• Media
  • Opublikowano:
  • Wyświetlono: 6407

Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętami

Burmistrz Wągrowca jest przeciwny cyrkom, które prezentują widowiska z udziałem zwierząt. Czy to koniec  cyrków ze zwierzętami w Wągrowcu?

Wykorzystywanie zwierząt do celów rozrywkowych wzbudza coraz więcej kontrowersji nie tylko w Polsce, ale i w wielu państwach na świecie. Burmistrz Wągrowca Krzysztof Poszwa również mówi stanowcze NIE dla zwierząt w cyrku.

W ostatnich dniach burmistrz udzielił odpowiedzi na list otwarty Tomaszowi Strejzie z Partii Zielonych, w której jasno określił swoje stanowisko.

Szanowny Panie,

odpowiadając na Pana list otwarty informuję, że zgodnie z prowadzoną przeze mnie polityką, nie wydaję i nie zamierzam wydawać zgody na udostępnienie terenów miejskich cyrkom prezentującym widowiska z udziałem zwierząt, jeżeli wnioski takie wpływają do kierowanego przeze mnie urzędu.

W mojej ocenie osoby reprezentujące wspólnotę samorządową winny kierować się w swoim postępowaniu ogólnie przyjętymi wartościami humanitarnymi, a wykorzystywanie zwierząt w sztuce cyrkowej uważam za odbiegające od takich wartości. Wiedziony tym poglądem odmówiłem już w styczniu br. udostępnienia terenu na przeprowadzenie widowiska cyrkowego z udziałem zwierząt przez jeden z bardziej znanych w Polsce cyrków. W tym stanie rzeczy Pański list otwarty muszę uznać, niestety, za nieuzasadniony.

Rozumiem Pana troskę, zachęcam jednak do głębszego zapoznania się z działalnością kierowanego przeze mnie samorządu. Zamiast listów otwartych, lepsze są bezpośrednie rozmowy, dzięki którym mógłby się Pan zaznajomić z moimi działaniami w interesującym Pana zakresie. Uchroni to nas w przyszłości przed toczeniem bezprzedmiotowych debat.

Ponieważ nie udostępnił mi Pan spisu osób i instytucji, do których przesłał swój list, uprzejmie proszę o przekazanie mojej odpowiedzi wszystkim adresatom tej korespondencji.

Z poważaniem
Burmistrz Miasta Wągrowca

Postanowiliśmy zapytać mieszkańców co sądzą o widowiskach cyrkowych z udziałem zwierząt? Oto kilka opinii.

Anka Garbatowska

"Nie chodzę do takiego cyrku i chodzić nie będę, moja 8-letna córka również nie. Chętnie odwiedzimy taki bez zwierząt. Przeszkadzają mi nienaturalne warunki, w jakich muszą żyć te zwierzęta."

Andrzej Reis

"Mnie osobiście tresura zwierząt nie przeszkadza. Ludzie robią to na co dzień ze swoimi zwierzątkami."

Sebastian Eliasz

"Nie przeszkadza mi cyrk z udziałem zwierząt, cyrki istnieją, bo jest na nie zapotrzebowanie. Dzieci uwielbiają zwierzęta a sztuczki z udziałem zwierząt to w ogóle frajda dla nich. Temat jest według mnie bardzo złożony i obszerny. Ilu zwolenników tylu przeciwników. Obrońcy praw zwierząt mają swoje argumenty przeciw występom zwierząt. Równie dobrze można pozamykać wszystkie ZOO, bo tam dzikie zwierzęta są w niewoli a w fokariach tresowane foki, zwierzęta w blokach się męczą itd. Biorąc pod uwagę mnogość przepisów w naszym kraju jaki i w Unii Europejskiej to utrzymanie cyrku wiąże się zapewne z mnóstwa procedur i kontroli. Ponadto wydaje mi się, że pracują tam ludzie, którzy kochają zwierzęta a wytresowanie zwierzęcia to kilka miesięcy czasem lat ciężkiej pracy i cierpliwości. Nie można więc zakładać, że zwierzętom w cyrku dzieje się krzywda."

Malwina Zanto

"Osobiście sadzę, że cyrki ze zwierzętami przyciągają ludzi z dziećmi a one stanowią ponad połowę publiczności, bo tak naprawdę głównie z dziećmi chodzi się do cyrku.  Ja bym nie poszła chyba do cyrku w którym nie ma zwierzaków."

Dorota Rogalska, Miss 47. Lata na Pałukach

"Osobiście uważam, że cyrki prezentujące widowiska z udziałem zwierząt powinny być zakazane. Nic nie zmieni, że jedno czy dwa miasta powiedzą nie, bo znajdą się inne, które będą chciały to oglądać. A chodzi o to, żeby zwierzęta żyły w spokoju na wolności lub w rezerwatach przyrody anie w klatkach."

Łukasz Mirek

"Uważam, że jeśli zwierzęta są traktowane w odpowiedni sposób to nie widzę powodów by wprowadzać zakaz. Zwierzęta od lat są stałym elementem pokazów cyrkowych, choć bardziej doceniam pokazy akrobatyczne ludzi niż tresurę zwierząt."

Ewa  Niespodziana, Miss Foto 47. Lata na Pałukach

"Uważam, że widowiska z udziałem zwierząt to niezbyt fajny pomysł. Dzieci, gdy chcą zobaczyć zwierzęta udają się do ZOO."

Jakub Zadroga

"Uważam, że jeśli ludzie chcą pokazać dzieciom zwierzęta to mogą iść do ZOO. Tresura, tresurą ale najgorsze w jakich warunkach te zwierzęta są transportowane i przechowywane. Zapewne nie we wszystkich cyrkach tak jest, ale w wielu na pewno są to warunki mało komfortowe dla tych zwierząt."

Opinie na temat cyrków prezentujących widowiska z udziałem zwierząt są podzielone. Jednym to nie przeszkadza, inni nie chodzą na takie występy. Mało prawdopodobne jest jednak, aby cyrki ze zwierzętami zniknęły. To, że władze różnych miast nie udostępniają terenów miejskich pod takie występy raczej nie spowoduje, że do miast z zakazami cyrki przestaną przyjeżdżać. Zapewne przyjadą, ale swoje namioty postawią na prywatnych terenach. Ostatecznie na zakazach zarobią prywatni właściciele gruntów.

Jaka jest Wasza opinie na ten temat?


 

 

Komentarze   

J
+2 #36 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamiJ 2016-03-15 19:58
Cytuję Bodzio:
Cyrk bez zwierząt to lipa nie cyrk. Poza tym Pan Burmistrz uniemożliwia w ten sposób prowadzenia działalności podmiotowi gospodarczemu który odprowadza podatki i działa zgodnie z prawem. Idąc tym tokiem rozumowania - może należałoby zakazać działalności sklepom prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych. Być może Pan Burmistrz stwierdzi, że po spożyciu napojów wysokoprocentowych może nastąpić zezwierzęcenie i wtedy będzie dopiero cyrk. Śmieszą mnie takie akcje i zbytnia nadgorliwość, jeżeli cyrk działa zgodnie z prawem, to nikt nie ma prawa zabraniać tej firmie działalności.

Katowanie zwierząt nie jest zgodne z prawem.
J
#35 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamiJ 2016-03-15 19:57
Cytuję kuba:
Panie Burmistrzu czas pozamykać sklepy zoologiczne Jestem ciekaw czy będzie Pan konsekwentny

Czas przesiać społeczeństwo z takich idiotów...
J
+2 #34 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamiJ 2016-03-15 19:56
Cytuję Nina:
Według mnie to trochę uleganie modzie i nagonce. Owszem trzeba sprawdzać cyrki i zoo czy zwierzęta są tam dobrze traktowane ale zakazywać odrazu? Równie dobrze można by zakazać nauki aportowania psów. Trzeba zachować jakiś umiar.

Obejrzyj sobie w necie filmiki z ukrytej kamery przedstawiające jak wygląda "tresura" zwierząt cyrkowych, bo najwyraźniej nie masz pojęcia o czym mówisz. To po prostu katowanie zwierzęcia aż wreszcie wykona nienaturalne dla niego czynności w taki sposób, jak chce jego kat. Ponadto, żyją one w malutkich klatkach, nie mają wybiegów, ciągle są przewożone, nikt o nie nie dba, są traktowane jak rzecz, a nie żywe stworzenie. Jak można to porównywać do uczenia psa aportowania, które przecież dla psiaka jest zabawą, przyjemnością?
Nina
-1 #33 Czy to nie przesada?Nina 2016-03-14 22:08
Według mnie to trochę uleganie modzie i nagonce. Owszem trzeba sprawdzać cyrki i zoo czy zwierzęta są tam dobrze traktowane ale zakazywać odrazu? Równie dobrze można by zakazać nauki aportowania psów. Trzeba zachować jakiś umiar.
lew
+5 #32 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamilew 2016-03-14 15:40
A zwierząt nikt nie zapyta co o tym sądzą?
kuba
-4 #31 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamikuba 2016-03-13 22:09
Panie Burmistrzu czas pozamykać sklepy zoologiczne Jestem ciekaw czy będzie Pan konsekwentny
usiaTu
-5 #30 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamiusiaTu 2016-03-13 21:57
Radzę, żeby Pan burmistrz zapoznał sie z faktami dotyczącymi naszych cyrków - Polskich cyrków a nie cyrków o których mówią ekolodzy a oni pokazują nam cyrki z Azji. Porównywanie Polskich cyrków z Azjatyckimi jest bardzo krzywdzące.
Bodzio
-1 #29 Pan Burmistrz nie lubi cyrku ?Bodzio 2016-03-13 00:21
Cyrk bez zwierząt to lipa nie cyrk. Poza tym Pan Burmistrz uniemożliwia w ten sposób prowadzenia działalności podmiotowi gospodarczemu który odprowadza podatki i działa zgodnie z prawem. Idąc tym tokiem rozumowania - może należałoby zakazać działalności sklepom prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych. Być może Pan Burmistrz stwierdzi, że po spożyciu napojów wysokoprocentowych może nastąpić zezwierzęcenie i wtedy będzie dopiero cyrk. Śmieszą mnie takie akcje i zbytnia nadgorliwość, jeżeli cyrk działa zgodnie z prawem, to nikt nie ma prawa zabraniać tej firmie działalności.
Róża
-5 #28 Brednie....Róża 2016-03-12 20:21
I że niby tym zwierzętom gdzie będzie lepiej? Przecież nikt nie wypuści na wolność oswojonych zwierzaków!
as
-6 #27 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamias 2016-03-12 15:47
Idąc tokiem rozumowania Burmistrza to wyścigi konne itp.też trzeba zakazać ? Rodzice podobnie do cyrku nie ale dzieci na jazde konną tak .
Arleta Przykucka
+7 #26 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamiArleta Przykucka 2016-03-12 15:05
Anel masz rację radny Reis nie ma pojęcia o czym mówi, kiedyś miał swoje 5 minut jako piłkarz, teraz mota się i nie ma sposobu na życie. Burmistrz Poszwa dobrze zrobił, że doprowadził do jego odejścia z Nielby, bo to jeden z tych, którzy przyczynili się do upadku klubu.
Anel
+4 #25 Andrzej ReisAnel 2016-03-12 12:41
"Szanowny" panie Reis polecam obejrzeć film "Woda dla słoni" a później tak głupio-mądrze się wypowiadać. Zauważyłam po pańskich ostatnich wypowiedziach na portalach społecznościowych, że chyba się trochę w głowie panu poprzestawiało. Wielkie NIE dla takich pseudo radnych.
stary
-1 #24 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamistary 2016-03-12 10:18
Cyrk bez zwierząt bo to rozrywka ale jazda konna to co ?
vvvw
+7 #23 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamivvvw 2016-03-12 09:59
Juz jako małe dziecko byłam przeciwna wykorzystywaniu zwierząt dla rozrywki tylko po to, by ludzie mieli uciechę. Miejsce zwierząt jest w naturalnym środowisku, a cyrkowcy niech sami z siebie idiotów robią i zabawiają publikę.
Gość
-3 #22 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamiGość 2016-03-12 08:01
Skąd się biorą tacy ludzie jak pani Karolina.
Aspiryna
+9 #21 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamiAspiryna 2016-03-12 07:17
Tak sobie myślę, że nawet jak zwierzęta cyrkowe są dobrze traktowane przez swoich opiekunów to i tak nie jest to za bardzo właściwe i wychowawcze by pokazywać małym dzieciom zwierzaki, których instynkt i naturalne zachowania zostały złamane przez człowieka. Ja wiem, rodzic się cieszy, bo dziecko jest zachwycone, śmieje się radośnie, długo wspomina cyrkowe atrakcje. Ale dziecko jest uważnym obserwatorem, czerpie wzorce zachowań z otaczającego świata - nie jestem psychologiem- ale tak sobie myślę, czy to nie sprzyja potem dziwacznym, dziecięcym zachowaniom i myślom , że zwierzę jest po to, by nas bawić, słuchać i wykonywać najdziwaczniejsze polecenia? A jak tego nie robi to trzeba je postraszyć , wymusić to co się chce? Reasumując - zwierzę w zoo zapewne też nie jest szczęśliwe, ale żyje bardziej zgodnie ze swoją naturą , niż zwierze cyrkowe, dlatego ja do cyrku, gdzie są zwierzęta nie chodzę
piłka ręczna #fajna
-8 #20 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamipiłka ręczna #fajna 2016-03-11 21:18
jeżeli ludzie twierdzą że zwierzęta są trzymane jako ,,niewolnicy" to niech najpierw pójdą do dyrektora cyrku i niech on im pokaże jaka jest prawda. a to jak zwierzęta są przewożone to sprawa cyrku wkońcu muszą jakoś je przewieść. a jak ludzie się ściskają w autobusie np. miejskim to nikt o tym nie pisze w internecie czy też gazecie
Matyldda
-6 #19 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamiMatyldda 2016-03-11 20:25
Cyrk może przyjechać i wystąpić bo wynajmie prywatne grunty. Obrońcy zwierząt powinni skorzystać z zaproszeń dyrektorów cyrków i zobaczyć na własne oczy zaniedbane ich zdaniem zwierzęta. Cyrki mają obowiązek zapewnić dobre warunki zwierzętom ( również psychiczne) i Polskie cyrki wywiązują sie ze swoich obowiązków w 100%
olo
#18 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamiolo 2016-03-11 17:15
Za hcwile Pani Karolina przyjdzie do Burmistrza po dofinansowanie jakiegoś wyścigu który zorganizuje
ogier
+8 #17 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamiogier 2016-03-11 17:03
Karolina jest za ale konika to chętnie by ujeżdała
Karolina Stefaniak
+3 #16 jestem ZAKarolina Stefaniak 2016-03-11 15:06
Brawo Panie Burmistrzu
Popieram Pana w całej rozciągłości!!!
janbuk
-3 #15 cyrkjanbuk 2016-03-11 13:29
to Sobie t stanie cyrk name terenie prywatnym I w nosie mam jego teren y haha
Celina
-4 #14 cyrkCelina 2016-03-11 12:28
Warto by było też posłuchać i drugiej strony, czyli na przykład pracowników cyrku. Mój znajomy pracował wiele lat ze zwierzetami i traktował ich jak przyjaciół, one do niego miały zaufanie, opiekował się nimi i pielęgnował. Nie mógłby z nimi wspołpracować, gdyby nie kochał tej pracy, podobnie myślą inni trenerzy. To nie są jakieś bestię, które się znęcają nad zwierzętami, głodzą je itp, dlaczego tak trudno to zrozumieć?
alllo
-2 #13 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamialllo 2016-03-11 12:22
Cytuję alan:
Mamy takich ludzi jak Zadroga teraz Burmistrz

Panowie weźcie zdepilujcie z klaty włosy i nogach trochę żelu
pod pachy ząbki umyjcie nyny i spać

I ci ludzie mają bronić Polski przed Muzułmanami i swoje kobiety
Papugujecie za innymi bo takie trendy
Te zwierzęta maja lepiej niż co niektórzy w domu !!

Lepiej gówna po psach posprzątajcie na boisku i placu przy Jeżyka bo do miasta należy ten kawałek ziemi

Tylko kto to gówno powyżej sprzątnie???
heh
+6 #12 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamiheh 2016-03-11 12:19
A są jacyś chętni do uczestnictwa w tych prymitywnych zabawach???
Matka astmatyka
+1 #11 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamiMatka astmatyka 2016-03-11 09:43
Prawda, czas wreszcie zajac sie tymi trucicielami, ktorzy bezkarnie pala w piecach c.o co tylko da sie spalic. Prosze wieczorem i wczesnym rankiem podjechac pod Mile i poobserwowac komin pobliskiego domku jednorodzinnego. Dym i zapach, ktory sie z komina tego domu unosi, zmusza do kaszlu nawet zdrowa osobe!!!!!. Ja rozumiem, ze bieda, ze ciezko, ale ten czlowiek nie mieszka na pustkowiu.
tomi
+9 #10 inż.tomi 2016-03-11 09:27
Panie Poszwa proszę zająć się sprawami ważnymi. Tak jak było tu pisane, kupy po psach, palenie śmieci w piecach itp

To pierwsza i ostatnia kadencja!!
Stefano
+4 #9 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamiStefano 2016-03-11 07:34
Bez Obawy . Cyrki ze zwierzakami będą występowały w Wągrowcu. Aby obejść zakaz Burmistrza ,będzie wynajmowany teren prywatny. Szkoda tylko,że kasa nie poleci do miasta ,a do osoby prywatnej.Czy ktoś z Zielonych zastanowił się ,że wydanie takiego zakazu w całej Polsce pociągnie za sobą przymusową eutanazję setek zwierząt ?.Myślenie nie boli, a może?. Ten problem należy rozwiązać inaczej, bo to ma drugie dno.
MarlboroMan
-1 #8 Why?MarlboroMan 2016-03-11 00:22
Ooo, a skąd Wam się wzięło coś takiego, taka nowość, jak "pytamy ludzi o opinie"? I drugie pytanko, dlaczego w takim razie ci "mieszkańcy" to tylko osoby znane,,publiczne (tak mi się zdaje, bo o każdym słyszałem, czytałem), tacy bardziej od Was, a nie zwykli obywatele z ulicy? w GW lub TW też były czy są takie rzeczy, nawet ze zdjęciami, ale potem z tego co sięorientuje też gazeta już tylko pytała o opinie ludzi swoich, znajomków itp.
Gość
+15 #7 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamiGość 2016-03-10 23:35
Cyrk to my mamy w Polsce a politycy tresują obywateli.
marco berdicholo
+3 #6 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamimarco berdicholo 2016-03-10 23:20
A co to za cyrk bez zwierząt? To w ogóle takie istnieją? Przecież w cyrku zawsze były tresowane zwierzęta i to różnego rodzaju. Te zwierzęta w większości przypadków mają lepiej niż zwierzęta przetrzymywane w ZOO. O wielu zwierzętach domowych lub gospodarskich nie wspominając. Jeśli ktoś twierdzi, że zwierzęta w cyrkach są torturowane to powinien podjąć leczenie u lekarza specjalisty. Cyrki funkcjonują wyłącznie dla dzieci i to im mają sprawiać radość prezentowanymi występami. A co pozostanie w cyrku po zabraniu z nich zwierząt: klauni i akrobatyka. To stanowczo za mało. Ci wszyscy nawiedzeńcy niech lepiej zajmą się sprzątaniem po swoich pieskach, które srają gdzie popadnie, również w miejscach, gdzie bawią się dzieci a właściciele zdaje się zapomnieli, że ciąży na nich obowiązek posprzątania po swoich pociechach. Poza tym, czy przetrzymywanie w niewoli w domu jakichkolwiek zwierząt nie jest jakąś formą tortury nad nimi? O ich tresowaniu, np. poprzez naukę podawania łapy przez psa lub nauce nie załatwiania potrzeb fizjologicznych w mieszkaniu nie wspominając. Przecież to też znęcanie się. Najlepiej to w ogóle zostańmy wszyscy weganami, uwolnijmy wszystkie zwierzęta, zabrońmy całkowicie ich przetrzymywania czy użytkowania w jakimkolwiek celu a rolnicy niech produkują wyłącznie zboża, owoce i warzywa. Ludzie nie można przechodzić ze skrajności w skrajność. Jeśli macie informację, że ktoś znęca się nad jakimś zwierzęciem to zgłoście to do odpowiedniej instytucji, ale nie przesadzajcie ze zmuszaniem innych do zgadzania się z waszymi poronionymi przekonaniami.
A
+1 #5 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamiA 2016-03-10 22:56
Bardzo mnie cieszy decyzja burmistrza. Stop torturowaniu zwierząt! A czemu piszę o torturowaniu? Bo tak właśnie wygląda tzw. "tresura" zmuszająca zwierzęta do wykonywania nienaturalnych dla nich zachowań dla rozrywki niemyślącego plebsu. Jak ktoś nie wierzy, to polecam obejrzeć filmiki, pełno ich na youtube. Już nie mówiąc o warunkach, w jakich te zwierzęta muszą żyć, a raczej egzystować, bo z życiem niewiele to ma wspólnego. Ich miejsce jest w ich naturalnym środowisku, nie w klatce i na arenie cyrkowej.
Jeszcze powinien być zakaz dla prywatnych właścicieli terenów na udostępnianie ich cyrkom wykorzystującym zwierzęta.
Ciekawski
-1 #4 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamiCiekawski 2016-03-10 22:38
jakie tereny sprzedał? za chwilę i tak CBA w WRC to mogą zająć się też aferą gruntową, jeżeli taka jest.
GPSZ
-2 #3 Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkomGPSZ 2016-03-10 22:23
Cyrk to Burmistrz miał chyba w swoim dzieciństwie , tereny wysprzedał to teraz wszystko wiesza na zwierzęta że mają męczarnie :-*
koko
+20 #2 RE: Burmistrz Wągrowca mówi NIE cyrkom ze zwierzętamikoko 2016-03-10 22:10
Poszwa odwiedż Polinove i pogadaj z robolami to dopiero zobaczysz co to znaczy tresura
alan
+10 #1 zwierzetaalan 2016-03-10 22:04
Mamy takich ludzi jak Zadroga teraz Burmistrz

Panowie weźcie zdepilujcie z klaty włosy i nogach trochę żelu
pod pachy ząbki umyjcie nyny i spać

I ci ludzie mają bronić Polski przed Muzułmanami i swoje kobiety
Papugujecie za innymi bo takie trendy
Te zwierzęta maja lepiej niż co niektórzy w domu !!

Lepiej gówna po psach posprzątajcie na boisku i placu przy Jeżyka bo do miasta należy ten kawałek ziemi

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.