• Opublikowano:
  • Wyświetlono: 2928

Banki chcą astronomicznych kwot za udzielenie kredytu

Gmina Wągrowiec stara się o pozyskanie dodatkowych środków finansowych. Pieniądze miały pochodzić z kredytu, jednak oferty złożone przez bank przekraczają założenia gminy.

Samorządy borykają się z problemami finansowymi. Miasto Wągrowiec zamierza emitować obligacje, Gmina Wągrowiec postanowiła zaciągnąć kredyt.

Przedmiotem ogłoszonego zamówienia było udzielenie Gminie Wągrowiec długoterminowego kredytu bankowego w kwocie 11 000 000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w związku z planowaną realizacją inwestycji oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów. Zakończenie umowy i spłata kredytu miała nastąpić do 31 grudnia 2035.

Swoje oferty złożyły trzy banki:

Kwoty całkowitej realizacji tego zamówienia przekroczyły założenia Gminy Wągrowiec. Gmina na sfinansowanie zamówienia zamierzała przeznaczyć 3 363 469,00 złotych brutto. Najniższa oferta przekracza tę kwotę o blisko 2 miliony złotych.

Jaką decyzję ostatecznie podejmie wójt oraz radni? Pieniądze miały być przeznaczone na pokrycie deficytu oraz realizację planowych inwestycji.


 

Komentarze   

Skorpion x
-1 #43 Wagrowczanin xxSkorpion x 2023-03-30 07:49
Ja mam pytanie.bardzo proste. Dlaczego o pierdolach mieszkańcy są informowani wiadomościami SMS, ale już o sprawach ważnych nie można tego robić?Jesteś urzędnikiem, bo jesteś, więc dlaczego o spalarni się nie podaje żadnych informacji.
anty spa
+6 #42 do # 41anty spa 2023-03-29 21:59
WIDZISZ DEBILU-ja wiem baaardzo dużo.A Ziobro ma alergie na PSL.
Wagrowczanin xx
-4 #41 Gminy biorą kredytWagrowczanin xx 2023-03-29 21:38
Do #40 udajesz mądrale co to wie więcej niż inni a widzę że jesteś głupszy niż srednia krajowa trzeba było iść na wyłożenie planu i wydusić prawdę a nie udawać cwaniaka baranie
anty spa
+3 #40 RE: Banki chcą astronomicznych kwot za udzielenie kredytuanty spa 2023-03-29 21:10
Jak ja uwielbiam czytać komentarze debila,który myśli ,że jest mądrzejszy od TV. Żeby spotkać się z inwestorem,to on musi się w gminie pojawić.Ale nie ten-czy ta co ma regon i nip na słupie w koszalinie zarejestrowane w krs
mieszkanka gminy
+2 #39 Dmieszkanka gminy 2023-03-29 19:55
Zwolenniku spalarni, zgadzam się z Tobą w 100 procentach 👏 Toniszewo, toooonie w śmieciach. Marzę o małej spalarni, gdzie można by zagospodarować gminne odpady
Zwolennik spalarni
-4 #38 Kredyt dla gminyZwolennik spalarni 2023-03-29 19:29
Jestem mieszkańcem gminy wagrowiec I chcę jasno określić że jestem za budowa spalarni bezpiecznej która pomogłaby zagospodarować odpady i takich jak ja jest w gminie wielu bo nie ma innego wyjścia inaczej smieci nas zaleją,bezpieczna spalarnia to przyszłość na całym świecie buduje się tego typu zaklady a nie zamyka. Widzę że ta sprawa ma tylko i wyłącznie podtekst polityczny dziwi mnie jednak fakt że tu anomomowo się rozpisujecie obrzucacie błotem różne isoby a kiedy było wyłożenie planu to z tego co wiem nikt z was nie przyszedł a były ogłoszenia sam czytałem .Mogliście wójtowi inwestorowi zadawać pytania ale po co kiedy można anonimowo pisac bzdury i hejtować a co przecież nikt nie wie ,no chyba że będę musiał isc do spowiedzi wielkanocnej 😒
małpa w kąpieli
+2 #37 mieszkanko gminymałpa w kąpieli 2023-03-29 16:32
Uczciwość ?Cóż to takiego?Tam gdzie wielka kasa w grze,liczy się biznes,a nie dobro mieszkańców.Możesz mi powiedzieć,jak to się stało,że w pierwotnym planie zagospodarowania przestrzennego w miejscowości Nowe,na tej właśnie działce miała być biogazownia,i stał się "cud"jak w Kanie Galilejskiej-biogazownia zmieniła się w spalarnie.Chyba zaczarowany ołówek z misiem caralgolem zmienili ten dokument.Spalarnia to biznes wart kilkaset milionów.Więc nie pierdol mi o uczciwości.Wójt boi się spotkań z mieszkańcami ościennych wiosek,jak diabeł święconej wody.Myśli,że przed nowymi wyborami,do których nie przystąpi dopnie dokumentacje.Od samego początku wszystko dotyczące spalarni,jest skrzętnie ukrywane,by nie zostawić mieszkańcom czasu na ewentualny sprzeciw,który oczywiście będzie.Więc pani mieszkanko,czy mieszkańcu-od bajek dla dorosłych,był -Kobuszewski.Czekamy na spotkania z wójtem.
Nikita
+4 #36 RE: Banki chcą astronomicznych kwot za udzielenie kredytuNikita 2023-03-29 13:12
Do # 35 Putin też zapewnił Ukrainców że gwarantuje im bezpieczeństwo jak pozbędą się broni atomowej Za długo żyje na tym świecie żeby ufać władzy czy przedsiębiorcom gdy w grę wchodzą pieniądze
mieszkanka gminy
-2 #35 spalarniamieszkanka gminy 2023-03-29 12:50
Do #34 naprawdę nie ma sensu się nakręcać, snuć teorii spiskiwych i buntować innych. Zapewniam, że nikt nie będzie obchodził przepisów 😀
Nikita
-4 #34 RE: Banki chcą astronomicznych kwot za udzielenie kredytuNikita 2023-03-29 11:23
Do # 30 masz rację, władza nie chce spalarni o tak dużej mocy to można postawić dwie miejsze lub pozniej rozbudować Zobacz gorzelnie w Rabczynie . Bambry klaskają wszystkim bo to głupcy Nie wiedzą jak można obejść przepisy
Waluś
-3 #33 RE: Banki chcą astronomicznych kwot za udzielenie kredytuWaluś 2023-03-29 11:18
Do # 31 jest to ukłon w stronę deweloperów którzy mają tam grunty
Skorpion x
+2 #32 Mieszkanko gminySkorpion x 2023-03-29 11:01
Może wójt czy vice wójt zacznie odwiedzać nie tylko kobylec czy Leknie. Co do spalarni. Mieszkańcy dobrze wiedzą o co toczy się gra,więc proszę nie szlifować rowów. Wpierw mała spalarnia,a później się pchnie rozbudowe.
mieszkanka gminy
+4 #31 SUWmieszkanka gminy 2023-03-29 09:47
Jeśli chodzi o inwestycję dotycząca modernizacji technologii uzdatniania wody w Kobylcu to jest to ukłon w stronę mieszkańców, borykających się z problemem "słabego ciśnienia" wody, bądź w okresie letnim jej braku. Inwestycja nie ma nic wspólnego ze spalarnią :D:D
mieszkanka gminy
#30 spalarniamieszkanka gminy 2023-03-29 09:34
Jestem przerażona, czytając niektóre denne komentarze. Używacie Państwo manipulacji na wszelkie sposoby. Zastępca Wójta na zebraniu wiejskim w Kobylcu bardzo szczegółowo odpowiedział na pytanie, dlaczego Rada Gminy podejmie w najbliższym czasie uchwałę dotyczącą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla m. Nowe! Podkreślił stanowczo, że ani Rada Gminy, ani Wójt nigdy nie chcieli budowy spalarni o tak dużej mocy, po czym dokładnie omówił cały proces prowadzonego postępowania o wydanie decyzji środowiskowej. Mieszkańcy, którzy uczestniczyli w zebraniu klaskali po wysłuchaniu wyjaśnień, więc naprawdę nie rozumiem skąd niektóre wywody?!
Jan xx
-2 #29 Kredyt dla gminyJan xx 2023-03-28 20:17
Do ps.Madzia ja też byłem na zebraniu a ty widzę że spałaś zastepca mówił że gmina w tym również kobylec mają problem z wodą dlatego modernizowane są stacje w tym także w kobylcu a nie żeby dostarczac wodę dla spalarni
Madzia dzia
+2 #28 RE: Banki chcą astronomicznych kwot za udzielenie kredytuMadzia dzia 2023-03-28 17:48
Vixa, zapytany pan wice wójt już na zebraniu w zeszłym tygodniu w Kobylcu omawiał temat spalarni, i coś tam wspominał o wstępnych zgodach, a i o modernizacji i budowie stacji uzdatniania wody też wspominał, i chyba jeszcze w tym roku mają zamiar zacząć inwestycje, szczegóły trzeba by zapytać, Pana radnego z kobylca lub samego wice wójta.
Pół-żartem,pół-serio
+3 #27 RE: Banki chcą astronomicznych kwot za udzielenie kredytuPół-żartem,pół-serio 2023-03-28 13:56
To że brakuje to wiadomo ale po co się jeszcze pogrążać i brnąć w kolejne długi?
Don Pedro
+5 #26 do #13Don Pedro 2023-03-28 12:28
Pan Wójt rozmawia tylko z klakierami i potakiwaczami, więc później nie musi martwić się o jakikolwiek głos sprzeciwu w Radzie, co pokazują głosowania. Co do tematu spalarni, którym "ktoś" chyba mocno trzyma włodarza za....., to do czasu wyborów będzie cichutko, wiadomo dlaczego. Już piszecie Państwo, że czasem ktoś puści farbę na prawo i lewo, więc z pewnością prowadzone są gierki zakulisowe. Pozdrawiam wszystkich.
bruccce
+10 #25 RE: Banki chcą astronomicznych kwot za udzielenie kredytubruccce 2023-03-28 08:02
Ci dwaj z Kobylca mówią,że spalarnia musi powstać,ponieważ inwestor zainwestował w działkę w Nowem .Pytam się po co ją kupował,jeśli nie było pozwolenia na tego typu inwestycje?
Vixa
+6 #24 RE: Banki chcą astronomicznych kwot za udzielenie kredytuVixa 2023-03-28 00:40
#22 chodzi o gminę wójta i vice wójta, nie Wągrowiec.
W Wągrowcu to co chwila coś robią może nie do końca i kasę na głupoty wydają ale widać że wydają, a w gminie, tylko Łekno, Kobylec, i kasa z Rąbczyna to są priorytety.
Vixa
+3 #23 RE: Banki chcą astronomicznych kwot za udzielenie kredytuVixa 2023-03-28 00:37
Dobre kredyt chcą wziąść.
A przepraszam bardzo podobno już w gminie gadają że w Kobylcu ma zostać przeprowadzona budowa i modernizacja całej przepompowni, liczniki bezobsługowe trele morele za miliony jeszcze w tym roku za co z czego czy to takie pilne i potrzebne.
Podobno tak w gminie już gadają że jak spalarnia powstanie to będzie potrzeba duże ilości wody z najbliższej okolicy, ktoś coś wie więcej może media znów powinny zająć się tematem. Bo jako mieszkańcy zainteresowani nic nie wiemy, a namaszczeni po cichu sprzedają newsy.
Szok
+5 #22 RE: Banki chcą astronomicznych kwot za udzielenie kredytuSzok 2023-03-27 23:14
Najbardziej bawi mnie to na co miał zostać przeznaczony kredyt. Na spłatę innych kredytów. Dziecko w przedszkolu wie że kredytu kredytem się nie spłaca bo to pętla na szyję. Kto nami gospodaruje w tym Wągrowcu?
Historyk henryk
-6 #21 Kredyt dla wagrowcaHistoryk henryk 2023-03-27 22:50
Skorpion czy też czub podpisujący się inaczej panstwo wali cię głębie kapuscuany na każdym kroku wiesz debilu ze płacisz 32 różne opłaty podatki, vat które wprowadzono po 2015 roku nie wiesz bo skąd jak oglądasz tylko 1 lub 2
Skorpion x
+12 #20 Michał xxxSkorpion x 2023-03-27 22:34
To że baran jesteś, to widać. To że debilu placisz nie świadczy o tym że wiesz za co. Czytać, a jeszcze rozumieć co się czyta-to duża sztuka.
Michał xxx
-11 #19 KredytMichał xxx 2023-03-27 22:18
Do skorpiona głupi jesteś jak but i to lewy ja płacę rachunki i wiem jak jest a tobie widzę że mozg już wyprało tą propagandą
Skorpion x
+11 #18 Jan xxSkorpion x 2023-03-27 21:49
Może czas byś fakturę za wodę i ścieki przeanalizował. Zostały doklejone dwie opłaty stałe. Około 25 zeta na rodzinę. Czyli 150 zeta na rok. Średnio. Ile jest rodzin w gminie?Mieszkańcy potrafią czytać i analizować. Ale czy radni także?Ktoś chyba tę cichą podwyżkę przegłosowal.? Więc bez bzdur proszę.
Jan xx
-9 #17 Kredyt dla gminyJan xx 2023-03-27 21:35
A może mi ktoś powiedzieć ile gmina dopłaca do ceny wody i ścieków bo z tego co wiem regulator nie pozwala uchwalić stawek z kalkulacji wynikających
Mico
+6 #16 KredytMico 2023-03-27 20:40
Zostaje Provident.
Skorpion x
+18 #15 RE: Banki chcą astronomicznych kwot za udzielenie kredytuSkorpion x 2023-03-27 20:26
Może mi tym razem ktoś podpowie ile ma kosztować przebudowa rynku w Leknie?12 baniek? Kto w kryzysie rozumny idzie w takie inwestycje? Może jeszcze jakiś parking pod kościołem wybudować, niby jako targowisko,albo jeszcze kilka ośrodków edukacji ekologicznej. Ludzie jak nie ma pieniędzy, to na pierdoly panie wojcie się nie wydaje. Bez tego żyć idzie. Najlepiej piszczec jaki PiS jest zły.
Mirek z gminy
-12 #14 Kredyt dla gminyMirek z gminy 2023-03-27 20:02
Tak to jest jak sie ogląda tylko telewizję publiczną i myślę że żyjemy w kraju mlekiem i miodem płynącym. 3/4 gmin ledwo wiąże koniec z końcem. Dokłada się obowiązków a zmniejsza wpływy. Subwencja na oświatę niczym kula u nogi ciągnie w przepaść jedyne wyjście oddawać sprawę do Sądu jak to robią niektóre większe miasta. A kary nakładane na Polskę płacimy my wszyscy
Skorpion x
+18 #13 RE: Banki chcą astronomicznych kwot za udzielenie kredytuSkorpion x 2023-03-27 19:31
Czy może mi ktoś przypomnieć, kiedy wójt gminy Wągrowiec coś z kimś konsultowal na spotkaniach z mieszkancami?Wójt nie uznaje spolecznej debaty.Spalarnia już ponoć klepnieta, niby mniejsza, ale cwaniak i tak doprowadzi do rozbudowy. Radni-no niestety takich sobie mieszkancy wybrali. W duzej większości chyba głucho niemi. Niestety jeśli się nie zmobilizujemy to w smrodzie niemieckich śmieci zdechniemy. Nigdy wiecej takiego wójta.
Mieszkaniec gminy Wą
+8 #12 RE: Banki chcą astronomicznych kwot za udzielenie kredytuMieszkaniec gminy Wą 2023-03-27 18:38
Jakim prawem, obcy dla mnie faceci zwanym wójtem i zastępca wójta, chcą nas obciążyć kredytem i jego spłaceniem, kto nas mieszkańców pytał, gdzie były jakieś konsultacje społeczne.
Dlaczego gmina zabierając nam z kieszeni tyle ciężko zarobionych pieniędzy z podatków, opłat itd. Z rządu otrzymuje dofinansowania, dotacje, granty i inne, jeszcze ma takie zadłużenia i chce jeszcze bardziej nas pogrążyć.
Jeśli panowie nie potrafią kierować urzędem i rządzić się naszymi pieniędzmi to wonnn, natychmiast do dymisji, bo wykończycie nie tylko nas ale nasze następne pokolenia.
Nie ma mojej zgody.
I apel do sołtysów zacznijcie robić zebrania wiejskie raz w miesiącu bo nic nie wiemy a okazuje się że zza plecami kredyty, podobno już jest zgoda gminy na spalarnie, nie taką dużą jak miała być ale mniejsza już nie przeszkadza, zebrania informacje, i wyjaśnienia na pytania bez odpowiedzi od prawie dwóch lat.
Zapytan
+7 #11 RE: Banki chcą astronomicznych kwot za udzielenie kredytuZapytan 2023-03-27 17:26
Tu zabrakło wyjaśnienia: po ci doprowadzono do takiego deficytu?
JAnnn
-5 #10 MarekkJAnnn 2023-03-27 17:08
Ludzie juz chyba nie pamietają jaka za PO była bieda i nie bylo co do gara wrzucic i sie przzwyczaili z luksusow co teraz sa i nie pamietajom
JAnnn
-8 #9 MarekkJAnnn 2023-03-27 17:06
Marekk a ty co sie prujesz niemcu jeden. Zobaczysz jak przyjdzie tusk i wtedy bedzie bieda. Teraz to rzad haruje dla ludzi i robi wszystko zeby zylo nam sie lepiej a pamietasz te dawe afery??? Gdzie one teraz sa??? Nie ma bo kaczynski nie wpuszcza niekotentnych ludzi do rzadu tylko najlepszych scpejalistow trzecba im zaufac po prostu
Buszmen
+3 #8 RE: Banki chcą astronomicznych kwot za udzielenie kredytuBuszmen 2023-03-27 14:30
Panie Wójcie ..Pana rządy dobiegają końca i kto będzie spłacał kredyt..jak Pan rządzi...
Robol
-22 #7 RE: Banki chcą astronomicznych kwot za udzielenie kredytuRobol 2023-03-27 13:53
Tylko Konfederacja !
Tomaasz
+13 #6 RE: Banki chcą astronomicznych kwot za udzielenie kredytuTomaasz 2023-03-27 13:46
Ludzie kto bierze kredyty które spłaca następnym kredytem , tylko patologia i bezmózgi. Też miałem nie jeden kredyty ale brałem je tylko na 20 % moich mocy i to tylko taki na konkretne potrzebne tematy które przynosiły po czasie zysk lu nie przegoniła ich inflacja .Jak ktoś kupuje Mercedesa a później niema na paliwo to jest bałwan .
Kolo
-3 #5 RE: Banki chcą astronomicznych kwot za udzielenie kredytuKolo 2023-03-27 13:40
Marek a co ta za różnica jaki bank czy Ty widziałeś kiedyś paliwo w Orlenie było po 6 zł a na zachodniej stacji po 3 zł Każdy chce jak najwięcej zarobić to samo banki
krawiec
-2 #4 RE: Banki chcą astronomicznych kwot za udzielenie kredytukrawiec 2023-03-27 12:59
to barany jedne trzeba tak rządzić aby kredytów nie brać !!!!!!!!!!!!!!!!
zapraszamy do ruchu DiP, ruch Dobrobytu i Pokoju , Maciej Maciak
Ben
+1 #3 RE: Banki chcą astronomicznych kwot za udzielenie kredytuBen 2023-03-27 12:52
To teraz Berent I bezradni wezmą kredyt który my spłacimy .Panie burmistrzu dlaczego przed wyborami Pan nas nie ostrzegł że będzie Pan brał pożyczki na nasz koszt . Czy to nie jest okradanie nas , bo to my mamy spłacić Co rządzący zrobili przez tą kadencję żeby wzmocnić fundusze miasta .Wami powinien zająć się prokurator. Berent zwiń ścieżkę za 12 mln I zanieś do lombardu albo pożycz od Szejnelda
Marekk
+6 #2 RE: Banki chcą astronomicznych kwot za udzielenie kredytuMarekk 2023-03-27 12:50
Bank Gospodarstwa Krajowego to bank PiSowski cepie, nie wypisuj bzdur, zobacz kto tam jest szefem i jak jest ta osoba powiązana z premierem. Dostaniesz, dostaniesz. Ludzie to debile!
dlaczego
-10 #1 todlaczego 2023-03-27 12:41
napiszemy petycje do premiera Morawieckiego oni na pewno pomogą. Co jakco ale oni pomagają każdemu w potrzebie nie tak jak Donald Tusk. Myślicie ze czemu kredyty są takie drogie bo te banki to innych krajów są które nie chce cha rzeby polska się rozwijała i temu dają nam inflacje i podnoszą ceny... nie lezom im dobre rządy pis...

tak to widzę... włączcie myślenie...

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

ZAPYTAJ O OFERTĘ

X

Ostrzeżenie

© 2009-2023 Portal WRC. Wszystkie prawa zastrzeżone.