• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 6836

Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?

Ponad 20 lat temu miasto Wągrowiec bezpowrotnie straciło Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej. Dlaczego miejska spółka przeszła w prywatne ręce i jak to wyglądało? Aby to wyjaśnić, musimy cofnąć się w czasie, aż do roku 1999.

16 marca 1999 r. radni Rady Miejskiej w Wągrowcu podejmują uchwałę (Nr 5/99) w sprawie restrukturyzacji dwóch spółek komunalnych. Opracowanie wielowariantowej koncepcji przekształcenia Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Wągrowcu zlecono firmie Business Expert S.C. z Poznania.

Tak zaczęła się prywatyzacja miejskiej spółki MPEC, dzisiaj Veolia.

Po roku dokładnie 28 września 2000 r. radni RM podejmują kolejną uchwałę (Nr 4/2000) w sprawie obniżenia kapitału zakładowego Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Wągrowcu z kwoty 7 684 000,00 zł do kwoty 4 486 000,00 zł. W ten sposób wygospodarowano 3 198 000,00 zł, pieniądze te zostały przeznaczone na pokrycie strat w spółce.

Niska wartość spółki, to znakomita okazja dla inwestora zewnętrznego.

15 listopada 2001 roku radni podjęli uchwałę (Nr 61/2001) w sprawie restrukturyzacji Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Sp. z o.o.

Ówczesna Rada Miejska w Wągrowcu w składzie: Stanisław Zajączek, Mieczysław Wołejko, Zbigniew Czerwiński, Edward Borucki, Zdzisław Wojciński, Zdzisław Gajewski, Marian Talaczyński, Mieczysław Piechowiak, Leszek Dalke, Alojzy Jessa, Jolanta Nowak-Węklarowa, Zbigniew Kantorski, Adam Sandurski, Bogdan Kozanecki, Jerzy Wyrembek, Benedykt Gramsa, Mieczysław Spychaj, Jacek Tomaszewski, Józef Urbaniak i Krzysztof Bucholc wyrazili zgodę na przystąpienie do miejskiej spółki Zespołu Elektrociepłowni Poznańskich S.A.

26 listopada 2001 roku do MPEC Sp. z o.o. przystąpiła spółka „Zespół Elektrociepłowni Poznańskich S.A. w Poznaniu”, obejmując nowo utworzone udziały (50%) i wnosząc 4 486 000,00 zł.

Pod aktami notarialnymi tej transakcji podpisał się ówczesny burmistrz Stanisław Wilczyński oraz Marian Artur Szymański i Marek Dziurzyński reprezentujący spółkę Zespół Elektrociepłowni Poznańskich S.A. w Poznaniu.

Jak wynika z zapisów, miasto nie zarobiło na tym nic, natomiast spółka MPEC zyskała kapitał, niezbędny do funkcjonowania. Przez cały okres prowadzenia działalności przez spółkę – doszło do zmiany struktury właścicielskiej. W ciągu blisko 20 lat MPEC Sp. z o.o. przekształcił się w Dalkia Wągrowiec Sp. z o.o. a ostatecznie w Veolia Wągrowiec Sp. z o.o.

Miasto pomimo 50% udziałów nie otrzymywało żadnej dywidendy. Pierwszą dywidendę spółka Veolia wypłaciła po 16 latach działalności. W 2017 roku było to 140 411,80 zł. Kolejne dywidendy to rok 2018: 190 565,28 zł i w 2019: 120 135,08 zł (nie posiadamy danych za rok 2020).

Aktualnie Veolia Wągrowiec sp. z o.o. jest właścicielem budynków, kotłowni i wymiennikowni oraz posiada grunty w użytkowaniu wieczystym. Ceny proponowane przez Veolię odstraszają wielu przedsiębiorców i mieszkańców, wybierają własne kotłownie zamiast miejskiego ciepła.

Patrząc na miejski system ciepłowniczy, który funkcjonował w roku 2001 i obecny, można stwierdzić, że Veolia niewiele zbudowała.

Do roku 2001 msc (miejski system ciepłowniczy) stanowił 6819 mb sieci wysokotemperaturowej i 2114 mb sieci niskotemperaturowej.

Veolia Wągrowiec w latach 2001-2019 wybudowała 691 mb sieci niskoparametrowej w technologii preizolacji oraz 1357 mb sieci wysokoparametrowej preizolowanej.

Wielu mieszkańców miasta zastanawia się, jakie byłyby ceny ciepła, gdyby spółka nadal była miejska, ile byśmy płacili za śmieci, mając nadal zamiast firmy Remondis Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej?

Tak dla porównania. Tylko jedna miejska spółka Aquapark Wągrowiec rocznie do Veolii płaci aż 600 tysięcy złotych za ciepło systemowe. A co z pozostałymi budynkami, szkoły, przedszkola, OSiR? W skali roku, to olbrzymie pieniądze. Miasto w dywidendzie dostaje ochłapy, a mieszkańcy drogie ogrzewanie.



 

Komentarze   

Kamil  nn
+2 #38 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?Kamil nn 2023-01-22 14:52
To pracownicy spoldzielni Pan Wójcicki i Sandurski jako radni podnieśli łapę za sprzedażą ciepłowni. Widzę że to tacy sami wizjonerzy jak Wilczyński. Wszystko sprzedać żeby mieć spokój .
szkoda
#37 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?szkoda 2021-12-31 15:55
Przecież kazda prywatna firma z poczatku gdy przejmuje interesy związane z obsługa obywateli pieknie mówi,przez rok dwa nie podnosi stawek i jest jakze ok.Potem gdy już umocni swą pozycję i przejmie w większosciowym pakiecie udzialy kończy się ta sielanka.
Rozpoczyna sie twardy biznes.To widac i tu w Wągrowcu .Całe szczescie że veto ze spalarnia bylo bo miasto uzalezniło by sie i trute bylo przez inwestora .
Błedem jest oddawanie kluczowych tak jak kotłownie w ręce spółek zewnetrznych.I tu o interesy miasta burmistrz powinien zadbać i władze spółdzielni. Jak widac zadbali by mieć swięty spokój bo i tak żyja z pieniedzy czynszowych Wszystkich spóldzielców.
Oby wodociagi w spółke nie weszły bo plakać bedziemy.Wywóz smieci tez miasto powinnoszukac tańszego odbiorce a nie trzymać sie Remondisa i zdzierac z nas krocie.
Jarek
+3 #36 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?Jarek 2021-12-31 14:16
Od stycznia ciepło które dostarcza Veolia do zasobów Spółdzielni Mieszkaniowej 500 % do góry bo madrzy ze Spółdzielni pozamykali swoje kotłownie i przekazali je Veoli.Oczywiście w tej spółdzielni to norma bo tu wszystko zlecają firmą zewnętrznym bo co tam będą się męczyć lepiej więcej zapłacić bo to i tak idzie z kieszeni spółdzielców Kierownictwo spółdzielni to tacy sami wizjonerzy jak towarzysz Wilczyński który zabetonował Rynek , pozwolił wybudować obwodnice przez część pod budownistwo mieszkaniowe w mieście itd.Panie Boże strzeż Nas od takich wizjonerów z Polski B
Młody  January
+7 #35 Vila ?.Młody January 2021-02-01 12:36
Vila została zarządcą firmy w Wągrowcu my Polacy jesteśmy zawistni i jeżeli by obioł zakład ktoś z wągrowca odbyło by się pranie mózgu że szkoda słów ,po drugie łatwo oddać firmę bo z tego po boku komuś zawsze coś wpadnie taka stara TRADYCJA .
tomuś
+20 #34 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?tomuś 2021-01-25 13:05
Tak poza tematem jak żadna ( bomba) nie walnie w sądy , prokurature i inne urzedy to nic się nie zmieni w sitwie gdzie ci co mają kase krecą resztą . Kiedyś byłem w pewnym urzedzie , zadzwonił telefon , urzrdniczka odebrała i mówi do kolezanki ze dzwoni pan x i potrzebuje jakies dokumenty Reakcja tych urzedniczek była taka jakby zadzwonił premier , zapomniały omnie i pośpiesznie przygotowywały dokumenty do pana biznesmena . Normalnie zwariowały myśle że to nie pierwszy raz i zapewne nie robiły tego bezinteresownie .
XXxxx
+11 #33 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?XXxxx 2021-01-25 12:58
Po atakach na portal widać, że układ nadal działa.
cs
+3 #32 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?cs 2021-01-25 12:55
Jedyna nadzieja ze pisowcy kupili lokalne media i chociaż te media dobiorą się do dupy starym postkomunistą i lewakom
olas
+3 #31 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?olas 2021-01-25 12:48
Proszę nie przeceniajcie Redaktora [wpis niecenzuralny]a jest za malutki i słabiutki .
zxc
+11 #30 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?zxc 2021-01-25 12:44
JaroSław mnie bardziej ciekawi sprzedaż ziemi która ten sam wuja kupił od powiatu przy ul Nad Nielbą W internecie można poszukać jak powiat sprzedawał te grunty w przetargu ograniczonym . Nie zbyt się znam ale cena 60 zł za metr w 2016 r . to w miare korzystna była ? . Ciekawe kto wtedy był radnym powiatowym ? Czy wogóle radni mieli na to wpływ ? Co do ceny to sam był kupił chociaż , ale to był przetarg ograniczony . Cóz poczekamy moze pan Starosta bedzie inne grunty sprzedawał tez po dobrej cenie moze wtedy się uda ?
Folwark
+14 #29 Burmist wFolwark 2021-01-25 12:17
Myślę że trzeba zgłosić to do CBA a dokładnie działania tzw rządy Wilczyński /Kamiński. 20 lat tenu dużo dało się załatwić pod stołem
JaroSław
+19 #28 Będzie ciąg dalszy?JaroSław 2021-01-25 08:26
To teraz czekam na rys historyczny opisujący jak to się stało, że pewien wągrowiecki biznesmen - notabene bliski krewny obecnego wiceburmistrza - otrzymał plus minus 2 miliony złotych od miasta za działki na Wschodzie. Płacono mu je w rocznych transzach po około pół bańki. "Redaktorze" [wpis niecenzuralny]ie, do dzieła!
Pis-Janowy
-3 #27 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?Pis-Janowy 2021-01-25 01:21
Mis Uszatek - to ty jestes ten sam Mis wyzywajacy mnie od "hama" bo wyrazam swoja opinie o "wujcie" (artykul o zawodach w pilke reczna)? Proponuje poczytac jeszcze raz moj wpis i zwrocici uwage na druga czesci wpisu 22 o przepisach UE zmuszjacych Polske do imporu smieci . Przepisow ktore w 100% zostaly przyjete przez miszcza wytrzeszcza rudego tusaka i jego zgraje... Proponuje pomyslec jak do tego doszlo ze niemieckie i francuskie firmy przejeły kontrole nad rynikiem smieci i ogrzewania ? Działo sie to podczas ostatnich 30 lat kiedy to PIS byl u władzy tylko w 2006/2007 roku. W Wagrowcu nigdy nie byl .... A wszelkie proby odwrocenia trendow od 2015 roku sa tylko wysmiewane przez idiotow z opozycji (przekop mierzeji, port lotniczy, repolonizacja bankow mediow itd ...).
Nie chcecie stworzyc warunków dla swoich firm (tak jak to robia rzady na zachodzie) i otwieracie drzwi na zachodnie - to płaćcie im i nie skamlec. Ja na pewno wolałbym zaplacic nieco więcej nawet dla Polskiej firmy wiedzac, ze zyski zostana w miescie czy Polsce i może pójdą w inwestycje w mieście. Wie ktos ile kasy zostawia taki Remondis w Wagrowcu? Chetnie bym sie dowiedzial - czy to tajemnica moze? Bo np. zachodnie markety wciąż u nas oficjalnie notuja minimalne zyski a nawet straty....
andrew
+14 #26 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?andrew 2021-01-24 18:18
Do #20 masz racje tylko taka dziura nikogo z góry nie interesuje . Nawet na dziś na temat szczepien poza kolejnoscia jest cisza nie mówiąc o deweloperce itd.
nhg
+4 #25 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?nhg 2021-01-24 18:13
ted masz racje faktycznie w Śremie jest bardzo tanio za śmieci - 31 zł od osoby .
himek
+20 #24 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?himek 2021-01-24 18:02
Mam pytanie skoro spalarnie są takie super , ekonomiczne , ekologiczne i śmieci pięknie tam sie pala to po h.. niemcy , szwedzi i inni przywożą je do Polski .Olga czekam na odpowiedz ?
Miś Uszatek
+6 #23 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?Miś Uszatek 2021-01-24 16:27
No widzisz Janowy, za PO sprowadzano śladowe ilości a za PIS cała lawina płynie. Przypadek? Nie sądzę. Pisowcy kręcą lody na śmieciach, nie uwierzę, że to się dzieje bez wiedzy złodziei z rządu.
Pis-Janowy
-1 #22 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?Pis-Janowy 2021-01-24 14:57
Olga - tak sie zastanawiam - obce panstaw przejmuja prawie calkowicie rynek usuwania smieci w Polsce chca budowac spalarnie a dodatkowo importuje swoje smieci do Polski: "...W 2018 i 2019 r. przywóz odpadów do Polski z zagranicy przekroczył 400 tys. ton – poinformował Główny Inspektorat Ochrony Środowiska. W 2015 r. ilość ta wynosiła niewiele ponad 150 tys. ton....Najwięcej odpadów przywożonych do Polski pochodzi z Niemiec. Odsetek importu z tego kraju wzrósł z 38,64 proc. w 2017 r. do 67,81 proc. w 2019 r..."
Tlumaczone to jest tym, ze przepisy UE narzucja Polsce recykling ilus tam procent smieci a Polskie smieci sa zbyt "ubogie" i nie ma co recyklingowac i trzeba smieci sprowadzac...
Czy to nie jest jakas kpina z ludzi wynikajaca z przepisow tworzonych przez bezrozumnych biurokratow ?
Czy ta spalarnia nie miala czasem za kilka lat palic smieci zagranicznych?
ted
+9 #21 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?ted 2021-01-24 14:49
Krótko po tym jak u nas zrezygnowano ze spalarni taka sama powstała Śremie. Ale nazwali ja Eko kotłownią i wszyscy tam są szczęśliwi i śmieci tanie i czyste powietrze. Wszystko zależy od nazwy bo spalarnia jest be a ekokotłownia super choć to jedno i to samo.
t 55
+11 #20 bat 55 2021-01-24 13:56
Może by reportaż o naszym mieście zrobił Sylwester Latkowski (albo TVN 24), a nie tylko Trójmiasto i Trójmiasto...
ardo
+5 #19 xyzardo 2021-01-24 12:59
Ta spalarnia miała być inna niż te na Zachodzie, według tego, co mówili uczestnicy spotkania z mieszkańcami Wagrowca w sprawie spalarni śmieci; spalanie miało się odbywać w niższej temperaturze - oszczędność kosztów. Wygląda na to, że dzięki czujności niektórych mieszkańców udało się uniknąć zatruwania atmosfery, i nas, na dużą skalę. A sprawa współpracy między władzami miasta, spółdzielni mieszkaniowej, deweloperami i innymi podmiotami powinna być w centrum zainteresowania opinii publicznej i mediów. Tak że brawo Panie [wpis niecenzuralny]ie za dobrą dziennikarską pracę.
rekson
+16 #18 Precz z Veoliąrekson 2021-01-24 12:39
Precz z Veolią ! Wyrzucić tą firmę z miasta !
czytelnik.
+11 #17 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?czytelnik. 2021-01-24 12:35
Mieszkam na osiedlu obok Poczty przy Libelta. Kilkukrotnie widziałem na własne oczy, jak osoby które nie mieszkają w blokach podrzucają worki ze śmieciami.

Spółdzielnia nic w temacie nie zrobiła, poza wywieszeniem kartki, że "śmietnik jest dla spółdzielców".

Trawniki zasr... odchodami psów też nikomu nie przeszkadzają. Tabliczek z komunikatem napisanym wielkimi literami, że się sprząta po swoim pupilu brak. Niestety, jak to bywa w Polsce "nie da się". Chociaż miasto kawałek dalej postawiło pojemniki z darmowymi woreczkami na odchody, niektórym nadal jest zbyt ciężko podejść tam.
niko
+4 #16 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?niko 2021-01-24 11:22
Olga nie pierdol że dużo osób pali śmieci jak wysypiska są zawalone do tego ile tych śmieci nazbierasz żeby całą zime palić w dodatku za odbiór smieci i tak musisz płacic Przecież Veolia może sobie kupic grunty poza miastem i niech buduja spalarnie ale niech nie oczekują od miasta że miasto przepisami wymusi podłączenie sie do nich Ogólnie to precz z monopolistą w kazdej dziedzinie
Olga
-3 #15 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?Olga 2021-01-24 11:14
niko nie wiem czy Ty myślisz o spalaniu śmieci w piecach jak to robi duża ilość mieszkańców, czy w ogóle wiesz jak dziś prosperują spalarnie ,które funkcjonują w środku osiedla,? Ja miałam okazję widzieć taką, która nie emituje żadnych przekroczeń, na zachodzie to norma...trzeba trochę poczytać zanim zacznie się dyskusję....
niko
+5 #14 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?niko 2021-01-24 11:02
Olga niech sobie budują , na swoim terenie poza miastem albo u Ciebie na podwórku .
niko
+6 #13 święty spokójniko 2021-01-24 11:00
Temat miasta i Spółdzielni jest taki sam - wszystko zlecac zewnetrznym firmom żeby mieć totalny spokój tylko pobierać podatki i czynsze i zajmować się wydawaniem kasy która wpłyneła .
Olga
-5 #12 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?Olga 2021-01-24 10:57
Proszę tylko pamiętać, że ta,,Veolia chciała wybudować spalarnie i problem śmieci by się skończył, ale cóż średniowieczne miasteczko nie chce spalarni wolą Mont Everest że śmieci...i wysokie opłaty...
Pis-Janowy
+3 #11 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?Pis-Janowy 2021-01-24 00:57
Nie podano jednej rzeczy jeszcze (albo gdzies mi to utknelo) - Veolia jest firma w rekach Francuskich, tak samo jak TP Sa, sprzedana im za grosze przez szara eminencje , doktora Kulczyka - kolejnego idola wagrowieckiego establishmentu. A Francuzi maja w dupie rozwoj sieci cieplowniczej i wkladanie kasy w Polske - cel nadrzedny to wlasny zysk. Podobnie jak Ramodis. I ja sie temu nie dziwię, dziwie sie tylko, ze tego prawa nie rozumie czerwono-rózowy zarzad Wagrowca i innych miast Polski zarzadznych przez podobne ekipy. Ekipe ktora jest ciezko oplacana z podatkow ludzie i nie mysli nic aby te zyski zosyaly w Polsce aby ten kapitał byl miasta, Polski ... Tylko srac na Polske za granice potrafią najlepiej.
xzxzxz
+17 #10 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?xzxzxz 2021-01-23 23:58
Z artykułu wynika że sieć ciepłownicza ma ponad 20 lat czyli że jeszcze troche i zaczniemy płacić na wielkie remonty i wymiane starej sieci . Ciekawy temat dlaczego spółdzielnia pozbyła się swoich kotłowni na osiedlach na rzecz Veoli czy nie byłoby lepiej samemu grzać i na tym zarabiać lub miec tansze ciepło dla mieszkańców bloków .
zygfryd b
+15 #9 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?zygfryd b 2021-01-23 23:51
Jak dobrze zrozumiałem rozliczenie ciepła w spółdzielni to jest tak że 50 % z przedpłaty która co miesiac opobiera spółdzielnia idzie na koszty stałe takze lokator dopiero moze oszczedzać z drugiej połowy a Veolia swoje ma zawsze czy bedziemy brali ciepło czy nie . Także na dzień dobry co miesiąc nas golom
K. P
+12 #8 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?K. P 2021-01-23 23:43
Oj to prawda ogrzewanie z veoli jest bardzo drogie. Podgrzanie wody co miesiąc inna stawka i nikt nie wie skąd takie różnice! A już nie wspomnę o stratach na przesyle co mnie!!! Mamy swój licznik i z tego powinnismy się rozliczać. Płacimy duże pieniądze do ciepłowni a woda wieczorami jest zimna i jak mamy wykąpać dzieci? W zimnej wodzie? Dosyć że grzejniki są są letnie a czasem nawet zimne!
henia
+10 #7 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?henia 2021-01-23 23:39
Myśle że to jest pikuś jakby ktoś przyjrzał się tematowi około deweloperskiemu poczawszy od gruntów po pozwolenia itd , tam dopiero działo się przez lata
Do sądu
+11 #6 Do saduDo sądu 2021-01-23 23:28
To trzeba zgłosić do prokuratury
zyguś
+19 #5 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?zyguś 2021-01-23 21:28
Panie [wpis niecenzuralny]ie szacun . Najlepsze jest to że wtedy radnymi były osoby pracujące w Spółdzielni Mieszkaniowej która zapewne najwięcej bierze ciepłaod veoli . Ciekawe moze być także na jakich zasadach veolia posiada kotłownie w zasobach spółdzielni ? Drugi temat jak to się dzieje że śmieci z Chaty Polskiej kilka razy dzieńnie są wyrzucane do spółdzielczego śmietnika na oś wschód . Czy to jakaś prywata bo nie rozumiem tego że my mamy płacić za śmieci lokalnego przedsiębiorcy . Może pani prezes wyjaśni ten temat spółdzielcom ?
Wodowany Saab
+11 #4 Tylko jedna osoba może uzdrowić spółkę ciepłownicząWodowany Saab 2021-01-23 21:07
Nikt inny nie podoła zadaniu obniżenia cen ciepła, niż tylko niedoszły wiceburmistrz po nieukończonych studiach na kulturoznawstwie. Ten doskonały menadżer razem z przyszłym posłem rozwiążą wszystkie problemy :lol:
Pani Magister
-16 #3 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?Pani Magister 2021-01-23 20:37
Tylko PIS!!!
Jurass
+18 #2 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?Jurass 2021-01-23 20:09
Ten dil dał kase Grzesiowi Kamińskiemu, przez wiele lat zasiadał w spółce z ramienia miasta i brał kase. My przez te wszystkie lata otrzymywaliśmy podwyżki.
Pis-Janowy
-32 #1 RE: Jak miejski MPEC stał się prywatną Veolią?Pis-Janowy 2021-01-23 19:47
Brawo burmistrz Berendt - odpowiedni człowiek na odpowiednim stanowisku.

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.