• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 6171

Jak z polskiej komórki dzwonić całkowicie za darmo?

Jak z polskiej komórki dzwonić całkowicie za darmo?

Klienci sieci komórkowych coraz częściej dostają coś za darmo. Darmowe usługi to albo część programu lojalnościowego, albo są one opłacane przez reklamodawców.

Blyk, brytyjski wirtualny operator komórkowy (MVNO), oferujący usługi w zamian za odbieranie reklam, nie zawitał do Polski. Od kilkunastu dni działa internetowy serwis reklamofon.pl oferujący rozmowy stacjonarne w zamian za oglądanie reklam wideo. W maju pojawi się wywodzący się z Wysp Brytyjskich internetowy serwis otineo.com. W zamian za oglądanie reklam będzie oferował kupony na rozmowy w sieciach komórkowych i stacjonarnych.

Polska to atrakcyjny rynek

Polska jest ciekawym rynkiem dla firm oferujących usługi za reklamę, bo konsumenci są wrażliwi na koszty - mówi GP Tomasz Kulisiewicz, analityk firmy badawczej Audytel.

Zauważa jednak utrudnienia w przypadku operatorów komórkowych. Po pierwsze, mała popularność MMS, które są nośnikami reklam w sieci Blyk. Po drugie, porażka MVNO.

Początkowe obawy, że Blyk nie odniesie sukcesu, bo nie będzie miał reklamodawców, okazały się przesadzone. Statystycznie klient Blyk dostaje od czterech do sześciu reklam dziennie. W ciągu 18 miesięcy firma przeprowadziła 2 tys. kampanii reklamowych dla 200 reklamodawców. Blyk obsługuje 200 tys. kart SIM. Działa też w Holandii, a w ogłoszonych w 2008 roku planach zapewniał, że pojawi się rownież na innych europejskich rynkach.

W Polsce jednym z prekursorów usług za reklamy jest Polkomtel. Od czerwca 2008 r. pozwala klientom taryfy 36i6 zdobyć w ten sposób 10 minut rozmów miesięcznie. Początkowo użytkownicy 36i6 odsłuchiwali reklamy Polkomtelu. Z czasem pojawiły się reklamy komercyjne, np. Cinema City i Cubus.

Nie wykluczam, że poza Plusem na eksperymenty zdecyduje się inny operator, np. Heyah (taryfa przedpłacona Polskiej Telefonii Cyfrowej przyp. GP) - mówi Tomasz Kulisiewicz.

To już codzienność

Dodatkowe kwoty, minuty połączeń, możliwość wysyłania darmowych SMS w zamian za doładowanie powoli staje się codziennością w ofertach przedpłaconych polskich operatorów komórkowych. To element programu lojalnościowego mającego na celu utrzymanie klienta i zwiększenie przez niego wydatków.

Świat idzie dalej. Pojawiają się inne usługi dostępne w zamian za reklamę. Coraz częściej są to gry oraz aplikacje. Aplikacje z reklamami są z reguły darmowe, a jeśli nie, to tańsze niż te bez reklam. Dzięki reklamom użytkownicy iPhone mają za darmo dostęp np. do Wall Street Journal. Reklamy pojawiają się też w grach dostępnych w sklepie z aplikacjami Apple.

Wzrost popularności smartphonów (telefony multimedialne z systemem operacyjnym przyp. GP) powoduje, że do komórek przenoszone są doświadczenia z internetu - wyjaśnia Tomasz Kulisiewicz.

Popularność gier postanowiły wykorzystać brytyjski darmowy dziennik Metro i oferująca gry witryna 123play.com. Po ściągnięciu gry na komórkę użytkownik korzysta z niej za darmo, ale przed rozpoczęciem gry i po jej zakończeniu musi obejrzeć dołączone reklamy.

 

Tomasz Świderek
Gazeta Prawna


Informacja ta pochodzi z serwisu online GAZETA PRAWNA

 

 

 


 

 

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu WRC nie odpowiada za publikowane treści w module komentarze.

Przed dodaniem wpisu zapoznaj się z REGULAMINEM!

Kod antyspamowy
Odśwież

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.