Koleje Wielkopolskie budują PUT, zakończenie styczeń 2022

Największa inwestycja w powiecie wągrowieckim realizowana przez wielkopolski samorząd. Mowa o budowanym w Wągrowcu Punkcie Utrzymania Taboru.

Bez wątpienia jest to największa inwestycja realizowana w naszym powiecie przez wielkopolski samorząd przy wsparciu ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 - 2020 - wartość realizowanego zadania to 50 milionów netto.

Prace są bardzo zaawansowane. Już teraz główny wykonawca, czyli firma Alstal twierdzi, że wyprzedza harmonogram prac o około 2 miesiące.

Oddanie do obiektu ma nastąpić do 15 stycznia 2022 r., ale już na tym etapie przewidujemy, że uda nam się go oddać do użytku dużo wcześniej — mówi kierownik budowy Dariusz Karczewski.

Dzięki unijnym środkom Koleje Wielkopolskie wybudują i wyposażą nowoczesny Punkt Utrzymania Taboru (PUT), przeznaczony do obsługi spalinowych zespołów trakcyjnych. W tym miejscu planowane jest wykonywanie przeglądów taboru, usuwanie mniejszych awarii i uszkodzeń taboru, a także wykonywanie innych czynności związanych z utrzymaniem pojazdów, w tym mycie zewnętrzne w myjni stacjonarnej, sprzątanie wnętrza pojazdu i postój pojazdów z możliwością podłączenia do sieci energetycznych. W ramach realizowanej inwestycji zostanie także nabyte i zainstalowane wyposażenie i oprogramowanie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania wymienionych wyżej obiektów infrastrukturalnych. Projekt obejmuje również zapewnienie bezpiecznego dojazdu na teren nowo tworzonego PUT poprzez przebudowę przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Leśnej w Wągrowcu.

- Na koniec lipca hala główna będzie na etapie ukończenia stanu surowego, natomiast w przypadku hali postojowej stanie cała konstrukcja – mówi Dariusz Karczewski, kierownik budowy.

Realizacja inwestycji nie należy do łatwych, ponieważ jest zlokalizowana na podmokłym terenie i wymaga przygotowania podłoża i stabilizacji gruntu za pomocą pali.

- Wnikliwe badania przed etapem projektowania pozwoliły nam uniknąć problemów i dobrze przygotować się do realizacji zadania — mówi kierownik projektu.

Burmistrz Jarosław Berendt docenia fakt, że główny wykonawca chętnie współpracuje z lokalnymi podwykonawcami, hurtowniami materiałów budowlanych oraz dostawcami betonu i kruszywa.

Dla Wągrowca budowa Punktu Utrzymania Taboru oznacza wiele korzyści. Już teraz, na etapie budowy, w Wągrowcu przebywa wiele osób zaangażowanych w realizację projektu, które korzystają z lokalnych usług, hoteli i gastronomii — zauważa burmistrz Wągrowca.

Na budowie codziennie przebywa około 30-40 osób, a przy pracach wykończeniowych będzie ich jeszcze więcej. Oddanie do użytku Punktu Utrzymania Taboru oznacza również powstanie nowych miejsc pracy. Na terenie PUT będą odbywały się również szkolenia dla maszynistów, a więc jeszcze więcej osób będzie odwiedzało Wągrowiec oraz korzystało z jego atrakcji i infrastruktury.

– Czuję ogromną satysfakcję z tego, że tak sprawnie przebiega realizacja projektu tak ważnego dla rozwoju miasta – podsumowuje burmistrz Wągrowca Jarosław Berendt.



REKLAMA

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

Na skróty