• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 19899

Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocy

Bolał ją brzuch udała się do szpitala w Wągrowcu, niestety lekarze odesłali ją do domu. Lidia Walkowiak zmarła, bo pomoc przyszła za późno.

Zaczęło się od bólu brzucha a skończyło śmiercią. Poznańska Prokuratura bada sprawę 42-letniej pacjentki, którą lekarze mimo silnego bólu brzucha kilkakrotnie odsyłali do domu. Gdy okazało się, że kobieta ma skręt jelit na pomoc było już za późno.

- Dokąd ja mam pójść, bo chyba nie do szpitala, któremu zaufałam i zabili mi matkę - to głos zrozpaczonej córki.

Lidia Walkowiak z Mściszewa pod Poznaniem miała 42 lat. W piątek silnie bolał ją brzuch, we wtorek zmarła. Najpierw trafiła do szpitala w Wągrowcu, ale lekarze po konsultacji odesłali ją do domu.

- Na naszym etapie nie ma nic do zarzucenia - tłumaczy Mariusz Manikowski, koordynator Oddziału Ratunkowego w Wągrowcu.

W niedzielę pani Lidia trafiła do szpitala w Poznaniu i znowu ją odesłano. W poniedziałek kolejny raz szpital, 6 godzin w bólach czekała na operację.

- Mamie z sondy leciała cały czas krew z żołądka, to było koło litra, informowaliśmy o tym pielęgniarki, lekarza, ale nikt się tym nie zainteresował. Lekarz przyszedł nadusił ją na brzuch i powiedział, że tak widocznie musi być - mówi z żalem Sylwia Walkowiak, córka zmarłej.

Operację przeprowadzono, niestety za późno. Czy w tym przypadku zawinili lekarze? Sprawę wyjaśnia poznańska prokuratura.

Materiał TVP 1, który ukazał się w dzisiejszych Wiadomościach

 

 

Komentarze   

Nacz .Pielęgniarka
+1 #77 sprostowanieNacz .Pielęgniarka 2013-10-28 10:45
Odwołując się do komentarza chcę sprostować ,że nigdy do tej pory nie było i nadal nie jest tak, aby jedna pielęgniarka przypadała na 40 chorych.

Naczelna Pielęgniarka

Ty się pielęgniarek nie czepiaj, bo gdyby nie one i ich wysiłek byłoby jeszcze gorzej. Miałem to nieszczęście leżeć w szpitalu i i powiem jedno: jak Boga kocham, za żadne pieniądze nie chciałbym pracować jako pielęgniarka. Do tego zawodu trzeba się urodzić, bo nie dość że wykonują arcy niewdzięczną pracę, za psie pieniądze, to jeszcze każdy, wręcz czuje się w obowiązku nimi pomiatać, a niejednokrotnie ich wykształcenie nie ustępuje lekarskiemu. 30-40 chorych przypada na jedną pielęgniarkę. Te dziewczyny po dwóch godzinach pracy są tak umęczone,że z nich cieknie, a wiem jacy wredni i upierdliwi potrafią być pacjenci i ich rodziny. Co chwilę siostro, jak nie z mojej sali, to obok ! Szlag mnie jasny trafiał, a one biegały z przysłowiowym jęzorem po pas. Byłem świadkiem, jak przyszła wypindaczona paniusia i myslicie,że podała ojcu kubek z napojem? Nic z tych rzeczy, zaraz wołała pielęgniarkę i buźką pełną pretensji. Na moją uwagę, że może by ogoliła ojca to myslałem że mnie rozniesie z tej wściekłości. To pielęgniarki nas myją, pielęgnują, dbają o nas gdy my jesteśmy bezsilni. Dbajmy też o nie.
Sierżant
-2 #76 Lekarze na brukSierżant 2013-10-17 22:37
Cytuję final cut:
Wbijcie sobie do łepetyn, że za wszystko, co się dzieje albo nie dzieje w mieście odpowiada burmistrz, a w powiecie starosta. Starosta ma nadzór nad placówką jaką jest szpital i to on odpowiada za jej zarząd. To nie prawda że nie ma lekarzy. Są, tylko stara mafia już tak się tu urządziła, tak się przyssała, że nie odpuści i nie dopuści do tego by im ktoś zmącił błogi spokój. Czy wiecie,że lekarze zarabiają tu więcej jak np. w Bydgoszczy? Weźcie spójrzcie na ich całkowicie nieracjonalny system pracy. Nawet za zejście piętro niżej mają płacone. Normalnie jak w Grecji. O tych chorych i mafijnych układach już jest głośno w całym powiecie i nie tylko, a starosta co? NIC !!! Gnije w totalnym somozadowoleniu i nie zrobi nic żeby naprawić sytuację. Ja jak czegoś nie wiem to się pytam lepszych od siebie. Lekarz z prawdziwego zdarzenia wypytałby dokładnie pacjentkę, wziął na obserwację, przeprowadził konsultację z innymi lekarzami, a nie jak w wojsku, pyralgina i do domu. Żeby przykładać plasterki nie potrzeba szkół, a żeby dobrze bandażować wystarczy krótkie przeszkolenie. Nie spodziewajcie się, że będzie lepiej. Nie będzie dopóki jest ten zarząd który jest. Wychodzi na to,że prawdziwi lekarze są tylko w filmie o Leśnej Górze i pozostanie nam ich tylko oglądać na ekranie telewizora.
Gdyby Ciebie słuchać, to wszystkich lekarzy należy wywalić na bruk a my na leczenie do Leśnej Góry lub po bandaże do aptek. Człowieku zastanów się co piszesz, Taka jest dzisiaj służba zdrowia w Polsce i za to odpowiada rząd.
barthez
+1 #75 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocybarthez 2013-10-16 16:22
Było sobie dwóch pacjentów. Obydwoje mieli stwierdzoną tą samą chorobę. Poddano ich operacji, wycięto im te same części ciała i......jeden zmarł, drugi przeżył. Wniosek? W wągrowieckim szpitalu masz szansę dokładnie 50/50. Jak się uda to żyjesz, jak nie...trudno. W każdym bądź razie, gdy wiesz że czeka cię w nim wizyta na wszelki wypadek sporządź testament.
,,,,,
-3 #74 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocy,,,,, 2013-10-13 19:56
Cytuję ekonomfan:
Co się dziwimy. Sytuacja w całej służbie zdrowia jest jedną wielką patologią. Rozwiązanie tego jest bardzo proste i skuteczne. Otóż w całej normalnej gospodarce jest jedna zasada. Usługa wykonana, usługa zapłacona. Teraz jest tak, że jak idziecie do lekarza to wyciągacie pieniądze z przyznanej mu puli środków. Siłą rzeczy jesteście niepożądanymi gośćmi. Wystarczy całą sytuację odwrócić., że lekarz, czy szpital ma zapłacone dopiero wtedy gdy wykona usługę. Wtedy sami co jakiś czas by dzwonili, z prośbą o zgłoszenie się na badania. Oczywiście w takim systemie albo jesteś dobry i świadczysz usługi na najwyższym poziomie, albo giniesz. Prościej się już nie da. Tak w założeniu miały funkcjonować kasy chorych i już wszystko było na dobrej drodze, ale kumple z SLD nie mieli stołków dla kolesi i kontroli nad kasą, więc trzeba było system rozpier...dzielić.


Ty chyba nie wiesz na czym polega kontraktowanie, a nazywasz się EKONOMFAN??????
.....
+7 #73 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocy..... 2013-10-13 19:47
Cytuję MalaMi:P:
W każdym szpitalu w Polsce zdażają się rzeczy złe. Myślicie, że w Obornikach, Chodzieży czy Gnieźnie jest lepiej? W Obornikach nawet gorzej! Ginekologię i chirurgię omijam z daleka! Ale dlaczego o tych szpitalach nie ma tak złych opini? A z prostej przyczyny - nie mają tak durnych mediów jak my! Starają się chociaż sprawdzić informacje. No i historie opowiadane przez pacjentów... Ludzie opanujcie się! Życie to nie telewizja, to nie zawsze zadowolona i znająca się na wszystkim doktor Nowicka z TVN! Baba pisze do gazety, że jej łożysko w windzie wypadło a dzieciak jak siedziała na wózku na podłogę :/ czy wy kiedykolwiek uczyliście się biologii, żeby wierzyć w takie bzdury?! Gdyby jej łożysko i dzieciak wypadło, dzieciak byłby martwy. No ale Wągrowiec - tu wszyscy są jednocześnie lekarzami, pielęgniarkami, RATOWNIKAMI MEDYCZNYMI (nie ma sanitariuszy, wypadało by się nauczyć), do tego policjantami, prawnikami, nauczycielami - generalnie wszystko wiecie najlepiej. A gówno wiecie, dobrze tylko wychodzą samobójstwa. Może to i dobrze - zawsze kilku idiotów mniej a tu jest wielka wylęgarnia idiotów.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia :)
Ps. Też jestem z Wrc i mieszkam tu od urodzenia.


GRATULUJĘ WYPOWIEDZI
CHYBA CZYTASZ W MOICH MYSLACH MAŁA MI
PACJENTKA
-1 #72 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocyPACJENTKA 2013-10-13 19:43
Cytuję ja:
nie raz leżałam w tym szpitalu to co tam się dzieje to jest MASAKRA ostatni raz tam pojechałam i jak usłyszałam tu cytat " TAK PANIĄ BOLI ŻE W ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA MUSIAŁ PANI SIĘ POŁOŻYĆ DO SZPITALA " za co oni biorą pieniądze i tylko ciągle słyszymy dużo pracujemy nie ma lekarzy mało zarabiamy i grożą nam protestami


SKORO TAKA MASAKRA TO PO CO KORZYSTAŁAŚ???
NIKT NIKOGO NIE ZMUSZA DO KORZYSTANIA Z TEGO SZPITALA, MOŻNA SOBIE WYBRAĆ INNY - "LEPSZY'
kati
+4 #71 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocykati 2013-10-13 15:11
Szok,spoczywaj w pokoju Lidka,była sasiadka kasia i marek
driver
+2 #70 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocydriver 2013-10-12 16:19
Cytuję realista:
PSY SZCZEKAJĄ, KARAWANA IDZIE DALEJ.
I tak nadal tłumnie będziecie przychodzić do wągrowieckiej umieralni po pomoc.


Zarząd do zwolnienia, resztę da się naprawić.
realista
+6 #69 codziennośćrealista 2013-10-12 09:20
PSY SZCZEKAJĄ, KARAWANA IDZIE DALEJ.
I tak nadal tłumnie będziecie przychodzić do wągrowieckiej umieralni po pomoc.
Wojciech
+6 #68 RobinWojciech 2013-10-11 22:48
Cytuję Robin:
Cytuję Wojciech:
Czy Pan Mariusz Manikowski z felietonu posiada doktorat?
Jeżeli nie to dla czego jest napisane dr Mariusz Manikowski?
Jeżeli ktoś odpowie, że na lekarza zwyczajowo mówi się "doktor", to dla czego do pacjentów zwyczajowo nie zwracać się "jaśnie panie" lub "jego wysokość".
Również nauczyciele szkół średnich zwyczajowo przyzwyczaili się do tytułów "profesor" gdzie co najwyżej stali obok prawdziwego profesora.
Tytuł lekarza, lekarza dentysty, lekarza weterynarii jest równorzędny z tytułem magistra.
Szanujmy się wszyscy nawzajem!!! :lol:


Och ta zazdrosc... Trzeba bylo isc na lekarski a nie na odkurzanie ksiazek :P

Cytuję Robin:
Cytuję Wojciech:
Czy Pan Mariusz Manikowski z felietonu posiada doktorat?
Jeżeli nie to dla czego jest napisane dr Mariusz Manikowski?
Jeżeli ktoś odpowie, że na lekarza zwyczajowo mówi się "doktor", to dla czego do pacjentów zwyczajowo nie zwracać się "jaśnie panie" lub "jego wysokość".
Również nauczyciele szkół średnich zwyczajowo przyzwyczaili się do tytułów "profesor" gdzie co najwyżej stali obok prawdziwego profesora.
Tytuł lekarza, lekarza dentysty, lekarza weterynarii jest równorzędny z tytułem magistra.
Szanujmy się wszyscy nawzajem!!! :lol:


Och ta zazdrosc... Trzeba bylo isc na lekarski a nie na odkurzanie ksiazek :P


Jakby każdy szedł na lekarski lub prawniczy to wszyscy mieszkali by w ziemiankach bo nie byłoby inżynierów, murarzy itp., którzy domy by budowali, a wszystko brudem by zarosło bo o kanalizacji i śmieciach nie wspomnę. No i jeść trzeba z tym, że nie szło by nic kupić bo sprzedawać nie miałby kto, bo same "doktory" po świecie by chodziły i jadłyby co znajdą lub upolują. :lol:
buczek
+5 #67 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocybuczek 2013-10-11 22:41
zgadzam się że wągrowiec to rzeźnia
fryzjer
+5 #66 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocyfryzjer 2013-10-11 22:38
Cytuję Robin:

Och ta zazdrosc... Trzeba bylo isc na lekarski a nie na odkurzanie ksiazek :P

Wojciech ma doktorat z matematyki :-).
Robin
-2 #65 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocyRobin 2013-10-11 22:29
Cytuję Wojciech:
Czy Pan Mariusz Manikowski z felietonu posiada doktorat?
Jeżeli nie to dla czego jest napisane dr Mariusz Manikowski?
Jeżeli ktoś odpowie, że na lekarza zwyczajowo mówi się "doktor", to dla czego do pacjentów zwyczajowo nie zwracać się "jaśnie panie" lub "jego wysokość".
Również nauczyciele szkół średnich zwyczajowo przyzwyczaili się do tytułów "profesor" gdzie co najwyżej stali obok prawdziwego profesora.
Tytuł lekarza, lekarza dentysty, lekarza weterynarii jest równorzędny z tytułem magistra.
Szanujmy się wszyscy nawzajem!!! :lol:


Och ta zazdrosc... Trzeba bylo isc na lekarski a nie na odkurzanie ksiazek :P
Wojciech
0 #64 dr Mariusz ManikowskiWojciech 2013-10-11 22:22
Czy Pan Mariusz Manikowski z felietonu posiada doktorat?
Jeżeli nie to dla czego jest napisane dr Mariusz Manikowski?
Jeżeli ktoś odpowie, że na lekarza zwyczajowo mówi się "doktor", to dla czego do pacjentów zwyczajowo nie zwracać się "jaśnie panie" lub "jego wysokość".
Również nauczyciele szkół średnich zwyczajowo przyzwyczaili się do tytułów "profesor" gdzie co najwyżej stali obok prawdziwego profesora.
Tytuł lekarza, lekarza dentysty, lekarza weterynarii jest równorzędny z tytułem magistra.
Szanujmy się wszyscy nawzajem!!! :lol:
Dobromil
+11 #63 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocyDobromil 2013-10-11 20:54
Ludzie, wy nie wiecie o co chodzi. A jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze! Nasi kochani lekarze za mało zarabiają !!! Muszą ciężko dorabiać po godzinach. Są przemęczeni. Im nawet ciężko zdanie sklecić z tego zmęczenia, a co dopiero postawić diagnozę. Muszą więcej zarabiać i basta ! Pani dyrektor musi zwolnić wszystkie pielęgniarki i cały pozostały personel techniczny, zaoszczędzone w ten sposób pieniądze rozdzielić lekarzom, a w miejsce pielęgniarek, salowych i innych zatrudnić wolontariuszy, oni pracują za darmo! No i mamy po kłopocie.
BETTI
+4 #62 MASAKRABETTI 2013-10-11 20:48
Lidka kochana ty juz nie usłyszysz ale ja dzisiaj się dowiedziałam że chodziło o ciebie .Jest mi Tak przykro że SKURWESYNY!!!!!!!!!!! CO KOŃCZOM STUDIA ZA KACZKI TAK ZAŁATWIAJĄ LUDZI.........MASAKRA NIE MOGĘ NIC WIECEJ POWIEDZIEĆ
Mosiek
+3 #61 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocyMosiek 2013-10-11 20:43
Ciekawe jak przedstawia się sytuacja statystycznie. To znaczy ilu pacjentów umiera np. na powiedzmy 1000 lub 10000 w Wągrowcu, Chodzieży, Obornikach, czy innych porównywalnych z Wągrowcem miastach.
Karina72
+5 #60 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocyKarina72 2013-10-11 20:39
borubar bezpieczniej? Ta Pani zmarła właśnie w Poznaniu.
borubar
-5 #59 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocyborubar 2013-10-11 20:36
Ja nie mam tego problemu, bo nie leczę się tu tylko w Poznaniu. Po prostu tam jest bezpieczniej.
Kermit
-1 #58 SwołoczKermit 2013-10-11 20:30
Cytuję Mańka:
Wągrowiecki chirurg przed kamerą ( w materiale Wiadomości ) ma pełne gacie ze strachu :) Wie że dał doopy. No a że szpital w Wągrowcu to syf widać po 'grzybie " na ścianach - Wyłazi znad płytek . Normalnie - Wągrowiec wyzwala energię :)

Masz jakies merytoryczne argumenty? Widzialas dokumentacje medyczna, wyniki badan? Nie? No to wyp...alaj do Tesco na kase prostaczko!
an
+5 #57 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocyan 2013-10-11 20:20
Brawo Wągrowieccy lekarze! Po raz kolejny udowodniliście jacy beznadziejni jesteście w swoich diagnozach! ups przepraszam gdyby jeszcze takową przedstawiono! Jak w przypadku (przepraszam za przywołanie tamtej sytuacji) Martyny Nowak lepiej pozbyć się problemu niż mieć kolejny obowiązek i zniknąć na kawkę do swojego gabinetu!
chemik
+6 #56 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocychemik 2013-10-11 18:27
Cytuję INUAK:
Niedługo skończę medycynę i powiem, że nic nie wiem. Popracuję ileś tam lat i też dojdę do tego wniosku. Zawsze mogę się jednak odwołać do " mądrości " gawiedzi.
Więcej pokory i skromności prostaczki !!!


Jestem chemikiem i o mnie powiesz że jestem prostak? Bez pracy chemików, fizyków i inżynierów mógłbyś sobie leczyć jak Kszpirowski - oczyma.
gawiedź
+6 #55 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocygawiedź 2013-10-11 18:15
Cytuję INUAK:
Niedługo skończę medycynę i powiem, że nic nie wiem. Popracuję ileś tam lat i też dojdę do tego wniosku. Zawsze mogę się jednak odwołać do " mądrości " gawiedzi.
Więcej pokory i skromności prostaczki !!!


Przypomnę ci,że ta gawiedź którą tak gardzisz i pomiatasz finansuje ci te studia. Więc się ócz, ócz , bo masz wobec niej dług do spłacenia.
MalaMi:P
-5 #54 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocyMalaMi:P 2013-10-11 17:38
Cytuję Edyta:
Ci wspaniali lekarze z Wagrowca- smiech na salo. Trafilam tam z zakrzepowym zapaleniem zyl tydzien po zlamaniu nogi. Pozdjeciu gipsu-na polecenie lekarza-noga zrobila sie granatowa. I co "pan doktor" nato? Kosci juz sie zrosly, mam moczyc w soli i chodzic. Gdybym go posluchala to juz by mnie dzis nie bylo na swiecie.

Taka mądra a heparynę brała jak nogę w gipsie miała? Nie bo po co i teraz psy wiesza.
MalaMi:P
-4 #53 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocyMalaMi:P 2013-10-11 17:37
Cytuję ....:
przyjdziesz ze złamaną nogą, a wsadzą ci w gips rękę!
Wągrowieccy lekarze... ;/

Kolejny znawca :/
INUAK
-8 #52 do supriceINUAK 2013-10-11 17:33
Niedługo skończę medycynę i powiem, że nic nie wiem. Popracuję ileś tam lat i też dojdę do tego wniosku. Zawsze mogę się jednak odwołać do " mądrości " gawiedzi.
Więcej pokory i skromności prostaczki !!!
....
+7 #51 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocy.... 2013-10-11 17:30
przyjdziesz ze złamaną nogą, a wsadzą ci w gips rękę!
Wągrowieccy lekarze... ;/
suprice
+5 #50 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocysuprice 2013-10-11 17:26
Cytuję INUAK:
No tak... Zapomniałem, że wiecie lepiej.

To że my wiemy to my wiemy, gorzej że ty nie wiesz,że nie wiesz. Gdybyś wiedział, kobieta by żyła.
INUAK
+6 #49 do Piotra***INUAK 2013-10-11 17:02
No tak... Zapomniałem, że wiecie lepiej.
Piotr***
+5 #48 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocyPiotr*** 2013-10-11 16:53
Cytuję INUAK:
Nieuczesani, niedomyci dyletanci medyczni z wąskimi umysłami. Gdyby u pacjentki w dniu zgłoszenia się do szpitala w Wągrowcu była niedrożność jelit, biedaczka bez operacji zmarłaby już na drugi dzień !!!!!


Ciii......lekarz się odezwał.
Zmarła na trzeci, ale co tam...jeden dzień w tą,czy w drugą nie robi różnicy.
INUAK
0 #47 Memento...INUAK 2013-10-11 16:35
Nieuczesani, niedomyci dyletanci medyczni z wąskimi umysłami. Gdyby u pacjentki w dniu zgłoszenia się do szpitala w Wągrowcu była niedrożność jelit, biedaczka bez operacji zmarłaby już na drugi dzień !!!!! Osądy oparte na nieracjonalnych przesłankach wytworzonych przez wasze zatrute umysły świadczą tylko o głębokiej niewiedzy i tendencjach do zawiści. Prezentujecie arogancję i chamstwo w krystalicznej postaci. Szpital w Wągrowcu umieralnią, poznańskie lecznice też do odstrzału ! Przyjdzie wam chyba na Bielany jeździć....
Edyta
+5 #46 opiniaEdyta 2013-10-11 16:02
Ci wspaniali lekarze z Wagrowca- smiech na salo. Trafilam tam z zakrzepowym zapaleniem zyl tydzien po zlamaniu nogi. Pozdjeciu gipsu-na polecenie lekarza-noga zrobila sie granatowa. I co "pan doktor" nato? Kosci juz sie zrosly, mam moczyc w soli i chodzic. Gdybym go posluchala to juz by mnie dzis nie bylo na swiecie.
skorpion13
+6 #45 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocyskorpion13 2013-10-11 15:25
Ma Pan racje, ale nie mogłam się powstrzymać , a ponieważ pracuję na tym oddziale- skomentowałam ...Pozdrawiam
przypominam
0 #44 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocyprzypominam 2013-10-11 15:02
Przypominam, że ten artykuł nie dotyczy pielęgniarek. Dotyczy lekarzy i ich postawy. Ktoś celowo próbuje skierować dyskusję na inne tory. Przypominam, że to nie pielęgniarki badały panią Lidię [*] i nie one podejmowały zgubne dla niej decyzje.
skorpion13
+7 #43 Pielęgniarkiskorpion13 2013-10-11 14:39
A teraz proszę szczerze odpowiedzieć samemu sobie na moje pytanie- czy Pan będąc w pracy nigdy nie odebrał telefonu?Tak naprawdę nigdy-przenigdy?Żadna z nas-pielęgniarek( a pracuję na tym oddziale) nie jest przyklejona do słuchawki choćby dlatego, że jest mnóstwo pracy, a poza tym jesteśmy świadome,że istnieje zakaz korzystania z telefonów w pracy.Ale zdarzają się sytuacje, Że trzeba odebrać telefon bo rozmowa dotyczy ważnej sprawy. My personel to też ludzie , matki, żony, babcie, teściowe. Nikt nie twierdził, że pielęgniarki to anioły i kandydatki na święte, ale proszę mi wierzyć, by pracować w tym zawodzie trzeba mieć specialne predyspozycje, a na dodatek trzeba umieć sobie radzić z osobami takimi jak Pan i opiniami takimi, jak Pan wyraża. Wie Pan co? Jest Pan niesprawiedliwy, widzi Pan tylko złe strony( Pana zdaniem złe), jak i ile można się uśmiechać, być wyrozumiałą i cierpliwą , jak słyszy się tylko krytykę i złe słowa. Oj ludzie, ludzie, nie stoimy po przeciwnej stronie barykady, stoimy razem ramię w ramię z Wami w walce o zdrowie, sprawność, godną starość Waszych bliskich. Rozmawiajmy, starajmy się rozumieć, współpracować, dyskutujmy.. tylko wtedy może powstać coś dobrego.. dla nas, dla Was... NAS WSZYSTKICH:)
skorpion13
+7 #42 Pielęgniarkiskorpion13 2013-10-11 14:27
Dzień dobry wszystkim czytającym. Wyrazy współczucia dla rodziny Pani Walkowiak. Śmierć bliskiej osoby zawsze bardzo boli, nie rozumiemy jej, nie godzimy się z nią,dopiero po długim czasie uczymy się z tym żyć, ale ten czas jest pełen cierpienia, bolu, poczucia winy, złości, poczucia bezsilności.
A teraz kilka słow do Pana odnoszącego sie w swojej wypowiedzi do pracownic " byłego oddziału paliatywnego", ...że telefony ważniejsze niż pacjent, że mamy się pilnować bo jesteśmy nagrywane itp.Szanowny Panie, najłatwiej ciąć językiem jak skalpelem, uogólniać, straszyć, spłycać temat, ukazywać siebie jako oburzonego i zniesmaczonedo wrażliwca i empatyka, ktory przebywając na tym oddziale w odwiedzinach u kogoś bliskiego( teraz będę złośliwa i niesprawiedliwa jak Pan, a to po to, by zobaczył Pan jak boli niesprawiedliwa ocena) i zamiast zająć się chorym to woli śledzić, tropić, zbierać materiały niczym tajemniczy Don Pedro by potem zabłysnąć wątpliwym światłem, który przyszedł tylko po to, by usprawiedliwić i wyciszyć swoje synowskie sumienie bo nie chciał, nie potrafił zaopiekować się swoim Rodzicem, więc raz na miesiąc przyjdzie, przyniesie soczek z Biedronki, postoi 5 min nad łożkiem i idzie bo starszy człowiek narobił w pampersa, a to przecież taki dyskomfort dla jego wrażliwego noska.Ale był u Rodzica? Był!!! I nikt mu nie może zarzucić, że się nim nie interesuje.
Proszę Pana, gdyby było tak żle jak Pan pisze, to nie byłoby takich kolejek na liście przyjęć, to nie miałlyby miejsca sytuacje, że chory jest zabierany do domu, a po dwóch dniach rodzina przynosi papiery z prośbą o ponowne przyjęcie.
kierownik
+9 #41 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocykierownik 2013-10-11 14:18
Cytuję annonymous:

a przykład 19 letniej dziewczyny która z bólem glowy była odsyłana do domu az w końcu zmarła na tętniak ?


Dzięki za przypomnienie. Klasyczny przypadek doktor śmierć.
Na niechlujstwo, lenistwo, brak wiedzy i profesjonalizmu pomaga tylko jedno - wypowiedzenie z pracy z odpowiednią opinią.
annonymous
+10 #40 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocyannonymous 2013-10-11 14:02
Cytuję Wojciech:
Tak łatwo osądzamy! wydajemy wyroki!?
a w szpitalu leczy się tysiące osób. Leczyła się tutaj moja rodzina i znajomi i ja byłem pacjentem tego szpitala,mimo,że mieszkam w Poznaniu. A wiecie dlaczego leczyłem się w waszym wągrowieckim szpitalu, bo ten szpital mi poleciła rodzina, a korzystałem z wielu lecznic i dziś wiem, że to jest bardzo dobry szpital, bo tutaj są dobrzy , doświadczeni lekarze, bo tutaj jest dobra opieka pielęgniarska, bo tutaj jest miło,kameralnie - jak w domu.
Sam naoglądałem się wiele osób z ciężkimi powikłaniami chorobowymi ,ludzi których wydaje się Bóg chyba opuścił - dlatego nie wińcie personel szpitala za choroby, za nieuleczalne choroby ,bo czyż on jest winny np. za nowotwory, tętniaki itp.
Ja zawsze w razie potrzeby będę korzystał z usług tego szpitala. Nie myślcie Państwo , że gdzie indziej z czerwonymi dywanami, na powitanie, będą na Państwa czekali. Nie doceniacie tego co macie.

a przykład 19 letniej dziewczyny która z bólem glowy była odsyłana do domu az w końcu zmarła na tętniak ?
ekonomfan
+8 #39 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocyekonomfan 2013-10-11 13:56
Co się dziwimy. Sytuacja w całej służbie zdrowia jest jedną wielką patologią. Rozwiązanie tego jest bardzo proste i skuteczne. Otóż w całej normalnej gospodarce jest jedna zasada. Usługa wykonana, usługa zapłacona. Teraz jest tak, że jak idziecie do lekarza to wyciągacie pieniądze z przyznanej mu puli środków. Siłą rzeczy jesteście niepożądanymi gośćmi. Wystarczy całą sytuację odwrócić., że lekarz, czy szpital ma zapłacone dopiero wtedy gdy wykona usługę. Wtedy sami co jakiś czas by dzwonili, z prośbą o zgłoszenie się na badania. Oczywiście w takim systemie albo jesteś dobry i świadczysz usługi na najwyższym poziomie, albo giniesz. Prościej się już nie da. Tak w założeniu miały funkcjonować kasy chorych i już wszystko było na dobrej drodze, ale kumple z SLD nie mieli stołków dla kolesi i kontroli nad kasą, więc trzeba było system rozpier...dzielić.
MADZIA
-6 #38 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocyMADZIA 2013-10-11 13:38
Cytuję Wojciech:
Tak łatwo osądzamy! wydajemy wyroki!?
a w szpitalu leczy się tysiące osób. Leczyła się tutaj moja rodzina i znajomi i ja byłem pacjentem tego szpitala,mimo,że mieszkam w Poznaniu. A wiecie dlaczego leczyłem się w waszym wągrowieckim szpitalu, bo ten szpital mi poleciła rodzina, a korzystałem z wielu lecznic i dziś wiem, że to jest bardzo dobry szpital, bo tutaj są dobrzy , doświadczeni lekarze, bo tutaj jest dobra opieka pielęgniarska, bo tutaj jest miło,kameralnie - jak w domu.
Sam naoglądałem się wiele osób z ciężkimi powikłaniami chorobowymi ,ludzi których wydaje się Bóg chyba opuścił - dlatego nie wińcie personel szpitala za choroby, za nieuleczalne choroby ,bo czyż on jest winny np. za nowotwory, tętniaki itp.
Ja zawsze w razie potrzeby będę korzystał z usług tego szpitala. Nie myślcie Państwo , że gdzie indziej z czerwonymi dywanami, na powitanie, będą na Państwa czekali. Nie doceniacie tego co macie.

NARESZCIE KTOŚ NORMALNY
Wojciech
-10 #37 Szpital w WągrowcuWojciech 2013-10-11 13:35
Tak łatwo osądzamy! wydajemy wyroki!?
a w szpitalu leczy się tysiące osób. Leczyła się tutaj moja rodzina i znajomi i ja byłem pacjentem tego szpitala,mimo,że mieszkam w Poznaniu. A wiecie dlaczego leczyłem się w waszym wągrowieckim szpitalu, bo ten szpital mi poleciła rodzina, a korzystałem z wielu lecznic i dziś wiem, że to jest bardzo dobry szpital, bo tutaj są dobrzy , doświadczeni lekarze, bo tutaj jest dobra opieka pielęgniarska, bo tutaj jest miło,kameralnie - jak w domu.
Sam naoglądałem się wiele osób z ciężkimi powikłaniami chorobowymi ,ludzi których wydaje się Bóg chyba opuścił - dlatego nie wińcie personel szpitala za choroby, za nieuleczalne choroby ,bo czyż on jest winny np. za nowotwory, tętniaki itp.
Ja zawsze w razie potrzeby będę korzystał z usług tego szpitala. Nie myślcie Państwo , że gdzie indziej z czerwonymi dywanami, na powitanie, będą na Państwa czekali. Nie doceniacie tego co macie.
Kasiula
+8 #36 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocyKasiula 2013-10-11 12:40
Wyrazy współczucia dla rodziny i znajomych Pani Lidki....[*][*][*]
były pacjent
+4 #35 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocybyły pacjent 2013-10-11 12:32
Cytuję Zocha:

Ciekawe ile dałes w łapę pielęgniarkom i lekarzowi...


Nie uwierzysz, ale nic. Uważam, że dawanie łapówek jest upokarzające dla tego który daje i jeszcze bardziej dla tego który bierze. Ten który wymusza dawanie i bierze sygnalizuje w ten sposób że jest w pewnym sensie bardzo ubogi. Gdyby mi ktoś zaproponował łapówkę, to gorzej jakby mnie uderzył w twarz. Dlatego nie proponuję, ani nie daję.
41latka
+6 #34 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocy41latka 2013-10-11 12:26
ja tez kilka miesięcy temu trafiłam na pogotowie w Wągrowcu z tym samym powodem. Juz przy rejestracji spotkałam się z " fachowcami od bólu brzucha", panie rejestrujace zapytały mnie czy przypadkiem nie powinnam dostać miesiaczki, bo wg nich od czego może boleć brzuch kobietę? (przeciez kobiety nic prócz macicy i jajników nie mają w jamie brzusznej...)o to samo zapytał lekarz, juz mocno zirytowana wytłumaczyłam,ze jestem rozsadna kobieta i umiem rozpoznać ból miesiaczkowy !!! przy podawaniu zastrzyku pielęgniarka poinstruowała mnie,ze w takich przypadkach powinnam mieć w domu NOSPĘ( bo to przeciez lek nawszystko!), wyszłam z tego pogotowia z przeświadczeniem, ze rejestratorki i pielęgniarki tam pracujące wystarczą za lekarzy... one qiedzą najlepiej. A na marginesie moje problemy sie nie zakończyły , przede mna wiele wizyt uspecjalistów i cięzkich bolesnych badań.
MAŁA
-3 #33 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocyMAŁA 2013-10-11 12:22
Opanujcie się ludzie wszystkie przypadki są inne i bardzo złożone nie można tak wszystkiego upraszczać są w Szpitalu osoby, którym zależy na pacjentach i to nie jak pewnie zaraz ktoś napisze że mają w tym jakiś interes. Jak można pisać o winie Starostwa apeluje naprawdę o umiar
Gdzie pójdziemy po pomoc....
Zocha
-5 #32 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocyZocha 2013-10-11 12:17
Cytuję były pacjent:
Cytuję Gorilla:
A na byłym paliatywnym telefony komórkowe ważniejsze od pacjentów. Panie pielęgniarki planujcie się. My rodziny pacjentów widzimy i nagrywane Waszą arogancję wobec chorych.


Ty się pielęgniarek nie czepiaj, bo gdyby nie one i ich wysiłek byłoby jeszcze gorzej. Miałem to nieszczęście leżeć w szpitalu i i powiem jedno: jak Boga kocham, za żadne pieniądze nie chciałbym pracować jako pielęgniarka. Do tego zawodu trzeba się urodzić, bo nie dość że wykonują arcy niewdzięczną pracę, za psie pieniądze, to jeszcze każdy, wręcz czuje się w obowiązku nimi pomiatać, a niejednokrotnie ich wykształcenie nie ustępuje lekarskiemu. 30-40 chorych przypada na jedną pielęgniarkę. Te dziewczyny po dwóch godzinach pracy są tak umęczone,że z nich cieknie, a wiem jacy wredni i upierdliwi potrafią być pacjenci i ich rodziny. Co chwilę siostro, jak nie z mojej sali, to obok ! Szlag mnie jasny trafiał, a one biegały z przysłowiowym jęzorem po pas. Byłem świadkiem, jak przyszła wypindaczona paniusia i myslicie,że podała ojcu kubek z napojem? Nic z tych rzeczy, zaraz wołała pielęgniarkę i buźką pełną pretensji. Na moją uwagę, że może by ogoliła ojca to myslałem że mnie rozniesie z tej wściekłości. To pielęgniarki nas myją, pielęgnują, dbają o nas gdy my jesteśmy bezsilni. Dbajmy też o nie.

Ciekawe ile dałes w łapę pielęgniarkom i lekarzowi...
były pacjent
+9 #31 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocybyły pacjent 2013-10-11 12:12
Cytuję Gorilla:
A na byłym paliatywnym telefony komórkowe ważniejsze od pacjentów. Panie pielęgniarki planujcie się. My rodziny pacjentów widzimy i nagrywane Waszą arogancję wobec chorych.


Ty się pielęgniarek nie czepiaj, bo gdyby nie one i ich wysiłek byłoby jeszcze gorzej. Miałem to nieszczęście leżeć w szpitalu i i powiem jedno: jak Boga kocham, za żadne pieniądze nie chciałbym pracować jako pielęgniarka. Do tego zawodu trzeba się urodzić, bo nie dość że wykonują arcy niewdzięczną pracę, za psie pieniądze, to jeszcze każdy, wręcz czuje się w obowiązku nimi pomiatać, a niejednokrotnie ich wykształcenie nie ustępuje lekarskiemu. 30-40 chorych przypada na jedną pielęgniarkę. Te dziewczyny po dwóch godzinach pracy są tak umęczone,że z nich cieknie, a wiem jacy wredni i upierdliwi potrafią być pacjenci i ich rodziny. Co chwilę siostro, jak nie z mojej sali, to obok ! Szlag mnie jasny trafiał, a one biegały z przysłowiowym jęzorem po pas. Byłem świadkiem, jak przyszła wypindaczona paniusia i myslicie,że podała ojcu kubek z napojem? Nic z tych rzeczy, zaraz wołała pielęgniarkę i buźką pełną pretensji. Na moją uwagę, że może by ogoliła ojca to myslałem że mnie rozniesie z tej wściekłości. To pielęgniarki nas myją, pielęgnują, dbają o nas gdy my jesteśmy bezsilni. Dbajmy też o nie.
Lol
-8 #30 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocyLol 2013-10-11 11:40
Cytuję Gorilla:
A na byłym paliatywnym telefony komórkowe ważniejsze od pacjentów. Panie pielęgniarki planujcie się. My rodziny pacjentów widzimy i nagrywane Waszą arogancję wobec chorych.

Tam jest wszystko ważniejsze od pacjenta....
Gorilla
-5 #29 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocyGorilla 2013-10-11 11:34
A na byłym paliatywnym telefony komórkowe ważniejsze od pacjentów. Panie pielęgniarki planujcie się. My rodziny pacjentów widzimy i nagrywane Waszą arogancję wobec chorych.
Lol
+9 #28 RE: Lidia Walkowiak zmarła, bo nie otrzymała pomocyLol 2013-10-11 10:49
Widzę, że córka zmarłej ujęła znakomicie w słowach tą sytuację. Szpital zabil mi matkę....Jakbym widziała siebie sprzed pół roku. Fakt faktem moja mama nie zmarła w Wągrowcu w szpitalu, ale zmarła po 3tyg od wypisu ze szpitala. Zaznaczam, że leżała prawie półtora miesiąca we Wągrowcu i leczyli Ją nie na to, faszerując Ją morfiną i tego typu lekami. Wymyślając kolejne schorzenie wysłali do innego szpitala, wykończoną.... ale tam już nie dało się nic zrobić. Więc stwierdzam, że mnie również szpital zabił matkę i rozumiem jej rozgoryczenie. a co do tego gdzie trafiała, gdyby Wągrowiec zareagował pierwszy dzień to nie musiałaby jezdzic gdzie indziej i żyła by do dnia dzisiejszego. Więc Wągrowiec to rzeźnia i tym miłym akcentem żegnam ;)

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.