• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 15194

Opłaty za przedszkola. Spotkanie u Willischa

Dnia 2 września 2010 roku o godzinie 17.00 w kawiarni u Willischa odbędzie się spotkanie osób zainteresowanych sprawą opłat za przedszkola w Wągrowcu.

Jednym z poruszanych tematów będą zajęcia dodatkowe.

- Nie ma żadnych podstaw prawnych by zajęcia dodatkowe w przedszkolach odbywały się po godzinie 16.00. - twierdzi Pani Katarzyna.

W imieniu Pani Katarzyny Jahnz-Jenek serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych na to spotkanie, w miarę możliwości Pani Katarzyna odpowie na wszystkie pytania.


 

 

Komentarze   

Guest
0 #36 Guest 2010-10-09 22:17
W Przedszkolu Nr 1 ma być rytmika tańce. Kidy będą odbywały się zajęcia z rytmiki jeszcze nie wiem ale tańce mają być we wtorki 14.15-15.15. Godziny kiepskie przez co zainteresowanie zajęciami spadło. :cry:
anonimowy
+1 #35 anonimowy 2010-10-09 20:23
macie w przedszkolu nr 1 zajęcia dodatkowe? u nas w 2 cisza! ale za to u nas dzieci maja opiekę logopedy!
Guest
+2 #34 Guest 2010-09-14 10:21
W Przedszkolu Nr 1 nic nie wspominano na temat kamizelek odblaskowych a szkoda.
Guest
+4 #33 Guest 2010-09-14 10:19
W Przedszkolu Nr 1 trwają zapisy na zajęcia dodatkowe z rytmiki i tańców. Szkoda, że nie z języka angielskiego :cry:
Czy w innych przedszkolach również?
Guest
+6 #32 re: Czerwony KapturekGuest 2010-09-12 19:40
Cytuję rodzic przedszkolaka:
Jako rodzic dziecka uczęszczającego do Przedszkola nr 6 zastanawiam się nad odpowiedziami na następujące pytania:
1/Dlaczego przedszkole jako jedyne z działających na terenie miasta nie było zainteresowane bezpłatnym otrzymaniem kamizelek odblaskowych ?
2/Dlaczego na stronie www przedszkola nadal oferuje się zajęcia dodatkowe pkt.7 http://www.przedszkole6.wagrowiec.eu/

Obserwując działania w Przedszkolu nr 6 nie mogę oprzeć się wrażeniu iż Dyrekcja przedszkola widzi swą placówkę jako prywatną firmę poprzez przyjmowanie znajomych osób,ciągłą wymianę zbędnych urządzeń i wyposażenia biurowego.natomiast jeśli chodzi o polepszanie warunków rozwoju dzieci pozostaje zadziwiająco bierna.

Proszę innych rodziców o podzielenie swymi opiniami.


Na stronie internetowej Przedszkola Nr 1 również widnieje jeszcze wpis na temat zajęć dodatkowych, których de fakto nie ma i na tejże stronie ciągle jeszcze są wakacje ;(
rodzic przedszkolaka
-6 #31 Czerwony Kapturekrodzic przedszkolaka 2010-09-12 16:20
Jako rodzic dziecka uczęszczającego do Przedszkola nr 6 zastanawiam się nad odpowiedziami na następujące pytania:
1/Dlaczego przedszkole jako jedyne z działających na terenie miasta nie było zainteresowane bezpłatnym otrzymaniem kamizelek odblaskowych ?
2/Dlaczego na stronie www przedszkola nadal oferuje się zajęcia dodatkowe pkt.7 http://www.przedszkole6.wagrowiec.eu/

Obserwując działania w Przedszkolu nr 6 nie mogę oprzeć się wrażeniu iż Dyrekcja przedszkola widzi swą placówkę jako prywatną firmę poprzez przyjmowanie znajomych osób,ciągłą wymianę zbędnych urządzeń i wyposażenia biurowego.natomiast jeśli chodzi o polepszanie warunków rozwoju dzieci pozostaje zadziwiająco bierna.

Proszę innych rodziców o podzielenie swymi opiniami.
gruby
+1 #30 gruby 2010-09-06 18:21
Administrator strony nawet nie potrafi podziękować za życzliwą uwagę, a przecież pomylić się to nic złego.Jednakże poważny portal nie może popełniać tak podstawowych błędów.
gruby
+3 #29 gruby 2010-09-06 11:45
Jeśli pisać to poprawnie.Pisze się Wilisch a nie Wilish.
Katarzyna
-5 #28 Katarzyna 2010-09-06 09:54
Witam,

zgodnie z przepisami, 30 dni przed końcem bieżącej kadencji, premier musi podać datę wyborów. Obecna kadencja kończy się 12 listopada, więc termin wyborów musi być podany najpóźniej do 13 października. Zgodnie z przepisami wybory mogą się odbyć między 14 listopada 2010 a 9 stycznia 2011. W mediach kilkakrotnie mówiono o terminie 21 listopada. Na razie nic więcej nie znalazłam.

pozdrawiam
ppp
-5 #27 ppp 2010-09-06 01:10
Tez mam wrażenie , że to wszystko za karę.

Gdzieś w necie oglądałam wywiad z poznanskim radnym ( chyba) i mówił, że opłaty będą umniejszane za nieobecność dziecka w przedszkolu. Tylko oczywiście w porąbanym Wągrowcu jest inaczej + opłaty duzo wyższe niż np. poznańskie.

A jak bedą ferie swiateczne czy zimowe to chyba padnę jak będę musiała zapłacić całą opłatę miesięczną :cry:

Pani Kasiu, wie Pani kiedy dokładnie będa wybory?
Guest
-4 #26 Guest 2010-09-05 20:29
Przeciw było czterech albo pięcioro radnych z opozycji, reszta była za. O tym warto wiedzieć.
anonim
0 #25 anonim 2010-09-05 20:24
Nasi obecni radni też się nie popisali, przecież mogli tej uchwaly nie przyjąć. Zapewne doskonale wiedzieli, że w miesięcznej kalkulacji opłata stała będzie wyższa niż np. w kwietniu. Trzeba o tym pamiętać, jak znowu będą ubiegać się o mandat radnego.
Katarzyna
-6 #24 Katarzyna 2010-09-05 20:05
Mamo przedszkolaka - bardzo mi przykro, że sprawy tak się mają.
Myślałam naiwnie, że skoro władzami są ludzie, którzy zostali wybrani przez innych, by ich reprezentować i dbać o ich wspólne dobro, to gdy zwróci się im uwagę, że postępują źle, żę źle zinterpretowano przepisy i trzeba to poprawić, to zrobią to poprostu i przeproszą za błędy. W końcu każdy z nas jest człowiekiem i ma prawo popełniać błędy. Tyle tylko, że trzeba umieć powiedzieć, fakt zrobiono błąd, przepraszamy i poprawiamy to co było źle.
A tutaj, nie dość, że zrobiono jeszcze gorzej, to tak jak Pani mówi, odnosi się wrażenie, że to wszystko jakby na złość.
Brak słów by to wszystko skomentować.
anonim
-1 #23 anonim 2010-09-05 20:02
w 100% popieram i zgadzam się z mamą przedszkolaka. Zamiast poprawy mamy zmiany niestety na gorsze. Najbardziej żal mi logopedii- faktycznie dla większości to konieczność, jak nasze dzieci pójda do szkoły, to juz nie będzie czasu na korektę- niestety :sad:. Ta nasza rzeczywistość jest chora...
mama przedszkolaka
-6 #22 zwrot opłatmama przedszkolaka 2010-09-05 17:00
Niestety, tak nie bedzie. Na zebraniu w "Czerwonym Kapturku" wyraźnie usłyszeliśmy od Pani Dyrektor, że ta opłata nie podlega zwrotowi. Mało tego, gdy jedna z mam zapytała o dodatkowe zajęcia padła odpowiedź, że mogą się one odbywać , ale po godzinie 16-tej. Czyli, jeżeli odbieram dziecko o 15 to zanim dojedziemy do domu mam wracać do przedszkola na dodatkowe zajęcia? Lub zapłacić za kolejną dodatkową godzinę i wówczas dziecko jest do 15 plus zajęcie dodatkowe. To kpiny!
Najbardziej jednak byłyśmy zbulwersowane gdy padło pytanie, by chociaż logopedia była w przedszkolu, bo to dla wielu dzieci konieczność. Usłyszeliśmy od Pani Dyrektor, że nie ma odpowiednio wykwalifikowanej kadry, a dzieci mogą bezpłatnie korzystać z porad logopedy z Poradni. A przecież wielu z nas doskonale wie, że jedna z przedszkolanek jest logopedą z dyplomem, doświadczeniem i jak najbardziej z kwalifikacjami. I pracuje jako logopeda! Ale Dyrektor przedszkola publicznie na zebraniu mówi, że nie ma odpowiedniej kadry?! Z tego co wiem w przedszkolach (poza Wągrowcem) logopeda jest na ETACIE, by pomóc dzieciom. To chyba jest ważniejsze dla dzieci niż np.lekcje religii, które niby też są zajęciami dodatkowymi, ale jakoś dziwnym trafem nie muszą odbywać się po 16-tej...
Odnoszę silne wrażenie, że chce się nas ukarać, za to, że Pani, Pani Kasiu miała czelność domagać się przestrzegania prawa. No to za karę macie: żadnych zajęć dodatkowych do 16, jak chcecie, przyprowadzajcie swoje dzieci drugi raz!
Katarzyna
-5 #21 Katarzyna 2010-09-03 21:24
???
Dobrze się Pani/Panu wydaje. Jeśli jest to usługa, to powinno się płacić za usługę wykonaną.
W uchwale też jest, że za godziny z których dziecko skorzysta.
Żeby skorzystało, musi być obecne. To jest logiczne.

Ale jak bedzie to ja nie wiem.
???
-3 #20 ??? 2010-09-03 21:00
mam takie pytnko jak teraz bedzie sie odbywało jezeli moje dziecko nie bedzie chodziło jakis czas do przedszkola a ma zadeklarowane 2h dodatkowe to czy beda zwracane pieniazki ???? bo jest to troche chore jezeli mam płacic za usługe to chyba musze z niej kozystac przynajmiej taki mi sie wydaje
Tomborlew
-6 #19 re: re: Święta zasadaTomborlew 2010-09-03 20:36
Cytuję Sprawiedliwy:
Cytuję Katarzyna:
I gdzie w tym wszystkim dobro dzieci? Jakaś polityka prorodzinna?

Pani Katarzyno jest Pani młoda i naiwna, na lekcjach historii nasze dzieci poznają sylwetki MŁODYCH GNIEWNYCH, którzy ponieśli sromotną porażkę.
Niech Pani zapamięta jedną zasadę LIVE is BRUTAL, ta batalia dotyczy kasy a niestety od wieków mamona rządzi światem czy to się Pani podoba czy nie.
Drodzy rodzice do banku po pieniążki płacimy pokornie za przedszkola, za chwile naliczą wam odsetki karne za brak wpłat w maju i czerwcu, wtedy odechce się wam wojaczki.


Święta zasada. LIVE is BRUTAL - FULL OF ZASADZKAS.

Za chwileczkę NSA podtrzyma wyrok sądu I instancji i miasto straci grube miliony płacąc rodzicom odszkodowania. Skąd miasto weźmie kasę ? Na Providenta bym nie liczył. Może sympatyczne dziewczyny z WBK-u coś załatwią.
Także "sprawiedliwy inaczej" załóż swoją społeczną listę żyrantów dla Burmistrza
Katarzyna
-7 #18 Katarzyna 2010-09-03 20:12
Nie jestem taka młoda, nie wiem skąd to przekonanie.

LIVE is BRUTAL - wiem, to aż nazbyt dobrze. I nie mam tu na myśli przedszkoli.

Nigdzie nie napisałam, że się poddaję. Sprawa uchwały jest skierowana do WSA i czekam na to rozstrzygnięcie. Czekam też na rozstrzygnięcie NSA w sprawie poprzedniej uchwały.
Sprawiedliwy
+6 #17 re:Sprawiedliwy 2010-09-03 19:46
Cytuję Katarzyna:
I gdzie w tym wszystkim dobro dzieci? Jakaś polityka prorodzinna?

Pani Katarzyno jest Pani młoda i naiwna, na lekcjach historii nasze dzieci poznają sylwetki MŁODYCH GNIEWNYCH, którzy ponieśli sromotną porażkę.
Niech Pani zapamięta jedną zasadę LIVE is BRUTAL, ta batalia dotyczy kasy a niestety od wieków mamona rządzi światem czy to się Pani podoba czy nie.
Drodzy rodzice do banku po pieniążki płacimy pokornie za przedszkola, za chwile naliczą wam odsetki karne za brak wpłat w maju i czerwcu, wtedy odechce się wam wojaczki.
Guest
-5 #16 Guest 2010-09-03 19:38
Jak widać Burmistrz pokazał gdzie jest miejsce rodziców, wychodzi z tego, że z instytucjami takimi jak UM nie można wygrać. Totalny reżim.
Katarzyna
-5 #15 Katarzyna 2010-09-03 19:04
W domyśle. Nikt wprost tego nie powie. Wszystko okaże się w przyszłym tygodniu.
Generalnie jestem zażenowana całą tą sprawą, podejściem władzy do ludzi i ich potrzeb. Myślałam, że żyjemy państwie, gdzie przestrzega się przepisów, praw ludzi. I gdzie w tym wszystkim dobro dzieci? Jakaś polityka prorodzinna?
Iwona
-4 #14 Iwona 2010-09-03 18:57
Masakra jakaś :eek:, Pani Katarzyno informacje taką dostał Pani wprost czy informacja o wydaleni była przekazana w domysle :-?
Katarzyna
-6 #13 Katarzyna 2010-09-03 18:50
Tak powinno być, ale raczej nie będzie.

Ja dziś zaniosłam umowę z moimi uwagami. Pani Dyrektor napisała tylko na niej, że ją złożono i że jest do rozpatrzenia. Nie chciała podpisać umowy z uwagami.

Jednocześnie dowiedziałam się, że może się okazać, że dziecko będzie wydalone z przedszkola.
anonim
+1 #12 anonim 2010-09-03 18:17
Wynika z tego, że płacimy tylko za godziny w których dziecko było obecne w przedszkolu?
Marek
0 #11 Marek 2010-09-03 14:55
Ten temat mnie intryguje, ciekawe czy któryś z rodziców dostanie jakiś zwrot, wydaje mi się, że to taka wojna z wiatrakami.
Katarzyna
-3 #10 Katarzyna 2010-09-03 12:41
Ustaliłyśmy, że w umowach wpisujemy godziny, które nam odpowiadają teraz, i dopisujemy, że zwrot za niewykorzystane godziny świadczeń przedszkoli ma być naliczany na podstawie par. 3.1 i par. 3.2 uchwały rady miejskiej z 25 maja 2010r.

To wszystko.

pozdrawiam
bb
-1 #9 bb 2010-09-03 11:55
Pani Kasiu czy mogłaby Pani po krótce napisać do jakich wniosków doszliście wczoraj na spotkaniu.
Dziękuję i pozdrawiam!
Tomborlew
-5 #8 Dlaczego dyrektorki przedszkoli łamią prawo ?Tomborlew 2010-09-02 23:47
Dlaczego dyrektorki przedszkoli łamią prawo ?

Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. 2001 nr 112 poz. 1198)

Art. 4. 1. Obowiązane do udostępniania informacji publicznej są władze publiczne oraz inne podmioty wykonujące zadania publiczne, w szczególności:
...podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne

A jak wszystkim powszechnie wiadomo przedszkola są jednostkami organizacyjnymi gminy miejskiej Wągrowiec

Art. 23. Kto, wbrew ciążącemu na nim obowiązkowi, nie udostępnia informacji publicznej, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

Więc zamiast utrudniać życie rodzicom niech w końcu wezmą się do roboty !!!
Katarzyna
-5 #7 Katarzyna 2010-09-02 16:31
mm - jeżeli do mnie pijesz to źle trafiłaś, czy trafiłeś. Czynnie uczestnicze w życiu przedszkola - zarówno biorąc udział w różnych akcjach, jak i sponsorując różne rzeczy i często jest to moja własna inicjatywa. Nie oznacza to, że muszę się godzić na takie traktowanie.
mm
+1 #6 mm 2010-09-02 16:23
chodzi o zasadę wszystko co płacisz wraca do przedszkola czyli dla naszych dzieci (nawet w formie remontu, zakupu mebli itp) dzięki hojności i zaangażowaniu rodziców przedszkola funkcjonują na tym poziomie szkoda że nie wszyscy chcą się włączyć w życie przedszkola zamiast się kłócić a ponoć wszyscy chcą dobra naszych dzieci. :roll:
Katarzyna
-2 #5 Katarzyna 2010-09-02 13:01
bb - to jest robione specjalnie, żeby rodziców na siebie napuścić.

Remonty nie mogą być finansowane z kwot które opłacają rodzice. Rodzice płacą za śiadczenia a nie za koszty utrzymania przedszkoli
Katarzyna
-5 #4 Katarzyna 2010-09-02 12:55
QWE - ja rozumiem rozgoryczenie, ale nie można się godzić na to, że władze sobie coś ustalą co wogóle nie jest zgodne z prawem.
Gdyby była uchwalona uchwała zgodnie z prawem nie płacilibyśmy więcej tylko dużo mniej.
A to co wczoraj zostało przedstawione w umowach jest wogóle nieporozumieniem.
Tu właśnie chodzi o to, żeby ludzi zmusić do tego by siedzieli cicho, by nie walczyli. Jeżeli Tobie to odpowiada proszę bardzo, ale ja się nie godzę na takie traktowanie.
bb
+4 #3 bb 2010-09-02 12:52
Wczoraj na zebraniu w Przedszkolu nr 1 Dyrektorka powiedziała, że planowany remont który miał się odbyć we wakacje nie mógł być wykonany z tego powodu, że w miesiącach maj i czerwiec nie były pobierane opłaty stałe. Śmiech normalnie!!!!
A gdze jest budżet miasta się pytam???????!!!!!!! :-?
QWE
+2 #2 QWE 2010-09-02 12:35
Ludzie opanujcie się bo na tych waszych walkach to płacimy coraz więcej a cierpią tylko nasze dzieci. Wszyscy się cieszyli, że dwa m-ce nie płacili a przez to mogło być bardziej przedszkola naprawione, zrobiony plac zabaw itp. Nie ma co ukrywać, ze te przedszkola to dla pracujących rodziców najtańsze i najlepsze rozwiązanie.
a
+2 #1 a 2010-09-02 11:57
Widać co niektórzy się nudzą :-)Są ważniejsze sprawy i problemy do rozwiązania w mieście.

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.