• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 6476

Czy POL-NET naciąga klientów?

POL-NET, firma z Wągrowca, zajmująca się sprzedażą bezpośrednią Telewizji Nowej Generacji N, zdaniem mieszkańców, oszukuje swoich klientów.

Na adres naszej redakcji dostajemy informacje, że wągrowiecka firma Pol-Net oszukuje swoich klientów, fałszuje umowy, sprzedaje telewizję N na warunkach jakich nie ma w firmowych sklepach. Dodatkowo sprzedaje dekodery, których normalnie nie można kupić. Mieszkańcy piszą także o pozwach złożonych w sądzie przeciwko firmie oraz skargach wniesionych do Rzecznika Praw Konsumenta w Wągrowcu.

Postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda sprzedaż telewizji cyfrowej w firmie Pol-Net. Nie udało się nam skontaktować bezpośrednio z właścicielką firmy, na wszystkie pytania odpowiedział nam jeden z managerów.

Portal WRC: Firma Pol-Net oferuje telewizję N z umową i kompleksowym montażem. Jak wygląda sprawa dekoderów? Czy prawdą jest, że firma je sprzedaje klientom zawierającym umowę?

Pol-Net: Nasze dekodery oddawane są do użytku klientom na czas trwania umowy, dekodery cały czas należą do platformy N. Klienci podpisując umowę, nie kupują dekodera. Pol-Net to autoryzowany punkt sprzedaży telewizji N. Każdy przedstawiciel handlowy, który podpisuje umowę z klientem, ma obowiązek wytłumaczyć klientowi z czego wynika cena, ma obowiązek rozpisać klientowi cenę, tzn. koszt aktywacji, koszt przyłączenia, koszt opłaty manipulacyjnej i koszt techników. Cała ta kwota, przy najtańszych dekoderach, oscyluje w granicy 350zł + koszt anteny.

Portal WRC
: Czy wie Pan coś na temat spraw skierowanych do Rzecznika Praw Konsumenta oraz sądu?

Pol-Net: Każdy Klient ma prawo skierować sprawę do rzecznika, jeżeli nie jest zadowolony z treści umowy. Jeżeli chodzi o sąd, to nie mam pojęcia ile wniosków zostało złożonych i o jakiej treści, obiło mi się kiedyś coś o uszy, jednak na chwilę obecną nie jest prowadzone żadne postępowanie przeciwko firmie. Zawsze zdarzą się klienci, którzy mimo, że mają wszystko wytłumaczone i tak czują się oszukani. Każdy taki klient ma prawo skierować sprawę do sądu. Nasze biuro ma do kilkuset klientów miesięcznie, zawsze zdarzy się odsetek niezadowolonych, tym bardziej, że funkcjonujemy na rynku już 2 lata.

Portal WRC
: Firma Pol-Net może działa zgodnie z prawem i jest w pełni transparentna, ale może warto spojrzeć na przedstawicieli, którzy uczestniczą bezpośrednio w rozmowach z klientami. Może oni psują markę waszej firmy?

Pol-Net
: Trudno jest mi odpowiedzieć Panu na to pytanie, ponieważ na formularzu umowy jest napisana kwota, którą klient musi uiścić. Te formularze trafiają do nas i my teoretycznie wiemy ile zostało pobrane od klienta.

Portal WRC: Jeżeli zatem klienci płacą instalatorowi np: 500zł, bo taką kwotę im podał, robią to na własną odpowiedzialność, ponieważ nie zapoznali się z umową, i kwotą na umowie np: 350zł z najtańszym dekoderem?

Pol-Net
: No tak. Była kiedyś jedna osoba, która starała się zebrać grupę osób, aby złożyć w sądzie pozew zbiorowy przeciwko firmie, a to wszystko dlatego, że osobie tej dekoder nie działał siedmiokrotnie z banalnego powodu, ktoś podczas sprzątania odłączał kabel lub odłączał listwę zasilającą, a wtedy dekodery się spalały jeden po drugim. Z własnej kieszeni daliśmy 3 dekodery. Chciałbym dodać, że my prowadzimy sprzedaż poza rejonem Wągrowca i nie sądzę, aby nasi przedstawiciele, nawet jeśli są nieuczciwi, byli na tyle bezczelni, żeby prowadzić nieuczciwą sprzedaż na terenie Wągrowca.

Portal WRC: Problem nieuczciwych przedstawicieli występował już niejednokrotnie, mówię tutaj o firmach np: Tele2, szkodzili oni marce całej firmy?

Pol-Net: Najczęściej chodzi właśnie o przedstawicieli, bo nie mamy żadnego monitoringu nad nimi. Przedstawiciel siedzi u jakiegoś klienta i spisuje z nim umowę. My nie siedzimy nad nim i nie widzimy co on klientowi mówi i co ustala.

Portal WRC: Podsumowując, u was koszt instalacji to 350zł + koszt anteny?

Pol-Net: Najtańsza instalacja to chyba kwota 329zł, jest to instalacja z podstawowym dekoderem, czyli białym, dalej 499zł i kolejna 529zł. Dekoder nie jest własnością klienta.

Portal WRC: Co składa się na podane przez Pana ceny?

Pol-Net: Klient podpisując z nami umowę, musi zapłacić koszty utrzymania przedstawiciela. Przedstawiciele nie pracują za darmo, telewizja N, jako nasz zleceniodawca, nie płaci przedstawicielom bezpośrednio, tylko płaci przez biuro. Te wszystkie koszty wchodzą w kwoty instalacji, w tej kwocie znajduje się też koszt techników, którzy skrupulatnie przyłączają te konwertery, więc oni muszą zapewnić jak najwyższą jakość tego produktu. Jeżeli trzeba to wymieniają całą instalację, po to, żeby te dekodery działały w pomieszczeniach, w których klient chce mieć ten dekoder. Jest to kompleksowa usługa i stąd wynikają koszty. Dodatkowo w cenę wliczone są koszty manipulacyjne związane z kurierem i wysyłką dekodera. Nie jest tak, że my magazynujemy te dekodery za darmo.

Portal WRC
: Warto dodać, że po podpisaniu takiej umowy, klient posiada miesięczne zobowiązanie wobec platformy N, w wysokości zgodnej z wybranym pakietem. Dziękujemy za rozmowę.


 

 

Komentarze   

xxx
0 #19 POL-NETxxx 2013-08-07 10:06
Wiem że można się zgłosić do rzecznika praw konsumentów,w Wągrowcu ,on zajmował się tą sprawą.
Ag@
+2 #18 RE: Czy POL-NET naciąga klientów?Ag@ 2013-08-06 12:11
Strasznie oszukują... a starsze osoby czy babcie to pewnie w ogole daja się naciągać. My zaplacilismy 449zł za duży dekoder, gadali że mamy go na wslasnosc.. a gówno prawda bo telewizja N teraz rząda zwrotu dekodera za który zaplacilismy 449zł!!! Oprócz tego 248zł za aktywacje i biały dekoder multiroom- który na szczęście jest na własność! Ludzie zróbcie coś z tą firmą POLNET w Wągrowcu- juz j=nie isnieje i gówno można zrobić... a powinni płacić każdemu jakieś odszkodowanie albo chociaż zwrot tego co wzięli od nas! wychodzi na to że przedstawiciel firmy wziął sobie do siebie te 449zł i miał czysty zarobek na tym!
Cz
+4 #17 Pol - NetCz 2012-09-27 19:28
Coś na rzeczy jest z tą firmą . W 2010 r. podłączyli mi "N"kę . Mam potwierdzenie wpłaty za dekoder,antenę i montaż w kwocie 400 zł. Obecnie umowa się skończyła a ITI "N" żąda zwrotu dekodera . Dla mnie naciągają i to mocno klientów na kasę .
klm
+9 #16 RE: Czy POL-NET naciąga klientów?klm 2012-05-16 11:50
Przeczytajcie sobie artykuł o tej firmie w prasie.Wszystko jasne!!!!!
EDG
-4 #15 RE: Czy POL-NET naciąga klientów?EDG 2012-05-14 21:42
chyba zajęta, tak dla ścisłości, właścicielem firmy jest kobieta nie mężczyzna, zresztą w tekście jest jasno napisane
Cytat:
Postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda sprzedaż telewizji cyfrowej w firmie Pol-Net. Nie udało się nam skontaktować bezpośrednio z właścicielką firmy, na wszystkie pytania odpowiedział nam jeden z managerów.
!!!
+8 #14 RE: Czy POL-NET naciąga klientów?!!! 2012-05-14 21:36
Pewnie jest bardzo zajęty pozyskiwaniem nowych klientów :sad:
aureli
+15 #13 ?aureli 2012-05-14 09:29
dlaczego na pytania nie odpowiada właściciel firmy?
Oszukana
+10 #12 RE: Czy POL-NET naciąga klientów?Oszukana 2012-05-12 11:45
Co do drukarki to mam drukarke z skanerem,stąd ta pomyłka- przepraszam.Do prokuratury złożył już wniosek rzecznik praw konsumenta (tam można się na temat tej firmy wiele dowiedzieć wystarczy zadzwonić)gdzie sprawa ciągnie się już od zeszłego roku,ja jestem świadkiem w sprawie ,takich osób jest więcej.A nagranie jest w formie video na którym jestem też ja i choćby dlatego nie umieszczę go na portalu.Dziekuję prawnikowi za za oferowaną pomoc ale nieskorzystam.Mam już pomoc,chciałam przede wszystkim ostrzec innych.
prawnik
-11 #11 RE: Czy POL-NET naciąga klientów?prawnik 2012-05-12 11:08
Czytam te wasze wpisy i śmiać mi się chcę, szczególnie z OSZUKANEJ. Pytanie: Dlaczego nie możesz opublikować rozmów, które nagrałaś?
Proponuję zapoznać się z Ustawą o ochronie danych, wtedy może zrozumiesz, o co mi chodzi.
Coś chcesz zrobić, ale kompletnie nie wiesz jak, bo nie znasz przepisów. Powiem tak FIRMY NIE PODLEGAJĄ OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH, rozmowy możesz publikować, powiem więcej, jeżeli faktycznie zostałaś oszukana to powinnaś zawiadomić o tym fakcie prokuraturę.
Musisz być jednak pewna, że zostałaś oszukana, bo jeżeli wszystko było zgodne z prawem a ty zawiadomisz prokuraturę to zgodnie Kto zawiadamia o przestępstwie lub o przestępstwie skarbowym organ powołany do ścigania wiedząc, że przestępstwa nie popełniono, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
Jeżeli pokażesz materiały i okażą się rzeczowe, mogę pomóc.

Ps. Drukarka nie skanuje, do tego służy SKANER
Oszukana
0 #10 RE: Czy POL-NET naciąga klientów?Oszukana 2012-05-12 10:26
Skan umowy zamieszczę,ale niestety rozmowy nie mogę,tak mówią przepisy.Ale na rozprawie to zrobie i do za zarządu telewizji N też nagranie wysłałam.
Marcin64
+3 #9 RE: Czy POL-NET naciąga klientów?Marcin64 2012-05-12 09:01
Prześlij skan umowy i rozmowy niech Portal zamieści, chętnie to posłucham
Oszukana
+11 #8 RE: Czy POL-NET naciąga klientów?Oszukana 2012-05-12 08:57
Sęk w tym że ja nie zapłaciłam za montaż czy antene tylko za dekodery i tak jest napisane na rachunku. A pierwsze 5 miesiecy miało być bez abonamentu,a abonament jest i to 99zł.Marcin64-jak tu o tym nie mówić skoro mam napisane na umowie 0zł przez 5 miesięcy a mam płacić ?Przestrzegam tylko innych.No i mam nagranie rozmowy gdzie ci panowie wprowadzają ludzi w bład,dekodery na wlasnośc,i przez 5 miecięcy 0 zł.
Ripper
+1 #7 RE: Czy POL-NET naciąga klientów?Ripper 2012-05-12 08:56
Cytuję Oszukana:
Popołudniu postaram się zamieścić skan ,gdyż obecnie nie mam dostępu do drukarki.pozdrawiam.

Chyba skanera?
Marcin64
-6 #6 RE: Czy POL-NET naciąga klientów?Marcin64 2012-05-12 08:36
To jest zwykła sprzedaż bezpośrednia. Takich firma jak to jest wiele, oni nie oszukują, a raczej potrafią przekonać klienta do swoich racji.
Jak wytłumaczyć fakt zakupu kołdry za 5tys. która normalnie kosztuje max. 400zł? Czy to też oszustwo? Uważam, że nie, to raczej naiwność kupującego.
Podobnie jest w tym przypadku. Kto o zdrowych zmysłach zamawia montaż anteny z białym dekoderem za 350zł, skoro ten dekoder, w puncie N dostajemy za free. Montaż anteny, zakładając, że ktoś się na tym nie zna to max. 100zł.
Rachunek jest prosty, telewizję możemy mieć za 100zł, a nie 350zł czy 529zł (najdroższa opcja). W jednym i drugim przypadku należy doliczyć ok 100zł za talerz, jeżeli takiego nie posiadamy.
Ci co podpisali takie umowy nie powinni nawet o tym mówić, bo to niestety świadczy o Was, o waszej naiwności, drodzy internauci.
Oszukana
+6 #5 RE: Czy POL-NET naciąga klientów?Oszukana 2012-05-12 08:31
Popołudniu postaram się zamieścić skan ,gdyż obecnie nie mam dostępu do drukarki.pozdrawiam.
lol
+7 #4 RE: Czy POL-NET naciąga klientów?lol 2012-05-12 08:23
Oszukana to zeskanuj umowę i wyślij na adres Portalu WRC, niech opublikują, ludzie zobaczą jak oni działają
Oszukana
+13 #3 POL -NETOszukana 2012-05-12 08:17
To ciekawe bo ja mam dokument które wystawiła mi firma Pol- Net w którym jest napisane iż dekodery zakupiłam i są moją własnością i mam nagraną rozmowe z tymi panami gdzie mówią mi iż dekodery są moje, nie jest to montaż czy coś takiego jest napisane sprzedaż dekoderów. Co pan na to panie menagerze?Informują mnie ponadto i w umowie też mam to napisane że przez pierwsze 5 miesięcy nie płace nic ,a potem 99złJak się okazało telewizja N nie ma takiej promocji i naliczają mi od 1 miesiąca po 99zł. Wniosek do sądu został już złożony, lecz panowie dalej są nieuchwytni ,ani telefonicznie ani listownie nie można się z nimi skątaktować,a wieżcie mi próbowałam to wyjaśnić nie udało sie. Jednym słowem OSZUŚCI!!!Pozdrawiam i przestrzegam przed tą firma.
Dd
+12 #2 RE: Czy POL-NET naciąga klientów?Dd 2012-05-12 00:23
Lepiej takie sprawy załatwiać w OFICJALNYM punkcie sprzedaży telewizji N, bądź przez stronę www, a nie bawić się z niepewnym punktem sprzedaży.
Jan Kowalski
+26 #1 RE: Czy POL-NET naciąga klientów?Jan Kowalski 2012-05-11 23:51
pol net...

wystarczy podjac prace jako 'przedstawiciel handlowy' tiaaa, raczej jako domokrazca, i przy okazjii przejsc 'szkolenie' i przysluchac się jak dwoje braci 'monterow' sie nabija z Klientow jak ich zrobili w ch***, dziwie sie ze ten dodge jeszcze jezdzi a nie zostal zniszczony przez Klientow... mam nadzieje ze ci dwoje odpowiedza za swoje zachowanie, swoja droga, jeden z przedstawicieli zwany 'yeti' z budzynia tez jest BAARDZO perfidny w swojej 'pracy'

na szkoleniu jest mowione: 'nie chcesz sprzedawac w Wagrowcu? spoko rozumiem, lepiej to robic z daleka od swojego miasta' - a to mowi samo za siebie ;}

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.