• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 8595

Częste wypadki na Rogozińskiej

Na ulicy Rogozińskiej w Wągrowcu zmieniono organizację ruchu. Skrzyżowanie stało się bardzo niebezpieczne dla kierowców.

Po zmianie organizacji ruchu, kierowcy jadący ulicą Rogozińską od strony Rogoźna w kierunku centrum muszą ustąpić pierwszeństwa, postawiono tam znak STOP. Niestety, wielu kierowców, szczególnie tych spoza Wągrowca, nie zwraca uwagi na oznakowanie i doprowadza do kolizji a nawet wypadków.

Ostatni wypadek miał miejsce w sobotni wieczór. Kierowca z powiatu czarnkowskiego nie zastosował się do znaków i doprowadził do zderzenia z prawidłowo jadącym pojazdem.

- 32-letni Tomasz S., mieszkaniec powiatu czarnkowskiego, kierując samochodem VW Passat na skrzyżowaniu nie zastosował się do znaku ustąp pierwszeństwa i doprowadził do zderzenia z samochodem Ford Fokus kierowanym przez 33-letniego Pawła M., który wjechał na skrzyżowanie mając pierwszeństwo - poinformował sierż. Dominik Zieliński, p.o. oficera prasowego KPP w Wągrowcu.

Tomasz S. ze złamaną szczęką i ogólnymi potłuczeniami trafił do szpitala w Wągrowcu. Dodatkowo za spowodowanie wypadku policjanci zatrzymali mu prawo jazdy. Postępowanie prowadzi KPP w Wągrowcu.


 

 

Komentarze   

kierowca
+1 #40 Częste zdarzenia...kierowca 2015-10-02 23:38
Tak mi się wydaje, że można by pociągnąć do odpowiedzialności osobę która w związku z brakiem wyobraźni zmieniła organizacje ruchu na tym skrzyżowaniu. Skrzyżowanie wcześniej na Rogozińskiej to owszem tym bardziej, że jest na prostym odcinku a w tym przypadku wylatujesz zza zakrętu i masz promocje o przejeździe kolejowym nie wspominając.
Rocky
-1 #39 RE: Częste wypadki na RogozińskiejRocky 2015-10-01 15:03
Cytuję kamyk:
. Wiadomo, że doklejenie drugiego pasa wiąże się z kosztami, więc póki co ruch w tym miejscu, mógł pozostać po staremu... ;-)
Problem w tym, że rogatki na przejeździe kolejowej mają być automatyczne, a budka dróżnika zostanie zlikwidowana. Przy automatycznym sterowaniu rogatkami nie może wyjazd z przejazdu być podporządkowany do ul. Rogozińskiej. Dlatego zmieniono pierwszeństwo. Masz całkowitą rację. Jedynym rozwiązaniem jest dobudowanie pasa ruchu od mostu na Strudze Gołanieckiej do skrzyżowania z Bartodziejską.
Scoffer
-2 #38 RE: Częste wypadki na RogozińskiejScoffer 2015-10-01 11:12
Cytuję drv:
Cytuję Scoffer:
Cytuję drv:
...... który na dodatek obowiązywał od wielu lat i zawsze był taki.

Nie zawsze taki był. Chyba na przełomie lat 70/80 Bartodziejska była była ulicą z pierwszeństwem przejazdu.

Chyba jesteś śmieszny. Wacasz do komunez lat 70-80. Kto to pamięta. Chodzi mi o czasy nowożytne, a nie archiwalne :D

Nie wiem dlaczego wg. ciebie jestem śmieszny. Przypomniałem fakt , że już kiedyś tak było. Pisząc "zawsze" mijasz się po prostu z prawdą.
ania
+2 #37 RE: Częste wypadki na Rogozińskiejania 2015-10-01 09:08
Cytuję kierowca:
Dzięki tej zmianie odblokował się wyjazd z Bartodziejskiej np. przed 8 rano wyjazd z tej ulicy do swiateł przy moście zabierał 15-20 minut, teraz 5.
Rozumiem, że perspektywa widzenia jest inna u jadących z Rogozińskiej. Z Bartodziejskiej nikt nie powie, że nic to nie dało, bo dało bardzo dużo.

Swięta racja, nie ma co się kłócic. Wszystko zależy od punktu wyjazdu.
drv
+1 #36 RE: Częste wypadki na Rogozińskiejdrv 2015-10-01 02:20
Cytuję kierowca:
Cytuję G:
Cytuję kierowca:
Z tego co wiem to żaden z was nie ma racji...lada chwila zlikwiduje droznika i Rogalski będą się zamykać automatycznie ...to jak kierowcy by zjechali z przejazdu PKP jak tacy jak Wy by nie ustąpił im pierwszenstwa...rowiazanie słuszne bo z przejazdu będzie potrzeba szybko zjechać. Myślcie! !!

A to nie wiesz, że na przejazd kolejowy nie wolno wjeżdżać, o ile nie ma się możliwości natychmiastowego zjechania z niego (czyt. miejsca po drugiej stronie torów)?

Cytuję G:
Cytuję kierowca:
Z tego co wiem to żaden z was nie ma racji...lada chwila zlikwiduje droznika i Rogalski będą się zamykać automatycznie ...to jak kierowcy by zjechali z przejazdu PKP jak tacy jak Wy by nie ustąpił im pierwszenstwa...rowiazanie słuszne bo z przejazdu będzie potrzeba szybko zjechać. Myślcie! !!

A to nie wiesz, że na przejazd kolejowy nie wolno wjeżdżać, o ile nie ma się możliwości natychmiastowego zjechania z niego (czyt. miejsca po drugiej stronie torów)?

....a to ci powiem ....kto twoim zdaniem przestrzega tego przepisu i nie pisz głupot. ..bo sam napewno wpierdolidź się na czerwonym świetle na przejazd bo będziesz się spieszył do sklepu...a później stacza w gaciach bo pociąg jedzie...nikt z was mądrali nie myśli ...żal mi was.

Ty jesteś kierowcą? Chyba tępakiem :D
drv
+1 #35 RE: Częste wypadki na Rogozińskiejdrv 2015-10-01 02:18
Cytuję Scoffer:
Cytuję drv:
...... który na dodatek obowiązywał od wielu lat i zawsze był taki.

Nie zawsze taki był. Chyba na przełomie lat 70/80 Bartodziejska była była ulicą z pierwszeństwem przejazdu.

Chyba jesteś śmieszny. Wacasz do komunez lat 70-80. Kto to pamięta. Chodzi mi o czasy nowożytne, a nie archiwalne :D
Nauka jazdy
+2 #34 Rogozińska-BartodziejskaNauka jazdy 2015-09-30 23:55
Cytuję kierowca:
Z tego co wiem to żaden z was nie ma racji...lada chwila zlikwiduje droznika i Rogalski będą się zamykać automatycznie ...to jak kierowcy by zjechali z przejazdu PKP jak tacy jak Wy by nie ustąpił im pierwszenstwa...rowiazanie słuszne bo z przejazdu będzie potrzeba szybko zjechać. Myślcie! !!


A kierowca słyszał o takim rozwiązaniu jak sygnalizacja świetlna ?
kierowca
-4 #33 RE: Częste wypadki na Rogozińskiejkierowca 2015-09-30 22:18
Cytuję G:
Cytuję kierowca:
Z tego co wiem to żaden z was nie ma racji...lada chwila zlikwiduje droznika i Rogalski będą się zamykać automatycznie ...to jak kierowcy by zjechali z przejazdu PKP jak tacy jak Wy by nie ustąpił im pierwszenstwa...rowiazanie słuszne bo z przejazdu będzie potrzeba szybko zjechać. Myślcie! !!

A to nie wiesz, że na przejazd kolejowy nie wolno wjeżdżać, o ile nie ma się możliwości natychmiastowego zjechania z niego (czyt. miejsca po drugiej stronie torów)?

Cytuję G:
Cytuję kierowca:
Z tego co wiem to żaden z was nie ma racji...lada chwila zlikwiduje droznika i Rogalski będą się zamykać automatycznie ...to jak kierowcy by zjechali z przejazdu PKP jak tacy jak Wy by nie ustąpił im pierwszenstwa...rowiazanie słuszne bo z przejazdu będzie potrzeba szybko zjechać. Myślcie! !!

A to nie wiesz, że na przejazd kolejowy nie wolno wjeżdżać, o ile nie ma się możliwości natychmiastowego zjechania z niego (czyt. miejsca po drugiej stronie torów)?

....a to ci powiem ....kto twoim zdaniem przestrzega tego przepisu i nie pisz głupot. ..bo sam napewno wpierdolidź się na czerwonym świetle na przejazd bo będziesz się spieszył do sklepu...a później stacza w gaciach bo pociąg jedzie...nikt z was mądrali nie myśli ...żal mi was.
kiero
0 #32 RE: Częste wypadki na Rogozińskiejkiero 2015-09-30 21:36
Cytuję Haa:
Ta dyskusja jest śmieszna.
Klasztorna-Farna to żaden przykład, bo nie ma tam przejazdu kolejowego.
Jeśli ktoś nie rozróżnia pasów przed skrzyżowaniem od przejścia dla pieszych, to już nie mój problem. A jestem ciekaw gdzie w kodeksie drogowym mowa jest o sugerowaniu się "geometrią drogi" a nie znakami:)

Dyskusja jest głupia, bo twoje argumenty są głupie.Te wypadki nie maja nic wspólnego z przejazdem kolejowym Tylko ze złą organizacją ruchu na nieprzebudowanym skrzyżowaniu. Zresztą z twojej uwagi na temat skrzyżowania Klasztorna/Farna widać, ze czytanie ze zrozumieniem do twoich mocnych stron nie należy. Tam jest identyczna organizacja ruchu jak na Rogozińskiej i jakoś wypadków nie ma...
kierowca
+1 #31 RE: Częste wypadki na Rogozińskiejkierowca 2015-09-30 21:32
Dzięki tej zmianie odblokował się wyjazd z Bartodziejskiej np. przed 8 rano wyjazd z tej ulicy do swiateł przy moście zabierał 15-20 minut, teraz 5.
Rozumiem, że perspektywa widzenia jest inna u jadących z Rogozińskiej. Z Bartodziejskiej nikt nie powie, że nic to nie dało, bo dało bardzo dużo.
Haa
-3 #30 RE: Częste wypadki na RogozińskiejHaa 2015-09-30 19:27
Ta dyskusja jest śmieszna.
Klasztorna-Farna to żaden przykład, bo nie ma tam przejazdu kolejowego.
Jeśli ktoś nie rozróżnia pasów przed skrzyżowaniem od przejścia dla pieszych, to już nie mój problem. A jestem ciekaw gdzie w kodeksie drogowym mowa jest o sugerowaniu się "geometrią drogi" a nie znakami:)
as
+1 #29 RE: Częste wypadki na Rogozińskiejas 2015-09-30 19:05
Cytuję Haa:
Cytuję jku:

Pasy na jezdni dawno zamalowały na czarno ciężarówki wykręcające z Bartodziejskiej. A stara zasada mówi, że jesli gdzieś jest więcej kolizji niż normalnie to nie jest to wina kierowców ale złej organizacji ruchu lub błędnie skonstruowanej drogi.

Pasy czerwone są nadal i o nich pisałem. A co do reszty Twojej wypowiedzi, to szkoda dyskutować. Wszyscy są winni, tylko nie ci co nie patrzą na znaki.

Czerwone pasy są na przejściu dla pieszych i tam nie ma kolizji z pieszymi. I nie ma kolizji za znakiem "stop". Są kolizje na kierunku wrc- Rogoźno- Bartodziejska, bo geometria drogi sugeruje, ze Rogozińska jest droga główną. A jeżeli w gąszczu oznakowania na drogach w Polsce zauważasz KAŻDY znak to naprawdę gratuluje.
jku
-2 #28 RE: Częste wypadki na Rogozińskiejjku 2015-09-30 19:00
Cytuję Haa:
Cytuję jku:

Pasy na jezdni dawno zamalowały na czarno ciężarówki wykręcające z Bartodziejskiej. A stara zasada mówi, że jesli gdzieś jest więcej kolizji niż normalnie to nie jest to wina kierowców ale złej organizacji ruchu lub błędnie skonstruowanej drogi.

Pasy czerwone są nadal i o nich pisałem. A co do reszty Twojej wypowiedzi, to szkoda dyskutować. Wszyscy są winni, tylko nie ci co nie patrzą na znaki.

Tak? To wyjaśnij dlaczego na skrzyżowaniu Klasztornej z Farną nie ma wypadków. To jest podobne skrzyżowanie i eżdżą tam ci sami kierowcy
olo
+2 #27 RE: Częste wypadki na Rogozińskiejolo 2015-09-30 17:43
Tak naprawdę to wcale nie trzeba było zmieniać organizacji ruchu na tym skrzyżowaniu bo ruch wcale nie stał się przez to bardziej płynny a zasadniczo to nawet teraz jest gorzej niż było. Najlepszym potwierdzeniem tego faktu jest ilość zdarzeń drogowych do których tam dochodzi. Powinni to zostawić tak jak było i tyle. A jeśli już Poszwa miał zamiar cokolwiek zmieniać to niestety ale trzeba było zainwestować w sygnalizację świetlną zsynchronizowaną z przejazdem kolejowym. Takie rozwiązanie rozwiązałoby wszelkie problemy. Dróżnik byłby zbędny i nikt (no chyba, że jakiś oszołom) nie wjeżdżałby na przejazd gdyby nie mógł z niego zjechać. Ruch byłby płynny i praktycznie niekolizyjny (o ile wszyscy stosowaliby się do sygnalizacji). A tak to mamy, jak powiedział jeden stylista: "c*j, d**a i kamieni kupa".
pyra
+3 #26 winapyra 2015-09-30 16:31
Bo to tylko cymabały z magistratu i nasze pieski są tak mądre jak można drogę główną nagle zrobić podporządkowaną niech ci co jadą z bobrownickiej powinni wiedzieć że nie można zatrzymywać się na torach a więc niech wróci dawny porządek i ruch jak było od dawna
Scoffer
-3 #25 RE: Częste wypadki na RogozińskiejScoffer 2015-09-30 16:00
Cytuję drv:
...... który na dodatek obowiązywał od wielu lat i zawsze był taki.

Nie zawsze taki był. Chyba na przełomie lat 70/80 Bartodziejska była była ulicą z pierwszeństwem przejazdu.
drv
+2 #24 RE: Częste wypadki na Rogozińskiejdrv 2015-09-30 15:13
Cytuję Haa:
Stara zasada mówi, że należy patrzeć na znaki, a nie jeździć na pamięć. Organizacja zmieniła się jakiś czas temu. Wprowadzono jedne znaki, mrugające lampki, pasy z masy na jezdni, świecący stop. Jeśli dla kogoś to za mało, to powinien zrezygnować z kierowania autem.
A co do korka przy zamknięciu zapór, to przed zmianą też samochody stały. Ale zawsze znajdą się cwaniaki, którym się spieszy i oczywiście wpychają się na trzeciego. Nieważne, że jeden z drugim łamie kilka przepisów.
Może monitoring by pomógł. Chociaż na głupotę nie ma lekarstwa.

Masz rację jeśli chodzi o znaki, ale tu jest sytuacja skomplikowana przez zmianę naturalnego kierunku ruchu. Droga podrzędna stała się główną i bez względu na to, czy jeżdżą na pamięć, czy nie powoduje to niebezpieczne zdarzena !!! Zaburzony jest naturalny układ przejazdu pojazdów, który na dodatek obowiązywał od wielu lat i zawsze był taki. Przebudowa skrzyżowania lub inna na razie może nawet tymczasowa sygnalizacja oczywiście wprowadzi potrzebną zmianę i skończą się te niebezpieczne sytuacje.
Haa
+5 #23 RE: Częste wypadki na RogozińskiejHaa 2015-09-30 15:07
Cytuję jku:

Pasy na jezdni dawno zamalowały na czarno ciężarówki wykręcające z Bartodziejskiej. A stara zasada mówi, że jesli gdzieś jest więcej kolizji niż normalnie to nie jest to wina kierowców ale złej organizacji ruchu lub błędnie skonstruowanej drogi.

Pasy czerwone są nadal i o nich pisałem. A co do reszty Twojej wypowiedzi, to szkoda dyskutować. Wszyscy są winni, tylko nie ci co nie patrzą na znaki.
jku
+2 #22 RE: Częste wypadki na Rogozińskiejjku 2015-09-30 14:58
Cytuję Haa:
Stara zasada mówi, że należy patrzeć na znaki, a nie jeździć na pamięć. Organizacja zmieniła się jakiś czas temu. Wprowadzono jedne znaki, mrugające lampki, pasy z masy na jezdni, świecący stop. Jeśli dla kogoś to za mało, to powinien zrezygnować z kierowania autem.
A co do korka przy zamknięciu zapór, to przed zmianą też samochody stały. Ale zawsze znajdą się cwaniaki, którym się spieszy i oczywiście wpychają się na trzeciego. Nieważne, że jeden z drugim łamie kilka przepisów.
Może monitoring by pomógł. Chociaż na głupotę nie ma lekarstwa.

Pasy na jezdni dawno zamalowały na czarno ciężarówki wykręcające z Bartodziejskiej. A stara zasada mówi, że jesli gdzieś jest więcej kolizji niż normalnie to nie jest to wina kierowców ale złej organizacji ruchu lub błędnie skonstruowanej drogi.
Haa
+7 #21 RE: Częste wypadki na RogozińskiejHaa 2015-09-30 08:52
Stara zasada mówi, że należy patrzeć na znaki, a nie jeździć na pamięć. Organizacja zmieniła się jakiś czas temu. Wprowadzono jedne znaki, mrugające lampki, pasy z masy na jezdni, świecący stop. Jeśli dla kogoś to za mało, to powinien zrezygnować z kierowania autem.
A co do korka przy zamknięciu zapór, to przed zmianą też samochody stały. Ale zawsze znajdą się cwaniaki, którym się spieszy i oczywiście wpychają się na trzeciego. Nieważne, że jeden z drugim łamie kilka przepisów.
Może monitoring by pomógł. Chociaż na głupotę nie ma lekarstwa.
apollo
+1 #20 RE: Częste wypadki na Rogozińskiejapollo 2015-09-30 05:24
Cytuję G:
Cytuję kierowca:
Z tego co wiem to żaden z was nie ma racji...lada chwila zlikwiduje droznika i Rogalski będą się zamykać automatycznie ...to jak kierowcy by zjechali z przejazdu PKP jak tacy jak Wy by nie ustąpił im pierwszenstwa...rowiazanie słuszne bo z przejazdu będzie potrzeba szybko zjechać. Myślcie! !!

A to nie wiesz, że na przejazd kolejowy nie wolno wjeżdżać, o ile nie ma się możliwości natychmiastowego zjechania z niego (czyt. miejsca po drugiej stronie torów)?

jak jestes duzym poojazdem to i tak musisz wjechac na tory i stac bo miedzy torami sie nie zmiescisz a przy samym rondzie nie widac czy ktos jedzie na rogozinskiej,; dojezdzajac do rogozniskiej z bartodziejskiej wiekszym zestawem czy autobusem czy innymi takimi z przyczepkami dlugmi busami masa tego jest tak ladujesz sie na tory bez mozliwosci zjechania z nich
nick
+7 #19 RE: Częste wypadki na Rogozińskiejnick 2015-09-30 00:09
Teraz tylko zrobic fotke i do Absurdy Drogowe :)
G
+4 #18 RE: Częste wypadki na RogozińskiejG 2015-09-29 23:31
Cytuję kierowca:
Z tego co wiem to żaden z was nie ma racji...lada chwila zlikwiduje droznika i Rogalski będą się zamykać automatycznie ...to jak kierowcy by zjechali z przejazdu PKP jak tacy jak Wy by nie ustąpił im pierwszenstwa...rowiazanie słuszne bo z przejazdu będzie potrzeba szybko zjechać. Myślcie! !!

A to nie wiesz, że na przejazd kolejowy nie wolno wjeżdżać, o ile nie ma się możliwości natychmiastowego zjechania z niego (czyt. miejsca po drugiej stronie torów)?
G
+7 #17 RE: Częste wypadki na RogozińskiejG 2015-09-29 23:30
Cytuję pyry:
Cytuję PiS:
to pomysł Poszwy, jedyna rzecz którą tak naprawdę zmienił, oczywiście na gorsze.

NIE. To pomysł Wilczyńskiego. Jakoś ten superman nie przewidział, ze trzeba walczyć o przebudowę skrzyżowania. Obwodnica miała być już dawno ukończona i wtedy weszłaby w życie taka organizacja ruchu jak teraz. Więc nie pisz głupot.

A to nie wiesz, że na przejazd kolejowy nie wolno wjeżdżać, o ile nie ma się możliwości natychmiastowego zjechania z niego (czyt. miejsca po drugiej stronie torów)?
G
+13 #16 RE: Częste wypadki na RogozińskiejG 2015-09-29 23:24
Nic dziwnego, że dochodzi tam do wypadków - to co najmniej niecodzienne żeby nagle zatrzymywać się na prostej drodze aby ustąpić pierwszeństwa pojazdom z bocznej ulicy.

To skrzyżowanie trzeba przebudować albo przynajmniej ustawić tam sygnalizację świetlną.
mieszk.
+11 #15 RE: Częste wypadki na Rogozińskiejmieszk. 2015-09-29 23:16
Fajnie opisany wypadek. Teraz wypadałoby zapytać osoby odpowiedzialne za drogi miejskie jak zamierzają rozwiązać ten problem. Bez przebudowy skrzyżowania wypadki będą się powtarzać.
pyry
-1 #14 RE: Częste wypadki na Rogozińskiejpyry 2015-09-29 23:12
Cytuję PiS:
to pomysł Poszwy, jedyna rzecz którą tak naprawdę zmienił, oczywiście na gorsze.

NIE. To pomysł Wilczyńskiego. Jakoś ten superman nie przewidział, ze trzeba walczyć o przebudowę skrzyżowania. Obwodnica miała być już dawno ukończona i wtedy weszłaby w życie taka organizacja ruchu jak teraz. Więc nie pisz głupot.
kierowca
+1 #13 RE: Częste wypadki na Rogozińskiejkierowca 2015-09-29 22:15
Z tego co wiem to żaden z was nie ma racji...lada chwila zlikwiduje droznika i Rogalski będą się zamykać automatycznie ...to jak kierowcy by zjechali z przejazdu PKP jak tacy jak Wy by nie ustąpił im pierwszenstwa...rowiazanie słuszne bo z przejazdu będzie potrzeba szybko zjechać. Myślcie! !!
drv
+8 #12 RE: Częste wypadki na Rogozińskiejdrv 2015-09-29 21:43
Cytuję kamyk:
Zmiana organizacji powoduje wypadki, nie tylko z powodu przyzwyczajeń mieszkańców, ale z tego względu, że na tym odcinku, tor jazdy na wprost, wydaje się być naturalnie drogą z pierwszeństwem. A tu niespodzianka... i bum. Podobnie wygląda sytuacja z wysepkami na trasie do Poznania przez Skoki. Prostą drogę zdeformowano, uzbrojono w kostkę, balustrady, oślepiające nocą, migające oświetlenie (pomarańczowe strzałki). Można jeszcze było trzymetrowe mury pobudować... ;-)I tak to "beduini" mijają je lewą stroną i nie zwiększa to bezpieczeństwa a wręcz przeciwnie. Wracając do skrzyżowania na Rogozińskiej, zauważyłem że szczytem nonsensu zmiany organizacji jest sytuacja, gdy zbliżam się od Rogoźna, tory są zamknięte i ktoś (wystarczy jeden pojazd) zamierza skręcać w lewo. Niepotrzebnie tworzy się korek, potem po otwarciu torów ten skręcający czeka aż ktoś zechce go wpuścić i dopiero wtedy wszyscy stojący za nim mają szansę dojechać do STOP-u i również liczyć, że ktoś go wpuści. Gdyby od tego skrzyżowania, do świateł, były dwa pasy - OK. Lewoskręt sobie stoi i czeka a prawym pasem można by sobie nawet dojechać do świateł i wystarczył by zamiast znaku STOP - Ustąp pierwszeństwa. Wiadomo, że doklejenie drugiego pasa wiąże się z kosztami, więc póki co ruch w tym miejscu, mógł pozostać po staremu... ;-)

Pełna zgoda. Nic dodać, nic ująć, a wystarczyło trochę pomysleć przed tym chorym pomysłem. Też nadjechałem kiedyś od strony Rogoźna, gdzie na stopie z powodu pociągu czekały trzy pojazdy do lewoskrętu. Oczywiście ominąłem tę ekipę i pojechałem prosto, bo i tak wszyscy po lewej stronie czekali na przejazd pociągu, a ja bym czekał do usranej jako czwarty zablokowany sytuacją pojazd. Kompletny idiotyzm to skrzyżowanie o zmienionym na siłę pierszeństwie. Oby oprócz stłuczek nie stało się nic gorszego, bo działanie wbrew przyrodzie, zasadom postrzegania jest zgubne i tworzy sztuczne sytuacje nie do zaakceptowania.
jojo
+12 #11 RE: Częste wypadki na Rogozińskiejjojo 2015-09-29 21:00
Cytuję kamyk:
Zmiana organizacji powoduje wypadki, nie tylko z powodu przyzwyczajeń mieszkańców, ale z tego względu, że na tym odcinku, tor jazdy na wprost, wydaje się być naturalnie drogą z pierwszeństwem. A tu niespodzianka... i bum. Podobnie wygląda sytuacja z wysepkami na trasie do Poznania przez Skoki. Prostą drogę zdeformowano, uzbrojono w kostkę, balustrady, oślepiające nocą, migające oświetlenie (pomarańczowe strzałki). Można jeszcze było trzymetrowe mury pobudować... ;-)I tak to "beduini" mijają je lewą stroną i nie zwiększa to bezpieczeństwa a wręcz przeciwnie. Wracając do skrzyżowania na Rogozińskiej, zauważyłem że szczytem nonsensu zmiany organizacji jest sytuacja, gdy zbliżam się od Rogoźna, tory są zamknięte i ktoś (wystarczy jeden pojazd) zamierza skręcać w lewo. Niepotrzebnie tworzy się korek, potem po otwarciu torów ten skręcający czeka aż ktoś zechce go wpuścić i dopiero wtedy wszyscy stojący za nim mają szansę dojechać do STOP-u i również liczyć, że ktoś go wpuści. Gdyby od tego skrzyżowania, do świateł, były dwa pasy - OK. Lewoskręt sobie stoi i czeka a prawym pasem można by sobie nawet dojechać do świateł i wystarczył by zamiast znaku STOP - Ustąp pierwszeństwa. Wiadomo, że doklejenie drugiego pasa wiąże się z kosztami, więc póki co ruch w tym miejscu, mógł pozostać po staremu... ;-)

Masz rację popieram.
kamyk
+24 #10 RE: Częste wypadki na Rogozińskiejkamyk 2015-09-29 20:30
Zmiana organizacji powoduje wypadki, nie tylko z powodu przyzwyczajeń mieszkańców, ale z tego względu, że na tym odcinku, tor jazdy na wprost, wydaje się być naturalnie drogą z pierwszeństwem. A tu niespodzianka... i bum. Podobnie wygląda sytuacja z wysepkami na trasie do Poznania przez Skoki. Prostą drogę zdeformowano, uzbrojono w kostkę, balustrady, oślepiające nocą, migające oświetlenie (pomarańczowe strzałki). Można jeszcze było trzymetrowe mury pobudować... ;-)I tak to "beduini" mijają je lewą stroną i nie zwiększa to bezpieczeństwa a wręcz przeciwnie. Wracając do skrzyżowania na Rogozińskiej, zauważyłem że szczytem nonsensu zmiany organizacji jest sytuacja, gdy zbliżam się od Rogoźna, tory są zamknięte i ktoś (wystarczy jeden pojazd) zamierza skręcać w lewo. Niepotrzebnie tworzy się korek, potem po otwarciu torów ten skręcający czeka aż ktoś zechce go wpuścić i dopiero wtedy wszyscy stojący za nim mają szansę dojechać do STOP-u i również liczyć, że ktoś go wpuści. Gdyby od tego skrzyżowania, do świateł, były dwa pasy - OK. Lewoskręt sobie stoi i czeka a prawym pasem można by sobie nawet dojechać do świateł i wystarczył by zamiast znaku STOP - Ustąp pierwszeństwa. Wiadomo, że doklejenie drugiego pasa wiąże się z kosztami, więc póki co ruch w tym miejscu, mógł pozostać po staremu... ;-)
lukasz2301
+21 #9 stop rogozinskalukasz2301 2015-09-29 20:19
Przeniesienie sygnalizacji spod kauflanda rozwiąże problem bo tam i tak tylko łapie kurz :lol:
lukasz2301
+23 #8 stop rogozinskalukasz2301 2015-09-29 20:15
Sygnalizacja spod kauflanda rozwiąże sprawę
Fo
+3 #7 RE: Częste wypadki na RogozińskiejFo 2015-09-29 20:13
Ta zmiana była potrzebna bo maja zlikwidować dróżnika i przejazd ma być sterowany automatycznie.
re
+2 #6 czeste wypaki na Rogozinskiejre 2015-09-29 20:08
to jest prawda jak koszula w d.....
Nadzór ruchu
+5 #5 STOPNadzór ruchu 2015-09-29 20:08
Na chuuu w ogóle to zmieniali?
startrek
+8 #4 RE: Częste wypadki na Rogozińskiejstartrek 2015-09-29 20:01
Cytuję PiS:
to pomysł Poszwy, jedyna rzecz którą tak naprawdę zmienił, oczywiście na gorsze.


Jak jedziesz to musisz myśleć. Dzisiaj to był samochód, a jutro może być pieszy, rowerzysta.
PWA
+4 #3 RE: Częste wypadki na RogozińskiejPWA 2015-09-29 19:58
A gdzie mieszka Poszwa
PiS
+4 #2 RE: Częste wypadki na RogozińskiejPiS 2015-09-29 19:50
to pomysł Poszwy, jedyna rzecz którą tak naprawdę zmienił, oczywiście na gorsze.
ktos...
+26 #1 RE: Częste wypadki na Rogozińskiejktos... 2015-09-29 19:47
zmiana organizacji ruchu była potrzebna jak koszula w d....

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.