownika Promocji proszę i jako wyborca z góry dziękuję.
Bezradny
+2 #17 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.Bezradny 2015-01-23 06:31
Pewnie koszty budowy kanalizacji na ul. Wierzbowej dla Polinovy utopią w kosztach taryfy za wodę i suma sumarum to mieszkańcy Wągrowca zapłacą za tą inwestycję, bo będziemy płacić więcej za wodę.
Radny
-1 #16 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.Radny 2015-01-23 00:58
Marcin sam Poszwa chciał maksa, zapytaj radnych to zrozumiesz o co chodzi i jak było.
marcin
-1 #15 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.marcin 2015-01-23 00:43
Diva
Cytat:
Populistyczne hasła burmistrza Krzysztofa Poszwy, wypowiadane w czasie kampanii, odchodzą do lamusa
Jasno wynika, że to burmistrz chce podwyżki, więc proszę Cię nie pisz o analfabetyzm. to że wodociągi chcą podwyżki wcale nie musi być uzasadnione, pamiętajmy że obecny dyrektor wodociągów został powołany przez Stasia i może to być zagranie czysto polityczne, obecny burmistrz musi mocno przyjrzeć się organizacji pracy wodociągów i podjąć odważne decyzje tak jak to zrobił prezydent Poznania z zakładem odpowiedzialnym za wywóz śmieci. Portal już po raz kolejny udowadnia, że zależy mu na budowaniu złego wizerunku Poszwy, przypomnijcie sobie jak było z wickiem pisali że będzie dwóch a nawet nie było takiego pomysłu, pisali że chce max wynagrodzenie a nawet nie było takiego projektu, dlaczego portal jeszcze ani razu nie napisał o pozytywnych działaniach Burmistrza?
hahaha
+7 #14 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.hahaha 2015-01-22 23:22
Mam nadzieje ze Pan burmistrz wezmie sie rowniez za ten smieszny portal bo sami sobie zaprzeczacie ludzie!!!! To ze pan ponizej o nicku Marcin napisal swieta prawde to odrazu mial tyle minusow? Bo wy za tymi minusami stoicie! Ustawiacie sobie wszystko wg siebie hah co wy myslicie ze ludzie sie nie zorientuja? Dziecinada... Nie zostaje mi nic innego jak zyczyc dalszego bezsensownego pisania bzdurnych artykulow :) p.s licze z waszej strony na -100. Postarajcie sie :)
Ty
+4 #13 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.Ty 2015-01-22 22:44
Tak przy okazji kanalizacji , jak przechodzicie ul . Kościuszki przy szpitalu w kierunku Kobylca aż do hali Osir czujecie ten smród z kanalizy , rzygać się chce , świetna wizytówka miasta dla wierzdzających do stolicy powiatu ..... Czy ktoś może coś z tym zrobić bo latem to juz w ogóle nie można wytrzymać !!!!!!!!!
PU
-1 #12 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.PU 2015-01-22 22:36
Jeszcze więcej smrodów będzie krążyć ulicami Wągrowca. :-x
J23
+1 #11 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.J23 2015-01-22 21:38
Nie wierzę, że rachunek zysków i strat MPWiK jest większy po stronie strat niż zysków. A jeżeli tak jest to należy zastanowić się co przynosi straty, czy inwestycje prowadzone przez firmę, czy może oczyszczalnia, a może słaba ściągalność opłat za wodę i ścieki. Nikt "zdrowy" nie wchodziłby w inwestycję na ulicy Wierzbowej wiedząc o tym, że nie ma funduszy na zrealizowanie tego, chyba że Pan Prezes nie zna się na tym i faktycznie skończył ekonomikę rolnictwa co nie ma żadnego przełożenia na zarządzanie finansowe i ekonomiczne firmą MPWiK. Jeżeli tak jest to należy poddać pod wątpliwość wybór tego Pana na Prezesa i jak najszybciej go odwołać, żeby nie było tak jak ze szpitalem (za późno).
Burmistrz ma coraz bardziej trudniejsze tematy pozostawione po starym burku, ale powiedziało się "A" trzeba teraz powiedzieć "B" i iść do przodu.
Wodopój
+7 #10 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.Wodopój 2015-01-22 21:31
Ale właściwie dlaczego woda ma podrożeć? Jakie koszty wodociągów wzrosły? Burmistrz, zgodnie z obietnicą wyborczą, powinien to dobrze przeanalizować, a i tak ostateczna decyzja należy do rady miejskiej. Może wystarczy obniżyć koszty działalności MPWiK? Trochę gospodarności zamiast rozrzutności i szukania na nią pieniędzy w kieszeniach mieszkańców.
Jarmóż
+11 #9 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.Jarmóż 2015-01-22 21:05
Czym Pan Burmistrz nas jeszcze zaskoczy? A co Pan Bur mistrz jeszcze robi oprócz pozowania do zdjęć? póki co jeszcze żadnego zarządzenia nie wydał, bo rejestr zarządzeń w BIPie jest pusty!!!!!!!!, o pracy zastępcy nic nie słychać, a chciał mieć dwóch.
asia1
+6 #8 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.asia1 2015-01-22 20:58
CHAMSTWO
...
+1 #7 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.... 2015-01-22 19:56
kolo masz rację, Wierzbową robią za swoje a władza się chwali jakie to inwestycje będą, paranoja...
kolo
+12 #6 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.kolo 2015-01-22 19:54
Ten Prezes to z nas robi idiotów Najpierw współfinansuje budowe ul Wierzbowej którą potrzebuje Polinova a teraz podwyżki Kto tu jest idiota Panie Prezesie ?
Ala
+2 #5 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.Ala 2015-01-22 19:48
To jest zemsta Jarosława Wilka za to, że go nie wybraliście. Amen.
Krystian
+7 #4 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.Krystian 2015-01-22 19:46
Gdzie na wstępie masz, że Poszwa decyduje, ja widzę, że rada a nie burmistrz. Wiesz jak to się nazywa ANALFABETYZM WTÓRNY (brak umiejętności czytania ze zrozumieniem). Jasno jest napisane, że Poszwa obiecał a MPWiK chce podwyżki i jest problem!!!
mirek
+6 #3 coś na to zaradzimymirek 2015-01-22 19:46
i znów będzie trzeba coś z licznikami kombinować he he .
DIVA
+12 #2 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.DIVA 2015-01-22 19:45
a co prezes wodociagow za małó zarabia?? a może jego zastępca też???
Marcin
+3 #1 RE: Woda ma być droższa. MPWiK złożyło już wniosek.Marcin 2015-01-22 19:41
Na wstępie piszecie, że Poszwa decyduje, ż woda będzie droższa a potem piszecie, że jest przeciwny podwyżkom! Schizofrenia? Myślicie, że ludzie przeczytają pierwszy akapit i znienawidzą nowego Burmistrza? Chodzi o liczbę kliknięć? Tak Was boli, że Poszwa nie dał Wam zarobić w czasie kampanii a Stachu dał?
Trochę rzetelności Panowie redaktorzy!

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.