• Media
  • Opublikowano:
  • Wyświetlono: 4333

Smog w Wągrowcu może zlikwidować tanie ciepło systemowe

Gmina Miejska Wągrowiec straciła kontrolę nad cenami ciepła w mieście. Ciepło systemowe jest drogie, wysokie ceny odstraszają mieszkańców.

W Wągrowcu trwa ostra debata dotycząca smogu. Debatują radni, mieszkańcy. Prym wiedzie radna Alicja Trytt. Radna się stara, chwała jej za to, bo mało jest radnych aktywnych, ale gołym okiem widać, że jest sterowana przez osoby, które mają lub chcą mieć w tym jakiś interes.

Przygotowane przez radną wystąpienia sesyjne są bardzo chaotyczne, tak naprawdę nic nie wnoszą. Radna pyta, burmistrz odpowiada i tak na okrągło. Radnej Trytt można wybaczyć ten chaos, bo dopiero "raczkuje" w samorządzie. Mandat radnej Rady Miejskiej w Wągrowcu zdobyła kilka miesięcy temu, w lipcu 2019 r. po tym, jak z zasiadania w radzie zrezygnował Grzegorz Kamiński, a to właśnie on, oraz członkowie SW2000 odpowiadają bezpośrednio za wysokie ceny ciepła systemowego w Wągrowcu i to, że firmy i domy jednorodzinne wolą własne kotłownie niż korzystać z usług spółki Veolia.

Z radną Alicją Trytt, która startowała z SW2000 zgadzam się tylko w jednym, miasto ma problem ze smogiem i należy poszukać rozwiązań. Proponowana Straż Miejska i karanie mieszkańców, czy nauka palenia od góry, to żadne rozwiązania.

Warto dodać, że powołanie Straży Miejskiej i jej utrzymanie, według mojej oceny, dla budżetu będzie to koszt około 1 MILIONA rocznie. Na wpływy z mandatów, bym nie liczył, bo zanim strażnik wystawi mandat, będzie musiał udowodnić mieszkańcowi, że ten pali śmieci np. plastik. Aby tak się stało, miasto zmuszone będzie ponieść dodatkowe koszty związane z badaniem próbek pobranych z pieca.

Zanieczyszczenie powietrza to problem, na który zapracowaliśmy wspólnie przez ostatnie 20 lat. Aby to wyjaśnić, musimy cofnąć się w czasie, aż do roku 1999.

16 marca 1999 r. radni Rady Miejskiej w Wągrowcu podejmują uchwałę (Nr 5/99) w sprawie restrukturyzacji dwóch spółek komunalnych. Opracowanie wielowariantowej koncepcji przekształcenia Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Wągrowcu zlecono firmie Business Expert S.C. z Poznania.

Tak zaczęła się prywatyzacja miejskiej spółki MPEC, dzisiaj Veolia.

Po roku dokładnie 28 września 2000 r. radni RM podejmują kolejną uchwałę (Nr 4/2000) w sprawie obniżenia kapitału zakładowego Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Wągrowcu z kwoty 7 684 000,00 zł do kwoty 4 486 000,00 zł. W ten sposób wygospodarowano 3 198 000,00 zł, pieniądze te zostały przeznaczone na pokrycie strat w spółce.

Niska wartość spółki to znakomita okazja dla inwestora zewnętrznego.

15 listopada 2001 roku radni podjęli uchwałę (Nr 61/2001) w sprawie restrukturyzacji Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Sp. z o.o.

Ówczesna Rada Miejska w Wągrowcu w składzie: Stanisław Zajączek, Mieczysław Wołejko, Zbigniew Czerwiński, Edward Borucki, Zdzisław Wojciński, Zdzisław Gajewski, Marian Talaczyński, Mieczysław Piechowiak, Leszek Dalke, Alojzy Jessa, Jolanta Nowak-Węklarowa, Zbigniew Kantorski, Adam Sandurski, Bogdan Kozanecki, Jerzy Wyrembek, Benedykt Gramsa, Mieczysław Spychaj, Jacek Tomaszewski, Józef Urbaniak i Krzysztof Bucholc wyrazili zgodę na przystąpienie do miejskiej spółki Zespołu Elektrociepłowni Poznańskich S.A.

26 listopada 2001 roku do MPEC Sp. z o.o. przystąpiła spółka „Zespół Elektrociepłowni Poznańskich S.A. w Poznaniu”, obejmując nowo utworzone udziały (50%) i wnosząc 4 486 000,00 zł.

Pod aktami notarialnymi tej transakcji podpisali się burmistrz Stanisław Wilczyński oraz Marian Artur Szymański i Marek Dziurzyński reprezentujący spółkę Zespół Elektrociepłowni Poznańskich S.A. w Poznaniu.

Jak wynika z zapisów, miasto nie zarobiło na tym nic, natomiast spółka MPEC zyskała kapitał, niezbędny do funkcjonowania. Przez cały okres prowadzenia działalności przez spółkę – doszło do zmiany struktury właścicielskiej. W ciągu 18 lat MPEC Sp. z o.o. przekształcił się w Dalkia Wągrowiec Sp. z o.o. a ostatecznie w Veolia Wągrowiec Sp. z o.o.

Miasto pomimo 50% udziałów nie otrzymywało żadnej dywidendy. Pierwszą dywidendę spółka Veolia wypłaciła po 16 latach działalności. W 2017 roku było to 140 411,80 zł. Kolejne dywidendy to rok 2018: 190 565,28 zł i rok bieżący: 120 135,08 zł.

Aktualnie Veolia Wągrowiec sp. z o.o. jest właścicielem budynków, kotłowni i wymiennikowni oraz posiada grunty w użytkowaniu wieczystym. Aktualne ceny proponowane przez Veolię odstraszają wielu przedsiębiorców i mieszkańców, wolą własne kotłownie niż miejskie ciepło.

Patrząc na miejski system ciepłowniczy, który funkcjonował w roku 2001 i obecny, można stwierdzić, że Veolia zbudowała niewiele nowych linii.

Do roku 2001 msc (miejski system ciepłowniczy) stanowił 6 819 mb sieci wysokotemperaturowej i 2 114 mb sieci niskotemperaturowej.

Veolia Wągrowiec w latach 2001-2019 wybudowała 691 mb sieci niskoparametrowej w technologii preizolacji oraz 1 357 mb sieci wysokoparametrowej preizolowanej.

Opisana sytuacja pokazuje problem związany z ciepłem systemowym. Jeżeli chcemy poprawić jakość powietrza w Wągrowcu, to do sieci musi przyłączyć się jak najwięcej firm i domów jednorodzinnych, jednak wcześniej ciepło systemowe musi być tańsze.

Tak dla porównania. Tylko jedna miejska spółka Aquapark Wągrowiec rocznie do Veolii płaci aż 600 tysięcy złotych za ciepło systemowe, a co z pozostałymi budynkami, szkoły, przedszkola, OSiR - w skali roku, to olbrzymie pieniądze, miasto w dywidendzie dostaje ochłapy, przypominam w tym roku to zaledwie 120 tysięcy.

Radna Alicja Trytt powinna porozmawiać ze swoim "prezesem" Grzegorzem Kamińskim, bo to on cały czas prowadził dialog z Veolią, zasiadał też przez wiele lat w Radzie Nadzorczej spółki z ramienia miasta, za co w poprzedniej kadencji stracił mandat, bo złamał ustawę antykorupcyjną.

Walka ze smogiem w Wągrowcu, będzie możliwa dopiero po obniżeniu cen ciepła systemowego. Sieć powinna być rozbudowana i zwiększona liczba użytkowników. Przy odpowiednich możliwościach technicznych i odpowiednich cenach - w Wągrowcu będzie możliwe wprowadzenie całkowitego zakazu palenia paliwami stałymi, wtedy temat smogu zniknie raz na zawsze.

© Roman Kowalczewski


 

 

Komentarze   

jasiu
+3 #35 RE: Smog w Wągrowcu może zlikwidować tanie ciepło systemowejasiu 2020-01-06 17:56
Pytanie do Pani prezes Spółdzielni Mieszkaniowej , ile spółdzielnia bierze od Veoli za budynki kotłowni i sieć ciepłowniczą ? Czy to jest kolejna zaprzyjażniona firma i dzierżawa jest bezpłatna ?Co na to rada nadzorcza nadal myślą że żyją w czasach komuny ?
jasiu
-1 #34 RE: Smog w Wągrowcu może zlikwidować tanie ciepło systemowejasiu 2020-01-05 13:34
Ludzie myślą że Wągrowiec to jak Kraków czy Katowice .Widać że Veolia lobuje bo na każdym urządzeniu do pomiaru powietrza jest ich logo. Czy może oni te mierniki postawili za swoje Kto by nie chciał mieć w domu czysto bez pieca weglowego To co że gdzieś dokładają do wymiany pieców a reszte pieniędzy i tak trzeba mieć do tego wymiana samego pieca nic nie daje skoro reszta instalacji ma 40 lat. Teraz koszty - Veolia w bloku kasuje za metr kwadratowy mieszkania 3 ,50 zł razy powierzchnia np 100m i przy ilości żeber na tą powierzchnie 50 szt Czyli miesiecznie 350 zł razy 12 miesiecy to jest 4200 zł na rok przy grzejnikach o temperaturze 19 stopni i sezonie grzewczym 5 mc w roku Takie ceny są w blokach gdzie straty są mniejsze bo mieszkanie od mieszkania odalone jest o kilka metrów a nie jak w domach jednorodzinnych .W Trzciance veolia ma podłaczać domy na swój koszt ale wiadomo że te pieniadze w jakiś sposób muszą im się zwrócić To że dziś mają taką cene to nie znaczy że zawsze bo jak opanują miasto jako monoplista to mogą stawiać warunki. W Trzciance nikt mieszkańców onic nie pytał burmistrz prowadził rozmowy i koniec. Wprowadzą odpowiednie przepisy i kropka
REALISTA
+1 #33 REALISTAREALISTA 2020-01-05 11:00
DEBILE KIEDY POWSTAJE SMOG JAK SĄ ZAKŁADY PRODUKCYJNE A JAKA JEST PRODUKCJA ŻADNEJ
jan34
+1 #32 RE: Smog w Wągrowcu może zlikwidować tanie ciepło systemowejan34 2020-01-04 21:38
Miniek wymiana pieców to jedno ale też trzeba wymienić całą instalacje bo większość ma rury kolejowe do centralnego Po drugie miasto jak da dotacje to z naszych pieniędzy to ja się pytam dlaczego mój leniwy sąsiad ktory już bierze tyle różnych pieniedzy od państwa ma dostać dotacje z moich podatków a ja wszystko wymieniłem za swoje /
Miniek
-3 #31 Promocja miastaMiniek 2020-01-04 20:59
Proszę obejrzeć Fakty W TVN z 04-01-2020 na całą Polskę tylko Wągrowiec nie dał żadnej dotacji na wymianę piecyk.
kalina
+6 #30 precz z veolią !kalina 2020-01-04 00:57
Ludzie tą veolię trzeba tępić na maxa, bo odczepić się od nich nie można ! Co za gnojki !
Mirek
-8 #29 SmogMirek 2020-01-01 07:32
Odczepcie się od diesli, wybierzcie się wieczorem ul. Brzozową przy lesie i oddychajcie pełną piersią!!! A takich ulic ekologicznych w Wągrowcu!!!
@@@@@@@@@
-14 #28 golem baranie@@@@@@@@@ 2019-12-31 21:43
Ćwoku PO-wski-pisze się "dieslami"-Yntelygencie za 5 groszy.Czerwona kreaturo.Ty putinowski śmierdzielu.
PWAS
+5 #27 RE: Smog w Wągrowcu może zlikwidować tanie ciepło systemowePWAS 2019-12-31 18:47
Jak PREZES [wpis niecenzuralny] chce, to burmistrz niech sisię bierze do roboty. Pokazał kto tu rządzi i kto jest winny. Wasze hejty już nic nie znaczą.
Agatonn
#26 RE: Smog w Wągrowcu może zlikwidować tanie ciepło systemoweAgatonn 2019-12-31 15:42
Nie podszywaj się pod Golema ty PISowska szmato. Nie umiesz człowieku dwóch słów sklecić razem żeby nie zrobić błędu.
Golem
-8 #25 RE: Smog w Wągrowcu może zlikwidować tanie ciepło systemoweGolem 2019-12-31 14:24
Idiotą przeszkadza dym od sąsiada ale już spaliny z aut nie , dlaczego? Bo sami jeżdzą starymi dislami
67
-9 #24 GEOTERMIA!67 2019-12-31 10:40
Znów ni słowa o GEOTERMII :-(

https://sozosfera.pl/zielona-energia/geotermia-w-polsce-jakie-perspektywy/
ZORRO
+7 #23 RE: Smog w Wągrowcu może zlikwidować tanie ciepło systemoweZORRO 2019-12-31 09:18
perspektywistyczni ludzie????? wiemy kto za czym głosował - podwyżka za odpady, smog i inne
Piotrek
-10 #22 RE: Smog w Wągrowcu może zlikwidować tanie ciepło systemowePiotrek 2019-12-31 00:40
Smog to nie tylko kwestia ogrzewania. A co ze smrodzacymi samochodami stojącymi w korkach. Nawet latem na ulicach śmierdzi spalinami. To wszystko " ląduje " w naszych płucach. W nowoczesnych centrach miast wprowadza się zakaz ruchu itd..
dzem
-11 #21 RE: Smog w Wągrowcu może zlikwidować tanie ciepło systemowedzem 2019-12-30 22:06
Tak w nawiasie niektórzy podniecają się że dym z pieców zatruwa mieszkańcówTo ja się pytam co ma zamiar zrobić pan Berent , Zadroga i Pałczynski z obwodnicą miasta która biegnie przez najwieksze osiedle w mieście i jest użytkowana 12 miesięcy w roku a nie jak dym z komina kilka miesięcy Zapewne tu nic nie zrobicie bo byście musieli sami zadziałać a w sprawie dymu będą musieli działać mieszkańcy bo wy tylko wprowadzicie nowe przepisy i po robocie Wiem że nie imieszkacie na oś Wschód i ten temat dla Was jest drugorzerdny Panowie czekam na odpowiedż zobaczymy jak dbacie o czyste powietrze
dzem
-7 #20 czegoś nie jarzedzem 2019-12-30 21:26
Panie [wpis niecenzuralny]ie czy ostatnie zdania pana komentarza mają jakiś związek z świątecznymi życzeniami Veoli które były na portalu Czy to pan chce całkowitego zakazu palenia paliwami stałymi To czyli co radni przegłosują zakaz ,veolia na początek obnży cene ,mieszkańcy bedą zmuszeni się podłączyć a póżniej jazda z nami To mi przypomina jak byliśmy uzależnieni tylko od gazu i ropy z ZSRR Gdzie tu logika mieć tylko jeden wybór
dzem
+6 #19 RE: Smog w Wągrowcu może zlikwidować tanie ciepło systemowedzem 2019-12-30 21:18
Ludzie tylko nie uzależniajcie się od veoli Mieszkam w bloku spółdxzielni i tam nie ma nic do gadania Połowe biorą na koszty stałe pózniej za odcxzyty itd Zarzad i pani prezes spółdzielni tak się z nimi zaprzyjażnił że nic nie słychać o jakiś negocjacjach cen itp robią co chcą W domach jednorodzinnych jest zawsze alternatywa niemam nie grzeje a tu musisz płacić 12 miesiecy w roku Tak nas załatwił Stanisław Wilczyński i spółdzielnia mieszkaniowa co mogli to sprzedali veoli i teraz są monopolistą
skorpena
#18 RE: Smog w Wągrowcu może zlikwidować tanie ciepło systemoweskorpena 2019-12-30 20:58
Do wpisu nr 14. Ty tak na poważnie? Może rozwiążesz zagadkę i napiszesz kto miałby i za ile to prowadzić? Mam swój typ, ale mogę się mylić :D
Kaja
-3 #17 taKaja 2019-12-30 20:49
Szlachcic: masz rację,ja robię podobnie,mój chłopak mnie tego nauczył,że co można spalić to się pali.Najlepiej wieczorami by żaden oszołom nie widział dymu hehe:D
Szlachcic
+1 #16 hehSzlachcic 2019-12-30 20:43
Ja mam w dupie ich ceny za ciepło.Pale dętkami,oponami ,plastikiem[świetnie się nadają butelki plastikowe].Przynajmniej nie muszę płacić tyle za śmieci,bo wszystko co idzie spalić idzie przez komin ,a w domu mam ciepło że se w samych gaciach łażę. Pozdrawiam ciepłownie Veolia czy jakoś tak.
wnuczek z dziadkiem
+2 #15 BAGNOwnuczek z dziadkiem 2019-12-30 20:31
Czerwony Stachu zrobił z Veoli i Remondisu monopolistów . Po drugie jak widać to tylko pan Grzegorz Kaminski zyskiwał że zasiadał w Veoli Społeczeństwo nic z tego nie miało Czas rozliczyć tych TOWARZYSZY Teraz kolejny który się panoszy to SzYgenda z wysypiska który zarabia 150 tyś rocznie a głupim tłumaczą że tak musi być
Benek
+2 #14 ?Benek 2019-12-30 20:26
Szkoda ze nie ma nic w tym artykule o propozycji tej radnej. Zaproponowała przesunięcie części środków z budzetu miasta-z promocji miasta na nauke czystego spalania w starych piecach - takie rozwiazania sa popularne w innych gminach .Baba chce zeby sie wtym miesice tak nie dymilo, naprawde straszna propozycja!gorszej nie slyszalem
u413
+5 #13 RE: Smog w Wągrowcu może zlikwidować tanie ciepło systemoweu413 2019-12-30 19:36
Pani Trytt łatwo jest być za kosztowną ekologią bo jest zamożna Ciekawe co by mówiła jakby ONa i jej bliska rodzina miała na życie od pierwszego do pierwszego
ja
+7 #12 ciepłoja 2019-12-30 18:32
Z tego co wiadomo to pani radna Trytt jest przecież prawnikiem, to niech to rozpracuje prawnie. Z tego co tu się ukazuje to ładne "kwiatki" z ciepłem.
hgcj
+12 #11 RE: Smog w Wągrowcu może zlikwidować tanie ciepło systemowehgcj 2019-12-30 18:14
Czy to nie jest temat do prokuratury że przez tyle lat miasto nic niezarabiało na spółce , tylko veolia ?
hgcj
+5 #10 RE: Smog w Wągrowcu może zlikwidować tanie ciepło systemowehgcj 2019-12-30 18:11
Zapewne układ w sprawie spalarni miałbyć taki veolia buduje spalarnie a radni lobbyścii veoli wprowadzają takie zaostrzone przepisy aby jak najmniej osób paliło samemu a reszte przymusić przepisami do podłączenia się do cieplika Zapewne z poczatku nie był by to zły biznes ale z biegiem czasu byłoby jak w blokach że spółdzielnia tylko przyklaskuje spółce
zyga evr
+9 #9 RE: Smog w Wągrowcu może zlikwidować tanie ciepło systemowezyga evr 2019-12-30 18:05
Pytanie do pani oprezes czy kotłownie które są przy blokach sprzedaliście Veoli ? Jak tak to już nigdy nie przyjdzie inna firma i zawsze będziemy łupieni przez veolie
zyga evr
+11 #8 RE: Smog w Wągrowcu może zlikwidować tanie ciepło systemowezyga evr 2019-12-30 18:02
Byli pracownicy spółdzielni mieszkaniowej jako radni przyklepali sprzedaż ciepłowni prywatnej spółce Panowie Sandurski i Wójcinski czy to nie było ze szkodą do spółdzielców Kto na tym zyskał ? Po drugie nie wiem czy wszyscy wiedzą ale Veolia na dzień dobry zabiera 50 % z tego co spółdzielcy wpłacają Dopiero z drugiego 50 % są rozliczane koszty ogrzewania
mieszkań w blokach Także Veolia zawsze swoje pieniądze ma Oczywiście pani prezes spółdzielni niechce się zawalczyć abyśmy płacili mnie Tak sdamo spółdzielnia jest najwiekszym płatnikiem za wode i śmieci Czy ktoś słysdzał żeby pani Kaminska wynegocjowała mniejsze ceny jako tak duży odbiorca Jakoś w Poznaniu chce się prezesa spółdzielni zadbać o spółdzioelców a tu nadal jak za komuny nic sie nida nic się niechce Tylko brać wysokie pensje Rada nadzorcza średnia wieku 70 lat najlepsze lata ma za sobą i tak doją mieszkańców bloków
skorpena
+5 #7 RE: Smog w Wągrowcu może zlikwidować tanie ciepło systemoweskorpena 2019-12-30 17:44
Na tym smogu widać, że ktoś chce ugrać nie tylko politycznie, ale też podejrzewam w żywej gotówce :lol:
znawca
+4 #6 ogrzewanieznawca 2019-12-30 17:32
Pani radna Trytt chce na tym zbić kapitał promocyjny, tak na prawdę nic nie wnosząc. Szanowna pani radna prosimy o konkretne pomysły i rozwiązania. Przypominam, że to Rada Miejska jest organem uchwałodawczym, a burmistrz jedynie organem wykonawczym. Niech Pani opracuje logiczny i korzystny plan działania, skupi wokół tego planu innych radnych, przegłosujecie ten plan. I burmistrz będzie musiał to wykonać z korzyścią dla mieszkańców. Taka jest prawidłowość. Na razie Pani tylko zawraca głowę podobnie jak Al Goro - były wiceprezydent USA, który promuje się na globalnym ociepleniu. A jakie są efekty?
CBŚ
+6 #5 RE: Smog w Wągrowcu może zlikwidować tanie ciepło systemoweCBŚ 2019-12-30 17:05
Skoro radna Trytt tak krzyczy, to zamiast atakować burmistrza niech porozmawia z Wilczyńskim i Kamińskim, niech się dowie jakim prawem sprzedali 50% udziałów w spółce i stracili kontrolę - czy nie wystarczyło by 49%? Rok wcześniej obniżenie kapitału też wygląda dziwnie, czyżby pod nowego udziałowca?
Kiedyś Kamiński tłumaczył się z kasy, ponoć dostał 200 tys. od ojca, a ciekawe skąd jego ojciec miał taką kwotę?
Uważam, że Kamiński powinien zostać sprawdzony w latach swojej działalności na stanowisku wiceburmistrza, bo coś tu śmierdzi! Chyba czas na SYGNALISTĘ!
PIS-Janowy
-15 #4 RE: Smog w Wągrowcu może zlikwidować tanie ciepło systemowePIS-Janowy 2019-12-30 16:38
Brawo PIS, brawo dobra zmiana!
Tomasz smog
+2 #3 SmogTomasz smog 2019-12-30 16:02
A co z tymi diesslami co tak dymią czy bez przeglądu jeżdżą czy przeglądy są robione nie zetelnie, czy to legalne poprostu? Czy policja ma przyrządy do pomiarów spalin? Jeśli nie to szybko by się zwróciło jak by były używane, tak sobie myślę że i dochód może by przyniosły.? A kto jeszcze może kontrolować piece? Kiedyś w tv widziałem słuzby z dronami które analizowały dym, raz i dwa by to sprawę załatwiło. Cienko widzę jak ktoś wpuszcza straż miejską do domu żeby im piece sprawdzać. Straż miejska dotyczy się tylko miasta? Co z wioskami , jak sąsiad matki na wsi wali opony regularnie tam straż miejska może coś zrobić? Powinni być ludzie informowani gdzie można to zgłosić. Pieniędzy nie powinno się liczyć w tym celu ale ważne żeby środki wydane na to przyniosły efekt bo każdy swoje zdrowie chyba za bezcenne uważa , nie ma czasu na rozważania trzeba działać bo jak rośnie zachorowalność na nowotwory i inne choroby? Pyłki to nie wszystko bo jeszcze z palenia plastiku bardzo rakotwórcze gazy się wydostają.
Minek
-17 #2 RE: Smog w Wągrowcu może zlikwidować tanie ciepło systemoweMinek 2019-12-30 14:53
Ciężko się wszystkim pogodzić, że rządy w mieście przejęła młoda grupa perspektywicznych ludzi. Dlatego te wszytskie ataki od Prawicy, SW2000. Ale wiecie co? Ten artykuł pokazuje jak SW2000 rządziło. I pamiętam poprzednie lata za kadencji Poszwy. I jedno wiem, że mamy teraz naprawdę dobrych włodarzy. W tych trudnych politycznych czasach trzeba szukać pozytywnego myślenia i właśnie tak odbieram obecne rządy w naszym mieście. A krzykaczy zawsze będzie wielu, bo taka ich natura.
Bezradny
+4 #1 Nie tylko TryttBezradny 2019-12-30 14:47
Przeciwko paleniu w piecach węglem pyszczy nie tylko radna Trytt, ale też kolesie określający siebie jako Wągrowiecka Prawica (w tym były kandydat PIS na burmistrza Hurnik). Doszło więc w mieście do nieformalnej koalicji SW 2000 z PIS!

TRWA CISZA WYBORCZA
komentowanie zostało wyłączone do 21.04.2024 r. do godziny 21:10

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.