- Opublikowano:
- Wyświetlono: 6587
Z ulic znikną TIR-y, na Rogozińskiej będzie STOP
Koniec z TIR-ami na ulicach Wągrowca. Jeszcze w czerwcu wprowadzony zostanie zakaz dla samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton. Ulica Rogozińska przestanie był główną.
- W II połowie czerwca, w związku z zakończeniem budowy IV etapu obwodnicy Wągrowca samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton, za wyjątkiem pojazdów docelowego zaopatrzenia, służb komunalnych i dojazdu do posesji, nie będą już mogły wjeżdżać do centrum naszego miasta - poinformował Piotr Korpowski, rzecznik Urzędu Miejskiego w Wągrowcu.
Planowane zmiany w organizacji ruchu zostaną wprowadzone w obrębie wszystkich rond i dróg zjazdowych z obwodnicy, oprócz ronda „KALISKA”, na którym pojawi się nowe oznakowanie kierunkowe i uzupełniające oraz – dodatkowo – znaki zakazu B-5a (12t) z tabliczką „Nie dot. poj. docelowego zaopatrzenia, służb komunalnych i dojazdu do posesji”. Na ulicy Kcyńskiej ww. oznakowanie pojawi się dopiero w obrębie ronda „KCYŃSKIEGO”, a na ulicy Kościuszki – w obrębie ronda na skrzyżowaniu ulic Kościuszki i Reja.
- Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Rogozińskiej i Bartodziejskiej. Ze względu na bliskie sąsiedztwo przejazdu kolejowego na ulicy Bartodziejskiej przy skrzyżowaniu z ulicą Rogozińską, w celu ułatwienia opuszczenia przejazdu przez pojazdy jadące ul. Bartodziejską, ulica ta stanie się ulicą o kierunku jazdy uprzywilejowanym w stosunku do ul. Rogozińskiej - dodaje Piotr Korpowski.
I tak kierujący - jadąc ulicą Rogozińską od strony ronda w kierunku centrum - będą musieli ustąpić pierwszeństwa przejazdu pojazdom jadącym ulicą Bartodziejską w kierunku centrum miasta. Ponadto na skrzyżowaniu tym zostanie wprowadzony zakaz wjazdu samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pow. 12 t jadących w kierunku miasta.
Komentarze
Jeśli łamią przepisy, to oczywiście powinni być ukarani, szczególnie kiedy są nieoświetleni. Na Rogozińskiej jest porządna ścieżka i można tam śmigać, ale spróbuj ujechać po tej od Bartodziej To jest kompletna porażka myślenia i wyrzucenie pieniędzy w błoto, a dokładnie w szutr. Dodatkowo nakaz poruszania się po tym czymś to jest potężne nieporozumienie. Po tych kamieniach należy przeciągnąć tego, co wymyślił tę ścieżkę w takiej kompozycji. Może wtedy rozum by mu wrócił na miejsce:-)
Na Rogozińskiej jest ścieżka rowerowa od Modrzejewa a i tak rowerzyści plączą się po jezdni. Również w nocy i bez świateł. Ciekawe kiedy Policja zwróci na to uwagę i również na tych, którzy przejeżdżają przez przejścia dla pieszych.
Może tam i popedzają chociaż dzisiaj tego nie widziałem. Jest jednak inny wynalazek na tej drodze od Bartodziej do Wągrowca. Dla rowerów zbudowano drogę szutrową z łamanych skał tak ostrych, że jazda po tym rowerem jest jedną wielką męczarnią i niebezpieczeństwem. Jest nakaz jazdy tą droga dla rowerzystów i podobno policjanici wlepiają mandaty dla tych, którzy się nie zastosują. To wszystko mógł wymyślić jakiś idiota, któremu zabrakło wyobraźni jak powinna wyglądać droga dla rowerów. Na tym to można tylko rower popsuć, wytrząść się jak galareta i wywinąć kozła. Może tak redaktor Portalu WRC zająlby się tym tematem i pokazał, to idiotyczne rozwiazanie, bo inaczej tego nie można nazwać. Głupocie i braku myślenia nie ma końca!!!
Z Bartodziejskiej, z przejazdu, ciężarówki będą mogły jechać tylko w prawo, a tam jest za mały promień skrętu, by 16-metrowa ciężarówka mogła się wyłamać. No i już pierwsza, która pojedzie od Budzynia, zakorkuje to skrzyżowanie na amen. Będzie wesoło. Ci, którzy pojadą Rogozińską w kierunku centrum będą mieki STOP przed skrzyżowaniem z Bartodziejską. Ok. Gdy będą wracać po prostej z centrum w kierunku Pokrzywnicy zdziwią się, że ktoś wyjeżdża im z prawej z przejazdu i będzie bum, bum, bum...
Na Rogozińskiej pod stopem zawsze będzie stał jakiś TIR (ba zakazu wjazdu na Rogozińską nie ma) i co chwilę będzie się ładował na przejazd bo to jedyna dla niego możliwość wydostania się z tej pułapki.
MIESZKAŃCY WSCHODU DRŻYJCIE O SWOJE DOMY, O SWOJE DZIECI, O SWOJE USZY I BĄDŹCIE PEWNI NERWICY BO ILE MOŻNA WYTRZYMAĆ... a wszystko przez to że jakiś bur...ak nie mógł puścić tego dziadostwa kawałek dalej.
Osobiście jeżdżę od strony Rogoźna do pracy w Wągrowcu codziennie. Jak tylko jest możliwe wpuszczam po jednym czasem więcej samochodów z Bartodziejskiej – czym narażam się tym z tyłu ale uważam że tak trzeba zrobić – może za jakiś czas sam będę chciał tak wjechać i znajdzie się taki który mnie wpuści:). Gdyby każdy tak zrobił było by o wiele prościej – nie tylko tutaj.
Uważam że po otwarciu obwodnicy po 2-3 miesiącach powinni przeprowadzić badanie natężenia ruchu od strony Rogoźna oraz Budzynia (bartodziejskiej) i wtedy zdecydować czy taka zmiana ma sens. Ale u nas zawsze wszystko robi się na opak. Najpierw ktoś coś zrobi a później się zastanawia czy to ma sens. Nie zdziwię się jak za jakiś czas zmienią organizację ruchu bo stwierdzą że to nie ma większego sensu a Rogozińska zaczyna się korkować.
A to że na początku będzie ciekawie to jest prawie że pewne. Czasem przyzwyczajenie (rutyna) jest mocniejsze od nowego znaku drogowego.
Życzę Wam i sobie mądrości:).
Nie ma co się dziwić. Użyłem tej nazwy niczym minister Rostowski, który uważa, że tak się powinno odmieniać nazwę tego miasta i powiedział kiedyś, że "Jeżeli zamieszkam w Bydgoszczu..." czym wzbudził śmiech sporej części społeczeństwa, a ja tak sobie napisałem dla jaj przy okazji:-) To tak tytułem wyjaśnienia skoro się dziwisz jak Dziwisz:-)
Od "Bydgoszczu"????
Te jak piszesz "jełopy"wjeżdżają na torowisko, ponieważ nie mają innej możliwości by sprawdzić, czy mogą wjechać na Rogozińską. Czy może wg ciebie powinni zostawić auta przed torami i chodzić sprawdzać pieszo?
Kauflandu, a nie Kauflanda.
Wywalić te TIR-y całkowicie z miasta. Ten nowy odcinek obwodnicy spokojnie już na to pozwala!
Czekaj tatka latka, a kobyła zdechnie:) Chyba taki tranzyt to jakiś idiota wymyślił i komu to ma służyć? Przewoźnikom omijającym opłaty za krajówkę w Rogożnie, kosztem zdrowia mieszkańców naszego miasta. Kompletna porażka!!! Teraz tam, gdzie miało być mniej TIR-ów dzięki połączeniu kolejnego odcinka obwodnicy będzie jeszcze więcej, czyli Kaliska, Kcyńska koło osiedla domków jednorodzinnych, Reja koło szkoły i nowo wybudowanego osiedla, Kościuszki. Powinien być całkowity zakaz wjazdu TIR-ów oprócz pojazdów specjalnych i dowożących towar do sklepów. Po kiego grzyba z drogi 241 od Bydgoszczu przebijać się na 190 na Piłę? Niech na Piłę jadą przez Rogoźno. Ten nowy odcinek łączący dotychczasową obwodnicę z drogą na Rogoźno zupełnie to zabezpiecza. U nas zawsze jest tak, że jak ma być lepiej, to zawsze jest gorzej!
Leśną je puśćcie i po kłopocie
A warsztaty i ubezpieczalnie już zacierają ręce.
Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem były by ustawienie świateł sprzężonych z systemem kolejowym (tak takie skrzyżowania są w niektórych miastach - Kostrzyn, Poznań, Kołobrzeg). Wymagało by to również nieco przebudowy skrzyżowania tak aby wygospodarować pasy do lewoskrętów (miejsca jest wystarczająco). Semaforów nie trzeba kupować - można zabrać te spod Kauflanda :)
Rogozińska przestanie chyba być wojewódzka, obwodnica będzie wojewódzka najprawdopodobniej.
I jeszcze będa tam TIRy jadące na Rogoźno i od Rogoźna do Budzynia.
Tak kiedys bylo i bylo super.To jednak sa stare dzieje i ci mlodzi kierowcy co smigaja sa zniesmaczeni.Zobaczycie bedzie ok.
Dobrze, że ograniczy się wjazd do miasta ciężarówek.
Ale przydałyby się następne etapy tej obwodnicy. Tyle, że to pewnie za następne dziesiąt lat.
Dzięki, przeoczyłem.
czekamy na STOP TIROM na ulicy Kościuszki, od Ronda do ulicy Kolejowej/Cysterskiej. Ulica Kościuszki także nie chce TIRÓW!!!!!!! nie tylko ulica ROGOZIŃSKA.
Cytuję Paweł 2a@:
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.