- Opublikowano:
- Wyświetlono: 8954
Linki na trasie Poznań-Gołańcz
Liczba pasażerów podróżujących koleją na linii Poznań-Gołańcz wzrosła o 50 procent. Władze województwa Wielkopolskiego planują dzierżawę z opcja wykupu czterech dodatkowych zespołów spalinowych.
Jak podał Tomasz Sweklej, prezes Torpolu, przewozy na linii z Poznania do Gołańczy wzrosły z 2,2 tys. osób dziennie przed zamknięciem związanym z remontem (dane z 2011 r.) do 3,6 tys. osób obecnie (według stanu na czerwiec). Wzrost liczby podróżnych zmusza władze województwa Wielkopolskiego do zakupu kolejnych zespołów spalinowych.
Drugą przesłanką do zakupu jest fakt, że w ciągu najbliższych dwóch lat pociągi spalinowe KW będą musiały przejść naprawy okresowe, które mogą potrwać nawet trzy miesiące.
- Musimy w końcu zapewnić sobie rezerwę, szczególnie na okoliczność zderzeń na przejazdach kolejowych, których odnotowujemy bardzo dużo, bo aż 1,85 rocznie na pojazd - tłumaczy Włodzimierz Wilkanowicz, prezes Kolei Wielkopolskich.
Przetarg na dzierżawę czterech spalinowych zespołów trakcyjnych z opcją wykupu Koleje Wielkopolskie ogłosiły w październiku. Najkorzystniejsza ofertę złożyła firma PESA Rental sp. z o.o. Bydgoski producent zaproponował pociągi Link.
Rodzina Link to trzecia generacja spalinowych pojazdów pasażerskich w ofercie Pesy Bydgoszcz. Pierwszy link powstał w 2012.
Należy wspomnieć, że odcinek z Poznania do Gołańczy jest fragmentem linii kolejowej łączącej Poznań z Bydgoszczą przez Wągrowiec. Ruch pasażerski na odcinku pomiędzy Gołańczą i Bydgoszczą zawieszono w 2004 r. Niedaleko za Gołańczą (patrząc w stronę Bydgoszczy) znajduje się granica woj. wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego.
Piotr Całbecki, marszałek woj. kujawsko-pomorskiego, powiedział, że jeśli władze województwa będą w obrębie unijnej perspektywy 2014-20 podejmować decyzje o modernizacji i reaktywacji przewozów pasażerskich na którejś z linii kolejowych, to pierwsza w kolejności będzie w tym względzie właśnie linia do granicy z woj. wielkopolskim i dalej do Gołańczy.
Komentarze
Poznań -Konin to jeżdżą Elfy (EN76)
Chojnice - Krzyż na pewno nie Linki
Linki kursują w Zachodniopomorskim na trasach:
Kołobrzeg-Szczecin i Piła - Wałcz -Szczecin
W Lubuskim:
Zielona Góra - Zbąszynek - Gorzów i Kostrzyn - Krzyż
A ten na zdjęciu powyżej jest przeznaczony dla Kolei Czeskich.
Już Ci mówię, trasa Poznań - Konin, Chojnice - Krzyż.
Będą dwu członowe. Wyprodukowała je PESA do Niemiec, ale nie przeszły odbioru końcowego (świadectwo dopuszczenia EBA na terenie Niemiec).
A jesteś pewien, że jeżdżą? Bo z tego co ja wiem to więcej stoją (awarie) jak jeżdżą?
W Zachodniopomorskim i Lubuskim.
I jak słyszę zasługa tego lub tamtego, to się rzygać chcę. Niech to będzie nawet zasługa Bolka i Lolka ale by to szybciej do przodu szło.
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.