• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 6035

10 tysięcy dla G_Studio za organizację czterech imprez

Urząd Miejski w Wągrowcu zlecił firmie G-Studio organizację czterech imprez za kwotę 10 tysięcy. Burmistrz chce, aby w miejskim Amfiteatrze odbywało się więcej imprez.

Impreza niskobudżetowa zorganizowana przez G-Studio

Wielu wągrowczan pamięta jeszcze czasy, gdy miejski Amfiteatr tętnił życiem przez całe wakacje. Niestety w ostatnich latach organizuje się coraz mniej imprez, a brama do Amfiteatru otwiera się rzadko. Rozwiązaniem ma być pomoc zewnętrznych firm.

- Nie po to utrzymujemy z podatków ten obiekt, by służył tylko dwa czy trzy razy do roku. Dlatego chcemy docelowo sprawić, by jak za dawnych czasów, w każdy letni weekend Amfiteatr miał dla mieszkańców jakąś propozycję — tłumaczy burmistrz Krzysztof Poszwa. - W tym sezonie dodaliśmy więc kolejne wydarzenia przygotowane przez placówki miejskie jak na przykład Festyn Polski, a także przyjęliśmy ofertę złożoną przez firmę G_Studio na organizację cyklu czterech imprez rekreacyjnych w lipcu i sierpniu. Za cały cykl miasto zapłaci w sumie 10.000 zł brutto, co daje średni koszt jednego wydarzenia w wysokości zaledwie 2.500 zł brutto — dodaje Krzysztof Poszwa.

Burmistrz twierdzi też, że pierwsza z imprez spotkała się ze sporym zainteresowaniem i ciepłym przyjęciem ze strony wągrowczan.

W ramach podpisanej umowy na organizację czterech imprez pomiędzy Urzędem Miejskim a firmą G-Studio, Amfiteatr został udostępniony nieodpłatnie, a za zużytą energię zapłaci MDK Wągrowiec, zgodnie z zawartą umową G_Studio nie ponosi tych kosztów.

Mieszkańcy zastanawiają się, dlaczego Urząd Miejski zleca organizację imprez zewnętrznej firmie skoro w Wągrowcu działa Miejski Dom Kultury?

- Naszym zdaniem formaty imprez z lat osiemdziesiątych wyczerpały się, publiczność wychowana na rozmaitych telewizyjnych show szuka nowej jakości, którą trudno uzyskać dziś za kwotę 2 500 zł. Jestem przekonany, że G-Studio doskonale zdaje sobie z tego sprawę i realizuje "te imprezy" za wspomniane wyżej kwoty z dotkliwą świadomością faktu, że o ich powodzeniu decyduje jednak budżet... wyższy — mówi Włodzimierz Naumczyk, dyrektor MDK w Wągrowcu.

Dla porównania niedzielny festyn z okazji Światowych Dni Młodzieży, który realizował MDK i który wypełnił Amfiteatr publicznością, kosztował 10.000 zł. Takie środki umożliwiły zorganizowanie dwóch koncertów "White Garden" i "Good Staff" - razem 10 muzyków, zamówić 4 konstrukcje dmuchane dla dzieci, opłacić stoisko do malowania twarzy, stoisko z warsztatami dla dzieci, opłacić nagłośnienie i oświetlenie imprezy, oraz w przypadku koncertów opłacić licencję ZAIKS.

Sam dyrektor MDK w Wągrowcu Włodzimierz Naumczyk, nie krytykuje takiego rozwiązania.

- Nic nie stoi na przeszkodzie, aby inicjatywa prywatnych firm o charakterze impresaryjnym uzupełniała letnią ofertę artystyczną przygotowywaną przez instytucje kultury. Tak się dzieje w przypadku Muzeum Regionalnego w Wągrowcu, który jest organizatorem "Jarmarku Cysterskiego". Beneficjentem wszystkich działań w ostateczności są zawsze mieszkańcy miasta i goście — kwestia, kto dysponując środkami z miejskiej kasy i dbając o najwyższą jakość wydarzeń, przygotowuje i realizuje te imprezy, wydaje mi się sprawą drugorzędną — dodaje dyrektor MDK w Wągrowcu.

Miejski Dom Kultury organizuje imprezy przez cały rok, za wszystko odpowiada zaledwie 5 osób, łącznie z dyrektorem!

- W sezonie od maja do grudnia, na podstawie przygotowanego wcześniej budżet organizujemy 16 dużych imprez m.in. Majówka na Rynku, Festyn z okazji Dnia Dziecka, Rock Noc, Koncert z okazji imienin Miasta, Dożynki, Koncert z okazji Święta Niepodległości, Jarmark Świąteczny, Sylwester na Rynku — nie wymieniłem wszystkich. Część z tych imprez ma charakter imprez masowych wymagających dłuższego przygotowania. W samym przygotowaniu, organizacji, obsłudze i w procesie rozliczania wszystkich imprez udział bierze łącznie 5 osób w tym ja, główna księgowa, dwóch pracowników i stażysta oraz Załoga 62100. Proszę zwrócić uwagę na fakt, że działalność domu kultury trwa cały rok: cały rok pracuje Kino (1600 seansów rocznie), odbywają się warsztaty - 7 dni w tygodniu, koncerty, spektakle teatralne, wystawy i za działalność niektórych z tych obszarów odpowiadają ci sami ludzie, którzy przygotowują wspomniane wyżej imprezy. Ta wypowiedź ma na celu zwrócenie Państwa uwagi na fakt, że zasoby kadrowe instytucji są niewystarczające do tego, aby oprócz wspomnianej wyżej działalności planować i realizować kolejne — tłumaczy Włodzimierz Naumczyk, dyrektor MDK w Wągrowcu.

Mimo że w Miejskim Domu Kultury organizacją imprez zajmuje się tylko 5 osób, to dyrektor zapowiada, że jeżeli otrzyma zlecenie, to zorganizuje ich więcej — zgodnie z oczekiwaniem mieszkańców i władz.

- Powtórzę raz jeszcze, jeśli otrzymamy zadanie zrealizowania imprezy czy imprez w takim stylu (dop. red. w stylu takim jak organizuje G_Studio, niski budżet), jeśli chodzić będzie o to, żeby Amfiteatr był otwarty, sączyła się w nim muzyka, odbyło kilka konkursów dla niezbyt licznej publiczności, zrobimy to w ramach naszych zadań, będą jedynie koszty osobowe związane z pracą pracowników instytucji w niedzielę i koszty energii elektrycznej, ale należy liczyć się z tym, że nie będzie też satysfakcji mieszkańców, spacerowiczów, komentatorów, organizatorów i w konsekwencji mocodawców — podsumowuje Włodzimierz Naumczyk.

Jakie jest Wasze zdanie. Czy chcecie imprez w każdą niedzielę, ale tych nisko budżetowych, czy może kilka w sezonie, ale z pazurem i co za tym idzie za większe pieniądze? Czekamy na Wasze opinie.

Impreza wysokobudżetowa zorganizowana przez Miejski Dom Kultury w Wągrowcu

 

 

Komentarze   

strazak wojtek
0 #28 anfikstrazak wojtek 2016-08-02 18:34
Co do Amfiteatru, to chyba wągrowiecka publiczność odwykła od standardu, jaki proponuje właściciel obiektu. Doraźna wymiana siedzisk nie załatwi ani nie podniesie komfortu odbioru widowiska. Przydałoby się zadaszenie całości oraz udostepnienie normalnych toalet. „Pod lipami” rozbudować zadaszyć i niech tam „Załoga„ się wykaże a nie nabijać komuś kasę w ,,Tequili”. Połączeniu instytucji w jednym budynku nie ma miejsca? Uważam ze swobodnie można byłoby wkomponować budynek z amfiteatrem, no i nie byłoby problemu z hałas. Może sprzedać ten teren i organizować imprez na plaży? Kupić rozkładana scenę i spędzić tam ludzi a niech się bawią. Durowskie też by zyskało…
GPRS
+3 #27 Jaki to jeszcze odległy czas do 2018rokuGPRS 2016-08-02 18:27
Ile to jeszcze w swojej kadencji zrobi nie pożytku .............
Xxxxy
0 #26 RE: 10 tysięcy dla G_Studio za organizację czterech imprezXxxxy 2016-08-02 18:09
Cytuję mieszkaniec Wągrowca:
Ile osób ostatnio zatrudniono w wydziale promocji miasta? Proszę jako mieszkaniec tego miasta o informację publiczną w tej sprawie.

To napisz pismo do UM otrzymasz taka informacje a tu nie jest biuro informacji. Tu nikt w twoim imieniu nie zrobi tego.
Xxxxy
0 #25 RE: 10 tysięcy dla G_Studio za organizację czterech imprezXxxxy 2016-08-02 18:08
Cytuję Xxxxy:
Cytuję Matti:
Co takiego wielkiego dzieje sie w tym mieście. :( Co roku ten sam schemat. Kiedyś było zupełnie inaczej, lepiej! Bardzo dobre rozwiązanie z G Studio. :)

To napisz pismo do UM otrzymasz taka informacje a tu nie jest biuro informacji. Tu nikt w twoim imieniu nie zrobi tego.

Ups to nie do tego cytat
Xxxxy
+2 #24 RE: 10 tysięcy dla G_Studio za organizację czterech imprezXxxxy 2016-08-02 18:06
Cytuję Matti:
Co takiego wielkiego dzieje sie w tym mieście. :( Co roku ten sam schemat. Kiedyś było zupełnie inaczej, lepiej! Bardzo dobre rozwiązanie z G Studio. :)

To napisz pismo do UM otrzymasz taka informacje a tu nie jest biuro informacji. Tu nikt w twoim imieniu nie zrobi tego.
Skoczanak
+2 #23 ZapraszamySkoczanak 2016-08-02 17:00
Jak Wam się imprezy w WRC nie podobają to zapraszamy do Skoków :-)
aloś
+8 #22 RE: 10 tysięcy dla G_Studio za organizację czterech imprezaloś 2016-08-02 15:35
chyba niedługo MDK będzie mieć nowego dyrektora bo aktualny burek nie lubi krytyki a tu niestety Naumczyk się do tego posunął:(

A na pytanie co robi wydział promocji jest jasna odpowiedź - organizuje wyjazdy zagraniczne burmistrza;) - stasiu to przez wszystkie lata chyba tyle nie najeździł co ten przez 1,5 roku ;)
timo
+4 #21 misstimo 2016-08-02 15:14
z najlepszej imprezy jaka była organizowana w amfiteatrze zrezygnowali, gromadziła tłumy mieszkańców, a teraz jakiś :Dfolkrol będą odpierdalac za nasze pieniądze. Pozdrwiam
J23
+4 #20 RE: 10 tysięcy dla G_Studio za organizację czterech imprezJ23 2016-08-02 12:46
Cytuję Zadowolona:
Cieszę się, że wszystko zmierza w dobrym kierunku :) Imprezy z G_studio są ok :) Z rodzinką byliśmy na "festynie rodzinnym" i było bardzo sympatycznie :D


Co bierzesz? Podziel się? :D:oops::-x
Zadowolona
-1 #19 RE: 10 tysięcy dla G_Studio za organizację czterech imprezZadowolona 2016-08-02 11:34
Cieszę się, że wszystko zmierza w dobrym kierunku :) Imprezy z G_studio są ok :) Z rodzinką byliśmy na "festynie rodzinnym" i było bardzo sympatycznie :D
Mesko
+9 #18 RE: 10 tysięcy dla G_Studio za organizację czterech imprezMesko 2016-08-02 09:27
Ciekawe jak właściciel G_Studio chce to zorganizować za te pieniądze. Chyba tak jak zawsze czyli nie rozliczyć się z osobami wynajętym do pracy (akustyk itp). Każdy kto kiedykolwiek z tym panem współpracował wie że o kasę trzeba się nachodzić i nabłagac, a najlepiej jak robotę zrobi się za darmo (w rodzinie). Trzymam kciuki za te imprezy ale nie wierzę w ich powodzenie.
stachu
+2 #17 RE: 10 tysięcy dla G_Studio za organizację czterech imprezstachu 2016-08-02 08:53
za 2,5 tysiąca to mogę włączyć co najwyżej moją wieżę HI-FI i załączy stroboskop od szwagra
Fantastic
+22 #16 RE: 10 tysięcy dla G_Studio za organizację czterech imprezFantastic 2016-08-02 07:59
Niech Burmistrz przeniesie Pana Cieślaka do pomocy bo w Promocji etat zastępcy jest zupełnie niepotrzebny. Przynajmniej byłby jakiś pożytek
książka
+4 #15 RE: 10 tysięcy dla G_Studio za organizację czterech imprezksiążka 2016-08-02 07:21
Cytuję menager:
Cytuję Robin:
A od czego jest dział promocji i rozwoju miasta? To może jeszcze zatrudnimy menadżera zamiast burmistrza? Wyjdzie taniej i pewnie lepiej.

Cytuję Robin:
A od czego jest dział promocji i rozwoju miasta? To może jeszcze zatrudnimy menadżera zamiast burmistrza? Wyjdzie taniej i pewnie lepiej.
Proszę Pańsywa Dom kultury jest od organizacji i wykonawstwa imprez. w takim miejscu zatrudnia sie ludzi-artystow nie menedzerów od siedzenia za biurkiem,to oni powinni wymyślać,być wykonawcami i prowadzącymi różne spektakle,imprezy!A grzac stołki i zapraszać firmy zewnetrzne.A w roku szkolnym wysługiwać sie dzieciakami ze szkół i przedszkoli.Tak to każdy potrafi.Kazdy pracuje na swoim terenie panie.

Cytuję menager:
Cytuję Robin:
A od czego jest dział promocji i rozwoju miasta? To może jeszcze zatrudnimy menadżera zamiast burmistrza? Wyjdzie taniej i pewnie lepiej.

Cytuję Robin:
A od czego jest dział promocji i rozwoju miasta? To może jeszcze zatrudnimy menadżera zamiast burmistrza? Wyjdzie taniej i pewnie lepiej.
Proszę Pańsywa Dom kultury jest od organizacji i wykonawstwa imprez. w takim miejscu zatrudnia sie ludzi-artystow nie menedzerów od siedzenia za biurkiem,to oni powinni wymyślać,być wykonawcami i prowadzącymi różne spektakle,imprezy!A grzac stołki i zapraszać firmy zewnetrzne.A w roku szkolnym wysługiwać sie dzieciakami ze szkół i przedszkoli.Tak to każdy potrafi.Kazdy pracuje na swoim terenie panie.

Właśnie tak i kiedy był pan G.właśnie tak było.
książka
+3 #14 RE: 10 tysięcy dla G_Studio za organizację czterech imprezksiążka 2016-08-02 07:17
[quot)A nieumczyk już nic nie musi robić . I no kasuje przelewy z kasy maiasta - Taki w upe z niego bibliotekarz.
To prawda,gdzies kultura tez prysneła
koloryt
+10 #13 RE: 10 tysięcy dla G_Studio za organizację czterech imprezkoloryt 2016-08-02 07:12
Tylko 5 ludzi zajmuje się organizacją imprez - a ile osób zatrudnia dyrektor MDK ?
Jak znam życie to pewnie ponad 20 - i to portal powinien sprawdzić czy faktycznie nie ma kto działać :sigh:
Jeśli tak jest to znaczy że zatrudnia się ludzi nieukierunkowanych
zawodowo do pracy w kulturze :-?
menager
+6 #12 RE: 10 tysięcy dla G_Studio za organizację czterech imprezmenager 2016-08-02 07:11
Cytuję Robin:
A od czego jest dział promocji i rozwoju miasta? To może jeszcze zatrudnimy menadżera zamiast burmistrza? Wyjdzie taniej i pewnie lepiej.

Cytuję Robin:
A od czego jest dział promocji i rozwoju miasta? To może jeszcze zatrudnimy menadżera zamiast burmistrza? Wyjdzie taniej i pewnie lepiej.
Proszę Pańsywa Dom kultury jest od organizacji i wykonawstwa imprez. w takim miejscu zatrudnia sie ludzi-artystow nie menedzerów od siedzenia za biurkiem,to oni powinni wymyślać,być wykonawcami i prowadzącymi różne spektakle,imprezy!A grzac stołki i zapraszać firmy zewnetrzne.A w roku szkolnym wysługiwać sie dzieciakami ze szkół i przedszkoli.Tak to każdy potrafi.Kazdy pracuje na swoim terenie panie.
Ja1
-1 #11 schematy 80/90Ja1 2016-08-02 06:11
Cytuję Matti:
Co takiego wielkiego dzieje sie w tym mieście. :( Co roku ten sam schemat. Kiedyś było zupełnie inaczej, lepiej! Bardzo dobre rozwiązanie z G Studio. :)

Matti- ostatnia impreza organizowana przez G Studio pokazała, że tu też mamy powrót do schematów... Niestety nie było to dopięte-w turnieju rodzin- łapanka z publiczności , konferansjerka, teksty za sceny- poniżej wszelkiego poziomu kultury. Pan G miał swoje 10 minut, no i niestety ten czas już minął i niech tak zostanie. Szkoda, żeby były marnotrawione pieniądze na pseudo - imprezy kulturalne. Myślę, że publiczność szybko zweryfikuje takie działania.
Zenonek
+11 #10 I pasuje!!!Zenonek 2016-08-02 01:40
Nie czepiajcie się Miasteczka Ruchu! I bardzo dobrze, że ktoś pomyślał o jego reaktywacji, a zarazem o najmłodszych mieszkańcach naszego miasta. Z dużą chęcią i ogromną przyjemnością zabiorę tam swoją córkę aby mogła sobie pojeździć. Przynajmniej za trzy lata bez problemu zda egzamin na kartę rowerową i będzie przynajmniej sie umiaĺa zachować jadąc rowerem po mieście, a nie odwalać cyrki takie jak większość mieszańców...święte krowy na rowerach i przejściach dla pieszych!!!!!!!
kilmik
-2 #9 RE: 10 tysięcy dla G_Studio za organizację czterech imprezkilmik 2016-08-01 23:40
Gustaw-y mają układy z niedoświadczonym burkiem i wymiatają. A nieumczyk już nic nie musi robić . I no kasuje przelewy z kasy maiasta - Taki w upe z niego bibliotekarz.
Matti
+1 #8 NudyMatti 2016-08-01 22:56
Co takiego wielkiego dzieje sie w tym mieście. :( Co roku ten sam schemat. Kiedyś było zupełnie inaczej, lepiej! Bardzo dobre rozwiązanie z G Studio. :)
mieszkaniec Wągrowca
+3 #7 RE: 10 tysięcy dla G_Studio za organizację czterech imprezmieszkaniec Wągrowca 2016-08-01 22:47
Ile osób ostatnio zatrudniono w wydziale promocji miasta? Proszę jako mieszkaniec tego miasta o informację publiczną w tej sprawie.
Maciek z klanu
+9 #6 SuperMaciek z klanu 2016-08-01 22:29
Można zrobić dużo lepszych imprez tylko trzeba chceć dla tych ludzi coś zrobić a nie do swojej kieszeni :)))pozdrawiam
Wasyl
+4 #5 SuperWasyl 2016-08-01 22:28
Bardzo dobry pomysł, czas na zmiany !!!
brandon
-4 #4 RE: 10 tysięcy dla G_Studio za organizację czterech imprezbrandon 2016-08-01 22:25
Chyba na przeniesienie go w inne miejsce.
Robin
+4 #3 ImprezyRobin 2016-08-01 22:23
A od czego jest dział promocji i rozwoju miasta? To może jeszcze zatrudnimy menadżera zamiast burmistrza? Wyjdzie taniej i pewnie lepiej.
marco
-3 #2 RE: 10 tysięcy dla G_Studio za organizację czterech imprezmarco 2016-08-01 22:15
Cytuję Pawel:
Za mało miejsc siedzących, wybieraliśmy się nie raz na imprezy w amfiteatrze jednak po chwili odchodziliśmy ze względu na brak pustych miejsc siedzących. :zzzw późniejszym czasie nie interesowały już nas te imprezy bo historia się powtarzała, wybieraliśmy inne atrakcje.

Popieram zamiast inwestować pieniądze w miasteczko ruchu to lepiej było by przeznaczyć je na rozbudowę amfiteatru
Pawel
+4 #1 RE: 10 tysięcy dla G_Studio za organizację czterech imprezPawel 2016-08-01 22:11
Za mało miejsc siedzących, wybieraliśmy się nie raz na imprezy w amfiteatrze jednak po chwili odchodziliśmy ze względu na brak pustych miejsc siedzących. :zzzw późniejszym czasie nie interesowały już nas te imprezy bo historia się powtarzała, wybieraliśmy inne atrakcje.

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.