- Opublikowano:
- Wyświetlono: 9481
Rowerowy dyktat i terror w Wągrowcu
W dniu 28.04.2016 odbędzie się sesja Rady Miejskiej, a na niej będą chcieli wprowadzić plan rowerowego dyktatu i terroru. To wszystko za sprawą projektu uchwały wprowadzającej plan rozwoju publicznego transportu zbiorowego.
W planie tym skupiono się głównie na "wyciszaniu ruchu w śródmieściu" i wprowadzaniu "strefy ruchu uspokojonego. Polegać to ma na uprzywilejowaniu rowerów nad samochody poprzez budowanie ścieżek rowerowych kosztem parkowania. W planie tym znajdziemy kilka kwiatów, m.in. w analizie SWOT możemy jako zagrożenia znaleźć "niechęć do korzystania z rowerów jako alternatywnego środka transportu", w tym miejscu trzeba by spytać każdego radnego, który będzie głosował za wprowadzeniem tego planu, ile razy na sesję przyjechał rowerem i jak jeździ na zakupy i do pracy, i po głosowaniu na pewno takie pytania roześlemy do radnych. Jako słabe strony wymienia się (uwaga!) "stare samochody", bo nasi mieszkańcy lubią jeździć starymi i to dlatego jeżdżą 15 letnimi autami, a nie dlatego, że Państwo zabiera im ponad 50% wypłaty.
W zamian za zlikwidowanie parkowania po jednej stronie ul. Kościuszki są obiecane parkingi przy Wachowiaka i Średniej, które pewnie z biedą spełnią potrzeby nowo powstających bloków w tym rejonie. Ma również powstać parking przy stadionie na ul. Kościuszki i zgodnie z intencjami autorów planu z niego kierowcy będą dojeżdżać autobusem do centrum. Tak, bo u nas jak np. w Poznaniu autobusy odjeżdżają co 5 min.
W ramach ekologi miasto do 2018 roku chce zakupić 1 autobus spełniający normy EURO6 i dwa hybrydowe. W Planie nigdzie nie ma analizy, jak takie zmiany wpłyną na działalność gospodarczą w mieście! Każdy martwi się czystym powietrzem i spokojem a nikt nie martwi się miejscami pracy! Po co nam czyste powietrze jak nasi mieszkańcy będą tu spędzać jedynie noc, bo pracować i robić zakupy będą w Poznaniu? Tutaj można zacytować klasyka z PO "Sorry, taki mamy klimat" i u nas nie da się używać roweru jak alternatywy dla samochodu, można używać go jako hobby i w tym kierunku trzeba rozwijać infrastrukturę rowerową!
Będzie również głosowana zmiana wieloletniego planu finansowego. Z niej dowiadujemy się, że budowa drogi łączącej ul. Średnią z Przemysłową zostaję przełożona na rok 2018. Zostają też uwolnione środki w kwocie 685 tyś. złotych pochodzące z obligacji/kredytów z roku 2015. Środki te zostaną głównie przeznaczone na stypendia i wykup nieruchomości pod drogi.
I na koniec Uchwała o uruchomieniu kąpieliska miejskiego od 25 czerwca. Mam nadzieję, że dam radę być obecnym na sesji i złożę sprawozdanie, którzy radni porzucają samochody na rzecz rowerów.
Marcin Dębski
Komentarze
Na Rogozińskiej nie ma drzew ani słupów na sciezce, ścieżka nie jest stara, ani zaniedbana a rowerzyści i tak plączą się pod .kołami. Szczególnie ci udający "kolarzy".
- Co pan tam wiezie?
- Piasek.
- Proszę przejść na bok, zaraz to sprawdzimy.
Celnik sprawdza zawartość worka i okazuje się, że rzeczywiście w środku jest tylko piasek. Sytuacja powtarza się kilka razy dziennie i za każdym razem zawartość worka jest identyczna. Pewnego razu celnik nie wytrzymuje i mówi:
- Ja pana znam. Wiem, że pan coś przemyca. Nie wiem tylko, co to jest. Daruję panu wszytko, tylko niech pan powie, co pan przemyca.
- Rowery - odpowiada recydywista.
Jeszcze tylko wszystkie parkingi płatne zrobić, a pieniądze z nich inwestować w dalszy rozwój miasta. Tak trzymać i powodzenia!
AA teraz zezwalam na hate ;)
Radziłbym przeczytać dokładnie ten projekt i ze zrozumieniem.
"... W planie tym znajdziemy kilka kwiatów...."
"... bo nasi mieszkańcy lubią jeździć starymi i to dlatego jeżdżą 15 letnimi autami, ..."
"... które pewnie z biedą spełnią potrzeby..."
Więcej wyliczać chyba nie trzeba.
Chyba, że nie jest to artykuł a essej wtedy powiedzmy że jest ok...
Cytat: Panie Redaktorze, trzeba podszlifować trochę warsztat
Autobusy jeżdżą co 5 min, czasem nawet częściej, w zależności od trasy. Potrzeba troszkę logiki, nie chodzi tutaj o daną linię, bo ta de facto jeździ co 12 min, w niedzielę co 20 lub 30. Trzeba wziąć pod uwagę, że na danej trasie jeździ kilka autobusów różnych linii, i w jedno miejsce można dojechać różnymi autobusami, bo jeżdżą tymi samymi trasami, odbijając potem w inne miejsca.
Tak się składa, że na większości ścieżek rowerowych rosną drzewa, stoją słupy i są one tak samo dziurawe i koslawe jak stan jezdni. Tylko że rower szybciej idzie uszkodzić niż auto. O tym nikt nie mysli z kierowców przecież nie jeżdżą rowerami tylko samochodami
Teraz za pieniądze z UE zablokuje centrum, bo niby dla rowerów. Wągrowieccy handlowcy poniosą straty. A ci z obwodnicy przejmą klientów. Taką pomoc mamy z uni. Trzeba o tym powiadomić PiS i niech nas uratuje.
Z Wągrowca nie da się zrobić kurortu!!!
Takim zmianą mówimy stanowcze NIE !!!!!!!!!
Tak przy okazji obiektywizmu: te SWOTy nie wiem, kto Panu Panie Burmistrzu pisał, ale ja bym za to nie dał "złamanego szeląga". Totalna porażka w obydwu uchwałach.
Ale dla mnie ciekawsze jest stwierdzenie w uzasadnieniu uchwały dotyczącej pomocy celowej dla szpitala. Że przypomnę, ustawa o samorządzie gminnym, obliguje Pana i radnych do uczestniczenie w ramach zadań własnych (art.7) w zapewnieniu mieszkańcom ochrony zdrowia. Dziwię się, że ciężar szpitala na swoich barkach dźwiga tylko Pan starosta(może to brak ....)W kosztach tej instytucji powinni uczestniczyć solidarnie: gmina wiejska, miejska i starostwo.
Szczyt dziennikarstwa. Te dogryzania polityczno poglądowe i PRZEDE WSZYSTKIM BEZSTRONNOŚĆ, I OBIEKTYWIZM DZIENNIKARSKI
Dzwoniarski to nawet dzień dobry nie umie powiedzieć sąsiadom, taki ważny nauczyciel haha.
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.