• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 4797

Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatku

Medalista Krystian Rakocy jest zbyt bogaty, aby ubiegać się o zwolnienie z podatków. Nie otrzymuje też dotacji za promocję miasta na arenie światowej.

19-20 października 2013 Postołowo – maleńka wioska położona ok. 32 km na południe od Gdańska była świadkiem niezwykłych zmagań. Chodzi o wyścigi psich zaprzęgów. Tym razem zmagało się tam prawie 80 zawodników z kilku krajów europejskich, Rosji, Łotwy, Litwy i Estonii w prestiżowych wyścigach o puchar krajów nadbałtyckich Baltic Cup. W zawodach tych brała udział również drużyna z Wągrowca - Rakocy Team.

Krystian Rakocy
wraz ze swoimi psami w klasie DR4, tj. wyścig z czterema psami, zajął I miejsce pokonując dziesięciu współzawodników. Trzeba dodać, że w ogólnej klasyfikacji Pucharu Polski wągrowiecki team również zajmuje pierwsze miejsce. Jak widać na zdjęciach obok godła Polski Krystian ma herb Wągrowca, więc mamy team, który swoimi wynikami promuje miasto nie tylko w Polsce, ale również za granicą.

Trzeba sobie jasno powiedzieć, że każdy sport kosztuje, a tym bardziej, gdy się chce uzyskiwać jakieś wyniki. Niektóre dziedziny sportu w Wągrowcu uzyskują spore dofinansowanie, mimo braku jakichkolwiek wyników, natomiast te w których mamy nawet klasę mistrzowską uzyskują niewielką pomoc lub żadną.

Rakocy Team, którym chwali się burmistrz w programie „Wągrowiec perłą w koronie jezior” nie ma nawet zwolnienia z podatku od psów. Jedyną odpowiedzią jaką otrzymał właściciel wągrowieckiego teamu od burmistrza, to taka, że owszem zwolniłby go z podatku, gdyby był biedny.

Burmistrz Miasta Wągrowca Stanisław Wilczyński
po raz kolejny pokazał swoje prawdziwe oblicze. Dalszy komentarz jest chyba zbędny.


 

 

Komentarze   

Aleksandra
+2 #45 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkuAleksandra 2013-10-27 22:08
A ja zbieram i nie przestanę, i proponuję robić to wszystkim właścicielom psów, bo tak trzeba.

Aleksandra
fara
+2 #44 stasiufara 2013-10-27 20:42
Stasiu niech idzie zobaczyć jak proboszcz fary rozbiera budynek z ludzmi co wogule nie maja pojęcia i nie sa zarejstrowani tylko na czarno a się cos stanie to bendzie szok
CyberWariat
+3 #43 Burmistrz nie sprzątałCyberWariat 2013-10-26 09:27
Cytuję Olo Gdańsk:
...każdy zbierać kupy po psie w miejscu gdzie powinien sprzątać...

Niestety Drogi Olo nie każdy. Burmistrz Miasta Wągrowca Stanisław Wilczyński nigdy nie zbierał odchodów po swoim psie śp. Ciapku, mimo, że w tym samym czasie w Urzędzie Miejskim trwała akcja rozdawania darmowych torebek na psie odchody.
Mam nawet fotki, które porobiłem, jak odszukam wyślę na adres Portalu WRC z prośbą o publikację, wtedy zobaczycie jak władza respektuje przepisy.

Na koniec dodam, że w okresie kiedy burmistrz miał psa, nie było podatku.

To nie jedyny przepis łamany prze burmistrza. Wilczyński myśli, że wszystko mu wolno, przykład: parkuje na zakazie - www.portalwrc.pl/wagrowiec/aktualnosci-z-miasta/2584-dochodowa-zatoczka.html
Olo Gdańsk
+2 #42 Sportowe echo się o Wągrowcu niesie :)Olo Gdańsk 2013-10-26 09:21
Zwykłe utarczki słowne jeden tak, drugi nie... jak to na forach między Polakami. Brzoza nie stała lecz samolot wybuchł - i już wszyscy z nas się śmieją. Jak szlachta polska ciągle skłócona i pijana.
A sprawa jest prosta każdy zbierać kupy po psie w miejscu gdzie powinien sprzątać musi, a jaśnie panujący z poprzedniej epoki Wilczyński za promocję wągrowiecką podatek i nie tylko taką pomoc uczynić powinien. Amen.
mario
-4 #41 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkumario 2013-10-25 21:47
Ciekawe czy Krystian zbiera kupy po psach. Jeżeli tak to mógłby stanowić przykład. Ja zbieram, ale mi głupi, bo widzę, że tylko ja i chyba przestanę.
Siwy
+5 #40 nie taki bogatySiwy 2013-10-25 11:23
a czy eskimos który ma 4 psy jest bogaty czy biedny? no to już wam wyjaśniam... jest BIEDNY! Bo bogaty eskimos ma kilkanaście psów a nie 4!
Siwy
+5 #39 Polska GOLASiwy 2013-10-25 11:21
trzeba było zostać piłkarzem... nawet jak byłby tak niepełnosprytny jak nasza reprezentacja to by łoił kasę za qping na trawingu... a tak, ci co zdobywają medale muszą za wszystko płacić, a ci co są urodzonymi nieudacznikami dostają dotację, na euro buduje się drogi i stadiony, a pozostali niech sobie radzą...
Ja
0 #38 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkuJa 2013-10-24 22:01
Uprawiają kuping na trawningu !!!! :-)
Danek
+15 #37 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkuDanek 2013-10-24 21:47
Popieram! Popieram! Rakocy Team reklamuje Wągrowiec więc z podatku powinien być zwolniony. Reklama więcej by kosztowała niż podatek od psów pana Rakocego. Więc mimo zwolnienia z podatku miasto i tak zyska! Lecz nasi gospodarze z matematyką mają pewne problemy!

Panie Zbyszku a pana psy w jaki sposób przyczyniają się do reklamy na świecie miasta?
5 stówek
+9 #36 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatku5 stówek 2013-10-24 21:36
Cytuję Zbyszekx:
Mam psa i płacę podatek od niego to niech wszyscy płacą bez wyjątków!!!!!!!!!!


Jesteś zwykły pajac. Dla ciebie podatek powinien wynosić 5 stówek
Zbyszekx
-16 #35 podatekZbyszekx 2013-10-24 21:01
Mam psa i płacę podatek od niego to niech wszyscy płacą bez wyjątków!!!!!!!!!!
lelele
+5 #34 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkulelele 2013-10-24 19:54
Wpiszcie w wyszukiwarkę Rakocy Team i wszystko tam jest.
vanilla
+15 #33 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkuvanilla 2013-10-24 16:28
Ludzie, tu nie chodzi o Nielbę. Niech ona sobie ma, ale chodzi o 500-600 zł podatku od psów sportowych z którego miasto może swobodnie zrezygnować, czym na pewno pomoże zawodnikowi, który ma wybitne rezultaty.. To jest tylko dobra wola naczelnego urzędnika, bo na razie ma złą.
Ja
0 #32 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkuJa 2013-10-24 15:06
Cytuję Tomasz***:
Cytuję Ja:
Cytuję mamarama:
A ile tych dzieciaków w Nielbie trenuje?

Ok 460 osób :-), nieźle co ?

Skąd ty to wiesz? Kto ci to mówił? Nie chce mi się w to wierzyć.

Niewierny TOMASZ !!!! Wystarczy zadzwonić do biura klubu.
Tomasz***
0 #31 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkuTomasz*** 2013-10-24 15:01
Cytuję Ja:
Cytuję mamarama:
A ile tych dzieciaków w Nielbie trenuje?

Ok 460 osób :-), nieźle co ?

Skąd ty to wiesz? Kto ci to mówił? Nie chce mi się w to wierzyć.
jeszcze mieszkaniec
0 #30 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkujeszcze mieszkaniec 2013-10-24 14:12
http://www.portalwrc.pl/wagrowiec/aktualnosci-z-miasta/5469-urzad-miejski-szuka-specjalisty-ds-administracyjnych.html
jeszcze mieszkaniec
+10 #29 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkujeszcze mieszkaniec 2013-10-24 14:11
Ale na zatrudnienie w urzędzie miejskim kolejnego urzędnika znalazły się pieniądze? Ciekawe...
Kaśka
+16 #28 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkuKaśka 2013-10-24 14:03
Wielki podziw za pracę jaką wkładają nad szkoleniem i treningiem psów, Panie burmistrzu czas dostrzec ludzi, którzy mają pasje i starają się promować nasze miasto!
Ja
0 #27 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkuJa 2013-10-24 13:29
Cytuję mamarama:
A ile tych dzieciaków w Nielbie trenuje?

Ok 460 osób :-), nieźle co ?
mamarama
0 #26 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkumamarama 2013-10-24 13:03
A ile tych dzieciaków w Nielbie trenuje?
On
0 #25 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkuOn 2013-10-24 12:39
Cytuję rama:
Cytuję Ja:
chodzę na zebrania z Zarządem wiec wiem ,

Wiesz tylko tyle ile ci nakłamali :D

Nie porównuj wszystkich do siebie .!!! Uważam , że w nożnej jest o wiele lepiej organizacyjnie niz w ręcznej .
Jeśli Prezes nożnej organizuje spotkania z rodzicami , to chyba nie po to żeby ich okłamywac , tylko wspólnie rozmawia o problemach i próbowac je rozwiązywac , chyba taki cel temu przyświeca. Po za tym chyba nikt nie chodzi po domach i zmusza ludzi do zapisywania do klubu , można założyc prywatną sekcje , zatrudnic trenera i wszystko samemu opłaca , koszty będą znacznie większe.
rama
0 #24 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkurama 2013-10-24 12:20
Cytuję Ja:
chodzę na zebrania z Zarządem wiec wiem ,

Wiesz tylko tyle ile ci nakłamali :D
rama
+2 #23 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkurama 2013-10-24 12:18
Cytuję Ja:
A w 1999 ile było ?

A kogo to obchodzi? Tak daleko to nawet ZUS nie sięga.
Ja
-4 #22 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkuJa 2013-10-24 12:14
A w 1999 ile było ?
mobilek
0 #21 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkumobilek 2013-10-24 11:52
G....... wiesz. Wiesz ile Nielba kasuje od miasta za dzieciaki? W 2012 roku to było ponad 800 tys zł. A ilu tych dzieciaków trenuje? Sto, może 200 ale to już huk. Więc na każde dziecko powinno przypadać 4000 zł rocznie + składki. ty wiesz ile to jest kasy? Inne kluby mogą tylko o takich pieniądzach pomarzyć, a w takim Tigerze też trenuje sporo dzieci. Więc nie czaruj tutaj o jakiejś przejrzystości. Jestem ciekaw, czy radnym udostępnili faktury, bo jakoś ta sprawa ucichła.
Ja
0 #20 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkuJa 2013-10-24 11:10
W nożnej od pewnego czasu stworzono przejrzyste działania tej sekcji , chodzę na zebrania z Zarządem wiec wiem , Stworzono tabelę z obowiązkami klubu wobec zawodników , My jako rodzice zaakceptowaliśmy tę tabele po róznych poprawkach naniesionych z naszej strony i kompromis zastał zaakceptowany przez 2 strony .
Jesli torby i stroje zostały zakupione nie dawno to klub też pewnie do tego dołożył bo tak wynika z tabelki.
Ja
0 #19 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkuJa 2013-10-24 10:38
Cytuję kibic:
Ile ci płacą za pisanie tych bzdur? Rodzice tych 400 dzieci płacą kasę za to, ze ich dzieciaki trenują. Kasa z miasta idzie na wszystko, tylko nie na dzieci mamoniu.

Kto ma mi płacic za stwierdzenie faktów , gdzieś coś słyszałeś ale nie do końca prawdę , mam dwójkę dzieci , które trenują w klubie , opłacam dobrowolną składkę w wysokości 30 zł miesięcznie nie klubowi , trenerowi zarzadowi prezesowi ....radzie rodziców i to my rodzice decydujemy o tym ( nie zarząd ) , na co przeznaczamy te pieniądze !!!! Mamoniu czy jak tam chciałes mnie nazwać ....jestem bardzo zadowolony z tego że moje chłopaki mają zajęcie , nie siędzą przed kompem , nie mają nadwagi i przede wszystkim mają obowiązki...dowiedz sie wiecej , moze twoje dzieci tez będą kiedyś trenowały w klubie , nie masz na to wpływu , sport to bardzo ważna dziedzina w życiu dziecka .pozdrawiam
matka Orlika
+6 #18 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkumatka Orlika 2013-10-24 10:37
Rodzice dzieci z sekcji piłki nożnej co miesiąc wpłacają składkę, której kwotę sami uzgodnili z niej są zakupione stroje dla dzieci łącznie z piłkami, torbami i innym sprzętem. Klub płaci tylko za logo, które widnieje na strojach. Miały być zakupione przez klub piłki ale póki co to tylko miały. Klub ze swojej strony gwarantuje autokar na mecze wyjazdowe i badania oraz zwraca opłatę za sędziego i oczywiście opłaca trenera. Z tego co się orientuję w sekcji pływackiej jest trochę inaczej, rodzice płacą miesięcznie 100-120 zł lecz ta kwota pokrywa tylko wyjazdy na turnieje, koszty korzystania z basenu i opiekę instruktorów. Reszta leży w gestii rodziców. Ot cała Nielba ;-)
Ja
0 #17 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkuJa 2013-10-24 10:22
Cytuję kibic:
Ile ci płacą za pisanie tych bzdur? Rodzice tych 400 dzieci płacą kasę za to, ze ich dzieciaki trenują. Kasa z miasta idzie na wszystko, tylko nie na dzieci mamoniu.

za co płacą i komu ?
kibic
+4 #16 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkukibic 2013-10-24 10:16
Cytuję Ja:

ŻENUĄ nazywasz to że w Nielbie trenuje ok. 400 młodych chłopców , 700.000 zł to dużo na organizację zajęć , uczestnictwo w lidze i turniejach ? Nie masz bladego pojęcia o czym piszesz , no ale to Nielba to boli !!!


Ile ci płacą za pisanie tych bzdur? Rodzice tych 400 dzieci płacą kasę za to, ze ich dzieciaki trenują. Kasa z miasta idzie na wszystko, tylko nie na dzieci mamoniu.
Ja
-2 #15 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkuJa 2013-10-24 09:53
Cytuję kibic:
Poczytajcie o Nielbie. Tam idzie duuuuża kasa i nic. Dno totalne i żenuła, a tu nawet nie chcą zwolnić z podatku od psów i mistrzostwo. Więc pomyślałem, że to nie pieniądze czynią mistrza, ale zapał, sportowy duch i wola walki. I takim warto pomagać. Niestety (tak jak ktoś tu napisał) układy, układziki i kumple królika. Miejmy nadzieję, że już długo to nie potrwa.

ŻENUĄ nazywasz to że w Nielbie trenuje ok. 400 młodych chłopców , 700.000 zł to dużo na organizację zajęć , uczestnictwo w lidze i turniejach ? Nie masz bladego pojęcia o czym piszesz , no ale to Nielba to boli !!!
kibic
+5 #14 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkukibic 2013-10-24 09:26
Poczytajcie o Nielbie. Tam idzie duuuuża kasa i nic. Dno totalne i żenuła, a tu nawet nie chcą zwolnić z podatku od psów i mistrzostwo. Więc pomyślałem, że to nie pieniądze czynią mistrza, ale zapał, sportowy duch i wola walki. I takim warto pomagać. Niestety (tak jak ktoś tu napisał) układy, układziki i kumple królika. Miejmy nadzieję, że już długo to nie potrwa.
Danka
+9 #13 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkuDanka 2013-10-24 09:18
Nawet nie wiedziałam że coś takiego jest w Wrc. Szok. Psy są piękne. To co wyprawia burmistrz to jeden wielki skandal !!!
asterfaker
+12 #12 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkuasterfaker 2013-10-24 08:14
Kolejny przykład i dowód na to,że "Wągrowiec" - czyt. - władza , w doopie ma tych mieszkańców, którzy coś potrafią i którym sie coś udaje. Burmistrz z ekipą jak taki zakompleksiony duoopek. Swoich gnoi a obcym w doopę włazi. I trudno mu zmienic myślenie. Kiedyś byłem świadkiem sytuacji, której nigdy bym sie nie spodziewał. Najpierw wazelinka przed paniem z radia a potem totalny żen i zjeba pracowników. Choć też nie lubię urzedasów to myślę,że mieli by dużo do opowiadania jak są traktowanie przez dziadka burka.
Pusia
+13 #11 zaplataPusia 2013-10-24 08:05
Niech Stasiu zaplaci raczej Krystianowi za wykorzystywanie jego
wizerunku
kolega
+16 #10 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkukolega 2013-10-24 08:02
Stasiu czy Jacek deweloper jest biedny że go zwolniłeś z podatku?
cezar
+7 #9 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkucezar 2013-10-24 07:50
Nasz zawodnik to chyba jakaś kadra? Tak wnioskuję po dresie, bo pozostali dwaj zawodnicy są po "cywilnemu".
cernik
+6 #8 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkucernik 2013-10-24 07:40
Cytuję sakdj:

No na tej zasadzie tak jak Pani napisała to każdy byłby zwolniony z podatków, bo każdy ma różne wydatki - jedni na sport, inni chorują więc wydają na leki, dochodzi prąd, gaz itd...Jeśli na podstawie podatku dochodowego podjęto taką decyzję na podstawie kryterium podatku to jest to słuszne i sprawiedliwe w odniesieniu do całej społeczności..


Idź się wysiusiaj, przemyśl swoją wypowiedź, wróć i przeproś. Ten podatek jest debilny i tu nie chodzi o każdego, tylko o kogoś kto ma klasę mistrzowską. Czytaj ze zrozumieniem.
Cytat:
Niektóre dziedziny sportu w Wągrowcu uzyskują spore dofinansowanie, mimo braku jakichkolwiek wyników, natomiast te w których mamy nawet klasę mistrzowską uzyskują niewielką pomoc lub żadną.
I to jest kwintesencja tego wszystkiego: układy, układziki i kolesie.
zap
+11 #7 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkuzap 2013-10-24 07:36
Droga redakcjo idźcie dalej,brawo za materiał obnażający "doskonałości" pana burmistrza i jego świty. Zapytajcie w urzędzie jakie firmy zwolnione są z podatku,to zobaczycie czy tylko biedni. Pozdrawiam
sakdj
-10 #6 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkusakdj 2013-10-24 06:50
Cytuję Mała:
Ja bym w takim razie zrobiła Burmistrzowi kuku i zabroniła wykorzystywania mojego wizerunku w promocji miasta. Dlaczego Burmistrz może się chwalić czymś w czym nie jest w stanie wykazać choć odrobiny dobrej woli. Poza tym kryterium - gdyby był biedny. Ciekawe jak to ocenił czy jest bogaty czy biedny? Na podstawie kryterium dochodowego? Tylko należałoby wziąć pod uwagę to, że z tego dochodu p. Krystian musi przeznaczyć środki na przygotowanie się do zawodów.

No na tej zasadzie tak jak Pani napisała to każdy byłby zwolniony z podatków, bo każdy ma różne wydatki - jedni na sport, inni chorują więc wydają na leki, dochodzi prąd, gaz itd...Jeśli na podstawie podatku dochodowego podjęto taką decyzję na podstawie kryterium podatku to jest to słuszne i sprawiedliwe w odniesieniu do całej społeczności..
lelele
+2 #5 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkulelele 2013-10-24 00:16
ZAKAZ WSTAWIANIA LINKÓW
baca
+20 #4 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkubaca 2013-10-23 23:47
Zajeb..sty artykuł. Psy prześliczne. Krystianie, najszczersze gratulacje, a burmistrzowi podziękujemy w przyszłym roku w głosowaniu. To stanowisko zdecydowanie bardzo go męczy i te 12000 co miesiąc ogromnie mu ciąży.
Mała
+16 #3 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkuMała 2013-10-23 23:38
Ja bym w takim razie zrobiła Burmistrzowi kuku i zabroniła wykorzystywania mojego wizerunku w promocji miasta. Dlaczego Burmistrz może się chwalić czymś w czym nie jest w stanie wykazać choć odrobiny dobrej woli. Poza tym kryterium - gdyby był biedny. Ciekawe jak to ocenił czy jest bogaty czy biedny? Na podstawie kryterium dochodowego? Tylko należałoby wziąć pod uwagę to, że z tego dochodu p. Krystian musi przeznaczyć środki na przygotowanie się do zawodów.
vonsyd
+16 #2 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkuvonsyd 2013-10-23 23:33
Gratulacje ! Oby tak dalej. Ten podatek potrzebny jest jak koszula w d...... Mam nadzieję, że ta kropla przeleje w końcu czarę goryczy i ludzie popędzą to towarzystwo z SW2000 na cztery wiatry.
psiarek
+16 #1 RE: Rakocy zbyt bogaty na zwolnienie z podatkupsiarek 2013-10-23 23:27
Piękne te psy. Szkoda, że u nas promuje się tylko nieudacznictwo, a tych którzy chcą i potrafią spycha się do kąta. Jak to zestawić z tym?
http://www.portalwrc.pl/wagrowiec/nielba/pilka-reczna/5499-nielba-wystartowala-i-odpadla-z-pucharu-polski.html

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.