• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 1859

Burmistrz utworzył GBS i powołał zastępcę GKS

Burmistrz Jarosław Berendt utworzył Gminne Biuro Spisowe w Gminie Miejskiej Wągrowiec oraz powołał Zastępcę Gminnego Komisarza Spisowego.

Zastępcą Gminnego Komisarza Spisowego została Honorata Bukowska, kierownik Wydziału Organizacyjnego w Urzędzie Miejskim w Wągrowcu.

Do zadań Zastępcy Gminnego Komisarza Spisowego należy w szczególności:

1) kierowanie Gminnym Biurem Spisowym i dokonanie przydziału prac jego poszczególnym członkom;
2) przeprowadzenie naboru kandydatów na rachmistrzów spisowych;
3) wsparcie Wojewódzkiego Biura Spisowego w zorganizowaniu szkolenia dla kandydatów na rachmistrzów spisowych, i dokonaniu kwalifikacji osób spełniających wymogi konieczne do pracy w charakterze rachmistrza spisowego;
4) prowadzenie i nadzorowanie akcji informacyjnej (wraz z osobistym udziałem) narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań na terenie gminy;
5) zapewnienie bezpiecznych warunków pracy rachmistrzom spisowym;
6) czuwanie nad przestrzeganiem tajemnicy statystycznej;
7) zapewnienie kontroli realizacji wszystkich prac przewidzianych do wykonania przez Gminne Biuro Spisowe;
8) wykorzystanie, zgodnie z wytycznymi finansowymi przygotowanymi w Centralnym Biurze Spisowym, środków finansowych uzyskanych na realizację zadań spisowych;
9) rozpatrywanie wniosków i skarg obywateli, a w przypadku odmowy udzielania informacji przez osoby podlegające spisaniu, interweniowanie zgodnie z odpowiednią procedury w celu skutecznego przeprowadzenia wywiadu spisowego;
10) bieżąca ocena wszelkich zagrożeń w realizacji spisu i niezwłoczne zgłaszanie ich do Zastępcy Wojewódzkiego Komisarza Spisowego;
11) przedstawienie (po zakończeniu zadań spisowych) Gminnemu Komisarzowi Spisowemu sprawozdania z realizacji swoich obowiązków i pracy Gminnego Biura Spisowego.

Gminne Biuro Spisowe zostało powołane do realizacji zadań związanych z narodowym spisem powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r.

W skład Gminnego Biura Spisowego weszli:

🔸 Honorata Bukowska - Zastępca Gminnego Komisarza Spisowego, Administrator Systemu Ewidencji Rachmistrzów;
🔸 Tomasz Hoffmann - członek;
🔸 Sylwia Krawczyk - członek;
🔸 Robert Rejmoniak - członek/Koordynator gminny
🔸 Ewa Rajczyk - członek;
🔸 Anna Tylicka - członek;
🔸 Edyta Słonika - członek;
🔸 Kamila Woźniak - członek.

Do zadań koordynatora gminnego należy:

1) monitorowanie postępu spisu na terenie gminy (analiza danych dostępnych w dashboard oraz przekazanych przez WBS);
2) wspieranie Gminnego Komisarza Spisowego w przeprowadzeniu naboru kandydatów na rachmistrzów terenowych i udział w prowadzeniu naboru;
3) koordynowanie przekazywania przez osoby zakwalifikowane do pełnienia funkcji rachmistrzów terenowych niezbędnych danych do przygotowania umowy zlecenia oraz zdjęcia do identyfikatora;
4) bieżące wspieranie rachmistrzów terenowych w kwestiach technicznych oraz organizacyjnych;
5) pełnienie dyżurów telefonicznych w godzinach pracy rachmistrzów oraz w weekendy;
6) bezzwłoczne informowanie dyspozytora wojewódzkiego o zaistnieniu ewentualnych nieprawidłowości w pracy rachmistrzów terenowych oraz o wszelkich zgłoszeniach od rachmistrza terenowego dotyczących awarii lub utraty urządzenia mobilnego, utraty identyfikatora, odmowy spisu i jego rezygnacji z pracy;
7) wspieranie WBS w sprawach organizacyjno-logistycznych związanych z pracą rachmistrzów terenowych, np.: wyposażeniu w środki ochrony osobistej, kwestiach dotyczących dodatkowych naborów;
8) dostarczenie urządzeń mobilnych rachmistrzów terenowych do WBS w sytuacji, gdy konieczna jest ich wymiana;
9) weryfikacja problemów technicznych oraz zagadnień w zakresie organizacji i metodologii spisu powszechnego zgłaszanych przez rachmistrzów, oraz członków GBS i decydowanie o rozwiązywaniu ich na szczeblu GBS lub zgłaszaniu ich do dyspozytorów wojewódzkich w Systemie Zgłoszeń Redmine, a także monitorowanie stanu rozwiązania zgłoszonego problemu i informowanie o wynikach rachmistrzów i członków GBS;
10) współpraca z kierownikiem WCZS oraz dyspozytorami wojewódzkimi w zakresie przydziału lub zmiany przydziału punktów adresowych do spisania przez rachmistrzów terenowych;
11) analiza udostępnionych przez WBS raportów informujących o postępie spisu w gminie i w sytuacji zagrożenia terminu zakończenia spisu podejmowanie działań zgodnie z procedurą;
12) reagowanie (zgodnie z procedurą) w przypadku odmowy udzielania informacji przez osoby podlegające spisaniu, interweniowanie w celu skutecznego przeprowadzenia wywiadów i przekazanie informacji do GKS;
13) reagowanie (zgodnie z procedurą) w sytuacji wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa rachmistrza terenowego.

Członkowie Gminnego Biura Spisowego realizują swoje obowiązki wynikające z ustawy 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. oraz jej aktów wykonawczych i innych dokumentów określających zadania biura i sposób przeprowadzenia narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań w 2021 r., a w szczególności:

1) prowadzenie działań promujących spis, a zwłaszcza samospis, we współpracy z WBS, w oparciu o materiały przygotowane w CBS;
2) przeprowadzenie odpowiedniej akcji informacyjnej i popularyzacyjnej, mającej na celu nabór wystarczającej liczby kandydatów na rachmistrzów terenowych i monitorowanie jej oddziaływania; w oparciu o materiały przygotowane w CBS oraz w ścisłej współpracy z WBS i zgodnie z przyjętą linią komunikacji,
3) współpraca z właściwym miejscowo WBS w pracach logistycznych oraz organizacyjno-technicznych;
4) wsparcie koordynatora gminnego w bieżących sprawach dotyczących spisu;
5) rejestracja danych kandydatów na rachmistrzów terenowych w SER;
6) przekazanie kandydatom na rachmistrzów terenowych informacji o szkoleniach i dokonanie kwalifikacji osób spełniających wymogi konieczne do pracy w charakterze rachmistrza terenowego;
7) prowadzenie listy osób, które zakwalifikowane zostaną do pełnienia roli rachmistrza oraz osób, które stanowić będą zasób rezerwowy do powołania na rachmistrza w razie zaistnienia takiej potrzeby;
8) przekazywanie do WBS meldunków o przebiegu prac spisowych na terenie gminy drogą e-mailową;
9) kontrola przebiegu realizacji spisu oraz bezzwłoczne zgłaszanie do GKS wszelkich problemów organizacyjnych, a do WBS wszelkich problemów metodologicznych nierozstrzygniętych w oparciu o obowiązujące instrukcje;
10) udzielanie pomocy rachmistrzom terenowym we wszystkich sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu rachmistrzów lub mogących spowodować niekompletność wyników spisu;
11) sporządzenie raportu z przebiegu spisu powszechnego i przesłanie drogą e-mailową do WBS.

Siedzibą Biura jest Urząd Miejski w Wągrowcu, który zapewnia mu pomieszczenia i wyposażenie niezbędne do przeprowadzenia prac spisowych.


 

Komentarze   

Pani Magister
#6 RE: Burmistrz utworzył GBS i powołał zastępcę GKSPani Magister 2021-01-26 19:30
Bardzo mądra decyzja Panie Burmistrzu!
Bez Pana Jarosława to miasto zginie.
Tylko PIS!!!
bolo
+21 #5 RE: Burmistrz utworzył GBS i powołał zastępcę GKSbolo 2021-01-26 15:48
Panie Burmistrzu zastanawiam sę jak pan chce być posłem skoro pan obraża się na wszelką krytyke ? Takze panie Jarku troche pokory i szacunku dla otoczenia ,
mis
+18 #4 czekamy na efektymis 2021-01-26 15:46
czyli spis w Wągrowcu potrwa 3 lata 😅😅😅
Zainteresowany
+25 #3 RE: Burmistrz utworzył GBS i powołał zastępcę GKSZainteresowany 2021-01-26 14:36
Na jakiej podstawie burmistrz wybierał ten skład i delegował Panią Kierownik? Czy w ramach swoich obowiązków będzie wykonywać te dodatkowe? Czy będzie pobierać dodatkowe wynagrodzenie? Czy był jakiś publiczny i jawny nabór na to stanowisko? Czy fajnie tak obsadzać kolejne funkcje osobami z urzędu? Normalny człowiek już nie ma prawa pracować jeśli by chciał? Proszę o odpowiedź burmistrza.
dgf
+27 #2 RE: Burmistrz utworzył GBS i powołał zastępcę GKSdgf 2021-01-26 13:13
Zapewne ta praca za dodatkową pensje ?
Jaruś
-20 #1 RE: Burmistrz utworzył GBS i powołał zastępcę GKSJaruś 2021-01-26 13:01
Pani Honoratka da rade.

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.