• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 5768

Burmistrz chce nowego pomnika

Burmistrz Krzysztof Poszwa chce wzniesienia nowego pomnika Pamięci Powstania Wielkopolskiego. Pomnik miałby stanąć na skwerze przy ulicy Kościuszki w pobliżu Urzędu Miejskiego.

Zastąpienie dotychczasowego pomnika nowym, burmistrz uzasadnia względami estetycznymi. Twierdzi, że stary, zniszczony przez czas, obelisk nie pełni już odpowiednio swojej roli, jaką jest godne upamiętnienie historycznych wydarzeń, a innego takiego miejsca dzisiaj w Wągrowcu nie ma.

- Godne upamiętnienie powstania wielkopolskiego jesteśmy winni naszym dziadkom i pradziadkom, którzy sto lat temu wykazali się najwyższym poświęceniem, byśmy dzisiaj mogli żyć w wolnej ojczyźnie oraz odczuwać dumę z bycia Wielkopolanami – argumentuje burmistrz Krzysztof Poszwa. - Ten pomnik będzie więc nie tylko dowodem naszej pamięci, hołdem oddanym najlepszym synom wągrowieckiej ziemi, ale także wyrazem wdzięczności dla nich.

Wzniesieniem pomnika władze miasta chcą uczcić setne rocznice odzyskania przez Polskę niepodległości oraz wybuchu Powstania Wielkopolskiego, które będziemy obchodzić w 2018 roku.

Chociaż jest jeszcze za wcześnie, by mówić o koszcie, to nie powinien on być znaczącym obciążeniem dla budżetu miasta.

- W ostatnich latach sytuacja finansowa miasta wyraźnie się poprawiła. Spłacamy zadłużenie z lat wcześniejszych, a mimo tego realizujemy wiele ważnych inwestycji. Miasto stać na taki wydatek, a tak ważna rocznica zdarza się przecież tylko raz na 100 lat – tłumaczy burmistrz Krzysztof Poszwa.

Sytuacja finansowa kasy miejskiej zdaniem burmistrza jest dobra, jest lepiej niż za poprzednika, tylko dlaczego w Wągrowcu, właśnie teraz, na wszystko brakuje pieniędzy? Przekonali się o tym rodzice przedszkolaków, które nie mają na podstawowe pomoce naukowe, która ustawowo burmistrz powinien im zapewnić.

Zanim pomysł burmistrza zostanie zrealizowany, to w kwestii tego pomysłu wypowiedzą się radni. To od nich będzie ostatecznie zależeć czy w przyszłym roku zostanie postawiony pomnik Pamięci Powstania Wielkopolskiego. Radni obradować będą w tej sprawie już 26 października.

Nie popieramy pomysłu burmistrza, naszym zdaniem lepszym rozwiązaniem jest renowacja starych pomników, niż usuwanie ich i stawianie nowych. Ten pomnik to kawał historii i tak powinno zostać, bezsprzeczny jest natomiast fakt, że wymaga on renowacji.

 

A jakie jest Wasze zdanie? W komentarzach piszcie krótko: popieram budowę nowego lub jestem za renowacją starego.


 

 

Komentarze   

Jula
0 #38 RE: Burmistrz chce nowego pomnikaJula 2017-11-25 16:56
Działaczom Solidarności pamięć należy się też!.
wef
+9 #37 RE: Burmistrz chce nowego pomnikawef 2017-10-16 18:18
Poszwa jak zawsze na łatwizne postawić pomnik z kasy miasta a nie lepiej zadać sobie trudu i zbierać kase a tylko cześci dołożyć z budżetu Także krzychyu bierz rudehgo i skarbonki i do roborty
Maria-Jolanta
+15 #36 PomnikMaria-Jolanta 2017-10-16 10:19
Absolutnie nie popieram pomysłu burmistrza .Wystarczy renowacja starych pomników mających swoją historię , a nie stare zastępować nowymi . Jest tyle ważniejszych potrzeb w mieście , więc trochę więcej gospodarności Panie burmistrzu . A może idąc za Pana ciosem aby stare wymieniać na nowe-czas wymienić Pana na nowszy model ?
REALISTA
+12 #35 REALISTAREALISTA 2017-10-16 09:23
JAK CHCE POMIK TO MOŻE USTAWIĆ U SIEBIE ZA WŁASNĄ KASE ,MOŻE MIEĆ 10 POMNIKÓW JAK MUSI ,BURMISTRZ ZAPOMINA ZE ON JEST DLA MIESZKAŃCÓW A NIE MIESZKAŃCY DLA NIEGO
wef
+21 #34 RE: Burmistrz chce nowego pomnikawef 2017-10-15 13:05
Pracownicy widzą że za 12 tyś można się obijać to za 3 tyś tym bardziej
Lusi
+9 #33 RE: Burmistrz chce nowego pomnikaLusi 2017-10-15 12:28
Cytuję przyszły wyborca:
A ja mam marzenie, że po najbliższych wyborach samorządowych cały budynek przy ulicy Kościuszki zostanie wymieniony. Moim zdaniem sama tylko zmiana burmistrza temu miastu nie pomoże...

To nie pracownicy są winni sytuacji. Pracownikami trzeba umiec zarządzać.
maziar
+9 #32 RE: Burmistrz chce nowego pomnikamaziar 2017-10-15 12:00
Cytuję Boczek:
Cytuję k u:
Na zdjęciu wygląda jak napastowany smalcem

Panie, nie obrażaj pan, dobre?

Gdzie tu widzisz obrażanie? To jest tylko stwierdzenie faktu :-)
Boczek
-4 #31 ArnoldBoczek 2017-10-15 00:53
Cytuję k u:
Na zdjęciu wygląda jak napastowany smalcem

Panie, nie obrażaj pan, dobre?
...
+11 #30 RE: Burmistrz chce nowego pomnika... 2017-10-14 23:32
Cytuję Linka:
Cytuję sruk:
Kaczyńskiego niech postawi :) . Ten burmistrz to jednak .... jest. Ręce opadają. Krzychu ! Ty cieloku. Pomnik wyremontować a nie stawiać inny.Zajmij się w końcu czymś poważnym chłopaku.

Delikatnie mowiąc chamstwa nie powinien portal tolerować,ale jak widać skoro jest skierowane do burmistrza,to jak najbardziej przyzwala na to. TEN PORTAL TO ŻENADA. Pozwalać żeby ludzie drwili na ten temat.nieeeee!!! Ale gdyby z takim projektem wyszli niektorzy radni ,to byłoby dobrze,same superlatywy .!!!

Tym bardziej że to jakis klamot z pola zwieziony. Taki "pomnik" to też ŻENADA.
Linka
-6 #29 RE: Burmistrz chce nowego pomnikaLinka 2017-10-14 21:30
Cytuję sruk:
Kaczyńskiego niech postawi :) . Ten burmistrz to jednak .... jest. Ręce opadają. Krzychu ! Ty cieloku. Pomnik wyremontować a nie stawiać inny.Zajmij się w końcu czymś poważnym chłopaku.

Delikatnie mowiąc chamstwa nie powinien portal tolerować,ale jak widać skoro jest skierowane do burmistrza,to jak najbardziej przyzwala na to. TEN PORTAL TO ŻENADA. Pozwalać żeby ludzie drwili na ten temat.nieeeee!!! Ale gdyby z takim projektem wyszli niektorzy radni ,to byłoby dobrze,same superlatywy .!!!
nbtdfn
+12 #28 RE: Burmistrz chce nowego pomnikanbtdfn 2017-10-14 21:16
Poszwa chycesz nowy pomnik to 1 listopada bierz zwolenników nowego pomnika i skarbonke i zbieraj po cmentarzach poza tym poproś ziomali ze Stołężyna niech Tobie tam postawią pomnik
przyszły wyborca
+17 #27 RE: Burmistrz chce nowego pomnikaprzyszły wyborca 2017-10-14 16:51
A ja mam marzenie, że po najbliższych wyborach samorządowych cały budynek przy ulicy Kościuszki zostanie wymieniony. Moim zdaniem sama tylko zmiana burmistrza temu miastu nie pomoże...
historyk
+3 #26 RE: Burmistrz chce nowego pomnikahistoryk 2017-10-14 14:24
przepraszam ale byłem niewstrząśnięty poziomem tej debaty faktycznie pomnik rozebrany przez okupanta stał przy ul gnieźnieńskiej
tedi
+17 #25 RE: Burmistrz chce nowego pomnikatedi 2017-10-14 12:24
Cytuję historyk:
Dodam jeszcze,że Burmistrz poruszył bardzo ważną sprawę i dlatego zwracam się do wszystkich którzy czytają te komentarze i wypisują swoje odczucia aby nie robili sobie żartów i pośmiewiska. Znałem niektórych powstańców to byli wielcy ludzie o wielkich sercach prawdziwi patrioci. Trzeba o nich pamiętać i godnie uczcić. Życzył bym sobie aby ta zbliżająca się rocznica wyzwoliła w nas wszystkich ogromne uczucie patriotyzmu. Wstyd,że nasi ojcowie zdobyli się na budowę okazałego pomnika a my tyle lat w wolnej ojczyźnie nie potrafimy go odbudować. Jak bardzo Niemcy bali się powstańców niech świadczy fakt,że skoro tylko weszli do Wągrowca zaraz go zburzyli i zaczęły się aresztowania naszych bohaterów z Wągrowca,Łekna, Gołańczy,Potulic,Skoków i innych miejsc.Żyjemy w wygodnych czasach których patriotyczne gesty nic nie kosztują Oni żyli w czasach w których za miłość do ojczyzny trzeba było zapłacić krwią i życiem Cześć ich pamięci

Czy ktoś robi pośmiewisko z powstańców. W którym miejscu? Jedynie z pijarowych zagrywek. Trzeba oczyścić pomnik i uporządkować to miejsce i to nie jest jakiś wielki temat do działania. Więcej gadania niż roboty jak zwykle
Hilary
+17 #24 RE: Burmistrz chce nowego pomnikaHilary 2017-10-14 12:18
Cytuję kama:
Pomnik rzecz ważna, ale nie najważniejsza. Najpierw oświata. Nasze dzieci są najważniejsze! A więc panie burmistrzu, czekamy na rekrutację do wszystkich klas w SP 1. Bo jak na razie swoim uporem zraża pan do siebie wielu ludzi, a dzieci skazuje na ciasnotę w dwójce i w czwórce.
Co takiego musi się wydarzyć, żeby w końcu zmienił pan decyzję? Wmawia się rodzicom, że zmiana środowiska szkolnego dla dziecka jest szokiem. Nic bardziej mylnego. Dzieci są elastyczne. Pan burmistrz pomylił dzieciaki z seniorami, to starych drzew się nie przesadza. Młode po przesadzeniu rozkwitają.

Co się musi zmienić? Po wyborach zobaczysz... Po prostu problem tego człowieka zniknie jak zniknie z urzędu.
też historyk
+6 #23 błąd rzeczowyteż historyk 2017-10-14 11:43
Cytuję historyk:
Panie Burmistrzu bardzo dobry pomysł ale proszę iść w inną stronę. Proszę powołać społeczny komitet odbudowy pomnika poświęconego powstańcom wielkopolskim który stał na cmentarzu przy ul .Skockiej a został zburzony przez hitlerowców a nie odnawiać jakiś głaz. Do odbudowy powinno się przyłączyć całe społeczeństwo naszego powiatu w tym samorządy bo tylko taka inicjatywa może być skuteczna która należycie uczci naszych bohaterów którzy walczyli o to byśmy mogli żyć w wolnej Polsce. Dziwie się ,że jeszcze nikt nie podjął tego tematu a więc Panie Burmistrzu do roboty i życzę powodzenia bo czasu nie mało.

Grobowiec Powstańców, rozebrany w czasie okupacji, był przy ul. Gnieźnieńskiej a nie przy Skockiej. Co do pomnika przy UM to nie ulega żadnej wątpliwości, że na 100-lecie Powstania powinien zostać odnowiony. Uporządkowane musi zostać całe jego otoczenie.
Nie prawnik
+5 #22 Burmistrz chce nowego pomnikaNie prawnik 2017-10-14 11:31
Cytuję eeab:
Jestem za postawieniem pomnika ale Krzychowi inmożna go nazwać Pomnik Nieudolności i Nieróbstwa


Skoro jest taki nieudolny z tematu historia może swojemu bardzo bliskiemu z rodziny postawi nowy pomnik .Pozostawiam Gnieźnińskiemu twórcy eksternistów szkół błyskawicznych do przemyślenia w./w temat.
historyk
+10 #21 odbudowa pomnikahistoryk 2017-10-14 10:52
Dodam jeszcze,że Burmistrz poruszył bardzo ważną sprawę i dlatego zwracam się do wszystkich którzy czytają te komentarze i wypisują swoje odczucia aby nie robili sobie żartów i pośmiewiska. Znałem niektórych powstańców to byli wielcy ludzie o wielkich sercach prawdziwi patrioci. Trzeba o nich pamiętać i godnie uczcić. Życzył bym sobie aby ta zbliżająca się rocznica wyzwoliła w nas wszystkich ogromne uczucie patriotyzmu. Wstyd,że nasi ojcowie zdobyli się na budowę okazałego pomnika a my tyle lat w wolnej ojczyźnie nie potrafimy go odbudować. Jak bardzo Niemcy bali się powstańców niech świadczy fakt,że skoro tylko weszli do Wągrowca zaraz go zburzyli i zaczęły się aresztowania naszych bohaterów z Wągrowca,Łekna, Gołańczy,Potulic,Skoków i innych miejsc.Żyjemy w wygodnych czasach których patriotyczne gesty nic nie kosztują Oni żyli w czasach w których za miłość do ojczyzny trzeba było zapłacić krwią i życiem Cześć ich pamięci
kama
+11 #20 Burmistrz chce nowego pomnika zamiast ...kama 2017-10-14 10:13
Pomnik rzecz ważna, ale nie najważniejsza. Najpierw oświata. Nasze dzieci są najważniejsze! A więc panie burmistrzu, czekamy na rekrutację do wszystkich klas w SP 1. Bo jak na razie swoim uporem zraża pan do siebie wielu ludzi, a dzieci skazuje na ciasnotę w dwójce i w czwórce.
Co takiego musi się wydarzyć, żeby w końcu zmienił pan decyzję? Wmawia się rodzicom, że zmiana środowiska szkolnego dla dziecka jest szokiem. Nic bardziej mylnego. Dzieci są elastyczne. Pan burmistrz pomylił dzieciaki z seniorami, to starych drzew się nie przesadza. Młode po przesadzeniu rozkwitają.
historyk
+13 #19 budowa pomnikahistoryk 2017-10-14 09:09
Panie Burmistrzu bardzo dobry pomysł ale proszę iść w inną stronę. Proszę powołać społeczny komitet odbudowy pomnika poświęconego powstańcom wielkopolskim który stał na cmentarzu przy ul .Skockiej a został zburzony przez hitlerowców a nie odnawiać jakiś głaz. Do odbudowy powinno się przyłączyć całe społeczeństwo naszego powiatu w tym samorządy bo tylko taka inicjatywa może być skuteczna która należycie uczci naszych bohaterów którzy walczyli o to byśmy mogli żyć w wolnej Polsce. Dziwie się ,że jeszcze nikt nie podjął tego tematu a więc Panie Burmistrzu do roboty i życzę powodzenia bo czasu nie mało.
Robusiek
+15 #18 RE: Burmistrz chce nowego pomnikaRobusiek 2017-10-14 01:43
Cytuję VERVA:
Jestem za nowym pomnikiem, te które są obecnie w Wągrowcu to jakiś żart, np. przy ZSP nr 2 na ul. Kościuszki, czy przy Urzędzie Miasta. Zawsze ktoś się znajdzie i powie że są ważniejsze sprawy, natomiast miejsce upamiętniające Wągrowczan i ich bohaterstwo jest dla mnie osobiście bardzo ważne. Inicjatywę popieram w 100 procentach. Choć jak ktoś zauważył Pan Burmistrz mocno przytył w ostatnim okresie.

Jak podstarzały brysiaczek, taki... kabanek z podgardlem, wysmalcowany :D
byczek
+17 #17 RE: Burmistrz chce nowego pomnikabyczek 2017-10-14 00:56
Cytuję Brudny Harry:
To jest już kompletne odklejenie się od rzeczywistości mieszkańców. Pełen odlot! Aby przypodobać się kilku wyborcom zrobi wszystko! Koniunkturalizm posunięty do absurdu. Na utworzenie klas w nowej podstawówce szkoda ale na studia dla Poszwy, dyplomiki i certyfikaty dziewictwa, pomniki na pomniki i lato z radiem musi być! Przecież wybory tuż tuż!

On nie ma szans w żadnych wyborach więc się już tym aż tak nie przejmuj. Nieudacznictwo i nieróbstwo, zastępcze tematy jeszcze wyborcy to potrafią odróżnić i powiedzieć spadaj gościu, wstydu oszczędź...
mirafiori
+17 #16 RE: Burmistrz chce nowego pomnikamirafiori 2017-10-14 00:53
Cytuję Zygzak McQueen:
Popieram renowację i popieram postawienie nowego. Wszystko zależy od pieniędzy w budżecie. Niekiedy renowacja jest droższa niż postawienie nowego.

Jakiemu kolesiowi to zleci burek? Pewnie temu z wodociągów i jeszcze kasiorkę ładnie przepiora i za to pobiorą. To są te naciągane pomysły na naciąganie pieniędzy do wlasnej kieszeni ;-)
BBB
+18 #15 RE: Burmistrz chce nowego pomnikaBBB 2017-10-14 00:47
Niech on się tym pomnikiem juz tak nie przejmuje, bo za rok kto inny poklony bedzie bił pomnikom, czy pomnikowi i ten jemu następcy w zupełności wystarczy. Amen! ;-)
VERVA
-10 #14 nowy pomnikVERVA 2017-10-13 23:10
Jestem za nowym pomnikiem, te które są obecnie w Wągrowcu to jakiś żart, np. przy ZSP nr 2 na ul. Kościuszki, czy przy Urzędzie Miasta. Zawsze ktoś się znajdzie i powie że są ważniejsze sprawy, natomiast miejsce upamiętniające Wągrowczan i ich bohaterstwo jest dla mnie osobiście bardzo ważne. Inicjatywę popieram w 100 procentach. Choć jak ktoś zauważył Pan Burmistrz mocno przytył w ostatnim okresie.
Nikt
+12 #13 RE: Burmistrz chce nowego pomnikaNikt 2017-10-13 23:08
Cytuję Zygzak McQueen:
Popieram renowację i popieram postawienie nowego. Wszystko zależy od pieniędzy w budżecie. Niekiedy renowacja jest droższa niż postawienie nowego.

Renowacja tzn srodki czyszczące to napewno nie bedzie drogo
k u
+23 #12 RE: Burmistrz chce nowego pomnikak u 2017-10-13 20:52
Na zdjęciu wygląda jak napastowany smalcem
mmmm
+18 #11 mmmmmmmm 2017-10-13 20:47
Zabrakło na utworzenie oddziałów w szkole SP1! Zabrakło dla MKS Nielba Wągrowiec! Zabrakło na powstanie ulic wewnętrznych ....o które ludzie się proszę bo lepiej tam przepłynąć niż przejechać! Zabrakło na stołówki!Ale nie zabrakło na pensje dla Burmistrza! Ale nie zabrakło na dla nowo powstałych klubów sportowych które choć nowe bo zaczynające swoją działalność dostały dotacje większe niż nielba! Ale nie zabrakło na scieżki rowerowe. Wymieniać można bez końca. Panowie oddajcie już tą władzę komukolwiek...będzie lepiej. Acha i nie zabrakło dla radnych którzy decydują jak wydawac pieniądze podatników jednak swoje portfele mają puste co wynika z oświadczeń!!!!
Brudny Harry
+21 #10 RE: Burmistrz chce nowego pomnikaBrudny Harry 2017-10-13 20:39
To jest już kompletne odklejenie się od rzeczywistości mieszkańców. Pełen odlot! Aby przypodobać się kilku wyborcom zrobi wszystko! Koniunkturalizm posunięty do absurdu. Na utworzenie klas w nowej podstawówce szkoda ale na studia dla Poszwy, dyplomiki i certyfikaty dziewictwa, pomniki na pomniki i lato z radiem musi być! Przecież wybory tuż tuż!
...
+9 #9 ...... 2017-10-13 20:01
"Sytuacja finansowa kasy miejskiej zdaniem burmistrza jest dobra, jest lepiej niż za poprzednika, tylko dlaczego w Wągrowcu, właśnie teraz, na wszystko brakuje pieniędzy?"
Konkretnie na co brakuje pieniędzy?
Zygzak McQueen
-9 #8 RE: Burmistrz chce nowego pomnikaZygzak McQueen 2017-10-13 19:57
Popieram renowację i popieram postawienie nowego. Wszystko zależy od pieniędzy w budżecie. Niekiedy renowacja jest droższa niż postawienie nowego.
eeab
+27 #7 RE: Burmistrz chce nowego pomnikaeeab 2017-10-13 19:55
Jestem za postawieniem pomnika ale Krzychowi inmożna go nazwać Pomnik Nieudolności i Nieróbstwa
Waldi
+21 #6 IluminacjaWaldi 2017-10-13 19:42
Wystarczyłoby go ładnie odświeżyć a do tego założyć jakąś fajną iluminację świetlne która w nocy od dawałaby swoimi mieniącymi kolorami Narodowymi czesc.
Mieszkanka
+21 #5 RE: Burmistrz chce nowego pomnikaMieszkanka 2017-10-13 18:38
Przeprowadzić renowację starego pomnika, natomiast resztę funduszy przeznaczyć na pomoce naukowe dla przedszkoli i utworzenie dodatkowych klas w szkole podstawowej nr 1.
oleeg
-5 #4 RE: Burmistrz chce nowego pomnikaoleeg 2017-10-13 18:17
Pobudować nowy, godny czynu .
Ten kawałek kamlota z tablicą to jakiś minimalizm rodem z PRLu.
Tylko projekt nowego żeby był przemyślany.
xD
-25 #3 Oby tak dalej.xD 2017-10-13 18:10
Jak najbardziej na tak, w końcu burmistrz, który coś robi dobrego w tym mieście ;)
sruk
+22 #2 RE: Burmistrz chce nowego pomnikasruk 2017-10-13 17:34
Kaczyńskiego niech postawi :) . Ten burmistrz to jednak .... jest. Ręce opadają. Krzychu ! Ty cieloku. Pomnik wyremontować a nie stawiać inny.Zajmij się w końcu czymś poważnym chłopaku.
Konrad
+38 #1 RE: Burmistrz chce nowego pomnikaKonrad 2017-10-13 17:29
jestem za renowacją starego, historię trzeba pielęgnować, ten obelisk to historia tego miasta

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.