- Opublikowano:
- Wyświetlono: 5044
Likwidują połączenie kolejowe 5:35 do Poznania
Koleje Wielkopolskie zapowiedziały likwidację połączenia z Wągrowca do Poznania o godz. 5:35.
Przewoźnik kolejowy, Koleje Wielkopolskie, zapowiedział likwidację po 10 lutego br. połączenia kolejowego z Wągrowca do Poznania o godz. 5:35. Pasażerowie nie kryją oburzenia w związku ze zmianami jakie mają być wprowadzone.
- Dojeżdżam tym pociągiem codziennie do pracy. Zaczynam o 7:00, więc to idealne połączenie, jeżeli zlikwidują to będę zmuszony wyjeżdżać o 4:52. Co z tego, że pociąg jedzie godzinę, jak teraz, przyjdzie mi wstawać o 4:00 rano, aby dostać się do pracy na 7:00. To jakaś kpina - tłumaczy nam zbulwersowany mieszkaniec Wągrowca.
Głosów niezadowolenia jest znacznie więcej. Część pasażerów poprosiła burmistrza Stanisława Wilczyńskiego o interwencję w tej sprawie.
- Takie rozwiązanie jest bardzo niekorzystne dla wielu wągrowczan, którzy właśnie korzystając z usług Kolei Wielkopolskich dojeżdżają tym pociągiem do pracy, m.in. do Bolechowa czy Poznania. Mając to na uwadze burmistrz Stanisław Wilczyński wystąpił dzisiaj do prezesa zarządu Kolei Wielkopolskich Włodzimierza Wilkanowicza z wnioskiem o odstąpienie od zmian utrudniających wągrowczanom codzienną komunikację - poinformował Piotr Korpowski, rzecznik Urzędu Miejskiego w Wągrowcu.
Warto dodać, że w rozkładzie jazdy od 12 lutego ta zmiana została już naniesiona. Czy przewoźnik, po oficjalnym piśmie burmistrza, ugnie się i cofnie podjętą już decyzję?
Prezentujemy rozkład jazdy jaki ma obowiązywać po zmianach.
Wągrowiec - Poznań (dni robocze) |
Poznań - Wągrowiec (dni robocze) |
Komentarze
Po zmianach nadal w rozkładzie widać dziurę pomiędzy godz. 8:31 a 12:24 - czy wielkim problemem jest wprowadzenie jakiegoś pociągu z Wągrowca do Poznania w tych godzinach? Ten który jeździł dawniej o 9:27 był z reguły w połowie zapełniony pasażerami, teraz gdy ktoś nie zdąży na 8:31 ma do dyspozycji tylko PKS-y (9:00 i 10:45).
Dla kogo jest układany ten rozkład? Chyba dla kolejarzy, o dla przeciętnych mieszkańców z pewnością nie.
Zgadzam się z tym, któryś z tych powinien wylecieć z rozkładu
Cytuję Waldi:
Namawiali by jeździć szynobusem do P-Ń bo taniej i szybciej niż samochodem i gdy się już ludzie o tym przekonali to likwiduje się połączenie którym jeździ najwięcej ludzi (następny jest 6:17 tym też jeździ sporo pasażerów wg mnie oczywiście) Gdzie tu jest sens i logika
po co w takim razie był ten remont torowiska- no według mnie chyba po to by ludzie wrócili "do pociągów" i by ta inwestycja zwróciła się po szybszym czasie, a tu nagle anuluje się połączenia które zarabia najwięcej- paranoja
no fakt :)
I tu sie mylisz. Frekwencja była spora. Tu chodzi o szukanie oszczędności przez KW. Pociąg ten został odwołany na odcinku Wągrowiec-Murowana Goślina-Wągrowiec. Mało tego wylatuje też jedna para pociągów do/z Gołańczy. 7.28 odjazd z Wągrowca i przyjazd do Wągrowca 8.30
bilet z Wągrowca do Poznania to koszt 14,60 zł x 2 = 29,20 zł, dodajemy 2 x 8 zł za wypisanie i mamy kolejne 16 zł. Całkowity koszt dojazdu do Poznania dla 2 osób to: 45,20 zł. Dochodzi powrót i mamy 90,40 zł a nie jak napisałeś 72 zł !!!
Szkoda torów przecież są takie nowe, szynobusy nie musiały by być sprzątane a stojąc nie zanieczyszczały powietrza.
Żarty na bok
Jak jeszcze kilka lat temu chcieli zlikwidować połączenie całkowicie to wtedy nikt nie chciał mało rentownego taboru.
Nie znam struktur pkp ale jak były przewozy Regionalne bilet chyba kosztował 10 zł to nawet w weekend było można do Poznania sobie jechać z rodziną do zoo .
Teraz nagle wyremontowaną trasę przejmują KOLEJE WIELKOPOLSKIE Cały bilet kosztuje Prawie 14 zł w dwie strony 28 w dwie osoby jest to koszt 56 zł a jak nie zdąży kupić się w kasie tyko u konduktora trzeba doliczyć w przypadku 2 osób jeszcze 16 czyli razem 72 zł !!!!!!!!!!! To do np. Do Warszawy ok 300 km , w dwie strony z Poznania Kosztuje 100zł w 2 osoby!!!!
A odnośnie opłaty w szynobusie(8 zł za wypisanie biletu) redakcja portalu WRC powinna zbadać sprawę czy w przypadku gdy w szynobusie jest zainstalowany biletomat a jest nie sprawny lub wyłączony to czy ta opłata jest zgodna z prawem konsumenta.
Unia wykłada na szynobusy i zamontowane w nich biletomaty ale po co one mają działać jak można zdzierać od ludzi pieniądze.
W Wągrowcu jak ktoś ma pracę to 10 zł brutto ma na godzinę.
Konduktor 3 do 5 minut i 8zł do KOLEI WIELKOPOLSKICH
ok 100 pechowców dziennie 800 zł x 30 dni 24000
Pewnie to są tylko moje wyliczenia .........
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.