Nową Sekretarz Miasta oraz jednocześnie Kierownikiem Wydziału Organizacyjnego została Marlena Pawłowska, dotychczasowa szefowa Centrum Usług Wspólnych w Wągrowcu. Zastąpi na tym stanowisku zastąpi Wiesławę Domańską.

Marlena Pawłowska ma 44 lata, jest absolwentką Politechniki Poznańskiej, gdzie w 2006 roku ukończyła kierunek technologia chemiczna. Choć wykształcenie ma profil techniczny, jej kariera zawodowa od lat związana jest z samorządem. W Urzędzie Miejskim w Wągrowcu pracuje od 15 lat. Zaczynała jako główny specjalista w Wydziale Oświaty, a w ostatnich trzech latach kierowała Centrum Usług Wspólnych, zajmującym się obsługą administracyjno-finansową miejskich jednostek.
Decyzję o powołaniu Pawłowskiej na stanowisko Sekretarza Miasta podjęła burmistrz Wągrowca Alicja Trytt po zakończeniu postępowania konkursowego. Do konkursu zgłosiło się czterech kandydatów.
Jak podkreśla burmistrz, z nową sekretarz współpracuje od początku swojej kadencji. Alicja Trytt zwraca uwagę na jej doświadczenie i przygotowanie do pełnienia funkcji, zaznaczając, że liczy na kontynuację dotychczasowego, uporządkowanego stylu pracy urzędu oraz na dalsze usprawnianie jego funkcjonowania.
Kluczowa rola Sekretarza Miasta
Sekretarz Miasta odpowiada za organizację pracy urzędu i sprawne funkcjonowanie administracji. To stanowisko, które łączy zadania organizacyjne, nadzorcze i kadrowe. Do obowiązków Marleny Pawłowskiej będzie należeć między innymi przygotowywanie projektów zmian Regulaminu Organizacyjnego Urzędu oraz Statutu Gminy. Jako Sekretarz będzie wykonywać także czynności z zakresu prawa pracy wobec burmistrza, zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych.
Istotną częścią jej zadań będzie organizacja pracy urzędu: nadzorowanie dyscypliny pracy, obiegu dokumentów i informacji, w tym obsługi spraw w elektronicznym systemie obiegu. Do sekretarza należy również przygotowywanie propozycji usprawnień, które mają poprawiać funkcjonowanie urzędu i obsługę mieszkańców.
Nowa Sekretarz ma czuwać nad odpowiednim wyposażeniem stanowisk pracy – od mebli, przez sprzęt biurowy, po komputery – oraz nad warunkami, w jakich obsługiwani są obywatele. W zakres jej obowiązków wpisane jest także wdrażanie rozwiązań informatycznych i nowoczesnych technik pracy w urzędzie.
Jednym z kluczowych, powtarzających się zadań będzie współpraca z wydziałami przy opracowywaniu corocznego „Raportu o stanie Gminy Miejskiej Wągrowiec”. Sekretarz organizuje również prace związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów – parlamentarnych, samorządowych, prezydenckich, do Parlamentu Europejskiego – oraz lokalnych referendów i konsultacji społecznych.


