• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 245

Jak budować zaufanie i lojalność w relacjach zawodowych?

Zgrana kadra pracownicza to jeden z najważniejszych warunków efektywnego prowadzenia firmy. Relacje pomiędzy osobami zajmującymi różne stanowiska warunkują jakość komunikacji, szybkość przepływu informacji i atmosferę panującą w pracy, dlatego tak ważne jest wprowadzenie do codziennego harmonogramu działań ukierunkowanych na wzrost zaufania i poczucia lojalności.

Jak sprawić, żeby relacje w pracy były oparte na zaufaniu?

Przyjacielska, luźna atmosfera to tylko pozornie mało istotna kwestia – w rzeczywistości wpływa ona na samą efektywność pracy i osiągane wyniki. Motywacja i poziom zaangażowania w realizację projektu są składowymi sukcesu, którego korzyści odczuwają wszyscy – począwszy od pracowników niższego szczebla, a kończąc na osobach zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych. Regularne spotkania, na których poruszane są bieżące sprawy i problemy, gwarantują przestrzeń do przedstawienia swoich opinii, a tym samym pozwalają na reagowanie na uwagi zgłaszane przez pracowników. Metoda budowania zaufania oparta na poprawie komunikacji to jeden z wielu sposobów na stworzenie środowiska jedności, w którym wszyscy grają do jednej bramki. Współpracownicy nie powinni ze sobą rywalizować, lecz chętnie pomagać sobie w rozwiązywaniu problemów, co z kolei wpłynie na poziom zaufania – zarówno względem przełożonych, jak i kolegów z pracy. Warto również wprowadzić cykliczne wyjścia integracyjne, które umożliwiają zacieśnianie relacji i większą swobodę wyrażania opinii, czego pozytywne efekty będą widoczne na zaplanowanych na przyszłość spotkaniach firmowych.

Czy pracownika można nauczyć lojalności?

Rynek pracy w ostatnich latach zmienił się diametralnie. Jeszcze kilka lat temu normą było przywiązanie do jednego miejsca zatrudnienia, a osoby pracujące w swojej firmie przez dekady nie były wcale rzadkością. Współcześnie rotacje pomiędzy stanowiskami i przedsiębiorstwami zdarzają się znacznie częściej, co stanowi dla właścicieli firm ryzyko utraty wykwalifikowanej kadry po przepracowaniu kilkunastu miesięcy w firmie. Przeglądając oferty pracy w Poznaniu, Katowicach czy Wrocławiu, można zauważyć, że sama kwestia lojalności jest często pojawiającym się wymogiem już na etapie rekrutacji. Z tego powodu warto dołożyć wszelkich starań, aby trend ten stopniowo się odwracał, a pracownicy chętnie pozostawali w swoich miejscach pracy pomimo upływu lat. W przypadku tej kwestii istotny jest aspekt możliwości rozwoju, który regularnie powinien być przedstawiany jako forma docenienia za wykonaną pracę. Pieniądze są ważne w życiu, jednak perspektywa szybkiego awansu i poprawy swojej pozycji społecznej okazują się być czasem bardziej atrakcyjne, niż zwykła podwyżka.

Jak kierować zgranym zespołem?

Relacje zawodowe tylko pozornie różnią się od tych, jakie każdy z nas posiada na stopie prywatnej. Zarówno w pracy, jak i w czasie wolnym, to właśnie ludzie o przejrzystych intencjach, poczuciu humoru i wartościach moralnych wydają się być najbardziej interesujący. Z tego powodu stosunek na linii przełożony–pracownik nie powinien opierać się na kontroli i dominowaniu – zamiast tego znacznie lepiej sprawdzi się podejście partnerskie. Otwartość na różnorodność opinii, umiejętność rozwiązywania sporów i równe traktowanie wszystkich pracowników to wartościowe cechy dobrego menedżera, które przyciągają do konkretnej firmy więcej kandydatów, niż ma to miejsce w przypadku innych biznesów. Sam fakt stopniowego odchodzenia od słowa „podwładny” jest w tej kwestii znamienny – każdy projekt firmy to wspólna misja, której wykonanie jest możliwe wyłącznie w przypadku współpracy. Umiejętność zarządzania zespołem w kulturalny oraz efektywny sposób nie jest łatwa, jednak właśnie to sprawia, że dane środowisko pracy jest oparte na pozytywnym bodźcowaniu, zamiast na ślepym pędzie za realizacją terminów.


 

 

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu WRC nie odpowiada za publikowane treści w module komentarze.

Przed dodaniem wpisu zapoznaj się z REGULAMINEM!

Kod antyspamowy
Odśwież

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.