• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 644

NFZ uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu

Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK).

W razie nagłego pogorszenia stanu zdrowia, poza godzinami pracy podstawowej opieki zdrowotnej, Pacjent ma możliwość skontaktowania się z Teleplatformą pierwszego kontaktu (TPK).

Dzwoniąc pod bezpłatny, ogólnopolski numer TPK: ☎️ 800 137 200 pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ oraz w weekendy, święta oraz inne dni ustawowo wolne od pracy – całodobowo.

Pod numerem ☎️ 800 137 200 dyżurują pielęgniarki lub położne i lekarze gotowi do udzielenia pomocy dzwoniącym pacjentom. Połączenie jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych w naszym kraju. Połączenia z zagranicy nie są obsługiwane.

Porady udzielane są w kilku językach:

🔸 w języku polskim,
🔸 w języku angielskim,
🔸 w języku rosyjskim,
🔸 w języku ukraińskim
🔸 w języku migowym poprzez wideoczat (za pośrednictwem tłumacza Polskiego Języka Migowego).

Teleplatforma nie zastępuje świadczeń udzielanych przez nocną i świąteczną opiekę zdrowotną, której zadania pozostają bez zmian. TPK działa na podobnych zasadach do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, z tą różnicą, że porady udzielane są przez telefon.

Podczas porady telefonicznej, w razie potrzeby, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci:

🔸 wizytę w stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ),
🔸 kontakt ze swoim lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ: 8.00 – 18.00 od poniedziałku do piątku),
🔸 w przypadku podejrzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, zaleci bezpośredni kontakt z nr alarmowym 112 i wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

Zasady działania Teleplatformy pierwszego kontaktu

Po połączeniu z numerem TPK ☎️ 800 137 200 pacjent słyszy krótki komunikat, informujący o dodzwonieniu się na Teleplatformę pierwszego kontaktu. Po odsłuchaniu komunikatu, pacjent może wybrać język, w którym będzie udzielana porada.

W pierwszej kolejności z pacjentem łączy się pielęgniarka lub położna. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, pielęgniarka lub położna przeprowadza wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Podczas tego połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną poradę, w czasie której, pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić zaleceń co do dalszego sposobu postępowania. W stanach nagłych, które mogą zagrażać życiu i zdrowiu, poinformuje pacjenta o konieczności pilnego kontaktu z numerem alarmowym 112, w celu wezwania zespołu ratownictwa medycznego.

Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.

Konsultacja lekarska rozpoczyna się od uzupełnienia wywiadu przeprowadzonego przez pielęgniarkę lub położną. W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Jeśli w ocenie lekarza, pacjent będzie wymagał osobistego kontaktu z lekarzem, może także skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej. Gdy będzie potrzeba pilnej interwencji medycznej, lekarz może również zalecić kontakt z nr 112 i wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

Z usługi Teleplatformy pierwszego kontaktu mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, TPK oferuje udzielanie porad przez wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.


Komentarze   

euro-obywatel
0 #4 RE: NFZ uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktueuro-obywatel 2021-06-15 19:26
A dlaczego nie ma obsługi po czesku, słowacku, duńsku, francusku, niemiecku, włosku czy hiszpańsku? Języki unijne nie są ważne? Polska jak widać zmierza na wschód...
Stanczyk
+7 #3 RE: NFZ uruchomił Teleplatformę Pierwszego KontaktuStanczyk 2021-06-15 15:47
To zmierza w złym kierunku.
Tak jak pacjenci umierali bo na czas ich lekarz nie zbadał nadal bedziemy to samo.
Infolinie beda pozajmowane a z drugiej strony nie wiadomo kto bedzie doradzal czy student medycyny czy opiekunka po kursie przyspieszonym .To kolejny raz kpiny z obywateli sa.Kilka godzin bedzie czlowiek na sluchawce wisiał potem kolejne kilka czekał na te wizyte w przychodni.
No super .Ci przy korycie od reki leczenie maja a reszta niech sie buja.
wasyl
+8 #2 RE: NFZ uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktuwasyl 2021-06-15 15:31
To czyli będzie tak jak dzwonisz np . do ENEI i sekretarka mówi Ci jesteś 30 w kolejce poczekaj 5 godzin. Tak myśle czy nie otworzyć zakładu pogrzebowego - lokalny szpital w ruinie , teraz teleporady to interes powinien iść doskonale .
PIS-Janowy
-2 #1 RE: NFZ uruchomił Teleplatformę Pierwszego KontaktuPIS-Janowy 2021-06-15 15:13
Czyli teleporady pozostana zamiast kontaktu z lekarzem? Pewnie za jakis okres progam bedzie ludzi obslugiwal...? Dobre! Zajebiste!
Teraz proponuje jeszcze teleporady ze strazy pozarnej - bedzi wtedy covidowy komplet ....

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2019 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.