- Opublikowano:
- Wyświetlono: 3388
"Pracownica banku" okazała się oszustką
Oszuści szukają kolejnych metod, aby dobrać się do naszych pieniędzy. Teraz dzwonią z departamentu bezpieczeństwa banków, bądźcie czujni.
- Na telefon mieszkanki Margonina zadzwoniła kobieta, informując, że jest z departamentu bezpieczeństwa jednego z banków, zapytała, czy rozmawia z panią (tu podała jej prawdziwe imię i nazwisko), a następnie pod pozorem uwierzytelnienia danych poprosiła o podanie nazwiska rodowego matki. Po ich podaniu rzekoma pracownica banku oświadczyła, że wszystko się zgadza i zapytała, czy kobieta brała w ostatnim czasie kredyt w określonej kwocie. Kiedy ta powiedziała, że nie, ale ma wspólne kontro z mężem, więc go zapyta i oddzwoni, rozmówczyni odradziła oddzwanianie na infolinię, bo zajmie to dużo czasu i zaproponowała, że to ona za kilka minut ponownie się z nią skontaktuje. W kolejnej rozmowie poinformowała, że skoro nikt nie składał wniosku o kredyt, to prawdopodobnie ktoś chce wyłudzić od nich pieniądze, w związku z czym musi zadać kilka pytań. Następnie poinformowała, że przełącza rozmowę (do działu technicznego), a w telefonie odezwał się męski głos, który polecił zainstalowanie na telefonie wskazanej aplikacji — poinformowała asp. Karolina Smardz-Dymek, oficer prasowy KPP w Chodzieży.
W trakcie rozmowy do domu wrócił mąż kobiety, który sprawdził aplikację, telefon dzwoniącego oraz sam dział w banku. Szybko okazało się, że to oszustwo.
Policja apeluje o rozwagę i ostrożność podczas wykonywania jakichkolwiek operacji w sieci lub za pośrednictwem telefonów komórkowych. Oszuści co chwilę modyfikują sposób działania, by nas oszukać, dostać się do naszych oszczędności. Nie wchodźmy na żadne proponowane nam przez telefon aplikacje, linki, strony, których nie znamy.
Redakcja Portalu WRC nie odpowiada za publikowane treści w module komentarze.
Przed dodaniem wpisu zapoznaj się z REGULAMINEM!