• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 7677

Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?

Burmistrz Krzysztof Poszwa przekazał zaledwie 11 tysięcy na szpital z kasy miejskiej, mając ponad 25 tysięcy mieszkańców. Wójt Gminy Wągrowiec Przemysław Majchrzak z 12 tysiącami mieszkańców przekazał ... 600 tysięcy!

To, że szpital w Wągrowcu znajduje się w trudnej sytuacji finansowej, nie jest nowością. Problem jest złożony i nie dotyczy tylko naszego szpitala, ale wielu podobnych placówek na terenie całego kraju.

Burmistrz Krzysztof Poszwa, mimo że nie układa się mu współpraca z Zarządem Powiatu Wągrowieckiego w tym ze starostą Tomaszem Krancem, postanowił wspomóc wągrowiecki szpital.

- Wiemy, w jak trudnej kondycji jest szpital powiatowy, dlatego, gdy zgłosił zapotrzebowanie na sprzęt medyczny, zareagowaliśmy niemal natychmiast – mówi Krzysztof Poszwa.

Szpital zakupił za pieniądze pochodzące z budżetu miasta termometry do pomiaru temperatury głębokiej, wykorzystywane na Oddziale Ratunkowym, pompę infuzyjną strzykawkową, służącą do dawkowania leków na Oddziale Anestezjologii i Intensywnej Terapii oraz nowoczesny spirometr do badań wydolności płucnej pacjentów.

Cała akcja przekazania pieniędzy została dobrze oprawiona i odpowiednio sprzedana mieszkańcom. Burmistrz udał się do szpitala, porozmawiał z dyrektorem i zrobił sobie kilka fotek.

Czy w trakcie odwiedzin burmistrz nie naruszył zasad dotyczących bezpieczeństwa? Czy nie bardziej elegancko i bezpieczniej dla pacjentów byłoby zdjąć płaszcz zimowy i założyć fartuch ochronny? Czy cel w postaci zdjęć nie powinien przysłaniać troski o bezpieczeństwo pacjentów?

Każdy kij ma dwa końce.

Naszym zdaniem okazana pomoc to typowy chwyt pijarowy, który ma ocieplić wizerunek burmistrza. Mało kto wie, że szpital zasila miejską kasę, płacąc ponad 60 tysięcy podatku rocznie.

Ktoś powie, że szpital podobnie jak policji czy straży to jednostki powiatowe. Zgadza się. Patrząc jednak na udział procentowy mieszkańców Wągrowca w skali całego powiatu, możemy stwierdzić, że to właśnie mieszkańcy naszego miasta są najczęściej beneficjentami szpitala, a także interwencji policji czy straży pożarnej.

Idąc tym torem, można stwierdzić, że pomoc z kasy miejskiej dla jednostek powiatowych działających na terenie miasta i obsługujących mieszkańców powinna być normalnym wydatkiem wpisanym w budżet. Pozostałe gminy w powiecie wągrowieckim również powinny płacić a wysokość składki, powinna wyznaczać liczba mieszkańców. Wtedy moglibyśmy liczyć na dobrą opiekę w szpitalu i bezpieczeństwo na ulicy.

Warto dodać, że burmistrz Gołańczy Mieczysław Durski czy wójt Mieściska Andrzej Banaszyński już teraz dokładają do zakupu np. radiowozów z własnych budżetów, choć wcale nie muszą tego robić.

Burmistrz Krzysztof Poszwa jest w sytuacji komfortowej i nie musi przekazywać pieniędzy na szpital. Swoją pomoc może okazać poprzez obniżenie podatków dla szpitala, jednak jak na razie tego nie zrobił, mimo wielu próśb ze strony obecnego i poprzednich dyrektorów. Burmistrz woli poczekać, aż szpital wpłaci ponad 60 tys. podatku, aby później pijarowo przekazać zaledwie 11 tysięcy z tej kwoty. Co ciekawe inne miasta umarzają takie podatki, bo trudno szpitale traktować jak przedsiębiorstwa.

Szczodry jest za to wójt Gminy Wągrowiec Przemysław Majchrzak.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że Gmina Wągrowiec przekazała lub w najbliższych dniach przekaże na rzecz szpitala kwotę ... 600 tysięcy złotych! Warto dodać, że liczba mieszkańców gminy to około 12 tysięcy mieszkańców a miasta aż 25 tys.

Rodzi się pytanie: Czy to systemowa pomoc i zrozumienie problemu panującego w szpitalu przez miasto Wągrowiec, czy tylko pijarowska wizyta burmistrza w tej placówce?


 

 

Komentarze   

as
-1 #42 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?as 2017-01-07 13:31
Rudy pisze komentarze i stąd talie zamieszanie
...
+1 #41 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?... 2017-01-07 13:26
Ludzie wy jesteście nienormalni, piszecie, że Portal WRC układa się z burkiem i nie jest rzetelny a jak coś napiszą na nie to zaraz, że nagonka? O co kaman?
Ja
0 #40 EhhJa 2017-01-07 00:58
Jak tak czytam te artykuły to aż nie wiem co myśleć.. Co jak co ale używanie zwrotów typu :
"Cała akcja przekazania pieniędzy została dobrze oprawiona i odpowiednio sprzedana mieszkańcom" albo o tych fotkach. No na prawdę proszę Was. Myślałem ze ten portal reprezentuje trochę wyższy poziom dziennikarstwa niż tylko nagonka na władze miasta pomijajac jakość przekazu.
krzysiu
0 #39 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?krzysiu 2017-01-06 15:51
Poszwa tak stoi jakby konno przyjechał
wolontariuszka
-1 #38 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?wolontariuszka 2017-01-06 15:37
Szkoda, że Pan Dyrektor nie pokazuje i nie robi sobie zdjęć z ludźmi, wolontariuszami którzy przychodzą do szpitala czynić dobro i pomoc najbardziej potrzebującym opiekując się ludzmi schorowanymi, opuszczonymi przez rodziny. Poświęcają swój czas, wielokrotnie przynosząc upominki czy pieczywo.
Minus dla Pana dyrektora, który nie potrafi odróżnić pracy osób cichych, wrażliwych czy społeczników, którzy robią to z swojej własnej woli. Zastanawiam się, czy dyrektor tejże placówki jest PR-owcem, który za srebrniki potrafi kreować burmistrza, który i tak nie dał ze swojej kieszeni? Panie dyrektorze chyba jest co nie hallooooo?
hahaha
0 #37 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?hahaha 2017-01-06 14:55
Cytuję Ciekawy:
Kto to "Czerwony Kubraczek" ?????

Jakiś Pijar zapewne :-D
Ciekawy
0 #36 Jak się nazywa ?Ciekawy 2017-01-06 00:15
Kto to "Czerwony Kubraczek" ?????
anty
0 #35 problemy z pamięciąanty 2017-01-05 19:32
Czy niektórzy piszący zapomnieli kto zarządzał szpitalem przez ostatnie lata ? Pozwolę sobie przypomnieć PSL , SW ,SLD a teraz dołączyło PO . Nominacje dyrektorskie , brak należytej kontroli nad szpitalem i jego finansami , rozpasanie płacowe dla wielu lekarzy nieudaczników (np. czerwony kubraczek , pani doktor której boją się pacjenci ) , oddział noworodkowy i położniczy -KTO ZA TO ODPOWIADA: Burmistrz czy starosta ze swoim zastępcą ?!!!!
hela
0 #34 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?hela 2017-01-05 15:28
11 tyś na szpital a 50 tys na kościół
szok!
0 #33 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?szok! 2017-01-05 13:05
Ze w Wągrowcu są Paulini, wiem. Ale że są Pijarzy? To ci nowina!
Ludwik
0 #32 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?Ludwik 2017-01-04 21:08
Cytuję Księgowy:
"Zdziwiony" to ty będziesz jeszcze długo, bo kompletnie nie rozumiesz jak działa system w Polsce. Podatek dochodowy nie idzie do państwa ale jak widać takie tematy są ci obce.

Szpital jest powiatowy i finanse na jego utrzymanie pochodzą z powiatu, bo szpital nie jest przedsiębiorstwem w dosłownym rozumieniu tego słowa. Sytuacja jest komiczna, bo Urząd Miejski pobiera podatki i powoduje, że inni muszą te braki w kasie szpitala uzupełniać bo robi się minus. Taka sytuacja jest w Wągrowcu. Inne miasta nie pobierają opłat - stosują umorzenia.

Co do pozostałych struktur: policja, straż. Widziałeś gdzieś w Polsce, żeby remonty na komendach prowadzone były z państwowej kasy? Nie. Wiesz dlaczego, bo utrzymanie komend to problem samorządów. Komenda Główna ze środków centralnych dokłada do zakupu np. radiowozów ale jest to zazwyczaj 50%.

I nawiązując do artykułu. Popieram idee, aby samorządy tworzące powiat dokładały się procentowo do wydatków jakie ponoszone są na zdrowie, bezpieczeństwo, to własnie mieszkańcy powiatu korzystają z tych placówek. Mieszkańcy płaca podatki, które trafiają do kasy miejskiej (podatek dochodowy) dlaczego zatem sam powiat ma utrzymywac te jednostki, dlaczego powiat ma płacić za wasze wezwania karetki, policji czy straży.


- Czyli wg Ciebie mieszkańcy miasta nie są jednocześnie mieszkańcami powiatu? Są zadani miast i zadania powiatu. Czy powiat dokłada się do zadań miasta? Jeśli kompetencje są ustalone i powiat się ze swoich nie wywiązuje, to o czym to świadczy?
bandyterka
0 #31 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?bandyterka 2017-01-04 19:53
Cytuję Hojny:
Cytuję tutejszy:
Jaki jest Majchrzak taki jest, ale musicie się zgodzić, że pieniędzmi umie gospodarować i nimi obracać.

Obracać nie swoimi nie jest tak ciężko, szczególnie jak się ma w perspektywie wybory i chęć ich wygrania. Rzuca się wtedy kasą, która nie na ten cel powinna być przeznaczona, a daje tylko wizerunek rzucającemu. Wątpię żeby był ten wydatek w budżecie zapisany, a złe wykonywanie budżetu ktos chyba sprawdza. Pewnie tę hojność warto sprawdzić

... i powiązania polityczne, ktore są tu jasne. Wszyscy z PSL i tak jak ktoś pis-ał PIS to musi pozamiatać jak ma być inna Polska, nie kolesiowska
Pietrek
0 #30 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?Pietrek 2017-01-04 19:44
Cytuję Brudny Harry:
A może burmistrz poszedł zbadać sobie nowym termometrem "temperaturę głęboką", bo chyba tylko człowiek z wysoką gorączką robi takie niemądre ruchy. Ciemny lud już nie kupi takiej grubymi nićmi szytej propagandy. No ale pewnie tak poradził spec z poddasza urzędu hehehehe

Głębokie badanie odbytowe... Może by mu się przydało, żeby się schłodził po tych banialukach jakie opowiada o dotacji :-)
Hojny
0 #29 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?Hojny 2017-01-04 19:39
Cytuję tutejszy:
Jaki jest Majchrzak taki jest, ale musicie się zgodzić, że pieniędzmi umie gospodarować i nimi obracać.

Obracać nie swoimi nie jest tak ciężko, szczególnie jak się ma w perspektywie wybory i chęć ich wygrania. Rzuca się wtedy kasą, która nie na ten cel powinna być przeznaczona, a daje tylko wizerunek rzucającemu. Wątpię żeby był ten wydatek w budżecie zapisany, a złe wykonywanie budżetu ktos chyba sprawdza. Pewnie tę hojność warto sprawdzić
samiswoi ?
0 #28 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?samiswoi ? 2017-01-04 18:54
Cytuję tutejszy:
Jaki jest Majchrzak taki jest, ale musicie się zgodzić, że pieniędzmi umie gospodarować i nimi obracać.

Utrzymanie szpitala należy do zadań powiatu ,a nie gmin
.Wójt ma gest szczególnie gdy wspiera kolegów z PSL (zarząd powiatu). Droga przy której mieszkam jest dziurawa i błotnista ,bo gmina ma mało kasy .Utrzymanie tej drogi należy do zadań gminy . Rozumiem i popieram p. Poszwę .
ramzes
-1 #27 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?ramzes 2017-01-04 18:51
Zgadnijcie od kogo nowy dyrektorek szpitala rozpoczyna oszczędzanie?Oczywiście od pielęgniarek.Dosyć że z socjalnego dostawały grosze,to jeszcze im te grosze ze starostą zabrali.Ale doktorków nie tyka.Dalej po kilkadziesiąt tysiaków na miesiąc odbierają.Ale czego spodziewać się po ludziach PSL-u. Już nie długo znikną ze sceny politycznej.Jakoś już nie słychać by doktorki ubolewały,że mało zarabiają,siedzą jak myszy pod miotą,ale jeszcze trochę jak PIS wymiecie z powiatu to co tam przez przewinięte wybory trafiło to i do naszego powiatu i miasta wróci normalność
guest
0 #26 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?guest 2017-01-04 18:36
Skoro Wójt dołożył do szpitala to komuś zabrał ze swoich nie dał Co do finansowania policji itp. to dzięki takim sponsorom Ci z Warszawy nie muszą sie przemeczać bo inni załatwiają za nich robote
hahahaha
0 #25 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?hahahaha 2017-01-04 16:50
Pan burmistrz wstąpił do zakonu Pijarów? SZOking!
Wyborca
+1 #24 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?Wyborca 2017-01-04 14:00
Walka z powiatem spowoduje, ze skonczy jak Kamiński w szynobusie, bo jak tam wroci to zaraz go zwolnia, za ta propagande w TW.
Wyborca
+1 #23 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?Wyborca 2017-01-04 13:58
Poszwa sie zdziwi jak przegra wybory.
Izs
0 #22 Do prasyIzs 2017-01-04 13:57
Dyrektor też w kurtce? Co z funduszem socjalnym?
Zniesmaczony
0 #21 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?Zniesmaczony 2017-01-04 13:46
Kolejny napastliwy tekst atakujący bez sensu burmistrza. Najwyraźniej były burmistrz wciąż nie może pogodzić się z porażką i rękami Romcia Redaktorka szuka sposobu by wbić szpilę panu Poszwie. Romcio Redaktorek potulnie wypełnia polecenia Stasia Przegranego I, a potem się dziwi, że ktoś mu hakuje portal. Oj jeszcze się zdziwi...
lelo
0 #20 szpital do dziura bez dna, której nie da sie zawalićlelo 2017-01-04 13:25
czy to będzie 11 tysięcy czy 600 tysięcy czy 12 milionów ze starostwa szpital będzie generował zadłużenie.
zdziwiony
0 #19 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?zdziwiony 2017-01-04 13:04
księgowy napisałem o podatkach i zadaniach samorządów a nie Wągrowca. Nikogo nie bronię i nie atakuję. Wszystkie samorządy posiadają ograniczone środki finansowe. Dofinansowując coś co nie należy do ich zadań muszą z czegoś zrezygnować. Czy dostarczanie wody, budowa dróg, chodników nie jest ważne ? Każdy organ w państwie ma swoje zadania.
Księgowy
0 #18 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?Księgowy 2017-01-04 12:45
Zdziwiony więc nie maja dopłacać i czekać na pieniądze państwowe, wtedy ludzie w szpitalu mają umierać, policjanci jeździć rowerami a straż latać z konewką. Porażka

Czy Zdziwiony to asystent burmistrza, że tak broni swojego szefa?
zdziwiony
-1 #17 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?zdziwiony 2017-01-04 12:38
Księgowy to VAT, PIT, CIT, akcyza wpływa do samorządu? Ciekawostka. No chyba,ze coś nowego uchwalono w sali kolumnowej:). utrzymanie szpitala należy do zadań powiatu ale nie pozostałych samorządów. Szpital powinien utrzymywać się z pieniędzy, które otrzymuje za świadczone usługi medyczne. Jeżeli nie to dopłaca powiat. Czy inne samorzady umarzają szpitalom podatki to nie wiem. Ale nie jest to na pewno obligatoryjny obowiązek gminy. Remonty komend policji czy straży należą do zadań państwa a nie samorządów. Także zakupy radiowozów. Jeżeli jest dofinansowane przez samorządy to tylko dlatego, żeby policjanci nie musieli siedzieć w przeciekającym budynku a na wezwanie nie jeżdzili rowerami.
...
0 #16 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?... 2017-01-04 12:37
szok
Księgowy
+1 #15 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?Księgowy 2017-01-04 12:05
"Zdziwiony" to ty będziesz jeszcze długo, bo kompletnie nie rozumiesz jak działa system w Polsce. Podatek dochodowy nie idzie do państwa ale jak widać takie tematy są ci obce.

Szpital jest powiatowy i finanse na jego utrzymanie pochodzą z powiatu, bo szpital nie jest przedsiębiorstwem w dosłownym rozumieniu tego słowa. Sytuacja jest komiczna, bo Urząd Miejski pobiera podatki i powoduje, że inni muszą te braki w kasie szpitala uzupełniać bo robi się minus. Taka sytuacja jest w Wągrowcu. Inne miasta nie pobierają opłat - stosują umorzenia.

Co do pozostałych struktur: policja, straż. Widziałeś gdzieś w Polsce, żeby remonty na komendach prowadzone były z państwowej kasy? Nie. Wiesz dlaczego, bo utrzymanie komend to problem samorządów. Komenda Główna ze środków centralnych dokłada do zakupu np. radiowozów ale jest to zazwyczaj 50%.

I nawiązując do artykułu. Popieram idee, aby samorządy tworzące powiat dokładały się procentowo do wydatków jakie ponoszone są na zdrowie, bezpieczeństwo, to własnie mieszkańcy powiatu korzystają z tych placówek. Mieszkańcy płaca podatki, które trafiają do kasy miejskiej (podatek dochodowy) dlaczego zatem sam powiat ma utrzymywac te jednostki, dlaczego powiat ma płacić za wasze wezwania karetki, policji czy straży.
Oburzony
0 #14 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?Oburzony 2017-01-04 10:52
Ta pomoc dla szpitala jest skandalem! Dyrekcja szpitala oraz zarząd powiatu powinni doprowadzić do obniżenia znacznie zawyżonych kontraktów lekarzy! Wielu z nich z własnej kieszeni mogłoby zakupić te termometry i jeszcze nie zauważyliby ubytku gotówki na koncie! A jeśli lekarze uważają, że są niezastąpieni, to zlikwidować szpital i nich sobie szukają roboty np. w Niemczech albo Anglii! Ciekawe ilu sobie poradzi?
Bok
+10 #13 Pijarowska wizytaBok 2017-01-04 10:17
Pijarowska to dobre ............
zdziwiony
+11 #12 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?zdziwiony 2017-01-04 08:54
Wszystkie gminy do czegoś dopłacają, czy to straz, czy policji czy ochrona zdrowia. A przecież to państwo bierze podatki i powinno utrzymywać te instytucje. Zdziwiony więc jestem artykułem sugerującym jakieś skłądki , opłaty i itp. ze strony samorządu. To może portal wyśle list do ministerstwa aby zwiększyło subwencję oświatową
KrzyśPan
-13 #11 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?KrzyśPan 2017-01-04 08:15
Krzysztofie, drogi Krzysztofie kto Ci doradza robić takie szopki? Zaden rozsadny PRowiec by takiego czegoś nie doradzil. Bo z bata nie ukreci sie niczego.
Brudny Harry
-12 #10 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?Brudny Harry 2017-01-04 00:02
A może burmistrz poszedł zbadać sobie nowym termometrem "temperaturę głęboką", bo chyba tylko człowiek z wysoką gorączką robi takie niemądre ruchy. Ciemny lud już nie kupi takiej grubymi nićmi szytej propagandy. No ale pewnie tak poradził spec z poddasza urzędu hehehehe
Brudny Harry
-14 #9 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?Brudny Harry 2017-01-03 23:59
Brawo PORTAL!!!!!! Budzić uśpionych propagandą Poszwy to Wasze zadanie i dobrze się z niego wywiązujecie ;)
Igor
-13 #8 kulturaIgor 2017-01-03 23:44
Wypada zdjąć zimowe płaszcze. Szpital to nie dyskoteka i panują tam pewne zasady panowie...
dla poklasku
-11 #7 wstyddla poklasku 2017-01-03 23:41
Już w czerwcu ubiegłego roku była decyzja o dotacji z kasy miasta na sprzęt dla ZOZ. Te 11 tysięcy to bardzo symboliczna kwota ale dobra do zrobienia fotografii. Nie rozumiem skąd dzisiaj taka wypowiedz burmistrza Poszwy ??? Czy to "zareagowaliśmy niemal natychmiast" musiało trwać ponad pół roku ???
tutejszy
-7 #6 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?tutejszy 2017-01-03 22:38
Jaki jest Majchrzak taki jest, ale musicie się zgodzić, że pieniędzmi umie gospodarować i nimi obracać.
tutejszy
-8 #5 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?tutejszy 2017-01-03 22:37
Jaki jest Majchrzak taki jest, ale musicie się zgodzić, że pieniędzmi umie gospodarować i nimi obracać.
mieszkaniec.
+15 #4 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitalu?mieszkaniec. 2017-01-03 22:35
Zupełnie jak radni na grzybach xd
PR
+9 #3 PRPR 2017-01-03 22:27
PR to skrót od public relations. Oficjalna forma przymiotnika to PR-owski.
Znany jest natomiast w polszczyźnie rzeczownik pijar, odnoszący się do zakonnika.
P
-9 #2 PP 2017-01-03 22:26
Oj Panie Burmistrzu! I na co ta szopka? Albo pomagamy albo jaja sobie robimy. A termometry .....11tyś zł. Źle po co takie akcje?
ferdy
-7 #1 RE: Pijarowska wizyta burmistrza Poszwy w szpitaluferdy 2017-01-03 22:22
No i wrócił stary, dobry Portal. Dokładnie pokazując jak działa nasz burmistrz. Jego działania właśnie na tym polegają. By jechać, zrobić zdjęcie i zawrzeć piękną wypowiedź na swojej stronce. Wągrowiec to nie ciemnogród, tutaj nie mieszkają ludzie którzy we wszystko wierzą burmistrzowi. Ładne uśmiechanie się na zdjęciach nie wystarczy by wygrać wybory. Czas na zmiany, polityka który ma dobry pijar Wągrowiec nie potrzebuje.

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.