- Opublikowano:
- Wyświetlono: 6332
W 10 minut z Wągrowca do Gołańczy
Modernizacja linii kolejowej z Wągrowca do Gołańczy. Czas przejazdu skróci się o połowę i wyniesie zaledwie 10 minut.
Za blisko 70 MLN złotych wyremontowana zostanie linia kolejowa z Wągrowca do Gołańczy o długości 25 kilometrów. Samorząd Województwa Wielkopolskiego i PKP PLK S.A. 9 października br. podpisali list intencyjny na realizacje czterech kolejowych projektów infrastrukturalnych w Wielkopolsce ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego na lata 2014-2020 (WRPO 2014+) oraz krajowych środków przeznaczonych na rozbudowę infrastruktury kolejowej.
W ramach modernizacji wymiona zostanie nawierzchnia między stacjami Wągrowiec i Gołańcz, przebudowane zostaną perony na trzech stacjach Grylewo, Laskownica i Kobylec, przebudowany zostanie też układu torowy oraz perony na stacji Gołańcz wraz z infrastrukturą pasażerską.
Po zakończeniu prac pociągi na odcinku Wągrowiec - Gołańcz poruszać się będą z prędkością 120 km/h co skróci czas przejazdu do około 10 minut.
Komentarze
Sprawdź sobie rozkład jazdy. Czas przejazdu pociągiem pospiesznym Poznań-Bydgoszcz z trzema postojami po drode od 1h38min.do 2h5min. Poznań-Wągrowiec trzeba liczyć co najmniej 45 minut, a gdzie Bydgoszcz. A co najważniejsze nikt nie uruchomi szynobusu z jednym postojem, bo to nie pendolino Kraków-Warszawa.
OK niech będzie modernizacja. Nie ma zanczenia prędkość na trasie przez Gniezno, tylko czas podróży. W obecnym rozkładzie tą trasą jedzie się bezpośrednim pociągiem ponad 2 godziny, a pociąg zatrzymuje się tylko w Gnieźnie i Inowrocławiu. Zmodernizowaną linią 356 pospieszny szynobus zatrzymujący się tylko w Wągrowcu przejedzie z Poznania Głównego do Bydgoszczy Głównej w 1 godz. 15 minut. No niechby w 1,5 godziny.
Coś wiesz, ale nie do końca. Przez Wągrowiec Z Poznania do Bydgoszczy na pewno nie będzie szybciej niż przez Gniezno już dziś pociągi tam jadą 150km/h na niektórych odcinkach, a cały czas trwa jeszcze remont. Po za tym nie myl rewitalizacji z modernizacją. Bo w tym pierwszym przypadku to maksymalna prędkość wyniosłaby 70km/h.
A co to było? Uzasadnili coś?
święta racja.
Skoro jest komunikacja miejska to wypadałoby ją zgrać z przyjazdami/odjazdami pociągów. Oczywiście posiadacze biletów miesięcznych na pociąg powinni mieć bilet zintegrowany z komunikacją miejską.
Poprzedni burmistrz walczył o włączenie Wągrowca do Poznańskiej Karty Aglomeracyjnej (PEKA), a zapomniał, że u siebie ma komunikację miejską i nie potrafił (nie chciał) ludzi uszczęśliwić.
Kilometry linii zgadzają się, ale dlaczego podajesz czas jazdy z Poznania Gł.? Dolicz 6km pomiędzy Wschodnim, a Głównym.
Kolejarzu też masz problem z rachunkami prędkość, droga, czas. Trasa Wągrowiec - Poznań Wschód to 51km 375 m, a czas przejazdu wynosi 1 godz. 2 - 6 minut. Prędkość rozkładowa na tym wyremontowanym odcinku linii 356 wynosi więc niespełna 50 km/h (dokładnie 49,72 km/h). Po wyremontowaniu odcinka do Gałańczy tam również będzie podobna prędkość rozkładowa. 19,5 km / 50 km/h = 23,4 min. Widzisz gdzieś błąd?
Współczucie dla mieszkańców Osady, Wschodu i Berdychowa, którzy muszą zasuwać na dworzec po kilka kilometrów. Nie przypuszczałem, że stawianie stacji na wsiach (Łopuchowo-Gać, Przebędowo) jest bardziej opłacalne niż w powiatowym mieście.
Takim jak ty nigdy w życiu nie dogodzisz
Całe życie tylko narzekasz
Zgadzam się. Przydałoby się w Wapnie coś z tym zrobić, ale zapewne szkoda Im kasy, bo w razie ewentualnej katastrofy mieli by w plecy.
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.