• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 4214

Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacji

Rewolucyjne zmiany komunikacyjne w Wągrowcu. Najważniejszy będzie pieszy, później komunikacja miejska dalej transport rowerowy i na samym końcu transport samochodowy.

– Jeśli chcemy być miastem nowoczesnym i przyjaznym dla mieszkańców, a jednocześnie sprostać cywilizacyjnym wyzwaniom, to musimy zmienić nasz sposób myślenia o transporcie i komunikacji – mówi burmistrz Wągrowca Krzysztof Poszwa, który zapowiada w tej sferze rewolucyjne, choć stopniowe zmiany. Priorytetami Wągrowca będą udogodnienia dla pieszych, wygodny i łatwo dostępny transport publiczny oraz dynamiczny rozwój sieci połączeń rowerowych. Poruszający się samochodami będą mieli więcej parkingów, ale i sporo zachęt, by auta zostawić jednak w garażach.

Samochodów coraz więcej

Zmiany w komunikacji i transporcie miejskim są konieczne i nieuniknione. W ostatnich latach liczba samochodów w Wągrowcu rosła w tempie dwóch-trzech tysięcy pojazdów rocznie, przekraczając już znacznie 30 tysięcy. To oznacza, że statystycznie na każdego mieszkańca miasta przypada niemal półtora auta! A musimy do tego doliczyć sporą liczbę przyjezdnych, również codziennie poruszających się ulicami Wągrowca. Rezultaty tego lawinowego przyrostu odczuwamy na coraz bardziej zatłoczonych ulicach i parkingach. Cierpi na tym również nasze środowisko naturalne, o czym świadczy m.in. coraz bardziej zanieczyszczone powietrze.

– Wągrowczanie doskonale dostrzegają te problemy, coraz częściej postulując zmiany – zauważa burmistrz Poszwa. – Dlatego planujemy w najbliższych latach wiele działań, które sprawią, że przemieszczanie się po Wągrowcu będzie dużo wygodniejsze i bardziej bezpieczne dla pieszych i rowerzystów, a efektywna i sprawna komunikacja publiczna będzie odpowiadać potrzebom mieszkańców.

Przesiądźmy się na rowery

W Urzędzie Miejskim dynamicznie toczą się prace przygotowujące budowę nowych ścieżek rowerowych, zarówno wzdłuż najważniejszych ciągów komunikacyjnych, jak i niezależnie od nich. Na różnym etapie zaawansowania są drogi dla rowerzystów przy takich ulicach, jak Kcyńska (już budowana), Skocka, Gnieźnieńska, Kościuszki. Oprócz nich w najbliższych latach mają zostać zbudowane m.in. ścieżki łączące ulicę Średnią z Kcyńską i Przemysłową, ulicę Gnieżnieńską z Janowiecką i Nad Nielbą (wzdłuż torów), ulicę Bartodziejską z Berdychowską, Osiedle Wschód z centrum miasta.

– W systemie rowerowych połączeń ważną rolę powinny odgrywać także tereny wzdłuż rzek i nad Jeziorem Durowskim – mówi burmistrz i zapowiada stworzenie w najbliższym czasie miejskiego planu rewitalizacji, który pozwoliłby wystąpić o dofinansowanie z funduszy europejskich projektu odnowienia  promenady. – Chciałbym też niedługo  rozpisać konkurs na koncepcję zagospodarowania terenów przy skrzyżowaniu rzek – zapowiada Krzysztof Poszwa.

Uzupełnieniem tych inwestycji mogłoby być – w perspektywie kilku najbliższych lat – utworzenie w Wągrowcu sieci bezobsługowych wypożyczalni rowerów. – Myślę, że taka sieć mogłaby obejmować zarówno peryferyjne dzielnice, jak i najważniejsze miejsca w centrum miasta. Idealnym rozwiązaniem tutaj byłaby współpraca z doświadczoną firmą w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego – mówi burmistrz.

Autobusem szybko i wygodnie

Oprócz budowy nowych chodników dla pieszych i ścieżek rowerowych, które wpisane są już dzisiaj w każdą kolejną inwestycję drogową, władze miasta chcą położyć silny nacisk na rozwój komunikacji publicznej. Powstanie więcej dogodnych połączeń miejskich autobusów, których rozkład będzie zsynchronizowany z rozkładem kolejowym. Zbudowany zostanie także cały system nowoczesnej informacji dla pasażerów, dzięki której korzystający z komunikacji miejskiej będą np. na bieżąco informowani na elektronicznych tablicach o tym, za ile minut przyjedzie kolejny autobus.

Nie zabraknie oczywiście  systemu zachęt do korzystania z miejskiego transportu. Po ubiegłorocznej obniżce cen biletów miesięcznych czy zniżkach, z jakich korzystają uczestnicy programu Wągrowiecka Rodzina 3+, planowane jest wprowadzenie bezpłatnych przejazdów dla uczniów wągrowieckich szkół, a wcześniej – zniżki dla posiadaczy Wągrowieckiej Karty Seniora.

Chciałbym, by w przyszłości transport publiczny na terenie Wągrowca był bezpłatny – deklaruje burmistrz Krzysztof Poszwa. Szeroko dostępny, sprawny i dogodny transport będzie jedną z zachęt dla wągrowczan, by przesiadali się ze swoich samochodów do autobusów Zakładu Komunikacji Miejskiej. Dodatkową motywacją ku temu może być także utworzenie w centrum miasta płatnej strefy parkowania, co postuluje wielu mieszkańców Wągrowca.

Krok w stronę Europy

Co ważne, dzięki opracowaniu przez nasze miasto planu gospodarki niskoemisyjnej, rosną szanse na zakup – przy znacznym wsparciu funduszy unijnych – nowych ekologicznych autobusów komunikacji miejskiej. Program ułatwi też starania o środki na budowę i remonty dróg. Wszystkie inwestycje w tym obszarze mają mieć głównie na celu ułatwianie poruszania się po mieście bez samochodu. – To trend ogólnoświatowy. Miasta powinny być przyjazne najpierw ludziom, a dopiero potem pojazdom spalinowym. Staramy podpatrywać europejskie rozwiązania w tym zakresie, a zwłaszcza te stosowane w Wiedniu, zgodnie uważanym za najlepiej skomunikowane miasto na świecie – wyjaśnia Krzysztof Poszwa.

– Polityka zrównoważonej mobilności, której realizację rozpoczynamy, to zadanie na wiele lat, jednak jestem przekonany, że wdrożenie wszystkich jej elementów przyniesie mieszkańcom Wągrowca sporo powodów do satysfakcji – zapewnia burmistrz.


 

 

Komentarze   

K
-1 #35 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjiK 2016-05-09 17:12
Cytuję REALISTA:
JAKA REWOLUCJA ,DZIECKO 5 LETNIA JUŻ O TYM WIE ,A POLINOWA MA ZNOWU UMOŻONY PODATEK A MIESZKAŃCY MIASTA MJĄ PODWYSZONY PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI ,TAK WŁADZA DBA O MIESZKAŃCÓW

Koszty pozyskiwania inwestorów i miejsc pracy. jak chcesz zachęcic inwestora lodami na patyku
REALISTA
+3 #34 RELISTAREALISTA 2016-05-09 08:42
JAKA REWOLUCJA ,DZIECKO 5 LETNIA JUŻ O TYM WIE ,A POLINOWA MA ZNOWU UMOŻONY PODATEK A MIESZKAŃCY MIASTA MJĄ PODWYSZONY PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI ,TAK WŁADZA DBA O MIESZKAŃCÓW
Anonymous
0 #33 !!!!!!!!!!!!!!!!!Anonymous 2016-05-08 15:02
Pamiętajcie jesteśmy legionem , nie zapominamy . Wągrowiec to piękne miasto i każda innowacja jest na miarę złota ! Widzimy was i przyglądamy się . Tylko ten kto nic nie robi nie popełnia błędów. Jesteśmy z WRC, możecie na nas liczyć

ANONYMUOUS.
benek
+4 #32 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjibenek 2016-05-01 12:09
Już widze te tłumy mieszkańców na rowerach, jadące o 5 rano na bane do Poznania
ben
+9 #31 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjiben 2016-04-30 09:32
Samochodem dojade do miejsca docelowego w 10 minut w obydwie strony a autobusem będe się bujał godzine wkoło miasta Chyba że ktoś jest emerytem lub bezrobotnym i ma dużo czasu
Piotrowa
+6 #30 AutobusemPiotrowa 2016-04-30 08:40
taaa, szczególnie zimą, gdy autobusy się spóźniają lub nie jadą wcale i marznie się na przystanku
K
-2 #29 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjiK 2016-04-29 22:00
Cytuję Gnomik:
Cytuję H:
Cytuję mieszkaniec miasta:
Może zamiast wizji amsterdamskich ścieżek i kosztownej bajki w postaci elektronicznych wyświetlaczy (w tym mieście autobusów jeździ tyle co nic, po co tablice elektroniczne na przystankach?), zacznie wspierać się gospodarkę, bo od dobrych paru lat praktycznie nie słyszę o poważnych inwestorach w tym mieście (poza meblami i nowymi marketami). Najpierw trzeba zadbać o gospodarkę, ściągać zakłady pracy i - chociażby magazyny jak w Gądkach o których pisali poprzednicy - a dopiero po rozbudowie rynku pracy można snuć wizje drugiego Amsterdamu i ulicy Kościuszki w stylu wiedeńskim. Najpierw mieszkańcy muszą się wzbogacić, na pierwszym miejscu jest PRACA i minimalizowanie dojazdów "za pracą" do podpoznańskich miejscowości (Tarnowo, Bolechowo, Gądki...) a dopiero później powinno zabierać się za poprawę jakości życia. Szczerze to wątpię, by kogokolwiek z jeżdżących za pracą po kilkadziesiąt kilometrów interesowały wizje rowerowego miasta - tych ludzi nie ma w Wągrowcu prawie cały dzień, przyjeżdżają tu jeść i spać. W najgorszym wypadku ci ludzie wyniosą się do innych miejscowości, a na tym Wągrowiec oczywiście straci.Ludzie chcą godnie żyć, mieć środki do życia i pracę na miejscu.

Moze jakas inicjatywa spoleczna zeby pokazac jak sie sciaga inwestorów. wszyscy o tym mowia a nic sie nie dzieje.

Grube pieniądze się płaci bar..om w urzędzie na czele z capem i jeszcze chcesz za nich inicjatywy spoleczne podejmować. Jak to takie madrale to niech pokazą co umieją. Jak nie to wypad! Za to politykierstwo juz by sie nalezalo. Rozszyfruje skrot - PO - politykierstwo obstrukcyjne :-)

A jak chesz sie ich pozbyc sami do dymisji sie nie podadzą
K
+5 #28 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjiK 2016-04-29 21:58
Ciekawe ile kosztowala ta tablica priorytetowa :-D
Gnomik
+4 #27 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjiGnomik 2016-04-29 21:56
Cytuję H:
Cytuję mieszkaniec miasta:
Może zamiast wizji amsterdamskich ścieżek i kosztownej bajki w postaci elektronicznych wyświetlaczy (w tym mieście autobusów jeździ tyle co nic, po co tablice elektroniczne na przystankach?), zacznie wspierać się gospodarkę, bo od dobrych paru lat praktycznie nie słyszę o poważnych inwestorach w tym mieście (poza meblami i nowymi marketami). Najpierw trzeba zadbać o gospodarkę, ściągać zakłady pracy i - chociażby magazyny jak w Gądkach o których pisali poprzednicy - a dopiero po rozbudowie rynku pracy można snuć wizje drugiego Amsterdamu i ulicy Kościuszki w stylu wiedeńskim. Najpierw mieszkańcy muszą się wzbogacić, na pierwszym miejscu jest PRACA i minimalizowanie dojazdów "za pracą" do podpoznańskich miejscowości (Tarnowo, Bolechowo, Gądki...) a dopiero później powinno zabierać się za poprawę jakości życia. Szczerze to wątpię, by kogokolwiek z jeżdżących za pracą po kilkadziesiąt kilometrów interesowały wizje rowerowego miasta - tych ludzi nie ma w Wągrowcu prawie cały dzień, przyjeżdżają tu jeść i spać. W najgorszym wypadku ci ludzie wyniosą się do innych miejscowości, a na tym Wągrowiec oczywiście straci.Ludzie chcą godnie żyć, mieć środki do życia i pracę na miejscu.

Moze jakas inicjatywa spoleczna zeby pokazac jak sie sciaga inwestorów. wszyscy o tym mowia a nic sie nie dzieje.

Grube pieniądze się płaci bar..om w urzędzie na czele z capem i jeszcze chcesz za nich inicjatywy spoleczne podejmować. Jak to takie madrale to niech pokazą co umieją. Jak nie to wypad! Za to politykierstwo juz by sie nalezalo. Rozszyfruje skrot - PO - politykierstwo obstrukcyjne :-)
K
+1 #26 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjiK 2016-04-29 21:55
Cytuję kermit:
Zastanawiam sie, jak sciezka mozna polaczyc Bartodziejska z Berdychowska.... :-*:lol:Moze mi ktos pomoc??

Ścieżka zdrowia
kermit
+4 #25 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjikermit 2016-04-29 21:47
Zastanawiam sie, jak sciezka mozna polaczyc Bartodziejska z Berdychowska.... :-*:lol:Moze mi ktos pomoc??
H
+3 #24 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjiH 2016-04-29 17:17
Cytuję mieszkaniec miasta:
Może zamiast wizji amsterdamskich ścieżek i kosztownej bajki w postaci elektronicznych wyświetlaczy (w tym mieście autobusów jeździ tyle co nic, po co tablice elektroniczne na przystankach?), zacznie wspierać się gospodarkę, bo od dobrych paru lat praktycznie nie słyszę o poważnych inwestorach w tym mieście (poza meblami i nowymi marketami). Najpierw trzeba zadbać o gospodarkę, ściągać zakłady pracy i - chociażby magazyny jak w Gądkach o których pisali poprzednicy - a dopiero po rozbudowie rynku pracy można snuć wizje drugiego Amsterdamu i ulicy Kościuszki w stylu wiedeńskim. Najpierw mieszkańcy muszą się wzbogacić, na pierwszym miejscu jest PRACA i minimalizowanie dojazdów "za pracą" do podpoznańskich miejscowości (Tarnowo, Bolechowo, Gądki...) a dopiero później powinno zabierać się za poprawę jakości życia. Szczerze to wątpię, by kogokolwiek z jeżdżących za pracą po kilkadziesiąt kilometrów interesowały wizje rowerowego miasta - tych ludzi nie ma w Wągrowcu prawie cały dzień, przyjeżdżają tu jeść i spać. W najgorszym wypadku ci ludzie wyniosą się do innych miejscowości, a na tym Wągrowiec oczywiście straci.Ludzie chcą godnie żyć, mieć środki do życia i pracę na miejscu.

Moze jakas inicjatywa spoleczna zeby pokazac jak sie sciaga inwestorów. wszyscy o tym mowia a nic sie nie dzieje.
mieszkaniec miasta
+11 #23 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjimieszkaniec miasta 2016-04-29 17:10
Może zamiast wizji amsterdamskich ścieżek i kosztownej bajki w postaci elektronicznych wyświetlaczy (w tym mieście autobusów jeździ tyle co nic, po co tablice elektroniczne na przystankach?), zacznie wspierać się gospodarkę, bo od dobrych paru lat praktycznie nie słyszę o poważnych inwestorach w tym mieście (poza meblami i nowymi marketami). Najpierw trzeba zadbać o gospodarkę, ściągać zakłady pracy i - chociażby magazyny jak w Gądkach o których pisali poprzednicy - a dopiero po rozbudowie rynku pracy można snuć wizje drugiego Amsterdamu i ulicy Kościuszki w stylu wiedeńskim. Najpierw mieszkańcy muszą się wzbogacić, na pierwszym miejscu jest PRACA i minimalizowanie dojazdów "za pracą" do podpoznańskich miejscowości (Tarnowo, Bolechowo, Gądki...) a dopiero później powinno zabierać się za poprawę jakości życia. Szczerze to wątpię, by kogokolwiek z jeżdżących za pracą po kilkadziesiąt kilometrów interesowały wizje rowerowego miasta - tych ludzi nie ma w Wągrowcu prawie cały dzień, przyjeżdżają tu jeść i spać. W najgorszym wypadku ci ludzie wyniosą się do innych miejscowości, a na tym Wągrowiec oczywiście straci.Ludzie chcą godnie żyć, mieć środki do życia i pracę na miejscu.
H
+8 #22 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjiH 2016-04-29 14:11
W naszym klimacie rower to sezonowy spodob na transport.
Europejka
+1 #21 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjiEuropejka 2016-04-29 13:38
Zapowiadane rewolucyjne zmiany w komunikacji miejskiej finansowane także z pieniędzy unijnych, ale zapomina się wywiesić flagi UE na ulicach. Miasto zapomina także postawić tablice informacyjne przy inwestycjach finansowanych z dotacji EU. Krótka pamięć? Czy po prostu brak kompetencji? Brak kultury?
MAREK THIELMANN
+10 #20 Burmistrz na rower !!!MAREK THIELMANN 2016-04-29 12:15
Burmistrzu daj przykład -ze Straszewskiej do Urzędu Miejskiego jest blisko-pieszo lub rowerem. Dlaczego urzędnicy mogą samochodami swoimi zajmować parking przy urzędzie a patent ma chodzić pieszo? Burmistrzu i jego świto dajcie przykład zwolnijcie parkingi dla nas mieszkańców. Czasami mam wrażenie ,że nasz Burmistrz cofnął się o 100 lat w swoim rozwoju! A tak po za tym czy Burmistrz wie , jak wygląda stan chodników na np ul. Kościuszki i inne - Bardzo w to wątpię , powinna to być wizytówka w pozytywnym tego znaczeniu a jest tragedia.
Kik
+6 #19 Taaaa rowerem do pracy 30 km albo więcej...Kik 2016-04-29 09:53
Rowerem do pracy to można dojechać jak sie pracuje w Wągrowcu a nie w Poznaniu albo Pile!! Czemu urzędnicy rowerami doborach nie jeżdżą? Zamiast ograniczać ruch samochodów niech najpierw kiejsca pracy na miejscu załatwi to ludzie sami beda chodzić pieszo albo jeździć rowerem. A te 1,5 auta na mieszkańca to chyba z tymi zarejestrowanymi , które w komisach stoją
wyborowy
-2 #18 rady dla burkawyborowy 2016-04-29 09:49
Cytuję KRYNIA:
A JA MAM PROPOZYCJĘ DLA PANA BURMISTRZA.ZAWSZE TRZEBA ZACZĄĆ OD SIEBIE.PROPONUJĘ ABY SZANOWNY PAN BURMISTRZ SWOJE DZIECKO DO PRZEDSZKOLA DO RE MI WOZIŁ ROWEREM BO TO ZDROWO I PRZED GODZINĄ 8 RANO.A Z KOLEJOWEJ DO URZĘDU TO JUŻ BARDZO BLISKO,I JEDNO WOLNE MIEJSCE NA PARKINGU BY SIĘ ZNALAZŁO.

Nie bądź taka okrutna. Szkoda dzieciaka, ale autobusem miejskim to niech jadą i pokaże, że można.
kanthal
+6 #17 ściezki rowerowekanthal 2016-04-29 09:17
mam jeszcze propozycje odnośnie tworzenia nowych miejsc pracy w Wągrowcu. Gdyby wladze się trochę postarały mogłyby tu powstac rożne magazyny odzieżowe takie jak np w Gądkach, dalyby pracę wielu ludziom oraz inne firmy. Obecnie w Budzyniu jest więcej firm, choć Budzyń to nie miasto. Naszemu miastu potrzeba wielu miejsc pracy gdyż na PUP nie ma co liczyć, pchają gdzie się da byleby pozbyć się delikwentów. Nikt nie bierze pod uwagę, że osoba która utraci status bezrobotnego po jakimś czasie wróci spowrotem do PUP. Dlaczego nie ma działań ktore pozwolą bezrobotnemu pomóc znależc taką pracę, ktora da mu utrzymanie na wiele lat, tym samym PUP miałby delkiwenta z głowy na kilka lat. Ale wtedy okazaloby się, że nie potrzeba tak wielu pracownikow w PUP. Może sami pracownicy PUP powinni znależć się z drugiej strony biurka, iśc do pracy którą im ktoś narzuca z gory, na siłę, choć wiedzą że to błędne koło.Zeby miec pojecie gdzie wysyła się delikwenta do pracy trzeba mieć jakikolwiek pojęcie o sposobie wykonywania danej pracy. Niestety kazdy trzyma swoj stołek byleby do emerytury a co z ludżmi to już nikogo nie interesuje.
kanthal
0 #16 ściezki rowerowekanthal 2016-04-29 09:07
Witam, lubię jeżdzić rowerem. Chciałabym mieć możliwośc dojechać rowerem do Mieściska i Rogożna. Chetnie zostawiłabym auto w domu i wsiadła na rower szczegolnie na trasie Wągrowiec Mieścisko gdyz tam jeżdże codziennie.
Ostatnio jechałam obwodnicą od Rogozińskiej do Gnieznieńskiej i wracałam Gnieznieńską-porażka. Ulica gnieznieńska to fale Dunaju, chodzniki same dziury, trzeba uwazać na kręgosłup. To samo jest na Kościuszkowej, po przejażdżce tą ulicą -ścieżką rowerową mój rower ledwo to przezył nie mówiąc juz o kregosłupie. Ściezki rowerowe to pomysl super, tylko żeby były realizowane. Poza miastem chociaż taka jaka jest na drodze do Bartodziej i już by było dobrze
mgr
-2 #15 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjimgr 2016-04-28 23:44
częstsze kursowanie autobusów, do późna i nocne, Wągrowiec w aplikacji jakdojade.pl , system ITS, I więcej linii i będzie ok. pomysły dobre tylko zobaczymy jak z realizacją. I żeby tak coś jeszcze zrobić z tą betonową szaroscia dworca PKP....
ankaa
-5 #14 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjiankaa 2016-04-28 22:15
Cytuję Alojzy:
Cytuję miesszkaniec:
Znajomi mi zawsze mówią, Wągrowiec to dziwne miasto, mało się dzieje, w weekendy czasami lokale świecą pustkami... jest Pietrak i Wilisch ale ile można tam chodzić... by się z kimś spotkać. Praktycznie nuda nuda... Już w Margoninie i Skokach się więcej dzieje. Żeby nawet zrobić latające autobusy, 3 nowe dworce PKP, 1000 nowych parkingów nic się TU nie zmieni. Wągrowiec popadł w nudę.

Wągrowiec od dawna to taka duża wieś, która tylko dzięki marketom wygląda na miasto. W sobotę po 13 miasto zamiera i to kolejny dowód na to, że to miasto dla emerytów i bezrobotnych. Zresztą podziwiam ludzi, którzy z wielkich miast uciekają na taką prowincję jak wągrowiec - gdzie załatwienie czegokolwiek w dni robocze po 17 graniczy z cudem, gdzie wybór towarów w sklepach jest żałośnie mały i gdzie wyznacznikiem statusu jest posiadanie samochodu.

A Ty byś rozpierdolił publiczną kasę na rozrywki, jak w przywołanych Skokach czy Margoninie?Bo lepiej ludziom dać przysłowiowe ciasteczka i igrzyska?!
Alojzy
+5 #13 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjiAlojzy 2016-04-28 22:06
Cytuję miesszkaniec:
Znajomi mi zawsze mówią, Wągrowiec to dziwne miasto, mało się dzieje, w weekendy czasami lokale świecą pustkami... jest Pietrak i Wilisch ale ile można tam chodzić... by się z kimś spotkać. Praktycznie nuda nuda... Już w Margoninie i Skokach się więcej dzieje. Żeby nawet zrobić latające autobusy, 3 nowe dworce PKP, 1000 nowych parkingów nic się TU nie zmieni. Wągrowiec popadł w nudę.

Wągrowiec od dawna to taka duża wieś, która tylko dzięki marketom wygląda na miasto. W sobotę po 13 miasto zamiera i to kolejny dowód na to, że to miasto dla emerytów i bezrobotnych. Zresztą podziwiam ludzi, którzy z wielkich miast uciekają na taką prowincję jak wągrowiec - gdzie załatwienie czegokolwiek w dni robocze po 17 graniczy z cudem, gdzie wybór towarów w sklepach jest żałośnie mały i gdzie wyznacznikiem statusu jest posiadanie samochodu.
lolo
+3 #12 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjilolo 2016-04-28 21:25
Ten program to byłby dobry na prima aprilis a nie na poważnie. Najważniejszy ma być pieszy. Dobre sobie. Przecież już teraz najważniejszym środkiem transportu w mieście są prywatne auta i tak naprawdę nic tego nie zmieni. Można co najwyżej dążyć do ograniczenia korzystania z nich, ale żeby to osiągnąć komunikacja miejska musiałaby być znacznie rozbudowana. Musiałyby powstać nowe linie i zwiększona ilość kurujących na nich autobusów. A przede wszystkim musiałaby ona stać się całkowicie darmowa dla wszystkich mieszkańców. Pozostałe pomysły burmistrza mające ułatwienia dla rowerzystów to porażka. Już widzę jak jakiś pieszy dyma ze Wschodu na Osadę. A co do rowerzystów to w większości to śmierć na drodze. To jedyna grupa kierowców w kraju, która legalnie może poruszać się drogami publicznymi nie posiadając jakichkolwiek uprawnień a co gorsza podstawowej wiedzy o przepisach ruchu drogowego. Burmistrz powinien zrobić wszystko aby ułatwić życie kierowcom samochodów a nie pieszym czy rowerzystom.
KRYNIA
+14 #11 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjiKRYNIA 2016-04-28 21:24
A JA MAM PROPOZYCJĘ DLA PANA BURMISTRZA.ZAWSZE TRZEBA ZACZĄĆ OD SIEBIE.PROPONUJĘ ABY SZANOWNY PAN BURMISTRZ SWOJE DZIECKO DO PRZEDSZKOLA DO RE MI WOZIŁ ROWEREM BO TO ZDROWO I PRZED GODZINĄ 8 RANO.A Z KOLEJOWEJ DO URZĘDU TO JUŻ BARDZO BLISKO,I JEDNO WOLNE MIEJSCE NA PARKINGU BY SIĘ ZNALAZŁO.
miesszkaniec
+10 #10 ładne ale dziwnemiesszkaniec 2016-04-28 21:10
Znajomi mi zawsze mówią, Wągrowiec to dziwne miasto, mało się dzieje, w weekendy czasami lokale świecą pustkami... jest Pietrak i Wilisch ale ile można tam chodzić... by się z kimś spotkać. Praktycznie nuda nuda... Już w Margoninie i Skokach się więcej dzieje. Żeby nawet zrobić latające autobusy, 3 nowe dworce PKP, 1000 nowych parkingów nic się TU nie zmieni. Wągrowiec popadł w nudę.
Axi
+2 #9 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjiAxi 2016-04-28 21:10
Cytuję nikita12:
Super, że chcą zrobić więcej ścieżek rowerowych, ale. ... ( niestety) niech kostkę na nich położa w poprzeg ścieżek a nie w zdłuż jak to robią obecnie. Pozatym na ścieżkach nie powinny rosnąć drzewa i stać słupy ( jak na niektórych obecnych ścieżkach - ul. skocka.

Dobre stwierdzenie, a ja bym postulował o ścieżki rowerowe asfaltowe, chociaż w połowie wygodny sposób do poruszania się na rolkach
zenon
+9 #8 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjizenon 2016-04-28 21:05
Miasto emerytów i bezrobotnych to komunikacja miejska jest ok
remek
+9 #7 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjiremek 2016-04-28 21:01
Poszwa myśli że wszyscy w ty mieście pracują w biurach od 8-15 godz Co z tymi co do pracy potrzebują większych narzędzi jak laptop ,muszą przywieść towar na stanowisko pracy ? Teraz mam z pracownikami i narzędziami jechać autobusem?Jak ktoś żyje na państwowym garnuszku to może się bujać autobusami cały dzień
nikita12
+6 #6 ścieżki rowerowenikita12 2016-04-28 20:54
Super, że chcą zrobić więcej ścieżek rowerowych, ale. ... ( niestety) niech kostkę na nich położa w poprzeg ścieżek a nie w zdłuż jak to robią obecnie. Pozatym na ścieżkach nie powinny rosnąć drzewa i stać słupy ( jak na niektórych obecnych ścieżkach - ul. skocka.
TOMSON
+2 #5 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjiTOMSON 2016-04-28 20:46
Samochem zawsze szybciej,ZKMem nie wszędzie dojedziemy i do tego koszt wiekszy.To za małe miasto żeby takie standardy wprowadzić.A auta które tak przybywają to nie zawsze jeżdżą po mieście bo idą część z nich idzie pod handel.
N
+4 #4 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjiN 2016-04-28 20:23
O tych zmianach w komunikacji publicznej mówiono już dawno temu. Ponoć nowe linie i zmieniony rozkład jazdy autobusów miejskich miały wejść w życie po przebudowaniu dworca pkp/pks. I co? I nic. Człowiek nadal musi iść pieszo kilka kilometrów na pociąg, bo nie ma żadnego autobusu miejskiego, który jechałby o odpowiedniej porze. Już nie mówiąc o braku autobusów nocnych - z imprezy czy od znajomych, rodziny trzeba wracać albo taksówką albo pieszo (w tym wypadku narazić się na pobicie lub gorzej). Komunikacja miejska w tym mieście to naprawdę porażka, rozkład jazdy okrutnie nieczytelny, nazwy przystanków niejasne, linie dziwaczne... Jedyny plus, jaki w tym wszystkim widzę, to fakt, że autobusy są nowe, a nie graty, do których strach by było wsiąść.
Pozostaje cierpliwie czekać na wprowadzenie obiecanych zmian.
Brudny Harry
+8 #3 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjiBrudny Harry 2016-04-28 20:22
Wiadomo ile jest aut w mieście a ile jest rowerów? Szczególnie w trakcie śnieżnej zimy! Taką strategię transportu można forsować w mieście gdzie lato trwa 365 dni w roku. Kolejny bezsensowny zastępczy pomysł obecnego burmistrza. Z tego ne będzie miejsc pracy. Kto będzie chciał inwestować w mieście dla emerytów mających czas czekać na autobus godzinę? Znowu branie się za problem od D strony. Utrudnić życie kierowcą aut a nastąpi kraina powszechnej szczęśliwości. Szkoda gadać......
Polon
+3 #2 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjiPolon 2016-04-28 20:18
Cytuję mieszkaniec.:
Artykuł, który nie krytykuje burmistrza? SZOK

Wiesz dlaczego? PiS tez na razie daje i obiecuje wiecej i nikt specjalnie go nie krytykuje. Nawet to obleci,,, ze sedziowie to banda kolesi :-)W sumie to tak jest, ale nikt tego nie osmielal sie powiedziec wczesniej glosno. Mazurek moze to i poszwa moze obiecac i miec wizje, bo teraz to jego reelekcja po wielu decyzjach nie stoi wcale :-)Cos wiec darmowego musi obiecacm, zeby ciemny lud to kupil. Politycy to padlina niestety
mieszkaniec.
+6 #1 RE: Rewolucyjne zmiany w transporcie i komunikacjimieszkaniec. 2016-04-28 20:11
Artykuł, który nie krytykuje burmistrza? SZOK

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.