- Opublikowano:
- Wyświetlono: 5868
Konsultacje społeczne dot. budowy ulicy Nad Nielbą
Starosta Tomasz Kranc konsultował z mieszkańcami projekt budowy ulicy Nad Nielbą. Wcześniej projekt przedstawił burmistrzowi, ale ten wniósł swoje uwagi.
Konsultacje odbyły się auli ZSP nr 1 w Wągrowcu. Spotkanie rozpoczął starosta Tomasz Kranc, który przybliżył tematykę spotkania, a zaraz po nim głos zabrał wicestarosta Michał Piechocki. Przedstawił on całą procedurę techniczną związaną z budową drogi oraz możliwe rozwiązania i formy współpracy przy budowie ulicy.
Kolejnym etapem konsultacji była prezentacja projektanta Mariusza Tomczaka, który szczegółowo omówił projekt techniczny budowy ulicy Nad Nielbą.
Kilka dni wcześniej projekt przedstawiono burmistrzowi Krzysztofowi Poszwie, jednak ten do projektu wniósł swoje uwagi, które dotyczą m.in. zniesienia progów zwalniających oraz dopuszczenia prędkości 40 km/h.
W trakcie dyskusji mieszkańcy ulicy Nad Nielbą krytycznie odnieśli się do uwag burmistrza. Mieszkańcy zwrócili uwagę, że rozwiązania zaproponowane przez Burmistrza spowodują wzrost natężenia ruchu, a droga, zamiast pozostać w charakterze drogi osiedlowej wpisującej się w idee bezpieczeństwa i uspokojenia ruchu na tym osiedlu, stanie się drogą zbiorczą wykorzystywaną przez wielu mieszkańców miasta, czego wyraźnie nie chcą.
Ostatecznie sformowano wnioski dotyczące organizacji ruchu. Pierwszy wniosek to zainstalowanie dwóch progów zwalniających na prostym odcinku drogi przy zabudowie jednorodzinnej oraz wielorodzinnej. Drugi wniosek zakłada wprowadzenia ograniczenia prędkości na całej ulicy do 30 km/h, a nie jak zaproponował burmistrz do 40 km/h. Mieszkańcy nie chcą ruchu pod swoimi oknami, Nad Nielbą ma pozostać ulicą lokalną a nie zbiorczą.
Teraz wnioski mieszkańców zostaną przedstawione burmistrzowi, ponieważ burmistrz ani żaden przedstawicieli Urzędu Miejskiego nie uczestniczył w spotkaniu.
Jak zapowiedział starosta Tomasz Kranc realizacja tego zadania planowana jest na rok 2018 lub 2019, ponieważ ostateczny termin uwarunkowany jest od przebiegu innych inwestycji, które realizuje powiat. Warto tutaj dodać, że ulica Nad Nielbą jest drogą powiatową i to właśnie z budżetu powiatu będzie finansowana budowa.
A jakie jest Wasze zdanie. Czy uważacie, że ulica Nad Nielbą powinna być lokalną z progami i ograniczeniem prędkości czy może ma to być ulica zbiorcza, wykorzystywana przez wszystkich mieszkańców?
Komentarze
Najlepiej ogrodzić wjazd, postawić rogatki i droga będzie tylko do użytku dla prestiżowego osiedla?
Dostaniesz kilka mandacików to szybko ochłoniesz!!!
Drogą tą porusza się też wielu działkowców na rowerach, też chcą poruszać się bezpieczeństwa a nie uciekać na pobocze....
Tylko i wyłącznie droga osiedla!!
Jak ktoś się przeprowadza z obszaru, gdzie jeden samochód na pół godziny jedzie drogą asfaltową, to przeprowadzka do gęsto zabudowanego obszaru może być nieprzyjemna... Taki urok miasta - dużo samochodów (bo każdy musi mieć, i najlepiej po jednym samochodzie na członka rodziny), hałas, tłok i korki.
Nie muszą ale chcą mieszkańcy. Tak samo o ograniczenie ruchu mogą się starać mieszkańcy wymienionych przez ciebie ulic. Tylko trzeba chcieć.
Po drugie ronda akurat poprawiają płynność ruchu. Nawet nie chce myśleć co by było gdyby zamiast rond zainstalowano światła na skrzyżowaniu takiej Kościuszki i Reja
A to jakieś wyjątkowe osiedle, że muszą być progi na jezdni? Na Lipowej, Libelta i Jeżyka progów nie ma a jeżdżą jak opętani! Widać nad Nielbą to prestiżowa ulica i tam progi muszą być?
Oczywiście progi i prędkość do 30 obowiązkowa. Uwagi przedstawicieli urzędu miasta są beznadziejne. Nie mieli się czego przyczepić, więc wymyślili bzdury. Nikt nie chce pod oknami swojego domu ulicy z dużym natężeniem ruchu.
progi i prędkość do 30 jest obowiązkowa..
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.