• Bank
  • Opublikowano:
  • Wyświetlono: 3000

Zarzuty dla 41-latka za nawoływanie do przemocy

Prokuratura zarzuca podejrzanemu 41-letniemu Cezaremu O. nawoływanie do stosowania przemocy.

Prokuratura Okręgowa w Poznaniu nadzoruje śledztwo przeciwko 41-letniemu Cezaremu O. który po zabójstwie Prezydenta Miasta Gdańska Pawła Adamowicza zamieścił na portalu internetowym Facebook komentarz nawołujący do popełnienia podobnego czynu w stosunku do Prezydenta Miasta Poznania Jacka Jaśkowiaka i Prezydenta Miasta Wrocławia Jacka Sutryka.

- Podejrzany został zatrzymany przez funkcjonariuszy Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu w dniu 14 stycznia 2019 r. Podczas zatrzymania przeprowadzono również przeszukanie jego miejsca zamieszkania i zabezpieczono komputer, laptopy i telefony komórkowe. W toku wykonanych czynności ustalono, iż zamieścił on wcześniej na portalu społecznościowym symbol swastyki — poinformował rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Poznaniu.

Cezary O. dzisiaj usłyszał zarzut publicznego nawoływania do stosowania przemocy wobec Prezydenta Miasta Poznania Jacka Jaśkowiaka i Prezydenta Miasta Wrocławia Jacka Sutryka z uwagi na ich przynależność polityczną, jak również publicznego propagowania faszystowskiego ustroju państwa.

- Podejrzany przyznał się do zamieszczenia zarówno wpisu, jak i faszystowskiego symbolu na portalu Facebook, jednakże zaprzeczył, by jego zamiarem było zachęcenie kogokolwiek do zamachu na życie lub zdrowie pokrzywdzonych. Stwierdził, że nie zdawał sobie sprawy z konsekwencji ze swego czynu — dodaje rzecznik Prokuratury Okręgowej w Poznaniu.

W stosunku do podejrzanego zastosowano środki zapobiegawcze w postaci dozoru policji, zakazu zbliżania się i kontaktowania z pokrzywdzonymi, zakazu opuszczania kraju oraz poręczenie majątkowe w kwocie 5.000 zł. Za zarzucane mu przestępstwa grozi do 5 lat pozbawienia wolności.

Komentarze   

obiektywny
+1 #11 RE: Zarzuty dla 41-latka za nawoływanie do przemocyobiektywny 2019-01-18 17:51
Ten Adamowicz to znowu taki święty nie był jak go teraz malują:

http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018-11-06/sad-prezydent-gdanska-ponizyl-i-naruszyl-nietykalnosc-cielesna-dzialacza-mw-postepowanie-umorzono/
HASSAN
+5 #10 RE: Zarzuty dla 41-latka za nawoływanie do przemocyHASSAN 2019-01-18 15:20
Cytuję stop:
Cytuję vxv28:
A co to ma wspólnego z Wągrowcem czy powiatem? Rozumiem gdyby u nas kogoś takiego zatrzymano. A z pewnością ktoś kto nawołuje do przemocy by się znalazł.

hehe tu chodzi o zastraszanie społeczeństwa!
Na marginesie tego. Polacy. Olejmy ten cyrk. Nie dajcie się przeciągać politykom.
Można pokojowo to załatwić w wyborach.
Ale przemocą i tak rozwalają ludzi. Nawet ustawa 1066 moze pomoc obcym w ingerencje spraw polskich.
Ustawa acta2 tez swoje za chwile zrobi.
Wiec w wyborach mozna wywalic wszystkich zwiazanych z partiami, ale jak widze to co tutaj dzieje sie na forum, Polacy nie dorosli do tego, by sie wzniesc ponad klotnie i odstawic od koryta podzegaczy od prawa do lewa (podkreslam od prawa do lewa). Zadnych glosow na ludzi, ktorzy kiedykolwiek byli w partiach, nawet gdy nagle stali sie niezalezni. hehe ile wtedy nagle byloby kandydatow niezaleznych. Sami widzicie to po Wągrowcu. Jak sie nagle stali niezalezni i wygrali wybory. Ludzie to tylko mydlenie oczu, a dajecie sie wodzic za nos.


Masz 100% racji.

"Chcecie zniszczyć Polaków? Dajcie im demokrację a sami się pozabijają."
Otto von Bismarck
stop
0 #9 ZASTRASZANIEstop 2019-01-18 10:24
Cytuję vxv28:
A co to ma wspólnego z Wągrowcem czy powiatem? Rozumiem gdyby u nas kogoś takiego zatrzymano. A z pewnością ktoś kto nawołuje do przemocy by się znalazł.

hehe tu chodzi o zastraszanie społeczeństwa!
Na marginesie tego. Polacy. Olejmy ten cyrk. Nie dajcie się przeciągać politykom.
Można pokojowo to załatwić w wyborach.
Ale przemocą i tak rozwalają ludzi. Nawet ustawa 1066 moze pomoc obcym w ingerencje spraw polskich.
Ustawa acta2 tez swoje za chwile zrobi.
Wiec w wyborach mozna wywalic wszystkich zwiazanych z partiami, ale jak widze to co tutaj dzieje sie na forum, Polacy nie dorosli do tego, by sie wzniesc ponad klotnie i odstawic od koryta podzegaczy od prawa do lewa (podkreslam od prawa do lewa). Zadnych glosow na ludzi, ktorzy kiedykolwiek byli w partiach, nawet gdy nagle stali sie niezalezni. hehe ile wtedy nagle byloby kandydatow niezaleznych. Sami widzicie to po Wągrowcu. Jak sie nagle stali niezalezni i wygrali wybory. Ludzie to tylko mydlenie oczu, a dajecie sie wodzic za nos.
Janowy
+1 #8 RE: Zarzuty dla 41-latka za nawoływanie do przemocyJanowy 2019-01-18 07:41
Cytuję Sebastian M:
No proszę, najbardziej zainteresowani hejterzy już zdążyli pierdnąć pod artykułem. Grzecznie hejterki bo będziecie następni z resztą, zamierzam przejrzeć wasze "wynurzenia" pod innymi artykułami z przeszłości, a że atmosferę mamy sprzyjającą to Policja nie powinna odmówić pomocy w zatrzymaniu elementu antypolskiego.

Kochany Sebo - raczej prózny twoj wysiłek - same fakty, bez wyzwisk, pomówień itd. Ale proponuje na forum Gazety Wyborczej czy Onetu sie udac pod artykułami o Kaczynskich, Dudzie ... bedziesz zachwycony a roboty edziesz mial po łokcie, jak to sie mówi. Wypowiedzi Palikota proponuje tez przeanalizowac - sama słodycz ...A tutaj specjalnie dla ciebie gotowiec - czytaj:
https://www.kontrowersje.net/jurek_owsiak_pospolity_bandzior_i_wychowawca_bandzior_w_namaszczony_na_ofiar_hejtu
Zerg
+2 #7 RE: Zarzuty dla 41-latka za nawoływanie do przemocyZerg 2019-01-17 23:36
Cytuję Sebastian M:
No proszę, najbardziej zainteresowani hejterzy już zdążyli pierdnąć pod artykułem. Grzecznie hejterki bo będziecie następni z resztą, zamierzam przejrzeć wasze "wynurzenia" pod innymi artykułami z przeszłości, a że atmosferę mamy sprzyjającą to Policja nie powinna odmówić pomocy w zatrzymaniu elementu antypolskiego.


Seba, czy to prawda że przepracowałeś w życiu 2,5 dnia z czego prawie jedną dobę w młynie na taśmie, po czym chciałeś inspekcję pracy wzywać bo za ciężko?

zamilcz, najzwyczajniej w życiu zamilcz.
kolo
+2 #6 RE: Zarzuty dla 41-latka za nawoływanie do przemocykolo 2019-01-17 22:53
Sebastian M Ty to możesz mnie pocałować w d
Sebastian M
-9 #5 RE: Zarzuty dla 41-latka za nawoływanie do przemocySebastian M 2019-01-17 21:56
No proszę, najbardziej zainteresowani hejterzy już zdążyli pierdnąć pod artykułem. Grzecznie hejterki bo będziecie następni z resztą, zamierzam przejrzeć wasze "wynurzenia" pod innymi artykułami z przeszłości, a że atmosferę mamy sprzyjającą to Policja nie powinna odmówić pomocy w zatrzymaniu elementu antypolskiego.
kolo
+11 #4 RE: Zarzuty dla 41-latka za nawoływanie do przemocykolo 2019-01-17 21:38
Te brednie Jaśkowiaka faktycznie nawołują do nienawiści Szczucie jednych na drugich
Janowy
+5 #3 RE: Zarzuty dla 41-latka za nawoływanie do przemocyJanowy 2019-01-17 21:19
Hmmm... tutaj o Jaskowiaku wystep zagraniczny tym razem:"...Nie po raz pierwszy Jacek Jaśkowiak zdecydowanie krytykuje polski rząd, tym razem robi to jednak przy okazji komentowania tragicznej śmierci prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza. Adamowicz zmarł wczoraj po południu, pomimo wysiłków lekarzy, którzy przez wiele godzin próbowali utrzymać go przy życiu.
Jeszcze tego samego dnia, prezydent Poznania udzielił wywiadu włoskiemu dziennikowi "La Repubblica". W rozmowie z dziennikarzami Jaśkowiak tłumaczył, że jego zdaniem do zabójstwa Adamowicza „przyczyniła się atmosfera roztaczana od wyborów parlamentarnych 2015 roku”.
Prezydent Poznania nie ograniczył się jednak do ogólnych uwag, ale konkretnie wyznaczył winnych (jego zdaniem) zbrodni w Gdańsku. „Uruchomiono pokłady nienawiści, zbudzono demony nacjonalizmu, straszono uchodźcami. To wszystko cynicznie wykorzystano do wygrania wyborów” – opowiadał Jaśkowiak dziennikarzom "La Repubblica". Dalej polityk krytykował również media publiczne oraz stwierdził, że „Paweł Adamowicz i Jacek Karnowski (prezydent Sopotu - red) padli ofiarą goebbelsowskich wręcz metod propagandy”.
Jaśkowiak stwierdził też w wywiadzie, że za to wszystko i za doprowadzenie do zabójstwa Pawła Adamowicza odpowiada Jarosław Kaczyński..."
Kiedys publicznie o Kaczyńskim:"... Ja bym wolał, żeby ministrami były osoby o odpowiednich kwalifikacjach, a nie te, które nigdzie nie potrafią sobie poradzić, w związku z czym tkwią w polityce, jak Kaczyński..."
Jaskowiak na obnizke pensji o 20%:"...Jaśkowi ak o obniżkach pensji dla samorządowców: Nie wiem ile osób, które funkcjonuje w biznesie będzie gotowe do tego, żeby pracować za pieniądze na poziomie średniej krajowej...."
Jesttego jeszcze więcej. Gdy to sie zsumuje to student I roku psychiatri moze stwierdzic, ze Jaskowiak jest juz chory z nienawisci do PIS. Tutaj, mprzy tym stanie chorobowym, trzeba uwazac, zeby on czasami nie zbliżył się do Kaczyńskiego z nozem...
vxv28
+6 #2 RE: Zarzuty dla 41-latka za nawoływanie do przemocyvxv28 2019-01-17 20:59
A co to ma wspólnego z Wągrowcem czy powiatem? Rozumiem gdyby u nas kogoś takiego zatrzymano. A z pewnością ktoś kto nawołuje do przemocy by się znalazł.
kolo
+10 #1 RE: Zarzuty dla 41-latka za nawoływanie do przemocykolo 2019-01-17 20:42
Zobaczcie jakątera mamy szybką policje i sądy Ale jak matka zabójcy zgłaszała im że jej syn coś kombinuje to mieli to w du.... Chyba że w tym czsie byli na L4

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Odwiedza nas 74 tys. Internautów miesięcznie, generując 900 tys. odsłon
  • Mamy najwięcej fanów spośród wągrowieckich redakcji
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2019 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.