• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 11827

Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaos

Reforma edukacji budzi coraz więcej emocji. Praca w tym molochu to będzie horror, mówi obecny dyrektor "czwórki" Krzysztof Michalski, który ma pokierować połączoną szkołą i już zapowiada przejście na emeryturę.

Dzisiaj w trakcie komisji radni dyskutowali na temat zmian jakie mają zostać wprowadzone w Wągrowcu w związku z reformą oświaty. Dyskusja była burzliwa, bo pojawili się na niej nauczyciele i rodzice. Pomysł burmistrza budzi wiele kontrowersji.

Burmistrz Krzysztof Poszwa nie przeprowadził konsultacji z rodzicami i nie pojawił się dzisiaj na komisji. Rodzice twierdzą, ze nie ma on odwagi stanąć przed nimi i bronić swoich racji, bo trudno bronić czegoś co jest złe.

O co tak naprawdę chodzi i co takiego proponuje burmistrz?

Obecne gimnazjum ma być czasowo włączone w skład Szkoły Podstawowej nr 4. Za kilka lat, kiedy minie okres przejściowy, czyli szkołę opuszczą uczniowie kończący naukę gimnazjalną, a zapełnią ją dzieci kształcące się już w ośmioklasowym systemie, w budynku przy ul. Św. Wojciecha powołana zostanie nowa, samodzielna szkoła podstawowa.

Poszerzony zostanie obwód szkoły. Straszewo i Wschód do "czwórki".

Z włączeniem gimnazjum do „czwórki”, poszerzony zostanie obwód szkoły, obejmując m.in. Osiedle Wschód i Straszewo, czyli tereny, które docelowo będą przypisane planowanej nowej podstawówce. Idące do pierwszej klasy dzieci z tych dzielnic rozpoczynać będą już naukę w powiększonej „czwórce”. Przeprowadzona w ten sposób reforma pozwoli również na to, by wszyscy obecni uczniowie trzech wągrowieckich podstawówek, dokończyli edukację w tej szkole i klasie, do której chodzą obecnie.

- Rozważyliśmy szczegółowo wszystkie dostępne możliwości, w tym taką, która zakładała od razu przekształcenie gimnazjum w nową szkołę podstawową. Niestety, w tym wariancie doszłoby do tego, że uczący się już w „dwójce” i „czwórce” uczniowie administracyjnie musieliby być przenoszeni do tej nowej szkoły. Nie trzeba nikogo przekonywać, z jakim stresem wiązałoby się to dla dzieci. Nie możemy na to pozwolić – mówi burmistrz Krzysztof Poszwa.

A co z nauczycielami, czy stracą pracę?

Zdaniem burmistrza dla nauczycieli z gimnazjum zaprezentowany wariant jest najkorzystniejszy. Gdyby już we wrześniu doszło do bezpośredniego przekształcenia szkoły w podstawówkę, spora część pedagogów musiałaby stracić pracę. W nowej szkole byłoby bowiem zbyt wielu nauczycieli przedmiotów, których uczą się starsze roczniki, a brakowałoby nauczycieli nauczania początkowego. Natomiast włączenie na okres przejściowy gimnazjum do SP4 daje możliwość bardziej elastycznego zarządzania kadrą – nauczyciele likwidowanej szkoły będą mogli uczyć klasy siódme i ósme w powiększonej „czwórce”.

- Ten okres przejściowy to również szansa dla tych nauczycieli, którzy w związku z reformą będą musieli uzupełnić kwalifikacje, by móc uczyć innych przedmiotów. Dajemy im, dzięki temu rozwiązaniu, kilka lat, w czasie których spokojnie mogą np. skończyć studia podyplomowe – podkreśla burmistrz Krzysztof Poszwa.

Teraz projektem zajmą się radni i jeśli Rada Miejska go przyjmie, dokument zostanie przesłany do zaopiniowania przez kuratorium oświaty. Dopiero po uzyskaniu akceptacji tego organu Rada Miejska podejmie ostateczną uchwałę wprowadzająca zmiany.

Co ma się zmienić?

  • Gimnazjum

Wszystkie dzieci obecnie uczące się w tej szkole, dokończą naukę w tym budynku. Szkoła formalnie zostanie na kilka lat włączona do SP4, a po okresie przejściowym stanie się samodzielną nową podstawówką.

  • Szkoła Podstawowa nr 4

Wszystkie dzieci obecnie uczące się w tej szkole, dokończą w niej naukę. Szkoła zostanie powiększona o budynek obecnego gimnazjum. Obwód szkolny zostanie rozszerzony o Osiedle Wchód i Straszewo. Do „czwórki” nie będą przenoszeni administracyjnie uczniowie uczący się już obecnie w innych podstawówkach.

  • Szkoła Podstawowa nr 2

Wszystkie dzieci obecnie uczące się w tej szkole, dokończą w niej naukę. Obwód szkolny zostanie pomniejszony o Osiedle Wschód i Straszewo, którym przypisana będzie SP4. Wyłącznie nowe roczniki (czyli pierwszoklasiści) z tych terenów będą zaczynały naukę w „czwórce”. Uczniowie starszych klas ze Straszewa i Os. Wschód nie będą przenoszeni administracyjnie do SP4.

  • Szkoła Podstawowa nr  3

Wszystkie dzieci obecnie uczące się w tej szkole, dokończą w niej naukę. W organizacji szkoły, ani w jej obwodzie nie zajdą żadne zmiany.

Taka propozycja nie podoba się rodzicom i nauczycielom.

Burmistrz nie przeprowadził konsultacji z najważniejszą grupą — rodzicami. Spotkał się tylko z dyrektorami, którzy nie popierają takie rozwiązania oraz z radą rodziców. W trakcie spotkań padały konkretne pytania, na które burmistrz nie potrafił odpowiedzieć. Kolejne minuty dyskusji doprowadziły do bardzo nerwowej sytuacji, która panował również dzisiaj w trakcie komisji.

Zaproponowane zmiany doprowadzą do tego, że w samej "czwórce" uczyć się będzie 1350 uczniów. Nawet jeżeli w przyszłości dojdzie do utworzenia nowej szkoły to burmistrzowi zabraknie podstaw prawnych do przeniesienia uczniów z "czwórki do nowej szkoły. Taki zabieg będzie możliwy tylko za zgodą rodziców a ci raczej nie będą chcieli narażać swoich pociech na stres związany ze zmianą nauczycieli i kolegów w klasie. Dojdzie do WIELKIEGO CHAOSU.

Dyrektorem tego "molochu", bo tak dzisiaj została nazwa "czwórka" po połączeniu z obecnym gimnazjum, ma być Krzysztof Michalski, obecny dyrektor SP 4, jednak dyrektor z takim stażem nie wyobraża sobie takiego rozwiązania.

- Praca w tym molochu to będzie horror — powiedział dzisiaj w trakcie komisji Krzysztof Michalski, który dodał jednocześnie, że najprawdopodobniej z dniem 31 sierpnia przejdzie na emeryturę.

Co dalej z reformą edukacji i chaosem organizacyjnym do którego doprowadził burmistrz Krzysztofa Poszwa? Trzeba mieć nadzieję, że radni nie poprą proponowanej uchwały. Wszystko rozstrzygnie się w czwartek 23 lutego w trakcie najbliższej sesji Rady Miejskiej.



 

 

Komentarze   

zonkx
-4 #65 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaoszonkx 2017-02-21 21:06
Cytuję Drewienko:

Olo nie mówi dobrze tylko złorzeczy porównując nauczycieli do jakiś kast i wysyła ich na kasę w supermarkecie, gdzie wiadomo, że praca jest ciężka. Żadna praca nie hańbi, ale ta wiadomo, że jest ciężka i wyjątkowo słabo opłacana. Od jakiegoś długiego czasu obraża się ta pracą innych pracowników życząc im tam działan zawodowych. Żaden rząd nie podjął tematu zwiekszenia uposażeń nauczycieli i poprawy warunkow ich pracy. Majstruje się tylko politycznie przy oświacie. Powołanie, to jest to czym się zamyka usta nauczycielom, żeby nie walczyli o swoje prawa. Skłóca się ze społeczeństwem grając na uczuciach wielkością pensum, wolnego czasu, który jest narzucony z góry, bo w takim cyklu odbywa się edukacja. Płace... po 25 latach ciężkiej pracy, narażenia na wiele chorób zawodowych wypłata nauczyciela 2200. Uważasz, że to jest niebotyczny zarobek? I o jakiej kascie tu mówimy :-)Jeszcze na koniec nie mówiło się, że najgorszy zawód to nauczyciel słowami "najgorszy zawód to uczyć cudze dzieci". Pokręciłeś nieźle zmieniając całkowicie sens przysłowia, przekleństwa być może chińskiego, które rezerwuje się tam dla najwiekszych wrogów. W Polsce też istnieje takie powiedzenie i brzmi ono " obyś cudze dzieci uczył" i stanowi o tym, że praca nauczyciela jest pracą niezwykle trudną i nie ma czego zazdrościć. W obecnych czasach po upadku autorytetów i podczas kultu pieniadza często staje się tez pracą niebezpieczną.

Pier..sz drewienko. Proponuję wszystkim nauczycielom którym się coś nie podoba żeby zmienili pracę. To proste. Wypowiedzenie chyba potrafią napisać ? Każdemu mówię: nie podoba się praca, za mała płaca to ją zmień. Po cholerę męczysz siebie i innych? Uważasz, że twoja wiedza, doświadczenie, umiejętności są cenne dla innych? Zweryfikuj to na wolnym rynku pracy. I teraz powiem wam coś. Co najmniej 95% ludzi zatrudnionych na państwowych lub samorządowych etatach nigdzie nie odejdzie i będzie wylewało swe frustracje na innych za 2300 zł/mc i mniej. Wiecie dlaczego? Bo dokładnie tyle są warci, ale swoim krzykiem i hałasem będą się starali przekonać wszystkich naokoło że jest inaczej.
Klara
0 #64 ehKlara 2017-02-21 14:11
Cytuję ramzes:
W Wągrowcu nie ma problemu z reformą,jest problem natomiast z oświatą.Nauczanie w naszym mieście to kpina i żenada.Nauczycielom się pracować nie chce lub nie potrafią tego robić,dlatego przesiew dobrze zrobi w tym środowisku


Zgadzam sie w 100%. Jak ktos chce dobrze zdac mature to ma do wyboru tylko Poznań niestety...
ramzes
-1 #63 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosramzes 2017-02-21 13:55
W Wągrowcu nie ma problemu z reformą,jest problem natomiast z oświatą.Nauczanie w naszym mieście to kpina i żenada.Nauczycielom się pracować nie chce lub nie potrafią tego robić,dlatego przesiew dobrze zrobi w tym środowisku
gg
+2 #62 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosgg 2017-02-21 13:10
Cytuję Szancunek dla nauki:
Dobrzy nauczyciele sami odejdą, bo gra nie jest warta tych ochłapów które mają co miesiąc, a nade wszystko zdrowia szkoda.


Chyba sam jestes nauczycielem. Bo tak sie sklada ze orientuje sie ile zarabiaja i malo nie maja. 13-tki, nadgodziny, dodatki i wszystko im sie nalezy. Do tego masa wolnego, za ktory rowniez maja placone. Jednym slowem ROSZCZENIOWCY...skoro tak im zle to niech zlikwiduja karte nauczuciela i pracuja 40 godzin tygodniowo. Dopiero beda plakac!!!
emeryt-ka
0 #61 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosemeryt-ka 2017-02-18 20:56
Cytuję Drewienko:
Cytuję J23:
Cytuję Drewienko:

Olo Osadzony jesteś w realiach komuny, a nasłuchałeś się ministrów-ministrantów i jedynej słusznej partii obecnie panującej.....

Myślę Drewienko, że ty jesteś osadzony w czasach komuny lub nigdy nie pracowałeś i nie znasz rynku pracy. Tak dla przypomnienia w czasach komuny, za karę zostawało się nauczycielem, i każdy kto chciał nim był. Mówiło się wtedy: "najgorszy zawód to uczyć cudze dzieci".
Olo ma rację, że młodzi ludzie z wykształceniem pedagogicznym pracują na kasie w supermarkecie, ponieważ nie mają pracy w zawodzie nauczyciela. Dlaczego? Popatrz na SP4, gdzie pracują jeszcze nauczyciele-emeryci, a klasy w szkołach są bardzo liczne. Dzisiaj mówi się w ustawie o szkołach kameralnych i mniej licznych klasach. Jest to ogromna szansa dla młodych ludzi chcących pracować w zawodzie nauczyciela.
Czy na nauczycielach się oszczędza? Myślę, że nie. Zarabiają adekwatnie do swojego zawodu. Nauczyciel to nie tylko 18h dydaktycznych, to także godziny spędzone na poprawach sprawdzianów(pomijam niektóre przedmioty)wywiadówkach, radach pedagogicznych itd.
CO do kast sędziowskich-życzę Tobie(a może nie), żebyś zderzył się z salą sądową i dopiero wtedy zrozumiesz o czym Patryk Jaki mówi, o co chodzi z "kastami sędziowskimi"(np. w sprawach cywilnych, prawa pracy, czy karnych). To nie chodzi o dzisiaj, to chodzi o zaniechania od szeregu lat. Żaden rząd nie podjął tego tematu, bo to sędziowie-z nimi się nie walczy im się ustępuje, a szary obywatel cierpi.

Olo nie mówi dobrze tylko złorzeczy porównując nauczycieli do jakiś kast i wysyła ich na kasę w supermarkecie, gdzie wiadomo, że praca jest ciężka. Żadna praca nie hańbi, ale ta wiadomo, że jest ciężka i wyjątkowo słabo opłacana. Od jakiegoś długiego czasu obraża się ta pracą innych pracowników życząc im tam działan zawodowych. Żaden rząd nie podjął tematu zwiekszenia uposażeń nauczycieli i poprawy warunkow ich pracy. Majstruje się tylko politycznie przy oświacie. Powołanie, to jest to czym się zamyka usta nauczycielom, żeby nie walczyli o swoje prawa. Skłóca się ze społeczeństwem grając na uczuciach wielkością pensum, wolnego czasu, który jest narzucony z góry, bo w takim cyklu odbywa się edukacja. Płace... po 25 latach ciężkiej pracy, narażenia na wiele chorób zawodowych wypłata nauczyciela 2200. Uważasz, że to jest niebotyczny zarobek? I o jakiej kascie tu mówimy :-)Jeszcze na koniec nie mówiło się, że najgorszy zawód to nauczyciel słowami "najgorszy zawód to uczyć cudze dzieci". Pokręciłeś nieźle zmieniając całkowicie sens przysłowia, przekleństwa być może chińskiego, które rezerwuje się tam dla najwiekszych wrogów. W Polsce też istnieje takie powiedzenie i brzmi ono " obyś cudze dzieci uczył" i stanowi o tym, że praca nauczyciela jest pracą niezwykle trudną i nie ma czego zazdrościć. W obecnych czasach po upadku autorytetów i podczas kultu pieniadza często staje się tez pracą niebezpieczną.
Cytuję xyz:
Czyli do jednej szkoły (byłego gimnazjum) mają chodzić maluchy i nastolatki, które dotychczas się uczą w gimnazjum i będą musiały je ukończyć?

Niech sie uczą opiekować młodszymi a nie mizdrzenia przed lustrem w toalecie.To właśnie jest wychowanie.
xyz
-7 #60 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosxyz 2017-02-17 21:54
Czyli do jednej szkoły (byłego gimnazjum) mają chodzić maluchy i nastolatki, które dotychczas się uczą w gimnazjum i będą musiały je ukończyć?
slimak
+26 #59 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosslimak 2017-02-16 22:23
Cytuję Matka:
Chyba ich pogłoski mam szkołę 2 pod nosem a do 4 pojadę zawieść dziecko na 2 koniec miasta źenada

na pieszo nygusie NA PIESZO !!!!
wtajemniczona
+3 #58 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaoswtajemniczona 2017-02-16 22:21
Cytuję sdfgb:
Drewienko co Ty myślisz że komentarze czytają idioci i uwierzą że nauczyciel z 25 letnim stażem zarabia 2 200 zł Przeczytaj sobie oświadczenia majątkowe radnych którzy są nauczycielami ile zarabiają

BRUTTO to co w oświadczeniach!
Matka
-3 #57 Reforma oświaty w Wsgrowcu to organizacyjny hasMatka 2017-02-16 21:36
Chyba ich pogłoski mam szkołę 2 pod nosem a do 4 pojadę zawieść dziecko na 2 koniec miasta źenada
Stefaaan
+1 #56 Bez sensuStefaaan 2017-02-16 19:40
Po co ta panika?! Nauczycielom się coś nie podoba?! Ile będzie trzeba, tyle się zatrudni. Reszta pojeździ do Bolechowa, Czerwonaka, Murowanej, Kozie Głowy lub Amazon. Jeśli ktoś nie chce dojeżdżać jak większość Wągrowczan to w obwodzie jest jeszcze Polinova. Do wyboru do koloru. Trochę realiów zaświeci przed oczami i szlachta trzęsie gaciami. Praca w cale nie jest taka straszna drodzy nauczycie!
eda
+3 #55 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaoseda 2017-02-16 18:22
2 200 zł za 80 godzin pracy to mało ?
sdfgb
+5 #54 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaossdfgb 2017-02-16 18:20
Drewienko co Ty myślisz że komentarze czytają idioci i uwierzą że nauczyciel z 25 letnim stażem zarabia 2 200 zł Przeczytaj sobie oświadczenia majątkowe radnych którzy są nauczycielami ile zarabiają
nana
+5 #53 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosnana 2017-02-16 12:31
a potem zachęcają na korki do koleżanki i tak się wymieniają
nana
0 #52 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosnana 2017-02-16 12:30
moze to ciezka praca ale czy nauczyciele uczą czy tylko próbują nauczyć
nana
+1 #51 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosnana 2017-02-16 12:03
z
nana
0 #50 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosnana 2017-02-16 12:02
Cytuję Rodzic:
To ostatnia kadencja Pana Poszwy.

Cytuję Drewienko:
Cytuję J23:
Cytuję Drewienko:

Olo Osadzony jesteś w realiach komuny, a nasłuchałeś się ministrów-ministrantów i jedynej słusznej partii obecnie panującej.....

Myślę Drewienko, że ty jesteś osadzony w czasach komuny lub nigdy nie pracowałeś i nie znasz rynku pracy. Tak dla przypomnienia w czasach komuny, za karę zostawało się nauczycielem, i każdy kto chciał nim był. Mówiło się wtedy: "najgorszy zawód to uczyć cudze dzieci".
Olo ma rację, że młodzi ludzie z wykształceniem pedagogicznym pracują na kasie w supermarkecie, ponieważ nie mają pracy w zawodzie nauczyciela. Dlaczego? Popatrz na SP4, gdzie pracują jeszcze nauczyciele-emeryci, a klasy w szkołach są bardzo liczne. Dzisiaj mówi się w ustawie o szkołach kameralnych i mniej licznych klasach. Jest to ogromna szansa dla młodych ludzi chcących pracować w zawodzie nauczyciela.
Czy na nauczycielach się oszczędza? Myślę, że nie. Zarabiają adekwatnie do swojego zawodu. Nauczyciel to nie tylko 18h dydaktycznych, to także godziny spędzone na poprawach sprawdzianów(pomijam niektóre przedmioty)wywiadówkach, radach pedagogicznych itd.
CO do kast sędziowskich-życzę Tobie(a może nie), żebyś zderzył się z salą sądową i dopiero wtedy zrozumiesz o czym Patryk Jaki mówi, o co chodzi z "kastami sędziowskimi"(np. w sprawach cywilnych, prawa pracy, czy karnych). To nie chodzi o dzisiaj, to chodzi o zaniechania od szeregu lat. Żaden rząd nie podjął tego tematu, bo to sędziowie-z nimi się nie walczy im się ustępuje, a szary obywatel cierpi.

Olo nie mówi dobrze tylko złorzeczy porównując nauczycieli do jakiś kast i wysyła ich na kasę w supermarkecie, gdzie wiadomo, że praca jest ciężka. Żadna praca nie hańbi, ale ta wiadomo, że jest ciężka i wyjątkowo słabo opłacana. Od jakiegoś długiego czasu obraża się ta pracą innych pracowników życząc im tam działan zawodowych. Żaden rząd nie podjął tematu zwiekszenia uposażeń nauczycieli i poprawy warunkow ich pracy. Majstruje się tylko politycznie przy oświacie. Powołanie, to jest to czym się zamyka usta nauczycielom, żeby nie walczyli o swoje prawa. Skłóca się ze społeczeństwem grając na uczuciach wielkością pensum, wolnego czasu, który jest narzucony z góry, bo w takim cyklu odbywa się edukacja. Płace... po 25 latach ciężkiej pracy, narażenia na wiele chorób zawodowych wypłata nauczyciela 2200. Uważasz, że to jest niebotyczny zarobek? I o jakiej kascie tu mówimy :-)Jeszcze na koniec nie mówiło się, że najgorszy zawód to nauczyciel słowami "najgorszy zawód to uczyć cudze dzieci". Pokręciłeś nieźle zmieniając całkowicie sens przysłowia, przekleństwa być może chińskiego, które rezerwuje się tam dla najwiekszych wrogów. W Polsce też istnieje takie powiedzenie i brzmi ono " obyś cudze dzieci uczył" i stanowi o tym, że praca nauczyciela jest pracą niezwykle trudną i nie ma czego zazdrościć. W obecnych czasach po upadku autorytetów i podczas kultu pieniadza często staje się tez pracą niebezpieczną.
Drewienko
+1 #49 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosDrewienko 2017-02-16 09:35
Cytuję J23:
Cytuję Drewienko:

Olo Osadzony jesteś w realiach komuny, a nasłuchałeś się ministrów-ministrantów i jedynej słusznej partii obecnie panującej.....

Myślę Drewienko, że ty jesteś osadzony w czasach komuny lub nigdy nie pracowałeś i nie znasz rynku pracy. Tak dla przypomnienia w czasach komuny, za karę zostawało się nauczycielem, i każdy kto chciał nim był. Mówiło się wtedy: "najgorszy zawód to uczyć cudze dzieci".
Olo ma rację, że młodzi ludzie z wykształceniem pedagogicznym pracują na kasie w supermarkecie, ponieważ nie mają pracy w zawodzie nauczyciela. Dlaczego? Popatrz na SP4, gdzie pracują jeszcze nauczyciele-emeryci, a klasy w szkołach są bardzo liczne. Dzisiaj mówi się w ustawie o szkołach kameralnych i mniej licznych klasach. Jest to ogromna szansa dla młodych ludzi chcących pracować w zawodzie nauczyciela.
Czy na nauczycielach się oszczędza? Myślę, że nie. Zarabiają adekwatnie do swojego zawodu. Nauczyciel to nie tylko 18h dydaktycznych, to także godziny spędzone na poprawach sprawdzianów(pomijam niektóre przedmioty)wywiadówkach, radach pedagogicznych itd.
CO do kast sędziowskich-życzę Tobie(a może nie), żebyś zderzył się z salą sądową i dopiero wtedy zrozumiesz o czym Patryk Jaki mówi, o co chodzi z "kastami sędziowskimi"(np. w sprawach cywilnych, prawa pracy, czy karnych). To nie chodzi o dzisiaj, to chodzi o zaniechania od szeregu lat. Żaden rząd nie podjął tego tematu, bo to sędziowie-z nimi się nie walczy im się ustępuje, a szary obywatel cierpi.

Olo nie mówi dobrze tylko złorzeczy porównując nauczycieli do jakiś kast i wysyła ich na kasę w supermarkecie, gdzie wiadomo, że praca jest ciężka. Żadna praca nie hańbi, ale ta wiadomo, że jest ciężka i wyjątkowo słabo opłacana. Od jakiegoś długiego czasu obraża się ta pracą innych pracowników życząc im tam działan zawodowych. Żaden rząd nie podjął tematu zwiekszenia uposażeń nauczycieli i poprawy warunkow ich pracy. Majstruje się tylko politycznie przy oświacie. Powołanie, to jest to czym się zamyka usta nauczycielom, żeby nie walczyli o swoje prawa. Skłóca się ze społeczeństwem grając na uczuciach wielkością pensum, wolnego czasu, który jest narzucony z góry, bo w takim cyklu odbywa się edukacja. Płace... po 25 latach ciężkiej pracy, narażenia na wiele chorób zawodowych wypłata nauczyciela 2200. Uważasz, że to jest niebotyczny zarobek? I o jakiej kascie tu mówimy :-)Jeszcze na koniec nie mówiło się, że najgorszy zawód to nauczyciel słowami "najgorszy zawód to uczyć cudze dzieci". Pokręciłeś nieźle zmieniając całkowicie sens przysłowia, przekleństwa być może chińskiego, które rezerwuje się tam dla najwiekszych wrogów. W Polsce też istnieje takie powiedzenie i brzmi ono " obyś cudze dzieci uczył" i stanowi o tym, że praca nauczyciela jest pracą niezwykle trudną i nie ma czego zazdrościć. W obecnych czasach po upadku autorytetów i podczas kultu pieniadza często staje się tez pracą niebezpieczną.
E
-2 #48 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosE 2017-02-15 23:22
W murach tej szkoły spędziłam najlepsze lata życia ;) Kto nie chodził do gimnazjum ten nie zrozumie :) !
dziadek
+12 #47 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosdziadek 2017-02-15 23:03
Tym nabuzowanym hormonami tylko dobrze zrobi jak pospaceruja sobie ze straszewa i wschodu.Przynajmniej bedzie mniej czasu na siedzenie przed komputerami i glupiznawyparuje z głów.opanujcie sie z tym podwozeniem starych koni pod drzwi szkoły ktora później dewastują z powodu braku ruchu
Szancunek dla nauki
+1 #46 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosSzancunek dla nauki 2017-02-15 22:55
Dobrzy nauczyciele sami odejdą, bo gra nie jest warta tych ochłapów które mają co miesiąc, a nade wszystko zdrowia szkoda.
Biedak
+2 #45 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosBiedak 2017-02-15 22:47
Cytuję ...:
Nie podoba się nauczycielom? Może niech autor poda po nazwisku którym. Będzie wiadomo kogo wywalić.

NIKT NIE MUSI ICH WYWALAC.ZA 150 NIKT NIE BEDZIE SIE UZERAL Z ROZBESTWIONYMI POTOMKAMI NOWOBOGACKICH.UCZYC BEDA SAMI ROSZCZENIOWI NOWOBOGACCY
adek
-5 #44 rejwachadek 2017-02-15 21:39
Urażone ambicje,chore konspiracje,interesy i układy,kto kogo
Z kim przeciwko komu,do tego ugrywki polityczne i każdy coś kombinuje -- A Dobro DZIECI na końcu.
Dyrektor idzie na emeryturę? -z Bogiem jeden etat więcej.
Burza w szklance wody,a raczej ktoś puścił bąka w wannie i
media ogłosiły sztorm, ale zawsze miernoty mogą zwalić
wszystko na PiS , a kast żadnych przecież w Polsce niebyło
i nie ma, tylko jak po wojnie hołotę parchatą szkolili w trybie
pilnym (4miechy) na prawników,którzy skazywali na śmierć ludzi tak do dziś nie było weryfikacji w tej rodzinnej i pokoleniowej firmie i jest ok złodziej może skazywać złodzieja .....itd itp
wtajemniczona
-1 #43 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaoswtajemniczona 2017-02-15 21:24
Cytuję ????:
A co z dzieciakami z gimnazjum z kl. 1 obecnej, jeśli będą musieli powtarzać klasę, chyba , że wszyscy tacy "zdolni" i na siłę ukończa gimnazjum , bez repetowania????!!!!!

Owszem, fo 7 klasy.
Prymus
+1 #42 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosPrymus 2017-02-15 20:18
Cytuję ????:
A co z dzieciakami z gimnazjum z kl. 1 obecnej, jeśli będą musieli powtarzać klasę, chyba , że wszyscy tacy "zdolni" i na siłę ukończa gimnazjum , bez repetowania????!!!!!

Niestety ... wrócą do podstawówki, do klasy 7
Lenka
-1 #41 ????Lenka 2017-02-15 20:18
A to ciekawe pytanie, no i kto coś na to wymyśli. Jak cofnąć ich do podstawówki to chyba do kl. 7.
????
+1 #40 Powtorka???? 2017-02-15 20:15
A co z dzieciakami z gimnazjum z kl. 1 obecnej, jeśli będą musieli powtarzać klasę, chyba , że wszyscy tacy "zdolni" i na siłę ukończa gimnazjum , bez repetowania????!!!!!
matka
-33 #39 co za debilizmmatka 2017-02-15 19:11
cytuje
NA PIESZO ZAPIERSALAJ NYGUSIE

co za debil to pisał moze tak rodzice maja niepełnosprawne dzieci ktore trzeba wozic
troche pomysl idioto
J23
+8 #38 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosJ23 2017-02-15 17:56
Cytuję Drewienko:

Olo Osadzony jesteś w realiach komuny, a nasłuchałeś się ministrów-ministrantów i jedynej słusznej partii obecnie panującej.....

Myślę Drewienko, że ty jesteś osadzony w czasach komuny lub nigdy nie pracowałeś i nie znasz rynku pracy. Tak dla przypomnienia w czasach komuny, za karę zostawało się nauczycielem, i każdy kto chciał nim był. Mówiło się wtedy: "najgorszy zawód to uczyć cudze dzieci".
Olo ma rację, że młodzi ludzie z wykształceniem pedagogicznym pracują na kasie w supermarkecie, ponieważ nie mają pracy w zawodzie nauczyciela. Dlaczego? Popatrz na SP4, gdzie pracują jeszcze nauczyciele-emeryci, a klasy w szkołach są bardzo liczne. Dzisiaj mówi się w ustawie o szkołach kameralnych i mniej licznych klasach. Jest to ogromna szansa dla młodych ludzi chcących pracować w zawodzie nauczyciela.
Czy na nauczycielach się oszczędza? Myślę, że nie. Zarabiają adekwatnie do swojego zawodu. Nauczyciel to nie tylko 18h dydaktycznych, to także godziny spędzone na poprawach sprawdzianów(pomijam niektóre przedmioty)wywiadówkach, radach pedagogicznych itd.
CO do kast sędziowskich-życzę Tobie(a może nie), żebyś zderzył się z salą sądową i dopiero wtedy zrozumiesz o czym Patryk Jaki mówi, o co chodzi z "kastami sędziowskimi"(np. w sprawach cywilnych, prawa pracy, czy karnych). To nie chodzi o dzisiaj, to chodzi o zaniechania od szeregu lat. Żaden rząd nie podjął tego tematu, bo to sędziowie-z nimi się nie walczy im się ustępuje, a szary obywatel cierpi.
gw
-10 #37 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosgw 2017-02-15 16:50
Cytuję Marcin:
Poszedłem wczoraj do zegarmistrz. Chciałem zakupić baterię do zegarka. Podałem symbol, Pan zapytał czy mam zegarek to wymieni. Odpowiedziałem, że nie wystarczy mi sama bateria nie mam dwóch lewych i sobie poradzę. Pokręcił nosem i powiedział że wyjątkowo mi sprzeda nie naliczając za wymianę - a za baterię należy się 18zł. Popatrzyłem na człowieka z ulitowaniem. Pomyślałem sobie- myśli chyba że z glupkiem mu przyszło. Odpowiadam Panie bateria ta kosztuje 1.50 zł. Słyszę A gdzie? ja mu A w sklepie internetowym. Odpowiedział To sobie Pan tam kup Odpowiedziałem A pewnie, że kupię. Za baterie z dostawą do domu zapłaciłem 5 zł. Cały dzień zastanawiałem się czy ja trafiłem do zegarmistrz czy fryzjera. Bliskość UM i Starostwa chyba nie służy temu fachowcowi. Bateria SR616SW. Gratuluję ponad 1000% marży.

No i co z tego?
gw
+13 #36 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosgw 2017-02-15 16:49
Cytuję gg:
Po co ta panika??? Kiedys dzieci jezdzily ze straszewa i wschodu autobusem i bylo dobrze. A teraz mama z tata woza samochodem. Z tego co sie orientuje rodzice z tych rejonow maja dzieci wlasnie w 4 a nie jak podlegaja czyli 2. Wystarczy napisac pismo do dyrektora i juz przyjete. Bo niby 4 najlepsza??? A teraz maja 2 zmiany i przepych w szkole.

Bo teraz dzieci wychowuje się na CIAPY!
gg
+6 #35 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosgg 2017-02-15 16:41
Po co ta panika??? Kiedys dzieci jezdzily ze straszewa i wschodu autobusem i bylo dobrze. A teraz mama z tata woza samochodem. Z tego co sie orientuje rodzice z tych rejonow maja dzieci wlasnie w 4 a nie jak podlegaja czyli 2. Wystarczy napisac pismo do dyrektora i juz przyjete. Bo niby 4 najlepsza??? A teraz maja 2 zmiany i przepych w szkole.
Vs22
+13 #34 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosVs22 2017-02-15 16:03
Cytuję loniu:
W latach 80 tych był wyż iile było szkół Dziś nygustwo nauczycieli osiągneło dno Kolejna kasta nie do ruszenia

... a ty do jakiej kasty należysz nygusie? :-)
Drewienko
+8 #33 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosDrewienko 2017-02-15 15:55
Cytuję olo:
Niechy ci mądrzy nauczyciele posmakują bezrobocia jak inne grupy zawodowe Wtedy bardziej będą szanować swój krótki czas pracy i przywileje Z waszym wykształceniem to tez pracują na kasie w sklepach także nie jesteście taką kastą nie do ruszeniajak sobie myślicie Do roboty nygusy

Osadzony jesteś w realiach komuny, a nasłuchałeś się ministrów-ministrantów i jedynej słusznej partii obecnie panującej. To oni mówią o jakiś kastach sędziów, a ty teraz o nauczycielach. Każda kolejna nasza władza zawsze oszczedzała na nauczycielach wpierając im, że to powołanie i placąc za ciężką pracę śmieciowe pieniadze. Dziwne jest państwo nie szanujace tych, którzy nauczają jego obywateli z maglującymi przy edukacji partiami dla swoich politycznych celów i ambicji. Znowu cofamy się do tyłu, tym razem przy konserwatystach, którym zamarzyło się wciskać dzieciakom inny kit historyczny. Żeby to zrobić robią skok na szkołę i jej podstawy programowe. Ot i cała prawda o przyszłej edukacji.
Marcin
+15 #32 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosMarcin 2017-02-15 14:52
Poszedłem wczoraj do zegarmistrz. Chciałem zakupić baterię do zegarka. Podałem symbol, Pan zapytał czy mam zegarek to wymieni. Odpowiedziałem, że nie wystarczy mi sama bateria nie mam dwóch lewych i sobie poradzę. Pokręcił nosem i powiedział że wyjątkowo mi sprzeda nie naliczając za wymianę - a za baterię należy się 18zł. Popatrzyłem na człowieka z ulitowaniem. Pomyślałem sobie- myśli chyba że z glupkiem mu przyszło. Odpowiadam Panie bateria ta kosztuje 1.50 zł. Słyszę A gdzie? ja mu A w sklepie internetowym. Odpowiedział To sobie Pan tam kup Odpowiedziałem A pewnie, że kupię. Za baterie z dostawą do domu zapłaciłem 5 zł. Cały dzień zastanawiałem się czy ja trafiłem do zegarmistrz czy fryzjera. Bliskość UM i Starostwa chyba nie służy temu fachowcowi. Bateria SR616SW. Gratuluję ponad 1000% marży.
lololo
+14 #31 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaoslololo 2017-02-15 14:07
Cytuję PiS:
Do chaosu doprowadził PiS a nie Burmistrz Poszwa

Ale te rozwiązania , to już lokalni "Myśliciele" spłodzili :)
wyborca
+1 #30 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaoswyborca 2017-02-15 13:10
Cytuję Wągrowiec-parodie!!!:
Śmiechu warte!! Ja kiedyś chodziłam do 4 znajomi do 6 jeździliśmy autobusem ze Wschodu i wszystko było ok!!!!! Jest wyraźnie napisane ze dzieci które już uczą się w danej szkole nie będą nigdzie przenoszone!!! Po co ten cyrk i panika???robienie z igły widły !!!!

Nie będą przenoszone te z obecnej 6 klasy, ale za 2 lata reszta tak, bo będzie nowa rejonizacja
ap
+9 #29 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosap 2017-02-15 10:50
Cytuję ania:
A mi sie wydaje ze caly ten halas jest zupelnie zbyteczny.jeszcze nie tak dawno jak powstawaly gimnazja bylo to samo nauczyciele walczyli o to zeby zostaly podstawowki osmioletnie poniewaz Bali sie o stanowiska pracy I teraz jest ten Sam cyrk.ja osobiscie ciesze sie ze wraca system ppprzedni a nauczyciel jako czlowiek inteligentny znajdzie peace tyllo trzeba chciec

Popieram w 100%.
...
+29 #28 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaos... 2017-02-15 10:49
Cytuję Rodzic:
Świetnie czyli po jedno dziecko pojadę do dwójki a po drugie do czwórki gdzie wolne miejsce parkingowe znajdę pod stadionem
Co za oszołom to wymyślił

A twoim dzieciom nóżki upieprzyło i nie mają na czym chodzić? Możesz jednemu taksówkę zamówić, żeby się nie spociło. Nieudaczników i niesamodzielne memeje wychowujecie.
...
-7 #27 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaos... 2017-02-15 10:44
Nie podoba się nauczycielom? Może niech autor poda po nazwisku którym. Będzie wiadomo kogo wywalić.
PiS
+3 #26 głupotaPiS 2017-02-15 07:39
Do chaosu doprowadził PiS a nie Burmistrz Poszwa
ania
+9 #25 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosania 2017-02-15 06:51
A mi sie wydaje ze caly ten halas jest zupelnie zbyteczny.jeszcze nie tak dawno jak powstawaly gimnazja bylo to samo nauczyciele walczyli o to zeby zostaly podstawowki osmioletnie poniewaz Bali sie o stanowiska pracy I teraz jest ten Sam cyrk.ja osobiscie ciesze sie ze wraca system ppprzedni a nauczyciel jako czlowiek inteligentny znajdzie peace tyllo trzeba chciec
Wągrowiec-parodie!!!
+18 #24 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosWągrowiec-parodie!!! 2017-02-15 03:48
Śmiechu warte!! Ja kiedyś chodziłam do 4 znajomi do 6 jeździliśmy autobusem ze Wschodu i wszystko było ok!!!!! Jest wyraźnie napisane ze dzieci które już uczą się w danej szkole nie będą nigdzie przenoszone!!! Po co ten cyrk i panika???robienie z igły widły !!!!
slimak
+33 #23 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosslimak 2017-02-15 00:49
Cytuję Rodzic:
Świetnie czyli po jedno dziecko pojadę do dwójki a po drugie do czwórki gdzie wolne miejsce parkingowe znajdę pod stadionem
Co za oszołom to wymyślił

NA PIESZO ZAPIERSALAJ NYGUSIE
mvcdx
-3 #22 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosmvcdx 2017-02-15 00:47
Najlepiej 3 godziny w pracy a póżniej doić ucznia na korepetycjach
Księdzu
+24 #21 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosKsiędzu 2017-02-15 00:30
Cytuję olo:
Niechy ci mądrzy nauczyciele posmakują bezrobocia jak inne grupy zawodowe Wtedy bardziej będą szanować swój krótki czas pracy i przywileje Z waszym wykształceniem to tez pracują na kasie w sklepach także nie jesteście taką kastą nie do ruszeniajak sobie myślicie Do roboty nygusy

Ciebie to "kształcił" jakiś idiota. Skąd u Ciebie taka tępota się bierze? Zapisz się do jakiejś partii i tam się wynaturzaj do woli, prostaku. Masz jakieś kompleksy? To idź się lecz, ale czy juz nie jest za późno?
Dziedzic
+18 #20 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosDziedzic 2017-02-15 00:21
Cytuję Ann55:
Cytuję lolo:
A dlaczego nie zamienią gimnazjum od razy na SP nr 6 tak jak to kiedyś funkcjonowało. Od września trafią tam dzieciaki z wyznaczonego okręgu rozpoczynające naukę w pierwszej klasie i sukcesywnie co rok będą dochodzić kolejne roczniki. Poza tym obecni uczniowie Gimnazjum również spokojnie mogliby zakończyć naukę w tym budynku. Jedynym problemem jest to że musiałaby nastąpić rotacja nauczycieli, bo część nauczycieli przedmiotów kierunkowych musiałaby się przenieść do innych szkół a na ich miejsce z tych szkół musieliby trafić nauczyciele nauczania początkowego. Przecież to najmniej szkodliwe i najmniej inwazyjne rozwiązanie. Lepiej żeby kilku nauczycieli zmieniło miejsce pracy niż przerzucać do szkoły nie wiadomo ile klas z ilu roczników.


I to byłoby najlepsze rozwiązanie, popieram. Czy tak trudno myśleć logicznie panie burmisytzu?

Dla niego trudno :-)
Dziedzic
+11 #19 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosDziedzic 2017-02-15 00:18
Cytuję Rodzic:
To ostatnia kadencja Pana Poszwy.

Wiadomo, że pierwsza i ostatnia, to nie ulega wątpliwości. Takiego migacza jeszcze świat nie widział.
uln
+4 #18 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosuln 2017-02-15 00:18
Michyalski nie pajacuj. Jak Ci żle to wyjazd.
olo
-19 #17 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosolo 2017-02-15 00:17
Niechy ci mądrzy nauczyciele posmakują bezrobocia jak inne grupy zawodowe Wtedy bardziej będą szanować swój krótki czas pracy i przywileje Z waszym wykształceniem to tez pracują na kasie w sklepach także nie jesteście taką kastą nie do ruszeniajak sobie myślicie Do roboty nygusy
loniu
-17 #16 RE: Reforma oświaty w Wągrowcu to organizacyjny chaosloniu 2017-02-15 00:11
W latach 80 tych był wyż iile było szkół Dziś nygustwo nauczycieli osiągneło dno Kolejna kasta nie do ruszenia

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.